לחייב "גלגל שלישי" בכל באופנועים...

אני כתבתי את המילה "פיזיקה" באיזשהו מקום בשרשור הזה?

ופיזיקה אינה אחד ממדעי הטבע?
נו, ואם פילוסופיה (והגות) היא אבן הראשה של מדעי הרוח, מה זה אומר על המדעים ה"אמיתיים"? הפילוסופיה שבבסיסם היא "מדעי רוח"?
הפרדוקס של "איינשטיין-פודולסקי-רוזן" הוא פרדוקס "רוחני"? מחלוקת "רוחנית"?
כל הפיזיקה, בוודאי המודרנית, מבוססת על פילוסופיה. אז גם זה התאפשר בזכות ה"דיונים הפילוסופיים (מדעי הרוח) בשורה של נושאים"? איינשטיין, פודולסקי ורוזן היו "מדעני רוח"? למה? משום שהיו גם פילוסופים?
בעצם מה שאתה אומר זה שכל תיאורייה פיזיקלית או מתמטית (או מדעית בכלל) יסודית,
היא בעצם תיאוריה "רוחנית" בגלל שהיא פילוסופית?

אבל זו אכן לא הסוגיה המרכזית כאן.
זה רק הניכוס שלך את קיומו של המחשב האישי (ועכשיו נראה שאת כל ההישגים המדעיים של המין האנושי) למדעי ומדעני הרוח שהקפיץ אותי.

לענין הסוגיה שאתה רואה כמרכזית, נראה שאתה ונוי בעצם מסכימים. נראה שההבדל הוא שאלה שאתה רואה בהם אחראים לדלדול ה"רוח" וקורא כאן "דור ה-y וה-z הצעירים הפרגמטיסטיים וצרי-המבט", נוי משייך ל"מדעי הרוח".
נכון שללא תרבות מתאימה גם המדעים ה"אמיתיים" ידעכו.
אבל מה אתה אומר? ש"מדעני הרוח" הם, או רק הם, שמעודדים את התרבות הזו? ומי הם אלה שמדכאים אותה? למה "הידלדלה הרוח", כפי שאתה קורא לזה? האם זה לא בגלל האנשים והתופעות שנוי יוצא נגדן?
 

מנשה ש

New member
הכותרת הייתה על דרך האנלוגיה. העולם רדוד כאשר נצמדים לליטרלי

מה הקשר בין "רוחניות" לפילוסופיה? "רוחניות" קשורה לניו-איג' ומשם לאמונות דתיות. מדעי הרוח, דוגמת פילוסופיה, היסטוריה, ארכיאולוגיה, בלשנות ועוד, אינם קשורים כלל ל"רוחניות". זאת, כמובן, מלבד כאשר התופעה הפסיכולוגית והסוציולוגית של "רוחניות" הופכת למושא מחקר.
החיבור הזה בין "רוחניות" ומדעי הרוח הוא כנראה שורש אי-ההבנה המתמשך בשרשור זה, ובמחשבה שנייה, הוא לא מפתיע. זאת הדלדלות הרוח, זאת הדלדלות ההשכלה המדעית, זאת הדלדלות התרבות המערבית החילונית במדינת ישראל.
האם ידעת שדוקטורט בהיסטוריה (באוניברסיטאות מובילות כמובן) נחשב כאחד הדוקטורטים הקשים ביותר? הבנה היסטורית מעמיקה חושפת את האיוולת שבחלוקה בין טכנולוגיה שימושית למחקר טהור. וכן, הדיון בפרדוכס איינשטיין, פודולסקי, רוזן, הוא פילוסופי בבסיסו, וניסיוני באפליקציה הסופית שלו. ותוצאותיו מקרינים מחדש על הדיון הפילוסופי (וחוזר חלילה). כך גם ברקע לגילוי הד.נ.א. ולשורת גילויים מדעיים. אם תשאל מתמטיקאי רציני מה ההבדל בין פילוסופיה למתמטיקה, הוא לא ממש ידע להגיד לך היכן עובר הקו.
 
עכשיו אתה "נצמד לליטרלי".

לא בכדי כתבתי "רוחניות", במרכאות.
הכוונה לא היתה למובן שאתה נתת לה.
אתה שוב חוזר לערבב בין פילוסופיה למדעי הרוח.
אז שורש אי-ההבנה המתמשך הוא כנראה לא מה שציינת.
נראה לי שאתה יודע שכל תארי הדוקטור הניתנים על ידי מרבית האוניברסיטאות (לפחות באוניברסיטאות מובילות כמובן), נקראים "דוקטור לפילוסופיה" (PhD), בלי ציון התחום המדעי או המקצוע בו הם נרכשו. אין דוקטור לפיזיקה או דוקטור לכימיה או דוקטור למתמטיקה וכו'. הם כולם דוקטור לפילוסופיה.
אז בעצם הם הכל מדעי הרוח?
או שאולי זו עוד איוולת היסטורית מעמיקה?
&nbsp
זה מתחיל לחזור על עצמו, אז אני חושב שמיצינו.
אני לפחות.
 

Beetlejuice68

New member
אני נוסע עם 3 גלגלים עוד משנות השישים...

נוסע ב VESPA של פיגאו שנת 68 על 2 גלגלים + גלגל ספייר..
נסעתי איתה בכל הארץ ותאמין לי שהגלגל הכי חשוב זה הגלגל ספייר


 
למעלה