חייל בהתליכי רישיון, עם כמה שאלות

NatiC9

New member
חייל בהתליכי רישיון, עם כמה שאלות

אהלן,
אני חייל, כשנה לפני שחרור, ואחרי הרבה זמן שהג'וק של אופנוע נמצא לי בראש, וכל פעם ניסיתי לכבות אותו בגלל: כסף, זמן, הורים, החלטתי שאי אפשר יותר, והחלטתי לתת פוש חזק יותר בעבודה, ולהתחיל שיעורים וחסכון לכלי ראשון, אבל עכשיו יש לי לא קצת שאלות די משמעותיות בכל מה שנוגע לעניין, ואשמח לעזרתכם.

השאלות הראשונות והקריטיות ביותר, הן כדי להבין את התהליך (מבחינה כלכלית) שעומד לפני. אני אבהיר שאני משרת שירות צבאי ומשלב את העבודה כמה שאפשר, מה שאומר שבבממוצע המשכורת הצבאית יחד עם המשכורת מהעבודה מכניסות לי באיזור ה-2,500-3,000 ש"ח בחודש, במילים אחרות: דרך ארוכה מאוד לכלי ראשון, ורציתי לדעת מאנשים שאולי מבינים יותר, אם יוכלו להסביר לי לגבי אפשרויות מימון, כיצד הן עובדות, האם הן משתלמות, איזה אחוז מקדמה יש להביא במצב כזה, האם יש אופציה לאפשרות מימון לכלי משומש, והאם בכלל חברות מימון יאשרו לחייל עם הכנסה סדירה את האופציה?

שאלות נוספות שלי, הן יותר בעניין כלים ספיציפיים. אופנועים שמושכים אותי הם אופנועים בסגנון הנינג'ה/Z, ה-CBR, ואפילו אופציה יותר כלכלית שאני חושב שריאלית לי, SYM וולף 250 משומש. אשמח לשמוע את דעתכם הכללית על כלים ראשונים מומלצים, והאם 250 סמ"ק אכן מספיק לנהג חדש על אופנוע.
נסיעות שאני מחפש נעות מנסיעות עירוניות, ועד נסיעות של כ-40-50 ק"מ מחוץ לעיר, ואפילו טיולים עם חברים בסופי שבוע.

מהו סדר הגודל של תחזוקה לאופנוע בטווח ה-250-300 סמ"ק? דלק, טיפולים, ביטוחים, טסטים פלוס מינוס וכ'ו.

נטו לכלי, מהו לדעתכם סכום לגיטימי להוצאה לכלי משומש ראשון? השאיפה היא עד טווח ה-15,000 לכלי נטו (לא כולל ציוד, טסטים וביטוחים מסביב).

השאלה הכי חשובה לי האמת, היא כל עניין אופציית המימון, ואם מישהו יידע להרחיב לי עליו זה יעזור לי מאוד. בכל מקרה, תודה לכל מי שיידע לשתף אותי עם הידע שלו, ושיהיה אחלה ערב :)
 
למעלה