מאמין שעכשיו יהיה זמן טוב לשאול

HypeRoy

New member
מאמין שעכשיו יהיה זמן טוב לשאול

אודות גשמים: 1. המלצות לרכיבה נכונה בזמן גשם 2. המלצות לרכיבה נכונה על כביש רטוב 3. המלצות לתיחזוק האופנוע לאחר רכיבה בגשם 4. המלצות לתיחזוק האופנוע לאחר רכיבה בכבישים רטובים. כמובן, שאפשר לענות על 4 השאלות ב2 תשובות, ואפילו בסדר אחר. אם היתי יודע שהיום ירד הגשם הראשון, לא היתי מעיז לקחת את האופנוע לעבודה. בשעה 23:30 עליתי על אנימל שלי, ויצאנו מקניון רננים הביתה להוד השרון. לפחות 4 פעמים איבדתי אחיזה בגלגל האחורי. על כביש גהה רכבתי ב50 - גג 60 קמ"ש. וכאשר פגשתי רוכבים אחרים בדרך ראיתי את הפחד בעיניהם, ואך חלקם היו משועשעים על איך הצמיג האחורי בסאן יאנג שלהם מפרפר. ידוע לי שברכבים (מניסיוני עם רכבי שטח) שכאשר לא רוצים לאבד אחיזה (במיוחד בזינוק ממצב עמידה) מתחילים את הנסיעה מהילוך אחד מעל - כך שהסלדי"ם תמיד יהיו נמוכים. האם חוק זה תואם כמו כן לאופנועים? השאיפה: לעבור את החורף ללא החלקה המטרה: לשמור על אנימל ועל המעיל שלי (לא נדבר על הקסדה!) האמצעים: עזרתכם. יאללה לתימלול
 

malganis

New member
הייתי מחדד את השאלה.

ברור שבמיוחד מחר גשם ראשון וכו' אבל היה ויש מצב שחייבים להאט. איך הכי כדאי? במהירויות השונות ..
 
HypeRoy ערב טוב ורטוב

אכן אתה צודק , הערב זה היה כמו בסרט מצוייר (ההחלקות של הקטנועים) חבל שזו מציאות עגומה. 1. קרא את המלצותיו של גידי פרדר בנושא (דפדף לאחור בפורום לקישור.). 2. הרשם לקורס רוכב מאומן. 3. שמן את השרשרת לעיתים יותר תכופות, והתיעץ עם המכונאי שלך לגבי האופנוע הספציפי. השתדל להמנע ככל האפשר מרכיבה לאחר גשמים ראשוניים חלשים ) כאילו שלא שטפו היטב את האבק מהכביש. יש לך מעיל חדש? כבר החלפת? רכב בזהירות.
 

HypeRoy

New member
כבר החלפתי:

עשתי TRADE IN באופנועית. אולי הרווחתי, אולי הפסדתי. בכל מקרה הוא במידה שלי. אשמח אם עוד אנשים ירחיבו בנושא רכיבת החורף
 
כשיורד גשם...

נוצרות שלוש בעיות משמעותיות הדורשות התיחסות מצד הרוכב: 1. אתה נרטב,ולא מתפקד מי יודע כמה כשהרוח מקפיאה אותך. 2. הראות גרועה 3. האחיזה נמוכה יותר כשהכביש רטוב,אתה לא כל-כך רטוב, אך יתר הבעיות קיימות. מה עושים? דואגים לשמור על הגוף יבש ובטמפרטורת עבודה תקינה. פוקחים עיניים שבעתיים לנעשה על הכביש. מגדילים את מרווחי הבטחון לטובת ביצוע פעולות רכיבה ותפעול עדינות, הדרגתיות, וחלקות ככל האפשר. גם האופנוע זקוק לטיפול מיוחד. בתקופת החורף רצוי לשמור אותו נקי, משומן, ומצופה בחומרים כמו WD40 וחומרים סיליקוניים - על חלקי מתכת, גומי ופלסטיק. בסיום רכיבה בגשם, ולפני חניה ממושכת - אל תפקיר אותו רטוב לזמן רב. רצוי תמיד לנגב אותו ולייבש את הרטיבות עד כמה שניתן באמצעות ג'ילדה או סמרטוט סופג אחר. לאחר הניגוב, בדוק חלקי מתכת כגון שרשרת, מנופי תפעול, צירים וכו', ותן להם זריקת שימון קלה. אם אתה ממש אוהב את האופנוע שלך: רחץ אותו כל שבוע (גם אם מחר צפוי גשם), וודא שכל הג'יפה ירדה מהשרשרת ויתר החלקים החיוניים, ושמן מחדש. עבודת ווקס יסודית שומרת על מראה הג'נטים, וכל חלקי הפלסטיק, כולל הקסדה. חומרי הגנה סילקוניים נועדו לכל אמצעי התפעול, צנרת וכו'. אל תכסה אותו רטוב, ובטח לא רטוב וחם. יבש אותו, תן לו להתקרר, ואז כסה. אם אי אפשר לחכות לכיסוי, כסה את חלקו העליון בלבד, והשאר את החלק התחתון חשוף לאוויר לטובת התקררות. יתר ההמלצות מופיעות בספר "רכיבה נכונה". מומלץ מאוד לכל אופנוען. אך זו, כמובן, המלצה לא אובייקטיבית בעליל. עבדך הנאמן ערך ושיכתב את הספר, והוסיף לו מניסיונו הדל על שני גלגלים. שיקול שלך. גידי
 

kamikaZZ

New member
האם הדבר בכלל אפשרי?

רוכבים יקרים, אני עדיין לא רכשתי את האופנוע הראשון שלי שהיות ועדיין לא סיימתי את שיעורי הנהיגה שלי אך בכל זאת: האם מכירת הרכב שלי לטובת אופנוע היא צעד נבון לקראת הגשמים הממשמשים לבוא? האם בכלל הדבר אפשרי לנסוע כל יום בגשם? האם אתם מחזיקים בנוסף גם כלי רכב בעל ארבעה גלגלים לימים הגשומים יותר? מה עושים??? אפילו עם מעיל הגשם הכי טוב אני בטוח שגם הנעליים שלכם נרטבות לא? ומה עם תיק הלימודים שלי? אולי אני לא ממש רוצה אופנוע.... אנא השיבו אגב הרכב שלי למכירה 053-399141 / מאור
 

C O L T

New member
נוסעים בגשם אז נרטבים

אפשרי, כן, כל העולם עושה את זה חופשי, ובאנגליה הגשומה יש הרבה יותר אופנועים מאשר בארצנו נטולת הגשמים כמעט לחלוטין, איך זה? אם יש כסף, אפשר רכב לימים הגשומים, אז נשארים יבשים לגמרי, אבל תקועים בפקק. אם אין כסף או שהאופנוע זה עניין עקרוני, אז הולכים ולובשים חליפת גשם, ונעליים עמידות או ערדליים - מעין שקיות מיגון, שלדעתי מפריעות קצת. עדיין, יבש לגמרי לא תשאר, מה שלא יהיה, קצת גשם תמיד נכנס, המים במהירות חודרים בלחץ. וגם תיקים ומסמכים צריך למגן נגד המים, אין מה לעשות. יצא לי לנסוע לא פעם בגשמים רציניים, יחסית, בארץ, ואין שוב בעיה. אז כן, המים חודרים, המשקף מתכסה בג'יפה דביקה, האופנוע שוכח איזה צבע הוא היה והמעיל גם. הכביש מחליק, וכל הסימונים הלבנים מחליקים מאוד מאוד, השלוליות העמוקות מסוכנות, אבל ממשיכים ונוסעים, גם אם לא צריך לפחד לעצור אם ההתקדמות מסוכנת מדי. אופנוענים רבים בארץ נוסעים רח בחודשים החמים והיבשים ובחורף מוותרים על התענוג. אני לא, וכך גם רוב החבר'ה הצעירים חסרי הברירה או הזקנים המכורים. תשקול את העניין, אם לא מתאים לך מים וקור בחורף, כמו האבק והחום בקיץ, אולי כדאי לך להשאר עם הפחית. אופנועים זה בהחלט לא בשביל כולם. יחידה מובחרת אנחנו.
 
אני משוגע, מת על החורף באופנוע.

לבוש כמו שצריך, מעיל גורטקס+מכנסי סערה ומגפיים/ערדליים, מגיע יבש לחלוטין לכל מקום ובזמן. אבל מה שהכי כיף הוא המבטים מנהגי התנוריות. רחמנות יהודית בהתגלמותה, ויעיד השלג האחרון בירושלים.
 
דבר אחד חשוב שכחתי

יש עוד הרבה עצות שלא נכנסו להודעתי הקודמת, אך אחת חייבת להיכתב: שמור על הטוסיק שלך כל זמן הרכיבה!!! זכור כי כל הבעיות מהן אתה סובל הגשם, משפיעות ומציקות גם לאחרים. מאחוריך נוהגים נהגים שרובם, איך לומר זאת בעדינות, מעט מוגבלים מבחינת כושר הנהיגה והשיפוט בזמן גשם (במיוחד אלה שחוסכים את השימוש בחימום דרך המזגן, ובכך גורמים לאובך כבד על כל חלונות הרכב). מהם אתה צריך להיזהר במיוחד. לכן, בכל שלב של הרכיבה בגשם, עליך להיות מודע לחלוטין לנעשה מאחוריך, ולהיפטר מכל פחית שמתעקשת להיצמד לך לטוסיק.
 

nimerart

New member
מצתרף להמלצה על הספר

ממליץ בחום על הספר הנ"ל. אני רוכב קרוב ל15 שנה והרבה חלקים בספר היו ידועים לי ועדיין אני מחזיק אותו קרוב אלי לשם ריענון הידע. מומלץ מאד!!! לרוכבים צעירים, להרבה שאלות שנשאלו פה בפורום יש תשובות בספר. אני כן אובייקטיבי!
 

Bandit 300x4

New member
הכללים הם נורא פשוטים:

1) אם אתה יכול, פשוט אל תיסע בגשם. 2) אם אתה נוסע בכל זאת, אזי: שמור על מהירות יותר נמוכה, הזהר מתאוצה/תאוטה פתאומית, הגדל את מרחק ממנו אתה מתחיל לבלום, שמור על עצמך מלהירתב (יש חליפות גשם, לא נוח, אבל עוזר) ובמיוחד ידיים חמות ואחרי כל נסיעה רתובה תן לשרשרת ייבוש יסודי (אחרת תקבל הרבה חלודה ושום שמן שרשרת לא יעזור לך). ככה עברתי מספר חורפים עם נסיעות כל יום י-ם ת"א וחזרה.
 

aloner5

New member
נוסיף עוד אחד.

אבל לדעתי חשוב. מעברי חצייה אחרי גשם הם מלכודת מוות. לנסות לא לעלות עליהם ובמיוחד הטיה מימנלית אם אתה כן עולה עליהם.(כלומר מהירות נמוכה)\ ולא הייתי ממליץ על סלד נמוך. תמיד טוב לשמור את האופנוע ב"תחום החי" פשוט מתחילים לנסוע יותר בעדיניות , אל תזנק בחורףף לא בריא.
 

Vanilla ride

New member
../images/Emo19.gifובכל זאת-

לאחר כל הנאמר לעיל, שאני אישית מסכים עם כל מילה שנכתבה (ונכתבה בדם...) אם אני הייתי קורא את הדברים לפני שהייתי חווה אותם בעצמי הייתי חושב 40 פעם אם אכן לקנות אופנוע. שהדברים האלה לא ירתיעו אותך, אני לא יכול להגיד לך שאין קטעים מבאסים אבל יש אפילו קטעים מיסטיים ומגניבים לאללה בלנסוע על אופנוע בגשם. סתם בשביל הפרוטוקול-הזכרת שאתה חושב על GS500- אני כבר 8 שנים על אחד כזה, כולל הרבה נסיעות-גשם(ופעמיים שלג) מודיעין-ת"א ולפעמים גם י-ם ת"א. אם לא תתנסה בכך לא תדע מה דעתך בעיניין. go4it.com זה מה שאני אומר.
 

Rapi

New member
שאלת מתחיל...

עוד לא יצא לי לרכב בגשם, אבל הצד החיצוני של המשקף לא מתמלא בטיפות ואז אי-אפשר לראות שום דבר? מה עושים? סתם מנגבים עם החולצה?
 

דAדA

New member
ניתן למרוח את צידו החיצוני של

המשקף בווקס ואז הטיפות לא מצטברות עליו.
 

הדלעת

New member
מפעילים וישרים!

קודם כל דואגים לפנק את המשקף בחומר נגד אדים ובווקס. ואת הטיפות שמתעקשות מנגבים בהעברת אצבע, כמו ווישר. המהדרין קונים או מדגמים כפפות עם פס לבד על האצבע, בדיוק בשביל זה.
 
למעלה