רוצה לחזור לרכב - אשמח לעצתכם

ravivme

New member
רוצה לחזור לרכב - אשמח לעצתכם


שלום לכולם,
שמי רביב, בשנות ה- 90 רכבתי על אופנועי כביש - DR800, CBR600 ועוד.
מאז היה לי גם DR650 שניסיתי לרדת איתו לשטח ולא ממש נהניתי מזה. אני עכבר כביש מסתבר.
עכשיו, אחרי שנים, אני חושב ברצינות לחזור לרכב. הפעם בסופי שבוע - טיולים ופאן נטו. לעבודה יש לי אוטו.

עשיתי סקר אינטרנטי של שוק האופנועים העדכני ומצאתי כמה דגמים שעשויים להיות רלבנטיים מבחינת מחיר וביצועים, אני מקווה שאני בכיוון:
סוזוקי SV650 - קיבל מחמאות בסקירות, אבל המראה שלו די אפרורי, וחלק מהאנשים כתבו שהוא מזכיר להם את ה- GS500 שמבחינתי זה ממש לא טוב.
יש לי זכרונות של שעמום מוחלט מה- 500 הזה. הוא גם היה קטן לי (אני 1.83 מ' ולא קליל במיוחד...).
ימאהה MT07 - נייקד שכולם מתלהבים ממנו. האם כצעקתא ?
האח שלו - TRACER07 - האם חזק יותר משמעותית מה- DR800 שהיה לי ?

כל אלה נמצאים בקצה התקציב שלי (חדשים).
הייתי שמח להוציא פחות כמובן.

מה חשוב לי:
  1. אמינות
  2. נוחות לאורך זמן, בעיקר לנסיעות בינעירוניות
  3. מומנט כייפי. רצוי הרבה !
  4. כוחות סוס זה פחות חשוב, אני לא רייסר ולא משחיזן דגול. מעולם לא הייתי.
  5. תפעול קל ונוח
  6. התנהגות סלחנית
  7. עלויות אחזקה וטיפולים הגיוניות. אופנועי ספורט מרובעי צילינדרים זה עסק יקר.
  8. שהלוק שלו יעשה לי משהו. זה סובייקטיבי, אני יודע, אבל קחו את זה בחשבון בהמלצות.

תודה מראש לעונים !
פתוח לרעיונות מצידכם
 

noy fb 22

New member
כל העולם ואשתו עוברים - ע"פ הרושם שלי - ל BMW GS1200.

למרות שאישית זו אינה כוס התה שלי, נדמה לי שמשומש במצב טוב יענה על הדרישות שלך, או לפחות על רובן.
 

ravivme

New member
יקר מאוד

כדי לענות על הצורך באמינות אני לא חושב שיהיה חכם מצידי לקנות BMW כזה בן 10 שנים.
אופנועים כאלה מהשנתיים-שלוש האחרונות חורגים משמעותית מהתקציב.
 
אי אפשר להשוות אופנוע מודרני לאחד משנות התשעים

ובמיוחד לא חד צילינדרי מול טווין.
אם אתה מחפש מומנט, התנהגות ונוחות תבדוק גם ויסטורם 650.
 
ברור שהימאהה חזק מהסוזוקי800 שהיה לך

חזק פי 5 ומרגיש חזק פי 50
וגם קל פי 5 במשקל ומרגיש קל פי 50
וגם מרגיש כיפי פי 2000
אני גם מתלבט בין הטרייסר 700 לMT07 ול900 המקבילים...
הMT יותר קטן ועל כן יתרונו על פני הטרייסר בכביש המפותח, בסיבובים, בהאצות חיוביות ושליליות כאחד
&nbsp
 

SOM CHAI

New member
יש כמה כלים שכדי לך לבדוק

מנסיון, חשוב מאוד לעשות נסיעת מבחן.

ימאהה mt טרייסר 700 (עולה 55 אלף חדש)
סוזוקי ויסטורם 650 (נחשב מאוד אמין)
הונדה nc750x (יש לכלי הזה גם גירסאת אוטומט)

כולם עונים פחות או יותר על הדרישות שלך ממה שהבנתי וגם לא ממש יקרים.
שיהיה בהצלחה
 

ravivme

New member
תודה

אכן, אלה הדגמים שמצאתי בסקר שעשיתי.
ההונדה יקר לי וגם לא נראה מרגש במיוחד, למרות שאני משוכנע שהוא עושה הכל טוב.

הסוזוקי נראה לי אידאלי בקונספט שלו. שילוב יותר ברור בין יכולת כביש ליכולת סבירה בשבילים.
המחיר טיפה יקר ואין המון משומשים בשוק. חלקם כבר טחנו קילומטרז' משמעותי.

הטרייסר הכי זול בחבורה, יש ביקורות טובות, ויש גם משומשים בשוק.
נראה כרגע כמו הכיוון הכי רלבנטי, למרות שאני ממשיך לפזול לויסטרום...

מסכים מאוד עם מה שכתבת על נסיעת מבחן.
כבר קרה לי שהייתי נעול על אופנוע מסוים, ואחרי שעשיתי נסיעת מבחן קצרה ירד לי כל החשק.
 

SOM CHAI

New member
נכון

אחלה כתבה! ועכשיו מטרו מוכרים אותו ב 54 אלף. רק הבעיה שזה מטרו....

אגב, עשיתי נסיעה על הNC750X. קצת חלש ומאכזב
 

ravivme

New member
אחרי בדיקה נוספת הוא נראה מאוד מתאים

גדול יותר פיזית מהטרייסר (אני 1.83 מ'), אמור להיות נוח ואמין.
בודק יותר לעומק.
תודה !
 

ashli9

New member
ויסטרום 650. (אם בתקציב שלך. נכון להיום 60000 במבצע).

אופנוע מהנה ביותר, אמין, ישיבה גבוהה נוחה ביותר, כיפי כיפי כיפי לטיולים. עונה על כל אחת מהדרישות שלך. מומנט, תפעול, סלחני, אחזקה (טיפולים כל 12000 ק"מ), יפיפה. אני מאוד נהנה. ליגה אחרת מכל האופנועים שהזכרת. ממליץ בחום.
 

ravivme

New member
נותרתי כרגע עם שניים ברשימה

ה- Vi Strom
וה- Tracer700

מקווה לעשות רכיבות מבחן בחול המועד
 

iec

New member
ברשימה שלך לא ציינת סעיף "הנאה מהרכיבה" ולכן כל אופנוע

יפני יעשה עבורך את העבודה.
&nbsp
כשתרצה גם להנות מנקודה A לנקודה B תעלה שאילתא חדשה.
&nbsp
רכב בזהירות.
 

ravivme

New member
כשתרצה לענות ברצינות תקרא שוב את ההודעה שכבר קיימת

אני אכוון אותך לשורה הבאה:
"עכשיו, אחרי שנים, אני חושב ברצינות לחזור לרכב. הפעם בסופי שבוע - טיולים ופאן נטו. לעבודה יש לי אוטו."

אגב, יש שמועות הזויות שגם על אופנוע יפני אפשר להנות.
אפילו אחד מהסוג שאני מחפש.
המון תודה על ה"עזרה". מאוד מעריך את זה.
 

iec

New member
אוקיי… יש מצב שפיספסתי את זה. אז כל האופנועים היפנים מהנים

עד שרוכבים על אופנוע אירופאי בדגש על איטלקי.
&nbsp
ב-4 השנים האחרונות רכבתי על דוקאטי מונסטר והוא הצטיין מאוד בסעיפים 1 ו-3 .
לגבי סעיף 7. אם אתה תטפל לבד אתה מגיע לעלויות מגוחכות ביחס לעונג שתקבל, אחרת העלויות כמו כלי עם 4 צילינדר בערך.
&nbsp
 

ravivme

New member
מה דעתך על הונדה CBF1000 שנת 2009 ?

קיבלתי הצעה לרכוש אופנוע כזה עם 64,000 ק"מ, יד II, נראה במצב מצוין.
הותק קצת מרתיע אותי, אבל יכול להיות שמדובר באחד מאותם דגמים שמפגינים אמינות יוצאת דופן. אני באמת לא יודע.

מה שמדליק אותי בכלי הזה הוא המנוע הגדול.
המון מומנט, לא מעט כ"ס, נוחות טובה, תפעול "הונדה", קלאץ' רך, מחיר נוח (ביחד לאופנועים קטנים יותר וחדשים יותר).
נראה כמו כלי טיולים קלאסי.
הרבה פלוסים.
מה המינוסים ?
 

iec

New member
אין בעיה עם הוותק… זה אופנוע אמין מאוד לרוב.

אבל זה דגם משעמם מוות. שלדעת כמה אנשים שרכבו עליו לא מתנהג כמו ליטר. הרגיש להם אנמי עד שיעמום טוטאלי.
נסה לקחת אחד לרכיבה ותתהה על קנקנו.
בהצלחה.
 

ravivme

New member
הביקורות שקראתי דווקא היו מאוד מתלהבות

ברור לי שהאופנוע הזה מכוון למומנט יותר מאשר לכ"ס.
ברור לי גם שהוא מכוון יותר לטורינג מאשר לספורט.
לכן אני מניח שעבור משחיזנים זה נראה משעמם. אין את הקיק המיוחל ב- 6000 סל"ד.
זה לא CBR או GSX שכנראה גורמים לפרפור חדרים על כל סחיטה של המצערת.
אבל בשבילי זה דווקא יכול מאוד להתאים אופי לינארי כזה.
יש אופנוע אחד שמחכה שאסע אליו. אעשה את זה השבוע.
תודה !
 
למעלה