לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2919829,198 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

לצפיה ב-'היגוי הפוך. הסבר והדגמה'
היגוי הפוך. הסבר והדגמה
18/05/2019 | 16:28
27
195
לצפיה ב-'כבר למדנו להתעלם מהשטויות של הקשקשן הזה.'
כבר למדנו להתעלם מהשטויות של הקשקשן הזה.
18/05/2019 | 17:20
26
59
לצפיה ב-'הסרטון הזה משובח.'
הסרטון הזה משובח.
18/05/2019 | 20:26
25
130
באיזו נקודת זמן בסרטון הזה מצאת שטות?
אופנועים >>
לצפיה ב-'אוי נו באמת'
אוי נו באמת
19/05/2019 | 17:32
58
לצפיה ב-'אתה חייב לרענן את המשמעות של המלה "משובח". הסרטון פשוט רע.'
אתה חייב לרענן את המשמעות של המלה "משובח". הסרטון פשוט רע.
19/05/2019 | 22:37
2
44
לצפיה ב-'ודוגמה אין?'
ודוגמה אין?
20/05/2019 | 05:56
1
87
האם כל כך קשה לשמוע עברית במבטא רוסי? לי זה לא הפריע. העברית אינה משובחת אבל מובנת והתוכן משובח.
חשבתי שכשאבקש ממך למנות שטות אחת אתה תירה בצרורות...
אופנועים >>
לצפיה ב-'אז זהו שלא שווה לצפות שוב בבבל"ת שלו ע"מ ללקט את כול ההבלים'
אז זהו שלא שווה לצפות שוב בבבל"ת שלו ע"מ ללקט את כול ההבלים
25/05/2019 | 11:55
65
אם "משובח" לך, תיהנה...   
אופנועים >>
לצפיה ב-'בערך בנקודת זמן 0:01 זה מתחיל.'
בערך בנקודת זמן 0:01 זה מתחיל.
06/06/2019 | 12:54
9
76
הבעיה שזה ממשיך עד לסוף הסרטון.
אופנועים >>
לצפיה ב-' '
10/06/2019 | 08:32
13
לצפיה ב-''
10/06/2019 | 21:31
7
64
בחיאת, האם היהירות לא אמורה להתמתן מתי שהוא?...
אופנועים >>
לצפיה ב-'זה ספין. אימוץ וטיפוח פטישיסטי של אלמנטים לא ראויים, אינו '
זה ספין. אימוץ וטיפוח פטישיסטי של אלמנטים לא ראויים, אינו
<< ההודעה הנוכחית
13/06/2019 | 11:35
6
53
מעיד על נאורות או פלורליזם ליברלי נשגב ומתקדם. בד"כ, זה הפוך.
כאן עסקינן ברכיבה על אופנועים. נקודה. שום יוהרה דימיונית.
ספינים הם מפלטם המקובל של חסרי ארגומנטים עינייניים. הפוליטיקה רוויה בספינרים ואין שום צורך להביאם גם לכאן. הבחילה היום יומית, עזה דיה...
אופנועים >>
לצפיה ב-'ומה עם אומנות השרשור?'
ומה עם אומנות השרשור?
16/06/2019 | 03:42
5
39
כשרשמתי את "בחיאת, האם היהירות לא   (ה י ת ה)   אמורה להתמתן מתי שהוא?.." זה כוון לאותו אחד שלפני שנים, הלך וחסם פורום מוטורי שלם כי חשב אחרת ממנו.
 
ומהצד השני לכל אחד היו כנראה את "השריטות" שלו, ולמשל, האם אתה עדיין בעד להכנס לסיבובים השונים ברכיבה יחסית מהירה באיזור נס הרים בהילוך 1 כשמהירות המנוע על גבול הקו האדום? מעולם לא הבנתי למה אתה התעקשת על הילוך 1 על אף שקראתי שהסברת, שזה חסך ממך הורדת הילוך במידת הצורך... 
נראה לי שהמוטו-למד הזה מדבר לעניין 
אופנועים >>
לצפיה ב-'לא יודע מי חסם פורום שלם כי כך וכך... למרות שאני פה שנים לא '
לא יודע מי חסם פורום שלם כי כך וכך... למרות שאני פה שנים לא
16/06/2019 | 23:46
4
65
מעט.
אשר לאגדות נס הרים שהפקת מן הגורן ומן היקב. מעולם לא דיברתי על חיסכון בהורדת הילוכים. זה שקר או בעיית זיכרון או סתם פייקניוז.
אפילו ה"מורה" שאינו אופנוען (הבנת הנקרא), שאינו בדיוק נמנה על מוקיריי, לא יצליח להביא לך את האמירה הזו.
כן אמרתי, שבסיבוב נתון, ככול שאני מגיע אליו מהר יותר, ההילוך שאני מכין לביצוע הסיבוב   ל פ נ י   כניסה לסיבוב,  נ מ ו ך  יו ת ר!    למה? כי כיוון שאני לעולם איני משתמש בבלם הקדמי במהלך הסיבוב עצמו (אין סוף סיבות לכך), בהילוך נמוך, נוח מאד לבלום מעט את האופנוע  אם ממש רוצים, פשוט ע"י הורדת הגז מעט  והעזרות בבלימת המנוע, מה שאינו מזקיף את האופנוע,   ב נ י ג ו ד מוחלט למה שעושה   ה ב ל ם  ה ק י ד מ י,   אם בולמים בהטייה.
אגב, ממש לא מפתיע, שידידינו במוטו ג'י פי, מבצעים את הסיבובים הכי חדים, ....בהילוך הראשון. איך אתה מסביר את זה? 
כך שהזכרונות שלך, רלוונטיים בדיוק כמו הקשר של דבריך בסיפא שלך, להצדקת דבריו של הקשקשן  ההוא.
אופנועים >>
לצפיה ב-'אהמממ'
אהמממ
17/06/2019 | 11:48
1
49
אני אמנם לא הבנת הנקרא ולרוב נמנעתי מהויכוחים האינסופיים האלה ביניכם, אבל האם אתה טוען שבאופנוע המשומש שקונה משה זוכמיר ברחוב המסגר מותקנת אותה טכנולוגיה ואותו מנוע כמו באופנועי מוטוג'יפי של ימינו (לא של שנות ה- 80, של ימינו)?
האם אתה טוען שמה שרוכבי המוטוג'יפי עושים על מסלול סגור דומה או אפילו קרוב למה שעושה פנחס זיביביר בכבישי נס הרים בעודו מרגיש שהוא רוכב מירוצים? האם הם רוכבים באותה סביבה? האם התנאים הם אותם תנאים?
אופנועים >>
לצפיה ב-'זו התייחסות פופוליסטית שחוקה ורדודה. התשובה היא: "ברור שלא"!'
זו התייחסות פופוליסטית שחוקה ורדודה. התשובה היא: "ברור שלא"!
22/06/2019 | 00:42
38
מצד שני, ולעניין יותר, הפיסיקה אינה משתנה ע"פ השנים. ולכן הסיבה ש"הם" במוטוג'יפי ואני בארץ הקודש, יורדים לראשון בפניה ממש חדה, היא ממש אותה סיבה.
אופנועים >>
לצפיה ב-'נוי היקר, יש עוד הרבה דברים שאינך יודע למרות שאתה ותיק כפי ש'
נוי היקר, יש עוד הרבה דברים שאינך יודע למרות שאתה ותיק כפי ש
18/06/2019 | 14:47
1
43
שהעדת כאן כעת.
 
אינך זוכר מי חסם? תשאל את מיצו.
 
"החיסכון בהורדת הילוכים", אמרתי כעת בציניות כדי להמליץ הפוך ממך, שאוהב להוריד הילוכים הכי הרבה שניתן אפילו עד הילוך 1 (אם מתאים) בסיבובים: הזיכרון שלי לא פיקשש וצדקתי שזכרתי שאתה זה שמבצע סיבובים מהירים בכבישים מהירים כגון נס הרים בהילוך הנמוך האפשרי מבחינתך [אני מניח שאינך עולה על הקו האדום]. לא הסכמתי איתך גם אז וגם עתה. ולמיטב זכרוני גם רבים אחרים לא הסכימו.
אתה רואה רק את הצד האחד של המטבע של היתרונות בשיטה "שלך" ואכן ישנן יתרונות אבל יש לה גם חסרונות:
אתה מעביר המון כוח לגלגל האחורי
התנועה פחות חלקה
בלאי גדול לכל מערכות האופנוע  
בבלימת חירום, בלימת המנוע המוגבלת ביעילותה.
ברקס אחורי עובד יעיל יותר מבלימת מנוע
צריך לדעת להשתמש בבלמים השונים במידות הנכונות
צריך לקרוא את הדרך נכון.
אופנועים >>
לצפיה ב-'כמו שאמרתי למיצו, אי אפשר להיות פופוליסט, כל הזמן, על כולם.'
כמו שאמרתי למיצו, אי אפשר להיות פופוליסט, כל הזמן, על כולם.
22/06/2019 | 01:05
33
סיסמאות ריקות וקלישאות עובדות יופי עבור שוטי "כחול לבן".
1. אני לא רוכב בנס הרים. נקודה.
2. המון כוח לגלגל האחורי... אז מה? כל עוד אינך "נותן בגז", ההיענות של הגלגל האחורי גם להאצה וגם לבלימה, מעולה בעיניי.
3. התנועה חלקה להפליא. עסקינן ברוכבים המכירים את האופנוע שלהם כמובן ולא בטירוני דו"ג.
4.אין שום בלאי לשום מערכת באופנוע! מהיכן הקרצת את השטות הזו? כמובן שאין מה לחפש ליד הקו האדום. ב 12R שלי, הקו האדום הוא 140 בהילוך ראשון. מי לעזאזל מבצע פנייה חדה !!! במהירויות כאלה?
5. מי בכלל דיבר על בלימת חרום? ממתי בולמים בחרום בהשכבה עד הברך? אתה חסר יסודות בסיסיים של רכיבה ספורטיבית ורכיבה נכונה בכלל.
6. בלימת חרום באמצעות בלימת מנוע?!!!  אתה על חומר טוב כנראה.
7. בלימת מנוע משמשת אך ורק לטיונינג עדין של המהירות תוך כדי ביצוע הפניה. בדיוק כך, גם גז עדין בהילוך הנמוך כשרוצים להתחיל לצאת מהפנייה.
8. יופי נחמה. נכון! צריך לדעת להשתמש בבלמים הנכונים. כך גם לגבי הדרך. צריך
לדעת לרכב נכון, צריך להתרחק מפולקלור של ידענים החושבים שכך וכך שעות רכיבה, מקהות להם זכות ליעץ.
9. אשר ל"רבים אחרים שלא הסכימו", 15 מיליארד זבובים מתים על חרא טרי.  אז????
אופנועים >>
לצפיה ב-''שטות' זו מילה קצת תוקפנית, אבל הדברים כן דורשים דיוק'
'שטות' זו מילה קצת תוקפנית, אבל הדברים כן דורשים דיוק
22/06/2019 | 20:02
10
60
הפסקתי להסתכל כשהסרטון הפך לסנאף, אבל שני תיקונים לגבי החלק הראשון:
היגוי הפוך קיים בכל מהירות, גם נמוכה שבנמוכות. זו הפיזיקה הבסיסית של רכיבה על דו גלגלי, כולל הרגע המופלא ההוא לפני שנים כשאבא שלך עזב את מקל המטאטא והצלחת להמשיך לרכב על האופניים בלי לפול.
ההנחייה 'לדחוף את הכידון למטה' לא מוצלחת במיוחד. על מנת לייצר פניה צריך לסובב את הכידון בכיוון ההפוך. נקודה. אפשר לעשות את זה ע"י משיכת צד אחד של הכידון, דחיפת הצד השני, שילוב של השניים (שזה הנפוץ מן הסתם) או לצורך הענין אפילו חיבור מנוע סרוו על ציר ההיגוי ובקרה מבוססת ג'יירו:
האופנוע נופל שמאלה? סובב את הכידון שמאלה והופ הוא מתיישר. רוצה לפנות ימינה? סובב את הכידון שמאלה להרף עין, האופנוע ייטה ימינה ואז החזר את הכידון ימינה מספיק כדי לעצור את ההטיה בזוית שאתה מעוניין בה. 
אופנועים >>
לצפיה ב-'יש בעיה עם "לסובב". נסה ל"סובב" ב 130 קמ"ש והאופנוע יכניס '
יש בעיה עם "לסובב". נסה ל"סובב" ב 130 קמ"ש והאופנוע יכניס
22/06/2019 | 22:43
8
55
אותך למסלול סביב השמש.
ההגדרה המתאימה יותר בעיניי היא להפעיל לחץ, בדיוק בכיוונים שציינת. זה מספיק טוב בכול מהירות שהיא מעל 30-40 קמ"ש. בנוסף לכך, קשה מאד פיסית, ל"סובב" את הכידון מעל 100 קמ"ש בגלל ההתנגדות הג'ירוסקופית של הגלגל. זו אחת הסיבות אגב, שמקצוענים וסתם ערסים חובשי "קאמל-פק" משקיעים אלפים בג'אנטים קלים, בדרך לאורטופדית.
אגב, הפיסיקה הבסיסית שלך, אינה מתפקדת במהירויות מאד נמוכות, לא בגלל שהיא לא קיימת אלא משום שההפרעות השונות (כביש, רוח, רוכב...)
 המכניסות אי יציבות, מתגברות בנקל על ההיגוי ההפוך שעוצמתו קטנה מאד במהירויות האמורות.
 
ועוד דבר.  ב"רגע המופלא" שהזכרת, כל כולו של ההיגוי ההפוך לא נבע מהרוכב אלא מזווית הכידון, שהיא האחראית הבלעדית לאפשרות הנתונה לנו לרכב "בלי ידיים" בכך שהיא מייצרת לנו היגוי הפוך באופן אוטומאטי. לפחות כול עוד המיתלה שלוח קדימה ולא ניצב לכביש.
אופנועים >>
לצפיה ב-'אתה מבלבל בין תשומות לתוצאות'
אתה מבלבל בין תשומות לתוצאות
23/06/2019 | 12:47
7
66
ההיגוי ההפוך מתקבל אך ורק אם ציר ההיגוי מסתובב (כתוצאה מהלחץ כמובן). לא יסתובב, לא יקרה כלום.
לצורך ההדגמה, סע על אופנוע עם ציר היגוי מרותך במצב אמצעי, תלחץ על הכידון כמה שתלחץ, לא תצליח ליזום פניה או לתקן את הפניה שהתחילה להיווצר.
ולגבי מהירות נמוכה, חבל על הוויכוח: קח זוג אופניים, סע שלושה קמ"ש וסובב את הכידון לאיזה צד, האופניים מייד יפנו לצד ההפוך.
מה שניסיתי להסביר הוא שלשמור על שיווי משקל ברכיבה על דו"ג, ולייצר פניה מכוונת ע"י היגוי הפוך, הם שני מופעים של אותה תופעה פיסיקלית בדיוק.
ההבדל הוא שהראשון אינטואיטיבי במהותו, השני דורש יוזמה מודעת של הרוכב. 
אופנועים >>
לצפיה ב-''
23/06/2019 | 14:16
3
23
לצפיה ב-'הרגע מיצו. כאן מתרחקים מנטיות פוליטיות ואתה עצמך הודית לא '
הרגע מיצו. כאן מתרחקים מנטיות פוליטיות ואתה עצמך הודית לא
23/06/2019 | 22:47
2
36
פעם שתיאוריה אינה אחת מהחוזקות שלך.
אופנועים >>
לצפיה ב-'אני לרוב נוטה להימנע מכניסה לויכוחים'
אני לרוב נוטה להימנע מכניסה לויכוחים
24/06/2019 | 19:18
1
46
בין אנשים שמכניסים אמוציות לטיעונים שלהם. בד"כ אני מצליח, לפעמים לא.
בכל מקרה, הדיון התחיל בתגובה לסרטון של הבחור ממוצא ערבי עם המבטא הרוסי, או הרוסי עם המבטא ערבי, לא ברור. אין לנו ויכוח (לי ולך) שהוא מבלבל בביצים מבלי להבין בשיט במה שהוא עושה (אבל זה לא מפריע לו להמשיך).
אופנועים >>
לצפיה ב-''
26/06/2019 | 09:50
6
לצפיה ב-'זה נכון שהכידון צריך להסתובב ע"מ לייצר היגוי הפוך. אבל, מידת'
זה נכון שהכידון צריך להסתובב ע"מ לייצר היגוי הפוך. אבל, מידת
23/06/2019 | 22:45
2
33
התנועה שלו היא כה זעומה, עד שההגדרה "ללחוץ" תואמת יותר בעיניי את המצב במציאות. מעשית מי שינסה לסובב בפועל - אפילו קצת - ימצא עצמו במקום לא טוב.
דוגמת האופניים שלך מטעה. קח זוג אופניים עומדות, ללא שום תנועה, אפילו לא 3 קמ"ש, אחוז אותם במושב והטה אותם מעט ימינה מהאנך. הכידון יסתובב מאיליו ימינה!
זו מהות ההיגוי ההפוך, שכולה נובעת מזווית המתלה הקידמי. אם אין זווית - אין היגוי הפוך.
דווקא נסיעה במהירות של 3 קמ"ש כדבריך, אינה אפשרית כמעט משום שההיגוי ההפוך הוא חלש ואילו הפרעות שיווי המשקל חזקות ממנו. לכן , אי אפשר לרכב ב 3 קמ"ש בלי לבצע אקרובטיקה של רוכבי חד אופן או אופנועניי מכשולים פסיכים.
   אגב, לאופניים ולאופנועים, יש בעצם שתי סוגי הפרעות, בדיוק כמו במטוסים במישור העילרוד.
רד בירידה על אופניים "ללא ידיים" ותראה שאין בעייה לעצם ביצוע הרכיבה והאופנים מתקנות לבד את ההפרעות שהן בתדירות הגבוהה (ה"תנודה הקטנה" -במטוסים). יחד עם זאת מעת לעת הן תתחלנה לפנות ימינה או שמאלה באיטיות, מה שקל מאד לתקן באמצעות הטיית הגוף (וממש לא מעשי על אופנוע).
אופנועים >>
לצפיה ב-'אז אנחנו מסכימים לגבי האופנוע, וחלוקים בנושא המהירות האיטית '
אז אנחנו מסכימים לגבי האופנוע, וחלוקים בנושא המהירות האיטית
24/06/2019 | 09:05
1
33
אתמול (באמת..) ראיתי ילדון בן ארבע לכל היותר רוכב על קורקינט פצפון ברחוב. ציר ההיגוי של הקורקינט היה אנכי לקרקע וציר הגלגל ישב טיפה אחורה מהמשך ציר ההיגוי.
די ברור לי שהקורקינט היה נכשל במבחן ההטיה במהירות אפס שהצעת.
עדיין הילדון רכב בשיווי משקל מרשים, אם כי לאט מאוד.
ככה ילדים היום לומדים לרכב אינטואיטיבית עם אופני לימוד זעירות נטולות פדלים - הם מתרגלים למשוך את הכידון לצד שהאופניים נופלות אליו כדי שיתישרו.
אופנועים >>
לצפיה ב-'נראה לי שמיצינו.'
נראה לי שמיצינו.
26/06/2019 | 09:53
14
לצפיה ב-'יש רק בעיה אחת עם מה שכתבת (שנכון ברובו)'
יש רק בעיה אחת עם מה שכתבת (שנכון ברובו)
23/06/2019 | 14:18
58
מי שפירסם את הסירטון לא יטרח לקרוא את דבריך, אם יקרא הוא לא ינסה להבין, וממילא הסרטונים האחרים שלו לא פחות מביכים.
אופנועים >>

הודעות אחרונות

21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת
10:37 | 05.09.19 אוהבותה
14:40 | 14.08.19 TS250X1
08:00 | 31.07.19 יהודה אל
07:58 | 31.07.19 יהודה אל
14:01 | 24.07.19 alikoneamn
00:11 | 28.06.19 יהודה אל
14:29 | 22.06.19 דוש שבילים
07:20 | 11.06.19 כRובי
07:12 | 06.06.19 Nim27
23:06 | 21.05.19 hagi1934

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ