זה נכון שהכידון צריך להסתובב ע"מ לייצר היגוי הפוך. אבל, מידת
התנועה שלו היא כה זעומה, עד שההגדרה "ללחוץ" תואמת יותר בעיניי את המצב במציאות. מעשית מי שינסה לסובב בפועל - אפילו קצת - ימצא עצמו במקום לא טוב.
דוגמת האופניים שלך מטעה. קח זוג אופניים עומדות, ללא שום תנועה, אפילו לא 3 קמ"ש, אחוז אותם במושב והטה אותם מעט ימינה מהאנך. הכידון יסתובב מאיליו ימינה!
זו מהות ההיגוי ההפוך, שכולה נובעת מזווית המתלה הקידמי. אם אין זווית - אין היגוי הפוך.
דווקא נסיעה במהירות של 3 קמ"ש כדבריך, אינה אפשרית כמעט משום שההיגוי ההפוך הוא חלש ואילו הפרעות שיווי המשקל חזקות ממנו. לכן , אי אפשר לרכב ב 3 קמ"ש בלי לבצע אקרובטיקה של רוכבי חד אופן או אופנועניי מכשולים פסיכים.
אגב, לאופניים ולאופנועים, יש בעצם שתי סוגי הפרעות, בדיוק כמו במטוסים במישור העילרוד.
רד בירידה על אופניים "ללא ידיים" ותראה שאין בעייה לעצם ביצוע הרכיבה והאופנים מתקנות לבד את ההפרעות שהן בתדירות הגבוהה (ה"תנודה הקטנה" -במטוסים). יחד עם זאת מעת לעת הן תתחלנה לפנות ימינה או שמאלה באיטיות, מה שקל מאד לתקן באמצעות הטיית הגוף (וממש לא מעשי על אופנוע).