מחפש נתונים לגבי בטיחות (או יותר נכון אי הבטיחות) שבדו"ג

Elmo121

New member
מחפש נתונים לגבי בטיחות (או יותר נכון אי הבטיחות) שבדו"ג

אני מניח שזה סיפור רגיל. אני רוצה קטנוע. 250 סמ"ק. להתנייד כמו בן אדם.
אשתי כמובן לא רוצה. אני בן 35. לא ילד.
אני מחפש לא מצליח למצוא נתונים לגבי כמה מסוכן הכלי הזה.
ברור לי שהוא פחות בטוח מרכב. אין בזה שאלה.
אבל אני רוצה נתונים כדי שאחד מהשניים יקרה - או שאשתכנע שהכלי הזה הוא מכונת מוות וארד מהרעיון כי זה פשוט עובדתי לפי הנתונים, או שאגלה שהוא אכן מסוכן, אבל ברמה כזו שאני מוכן לקחת את הסיכון ואז גם אם אשתי לא תשתכנע, אני אדע שזה לא מוצדק מבחינתי.

אני לא מצליח למצוא נתונים שיעזרו לי. אני רוצה לדעת בפשטות - מה האחוז של הנהגים ברכב שנהרגים מדי שנה מתוך כלל נהגי הרכבים על הכביש.
מה האחוז של הנפצעים קשה מתוך כלל הנהגים ברכב.

ואותם נתונים על רוכבי הדו"ג:

מה האחוז של הנהרגים והנפצעים קשה מתוך סך הרוכבים.

אני מנסה להבין באמת מה הסיכוי שלי למות או להיפצע קשה בקטנוע מול רכב. אם זה באמת סיכון של פי 18 (ז"א - שמספר ההרוגים על דו"ג ביחס למספר הרוכבים הכללי הוא באופן יחסי פי 18 מנהגים ביחס למספר הרכבים על הכביש), אז אין מה לדבר.

אני רוצה לדעת איזה אחוז מרוכבי הדו"ג לא חוזרים הביתה כל שנה.

יש למישהו רעיון מאיפה להוציא נתונים כאלה?

חפרתי באינטרנט ולא הצלחתי למצוא...
תודה רבה!
 

noy fb 22

New member
קבל נתון מובהק, העולה בברור מתוך שפע השאלות שלך.

אתה לא מתאים לדו גלגלי. ממליץ לך לרדת מזה.
משפחתומטית 1.6 תפורה עליך. אל תוותר על מסך מגע,
מולטימדיה ומזגן מפוצל.
 

Elmo121

New member
למה אני לא מתאים?כי אני מחפש נתונים כדי לדעת באמת מה הסיכון?

כבר הייתי על דו"ג לתקופה אבל בעקבות החלקה הלך הקטנוע ואני שוקל את צעדי הבאים.
מאוד מאוד אהבתי את הקטנוע, אבל אני רוצה לדעת בצורה מספרית מה הסיכון של הכלי הזה.
לומר שאני לא מתאים לדו"ג כי אני בודק את הנתונים זה לא כזה דבר חכם לומר.
&nbsp
 

noy fb 22

New member
זה יותר חכם, אם מתבוננים קצת לעומק. "הצורה המספרית" שבה אתה

רוצה לאמוד את העתיד\סיכון האופנועי שלך, מעידה על רצונך לשקול את הנושא בצורה ראציונלית, הגיונית כאילו...
אמה מה? שיקול ראציונאלי, אינו יעיל ככול שבנושאים מופשטים עסקינן. בפשטות, ל"ראציונאל" אין מספיק נתונים מוצקים המשקפים את הנושא (אהבת הרכיבה), ובטח שאין לו שום דרך לכמת את הנתונים הספורים שבכ"ז מצא, ע"מ להעניק להם את המשקל היחסי בדרך לגיבוש המסקנה.
לדוגמא (מפורסמת...), כול הסוגדים לראציונל, ניסו למנוע מדוד גרין (יודע מי זה?), להכריז על הקמתה של מדינת היהודים, בגלל ההערכה (שהתממשה...) ששבע מדינות ערביות יפלשו לא"י הקטנה, מייד בתום ההכרזה. ניבוי האבידות ה"ראציונלי", שיקף מספרים עצומים, שאכן התאמתו (אחוז שלם מהאוכלוסיה).
האם הוא טעה - במבט לאחור?
לסיום, אין שום דרך לצאת נשכר ע"פ "חישוב" כלשהו שתעשה, העוסק בסיכויי ההשרדות האופנועית שלך.
לכן...אתה לא מתאים...
 

כRובי

New member


 

Vaderom

New member
בוא, תשמע משהו

מכיר את הבדיחה שיש שקרים, שקרים גסים וסטטיסטיקה?
אז המספרים שאתה כביכול רוצה לדעת הם סטטיסטיקה.
&nbsp
יש שתי בעיות עיקריות בבקשה שלך -
&nbsp
הראשונה - בתוך המספרים האלה שאתה רוצה יש הרבה מאוד משתנים לא מזוקקים. מה עוזר לך לדעת שהסיכוי להפצע בתאונה עם קטנוע 250 סמ"ק גדול פי 2 מאשר ברכב, אם הסטטיסטיקה הזו כוללת 90% ילדים מפגרים שלא מפעילים את הראש ברכיבה ומתרסקים המון? המספרים בסטיסטיקה זה לא המספרים שלך. לך אישית יש השפעה מכרעת על הסטטיסטיקה האישית שלך, כן?
&nbsp
&nbsp
הבעיה השניה היא שגם כשיש לך את המספרים.. מה אז? מה הנוסחה הרציונלית בה אתה מתכנן להשתמש כדי לקבל את ההחלטה? כמה שווה לך, במספרים, החצי שעה שתחסוך כל יום בפקקים אל מול הסיכוי הכפול (סטטיסטית) להיות מעורב בתאונה? או שאתה חושב שאם תגיד לאישה שזה רק פי2 יותר מסוכן מרכב היא תקנה את זה? אוי ויי...
&nbsp
&nbsp
בתכל'ס - XFWIND כבר ענה לך. יש לך, כרוכב, הרבה יותר השפעה על ה"סטטיסטיקה" האישית שלך מאשר כל דבר אחר.
&nbsp
&nbsp
נ.ב.
ביקשת - קיבלת. קח כמה מספרים חסרי משמעות -
דו"ח סיכום תאונות דרכים 2015 של הלמ"ס
&nbsp
http://www.cbs.gov.il/reader/newhodaot/hodaa_template.html?hodaa=201627148
&nbsp
אופנועים לא נראים שם טוב. בכלל.
&nbsp
פה יש עוד קצת -
&nbsp
http://www.cbs.gov.il/reader/cw_usr_view_SHTML?ID=543
&nbsp
&nbsp
 
אכן מידע שימושי, ואם לצטט ממנו :

"שיעור מעורבותם של אופנועים בתאונות דרכים עם נפגעים היה גדול פי 2.4 מחלקם במצבת הרכב וגדול פי 5.8 מחלקם בנסועה השנתית (קילומטראז')."

הבאסה שבדו גללגלי, כל מכה או החלקה קטנה יכולה להגמר באסון גדול, בעוד שברכב, זה בסה"כ יהיה מצב של שני נהגים, שחוסמים את התנועה בכביש 5, מצלמים לעייפה את רכביהם בסמרטפונים, ובסוף נרגעים ומפנים את המקום.
 

NEO83

New member
סטטיסטיקה לא תעזור לך

כשאתה עולה על אופנוע, אתה צריך לקחת בחשבון שבשלב כלשהו בחייך כל עוד אתה על דו"ג, הסיכוי שתחליק בכביש/תעבור תאונה הוא כמעט ודאי...
 
לא מבין את השאלה

איפה הקו האדום מבחינתך? פי 2? פי 4?
&nbsp
בכל מקרה זה מסוכן הרבה יותר בממוצע.
 
למעלה