התייעצות - קניית הארלי דיווידסון

  • פותח הנושא Hercu
  • פורסם בתאריך

Hercu

New member
התייעצות - קניית הארלי דיווידסון

צריך את עזרת חכמי הפורום בקשר לקניית אופנוע של הארלי דיווידסון,
ראיתי שיש דגם חדש שהתחילו לייבא במחיר ידידותי יחסית ואני שוקל אם ללכת על זה. אשמח לשמוע יותר ממי שיש לו ניסיון ומבין בזה קצת יותר ממני, האם שווה ללכת על אופנוע כזה? נשמע לי מפציץ להביא לי הארלי. תודה לעוזרים!
 

noy fb 22

New member
הארלי אינו אופנוע. הארלי הוא שלוחה של התרבות האמריקאית.

אם משווים אותו לאופנועים אמיתיים (יפנים ו BMW),אז התמונה פשוטה:
הוא לא פונה.
הוא לא בולם.
הוא לא מאיץ.
הוא שונא פקודות השכבה.
הוא מבשל את הביצים ברמזור.
הוא מעיף את כול הסתימות עם הרעידות שלו.
איך אני יודע? רכבנו על 4 הארלים חדשים (ושונים) 2400 ק"מ בסמוקי'ס, בקרוליינה\טנסי וב"זנב הדרקון".
NEVER AGAIN.
 

Dresdner

New member
מה הוא שאל ומה אתה ענית

כן הבנו לא אהבת הארלי לעומת הרבה שכן אוהבים, יש מי שתנוחה עוברית ורעש של מכונת תפירה לא מתאים להם.
בכל מקרה הוא מתעניין כנראה בדגם החדש שלפי אביעד הוא הארלי קצת (הרבה) אחר.

אופס... הארלי פונה

 

noy fb 22

New member
התחלתי. שכחתי אגב למנות קודם גם את העובדה שארבעת דגמי

ההארלי השונים ששמשו אותנו, חלקו ביניהם בעיה זהה: בכבישים מפותלים (מאד) ובעיקר בעליות, לא ניתן היה למצוא את ההילוך הנכון. או גבוה מדי או נמוך מדי...
לעיניין: כתבה מוזמנת וממומנת אינה בהכרח "אורים ותומים", חשבתי שעברנו כבר את השלב הזה.
גם ההשכבות (עאלק), נראות אחרת כאשר מישרים את התצלום ומאנכים (מלשון אנך) את עמודי השלטים שבדרך. טריק ישן...
חיסול הניקלים, שימוש בשחור מט והשקעה בעיצוב, אכן תורמים משהו למי שזהו טעמו האישי...
וגם, חשבתי שנפרדנו משני בולמים מאחור...כשמכרתי את הקאווא 1000 Z1R 1982 שלי...
 

Dresdner

New member
אחלה השכבות מנסיון

על הXR1200 שניתן לי ממוסך הארלי דוידסון בזמן שהביואל שהיה לי היה בטיפול, חוויה מארץ החויות האופנוע הזה, פונה ומשכיב כמו גדול והמומנט מסל"ד אפס משגר אותך מהפניה בזמן שאופנועים חזקים בהרבה מחפשים את ההילוך הנכון.
אין לי נסיון על הסטריט רוד החדש אבל יש מצב שאני ירכב עליו בתחילת החודש הבא אבל לפי הכתבה בפול גז נראה שהסטריט רוד הולך בעיקבות הXR1200

מצד שני פעם קיבלתי צ'ופר ופחדתי לרכב איתו עד הבית.

איך בדיוק הגעת למסקנה שהכתבה מוזמנת וממומנת? מי שמעלה טענות כאלו חייב בהוכחה אחרת הוא לא שונה מאלו ששמים נייר אלומיניום על הראש כדי שחייזרים לא יקראו מחשבותיהם.
אגב הכתבה לא הייתה מאד אוהדת ויש בה הרבה ביקורת מה שקצת הורס את התאוריה שלך.
 

noy fb 22

New member
שום תיאוריה ושום בטיח. ה"ביקורת" היא על זוטות ומי שמוזמן

להשקה פורמאלית, נדיר שימתח ביקורת רצינית. כול החסרונות שלא הודגשו, תורצו בתואנה של מחיר נמוך למשתמש.
אין ציפיות מבעלים של ביואל לחגוג על חסרונות הארלי ומאידך, 6,6 קג"מ על 238 ק"ג וכול זה ב 4000 סל"ד...
האופנוע המשמש אותי לשם השוואה, קל יותר בכמעט 40 ק"ג, מספק מומנט של 14 קג"מ ומשכיב בעצמו כשרק חושבים על זה.
למרות שבסה"כ הכתבה עוסקת בכלי בעל נפח בינוני ולא ליטר פלוס, היה מקום להדגיש יותר את העובדה שבאופן פראקטי, מדובר ב"עגלה" עם שיפורי עיצוב ולא ליחס לה סופרלטיבים של "גדולים".
 

Dresdner

New member
ממש לא נכון

הזמנה להשקה ממש לא מבטיחה סקירה אוהדת ורואים את זה בכתבה.
רוב הבוחנים מסתכלים מבעד למשקף של הקונה הפוטנציאלי, תאר לעצמך שיבחנו אופנוע סופר ספורט באמות מידה של הארלי או אדוונצ'ר כל שהוא איך תראה הכתבה?.
כמו שרשמתי הנסיון שלי על הארלי מסתכם על שני דגמים (הביואל רק חולק מנוע שמזכיר הארלי ככה שלא נחשב) צ'ופר 1200 והXR1200 אחד לא אהבתי ואחד מאד אהבתי.
אני מזמן לא מסתכל על הנתונים היבשים כי אם הייתי מסתכל עליהם הייתי מפסיד כמה מהאופנועים הכי מהנים שהיו לי כמו זה שבתמונה, 50 כח סוס בלבד אבל חווית רכיבה יחודית, עם ה50 כח סוס חרשתי חלק גדול מאירופה בלי שום בעיה ושהכביש התחיל להתפתל הוא רץ קדימה מהר יותר מאלו עם כפול 2 בכח.

 

noy fb 22

New member
אני משער ש"חווית רכיבה יחודית" היא ...בעיני המתבונן.

בטיול האחרון שלי באירופה (ההררית כמובן), בחרתי ב BMW GT 800.
קיללתי אותו 2500 ק"מ, לא שזה עזר משהו. פיירינג על שני צילינדרים לא הופך עגלה למשהו אחר...
הרבה אופנועים בעלי נפח בינוני הם נעימים לעין, נוחים לרכיבה, מאפשרים ל"חרוש" יבשות ולטייל לאופק.
עדיין, כשמסובבים את יד ימין עד הסוף, במיוחד ביציאות מסיבובים חדים, בעליות ובסוויפרים ממש מהירים, כשהאופנוע עמוס ציוד, כול הטווינים למיניהם על תצורותיהם השונות, צועקים "פוס"!
יש אולי לדוקאטי ליטר פלוס, כמה חריגים לטובה אבל, לך תשווה דוקאטי להארלי ולמוטאציות של הארלי.
 

Dresdner

New member
זה ברור שהכל סוביקטיבי

אבל עוד פעם לקחת משהוא אחד ועשיתה הכללה, כל הטווינים צועקים "פוס" ? מאיפה הבאת את זה? הנודה של הסקוורנה אוכל כנראה כל אופנוע ספורט עטור פרינג ומרובה צילנדרים גם עם ארגז גדול מאחור.
ה800 GS הוא גם אופנוע בעל יכולות דינמיות טובות ומנוע טווין (כמו בGT).
KTM עומדת להוציא דיוק טווין ולא נראה לי שהוא עומד להגיד "פוס"
האופנועים הכי מהירים באלפים הם הסופרמוטו שביום טוב מוציאים 70 כח סוס (KTM).
למירוץ אחרי כח מנוע אין סוף הייתי פעם במירוץ הזה עד שהבנתי שמתלים בלמים, מרכב ורוכב שיודע מה הוא עושה קובעים את המהירות לא המנוע.

לעניין הארלי, הXR1200 קיבל ליגה משל עצמו והיא הייתה דוורא די מצליחה עד שהדגם ירד מפס היצור ואיתו התמיכה של הארלי במירוצים האלו.
לא אופנוע מירוץ אסלי אבל תענוג לרכיבה במסלול ומיחוצה לו

 

noy fb 22

New member
מצטער, לא יודע איך מתמודדים עם 4-5 קביעות שבעיני הן תלושות

מן המציאות.
נראה לי שדי מיצינו...
 

idanlavi1

New member
בקשר להתייעצות

אתה בטח מתכוון לדגם הזה: http://fullgaz.co.il/הארלי-מציגה-סטריט-רוד-750/. אלבר מייבאים את הארלי בישראל וגם את הדגם הזה הם התחילו לייבא, ותאמת זה טוב כי עכשיו יותר ישראלים יוכלו להגשים את החלום שלהם ולנסוע על הארלי. ספציפית הדגם הזה הוא סבבה לגמרי ויותר מותאם למעמד ביניים מבחינת המחיר..
 
למעלה