מאמין שעכשיו יהיה זמן טוב לשאול

oren_hershco

New member
נסיעה יומיומית בגשם ../images/Emo62.gif

מאחר ובמשך שנה גרתי במרכז ולמדתי בעברית, צברתי קצת שעות גשם. אז ככה: דווקא הנסיעות הקצרות, העירוניות, הן הבעייתיות, כי לוקח זמן ללבוש את כל ציוד הגשם ולהדק הכל. אם צריך לעשות סידורים, כלומר להכנס ולצאת מבניינים, זה ממש מעצבן. אין כל כך בעיה עם נסיעות ארוכות. נקודות חשובות: א. חליפת גשם טובה ותקינה. לא שום חליפת מע"צ צהובה או חרמונית! ב. ערדליים או נעל חסינת מים. אבל חסינה ממש, גם לגשם שוטף (ערדליים עושים את העבודה במחיר זול) ג. קסדה עם אטימה טובה ואוורו טוב, המסלק אדים מהמשקף. ד. כפפות חורף טובות. ה. הקפדה על הידוק כל הסקוצ'ים למיניהם. שווה להשקיע בזה 5 דקות. ו. החליפה חוסמת גם את הרוח, ולכן מוסיפה אפקט בידוד. מאחר והיא גם ככה מסרבלת, עדיף להוריד איזה שכבה תחתונה, לפני שלובשים הכל (אלא אם כן נורא קר) ז. להחזיק בכיס יבש איזה מטלית או נייר סופג, למקרה שהקסדה משתפרצת מבפנים. זה קורה כשנוסעים בעיר, לאט, ונאלצים לפתוח את המשקף. השפריצים מבחוץ יורדים עם הכפפה, הגשם או הרוח, אך אלו שבפנים מפריעים מאוד, בעיקר בלילה. ח. בעיית האחיזה לא כל כך גדולה, פשוט נוסעים קצת לאט יותר ומבצעים הכל - פניות, בלימות - מוקדם יותר. זה נכון פרט ל - מעברי חציה
אולי בעיית החורף הכי מפחידה. ט. בעייה גדולה יותר היא בעיית הראות, בעיקר בלילה. י. צמיגים - זה לא הזמן לסחוב עוד 700 ק"מ על הצמיג הישן ולחסוך 72.3 שקל בבלאי השוטף. מחליפים לחדשים. יא. מכל מה שציינתי, יוצאים יבשים בסוף הנסיעה, פרט לכפפות - לי עוד לא היה זוג שבאמת חסין לאורך זמן. הבעייה העיקרית היא הקור בכפות הידיים, כשהכפפה נרטבת. יש למישהו המלצה לככפות טובות
אורן
 

גדי דור

New member
הסכנה מהרוח

לא קראתי שמישהו הזכיר את הסכנה מרוח צידית חזקה במיוחד באפנועי דו"ש שמטה את האופנוע בחוזקה ולעיתים בפתאומיות.לדוגמא כביש החוף בין עתלית למחלף זכרון(אחרי מושב הבונים).
 

ixmix

New member
והתשובה של הX:

גז קבוע, על מנת שלא לשנות את היציבות (סגירת גז פתאומית סוגרת מתלה קדמי, האצה מהירה פותחת ומעבירה משקל לאחור), אחיזה בריאה עם הברכיים, לחץ חזק ושווה על שתי הרגליות (כמעט עמידה כפופה), גב כפוף קדימה (Fרגיל) ואי הפעלת לחץ על הידיות (כרגיל) על מנת שתוכל לתפעל את האופנוע ע"י היגוי הפוך. בפרצי רוח - קח מרחק בטחון משני הצדדים - לא לעקוף בין המכוניות, לתפוס נתיב שלם מאמצעו; רוח קבועה - תן הטיה שתספיק לך לרכב בקו הרצוי ושוב - מרווח בטחון מכל הכיוונים. שמור על הטוסיק שלך - אל תיתן למישהו לעקוף קרוב או להיצמד אליך.
 
למעלה