לחייב "גלגל שלישי" בכל באופנועים...

פלאיועץ

New member
לחייב "גלגל שלישי" בכל באופנועים...

מה הבעיה לחייב את כל היצרניות להתקין גלגל שלישי מקדימה - כאשר זה הופך את כלי הרכב לבטוח יותר - ראה MP 3 של פיאג"יו? מי אחראי לתחום אופנועים במשרד התחבורה?
 

NEO83

New member
רוצה לחייב גם את כל מי שנוסע לעבודה

לנהוג בטנק כי זה יותר בטוח?

וחוץ מזה, מה קשור משרד התחבורה ליצרניות אופנועים?
 

מיצו

New member
לחייב כל נהג להפקיד את הסלולרי שלו בתא המטען

של הרכב לפני שהוא מתחיל לנהוג, ואם ימצאו סלולרי כלשהו בתא הנוסעים בזמן שהרכב בתנועה, הנהג ישלל לכל ימי חייו והרכב שלו ייחולט וייגרס במתקן מיוחד, ומהמתכת שתופק מהגריסה ייצרו מתקנים למפיות נייר.
 

the1wave

New member
זו ללא ספק ה-מגיפה של השנתיים-שלוש האחרונות

 

noy fb 22

New member
לא פלא ובטח שלא יועץ. לא פותרים סוגיות הנדסיות טכנולוגיות,

באמצעות "היגיון" של הפקולטה למדעי הרוח.
 

מנשה ש

New member
"היגיון" של הפקולטה למדעי הרוח אפשר את המחשב שאתה משתמש בו

ראה לדוגמה ברטראנד ראסל החביב עלי במיוחד בגלל מאמרו "בשבח הבטלה". הוא גם כתב: "טמונה הנאה עצומה בידע חסר תועלת".
מה עשו לך אנשי מדעי-הרוח? כסף הם כמעט ולא עולים לך; הם מעטים, כי מסלול הכשרתם מתברר לא קל בכלל; לרוב אף אחד לא מבין מה הם אומרים, מלבד כמובן אחרים בעלי הכשרה דומה; והם מרוכזים לרוב בגטאות בודדים במדינה ולא מתערבבים עם הבריות. יש משהו שאתה רוצה לדבר עליו ומתבייש?
 

noy fb 22

New member
לא כול כך, מנשה. בניגוד להבלים שכתבת בלהט כזה (מעניין למה,

אולי תשתף אותנו?), שהרי תמונת המצב שונה מיסודה.
"הם" (מדעי הרוח), גם עולים לנו יותר מדי כסף וגם פשוט מזיקים.
"הם" מהווים את מפלטם של כול הבטלנים ומקצרי הדרך, "נסיכים" מבית שאינם מוכנים להשקיע את זמנם בלימודי מדעים אמיתיים, פליטי מתמטיקה פיסיקה וכימיה. לא צריך להמציא שום "אפלייה מתקנת" ע"מ לאשש את בטחונם העצמי של מי שלא היו מוכנים ללמוד "על באמת". עליהם להבין ש"זה בסדר" אבל, יש מחיר למבצעי קיצורי דרך.
שום היגיון "שלהם", לא אפשר את קיומו של המחשב שעליו אני כותב עכשיו. חשוב שוב ותבין אולי, מה כן אפשר את קיומו ונפוצותו הגבוהה של המחשב.
מסלול הכשרתם קל מאין כמוהו אל אף העובדה שע"פ האופנה האקוטית, המכללות מקשות בכוונה ע"מ לייצר יוקרה (אעלק). שינון ושעות "תחת", כי זה בדיוק מה שנדרש.
כל בר דעת, מבין גם מבין, בדיוק מה הם אומרים". ה"ידע" שלהם מוצג בקלות בגוגל ובוויקי ובד"כ, הם לא ממש מבינים איש את רעהו, מה שאינו בעייתי כלל כול עוד ב"מדעי" הרוח עסקינן. למי אכפת שהשיח שלהם מרוכז בעיקר בעצמם?
לא שמעתי על "גטאות" של תותחים במדעי הרוח. אולי נשאה אותם הרוח לאן שהוא...?
אתן לך רמז: בדוק פעם לאיזה בעיות מדעיות, עממיות פשוטות, הגוגל הכול יכול מתקשה לספק תשובה נכונה.
אז...אם המייל הקודם שלי הקפיץ אותך, אולי תשקיע באנליזה אישית, קוגניטיבית וסובייקטיבית ככול שתהין, ואולי גם תמצא אחיזה באיזה מאמר נידח שתומך בחיזוק ה"אני" שלך...
לסיכום ולמען הסר ספק. מדעים חינוך ואנגלית. השאר הם בטלנים ו\או סתם טפילים שבד"כ רוצים עושר עכשיו, שלום אתמול ושמישהו אחר יעשה שהבעיות שלהם פשוט תעלמנה.
 

מנשה ש

New member
יצרת "איש קש" של אינטלקטואל ואז מוודא הריגה.

האם אתה באמת רוצה תרבות טכנלוגית דלה ורזה?
האם מעולם לא השתמשת בטיעון מוסרי?
האם מעולם לא הרגשת שהבנת משהו על העולם בעזרת רעיון מופשט?
האם מעולם לא התרגשת מסיפור מאיר-עיניים?
האם אינך חושב שצריך לחנך אנשים לחשוב באופן ביקורתי בכדי שתתקיים דמוקרטיה חסונה?
האם אתה באמת רוצה חברה של אנשים בורים אך יעילים?
האם אתה לא חושב שזה בדיוק מה שרוצים פוליטיקאים תאבי-כוח ובצע?
 

noy fb 22

New member
השיח הזה מדמה דיון אטום עם מקובעי השמאל. קלישאות והתקרנפות.

"לשבת ולדבר איתם" ו..."שלום עושים עם אויבים..." ועוד דברי איוולת כהנה וכהנה.
אבל, השקעת ולכן אענה לך.
תרבות טכנולוגית אינה דלה ורזה מעצם הגדרתה כשם ש"תרבות רוח" אינה עשירה ושופעת באופן אינהרנטי. הכול נובע מהאנשים. יש תותחים כאן ושם. סביב כול כוכב המפציע בתחום הרוח, מסתופפים 500 טפילים. ולהבדיל מאד מאד, בתחומי הטכנולוגיה אין לטפילים מרחבי מחיה משום ההשקעה הנדרשת עומדת בניגוד לאופיים של הטפילים.
טכנוקרטים אינם אנשים מסכנים ומוגבלים, שנאלצו ללמוד מתמטיקה כי אין להם מוח וניטלה מהם יכולת ההפשטה. בד"כ בתמונה היא הפוכה לחלוטין. הם בחרו במדעים בעת שיכלו בקלות לנוח על "זרי הרוח" ולפטפט את עצמם לדעת למשך כול ימי חייהם. כך שהאשמתם בהעדר גישה למוסר, לערכים ולעקרונות... זו פשוט איוולת צרת אופק...במקרה הטוב וצרות עין במקרה הפחות טוב.
אני מתנצל. בהיותי טכנוקראט שרוף, מעולם לא הבנתי רעיון מופשט, מעולם לא נהנתי מספר טוב, מסיפור מאיר עיניים ומראש, ניטלה ממני היכולת למתוח ביקורת. כול זאת, ע"מ שהדמוקרטיה הפגיעה שלנו, תשכיל להתמודד לא רק עם צרות מחוץ אלא גם עם צרות מבית. אין ספק שהשמאל המבקר בעיוורון חושים מוחלט את ראש הממשלה שלו על כל צעד ושעל, תורם ל"חסינותה של הדמוקרטיה" הרעועה. אותה דמוקרטיה אגב, המאפשרת לו את שגרת חיי המאקיאטו\פוקצ'ה עם נבטוטי חיטה אקולוגית.
הייתי רוצה חברה של אנשים יעילים. מדענים ואנשי טכנולוגיה שהשקיעו מזמנם והתאמצו, אינם בהכרח בורים. מוטב שתוציא מראשך את הטיעון הנוח הזה ותתבונן סביב. אתה חי בדור של נהנתנים, שתמצית חייהם היא מציאת קיצורי דרך. לרווחה, להערכה ציבורית, לשלום אתמול ולסיפוק עכשיו.
טול מהם לרגע את הווייז, את הגוגל והגוגל מפ, את הוויקי ואת הנייד החכם על כול אפליקציותיו...ותמצא עדר של עכברונים נבוכים המתרוצצים סביב בעיוורון וללוא מוצא.
עזוב את הפוליטיקאים בדיון הזה אם ברצונך לשמור על רמה מינימאלית של נבירה בנושא "מדעי הרוח". פוליטיקאים, רובם ככולם אינם ראויים. בשיטת המשטר הקיימת, פשוט נגזר עלינו לסתום את האף ולשחק את המשחק.
 

מנשה ש

New member
מרתק ומייאש כאחד לקרוא את תשובתך

אבל אני מתחיל להבין את החיבור שאתה עושה בין תרבות כללית ובין "השמאל התבוסתן", ומכאן רצונך לנקות את החברה הישראלית מ"פלספנים מרחפים". אני יכול להסכים איתך עם האיוולת של חלקים גדולים בשמאל הישראלי, אבל לדחות על הסף את עמדתך הכללית יותר - ועדיין אשאר עקבי גם על פי הלוגיקה שלך.
 

noy fb 22

New member
בקלות רבה מדי, הגובלת אפילו בסוג של עזות מצח שאין מצב

שהיא באמת יכולה להיות ניזונה ממימצאיו של הדיון הזה, אתה מעלה מסקנות הזויות שהן כנראה, פרי האינטלקט הרוחני המניע אותך. באותה מידה אגב, בדיון עם "מזכירות", אתה מנכס באופן חפשי לצרכיך, תכונות ומסקנות שאין ביניהן לבין המציאות או הדיון שלכם, דבר וחצי דבר.
לא עשיתי שום חיבור בין השמאל המקובע (אתה אמרת תבוסתן), לבין תרבות כללית.
לשמחתנו, השמאל הזה בסיועם של אנשי התקשורת שרובם ככולם אינם בבחינת העיפרון הכי מחודד בקלמר, אינם מעצבים את התרבות שלנו. אמנם, שמחה זו מהולה בעצב משום שהתרבות שלנו הובסה ע"י גייסותיה של התרבות המזרחית אך זה...ממש דיון אחר. וזאת, למרות שהרכבה של עדת "מקצרי הדרך", אותם כבר הזכרתי, מעידה בכ"ז על קיומה של זיקה לנושא שלנו. בסופו של יום כאמור, בהרבה נושאים בחיינו, "הכול מהבית".
אינך יכול לדעתי, להמשיך ולתמוך בעיקביות בדעות שלך ע"פ שום לוגיקה ובוודאי שלא ע"פ ה"לוגיקה שלי".
התבונן לרגע במעט ריחוק מן הדיון הזה. גם כאן וגם מול "מזכירות", אתה פשוט נאחז בקרנות המזבח.
 

מנשה ש

New member
סתם, כי משעמם לי. מתנצל על גזילת הזמן לקריאת התוכן בפנים.

מתוך עיתון "הארץ"

אומה של עילגים
עלית קרפ
05.09.2016
20:00

מי שחושב שרק בשל יד המקרה ציוני הבגרות נמוכים מכל בחיבור ובספרות, ושאין קשר בינם לבין זה שבבגרות בספרות נבחנים על רומן אחד, מדלגים על ביאליק, חוצים איכשהו כמה סיפורים קצרים וגמרנו — כדאי שיתפכח, ומהר. האמת היא, שכל הדברים הללו הם מסממניה של מלחמת תרבות שאנחנו בעיצומה. המלחמה הזאת, שנראה כי כבר הוכרעה, מתנהלת בין אלה שקוראים וחושבים, לבין אלה שלא רק שאינם קוראים, הם מתייהרים בזה, וסבורים, שמחשבותיהם שלהם הן המחשבות הלגיטימיות היחידות.
אינני סבורה שהגופים המחליטים על תוכניות הלימודים לגמרי מודעים למעשיהם, אבל זה עושה את הדברים עצובים עוד יותר, כי זה רק מוכיח שבלבו של כל אחד מהמשתתפים בהם יושב איזה צנזור פנימי, שמכוון להלך רוחו של השלטון ופועל על פיו. וכך, כדי שבני ישראל לא יחשבו יותר מדי מחשבות, וכדי לצמצם את אוצר המלים שלהם — כי רוב המחשבות, מה לעשות, נהגות במלים — מצומצמים מדעי הרוח עוד ועוד, ולא רק בבתי הספר אלא גם באוניברסיטאות.
גם מה שנשאר בתוכנית מוכתב על ידי הלך רוחו של השלטון, ומתמקד ביצירות בעלות מסרים לאומניים ודתיים בעיקר. גם את אלה מלמדים בצורה איומה, כמו למשל באמצעות מצגות שמראות לילדים את השתלשלות העלילה, אבל אינן מטעימות אותם מצליליה. המורים הובסו סופית, כך נראה. הרי מי שיעז ללמד יצירות כמו "מסע הערב של יתיר", "המאהב", "לוליטה", "מיכאל שלי", "הזמן הצהוב" ועוד ועוד, כי זוהי רשימה מאוד חלקית, יצטרך להביע את דעתו, ובכל כיתה אורבת ספיר סבח פוטנציאלית, שעלולה לרוץ ולהלשין למערכת על המורה שלה ועל הדעות שלו, והמערכת תפטר אותו.
אולי משום כך מורים, שצריכים לפרנס משפחות ולהתמודד עם ילדי ישראל, מעדיפים לעסוק בנושאים קצת פחות טעונים מספרות. ההשתקה התרבותית, שהשלטון הנוכחי מפיק ממנה תועפות מצביעים, היא הסיבה שבגללה מלמדים מעט ספרות, מעט חיבור וגם הציונים במקצועות הללו עלובים. לעומת זאת, מקדמים את לימודי המתמטיקה, ששם כידוע, לא צריך להביע דעות. אנחנו חיים בשלטון שאינו מעוניין באנשים שיש להם רעיונות הומניים בראש, ובוודאי שלא במלים לבטא את הרעיונות הללו, ואזרחי ישראל משתפים פעולה כי זה נוח להם בדרך כלל.
לא לחינם מטפח השלטון הזה את בורות נתיניו, שכן נתינים שיש להם אוצר מלים ורעיונות עלולים להיות מאוד מסוכנים: הם עלולים לדרוש עיתונות חופשית, הם עלולים לדרוש את חופש הדיבור, הם עלולים להביע דעה שאינה עולה בקנה אחד עם מה שכתוב ב"ישראל היום". ולכן, צמצום אוצר המלים ואוצרות הספרות העבריים הוא שמלבן את לבני הבניין של מהפכת התרבות המדירה את עם ישראל מאוצרותיו התרבותיים.
זוהי מהפכה, שבדומה למהפכות תרבות אחרות ידעה להרוס, אבל לא הצמיחה מאום על עיי החורבות שיצרה. הביטול המעשי של לימודי מדעי הרוח, לצד צמצום כוחה של העיתונות, לא נפלו על מדינת ישראל משמים, אלא הם תוצאה של ניסיון מתמשך לסתימת פיות. רק דבר אחד חשוב לזכור: שלא רק באין חזון ייפרע עם, אלא גם באין מלים.
מה שעושה נתניהו לשריו תאבי השלטון זה כלום לעומת מה שקורה במערכת החינוך, שמטרתה לטמטם את האזרחים ולהפוך אותם לאנשים שטחיים יודעי מתמטיקה. נתניהו לא המציא את זה: בברית המועצות אי אפשר היה להביע דעה מפחד השלטון. כתוצאה מכך התפתחו שם כל אותם תחומים שאינם דורשים יכולת מילולית מפותחת במיוחד, כמו מוזיקה ומדעים מדויקים. הרטוריקה הרוסית לעומת זאת היא פרק בשעמום מתמשך, במיוחד אם משווים אותה לרטוריקה האנגלו־סקסית. אולי ראש הממשלה בכלל רוצה להפוך את ישראל למעצמה מוזיקלית, להקים כאן תזמורות רבות, שכולן, עד אחת, ינגנו לפי התווים שהוא יחלק להן.
 

noy fb 22

New member
דיי מאכזב מנשה, אבל לא מפתיע, שעכשיו אתה מגייס סיוע חוץ ולא

סתם אלא מבית מדרשו של שוקן. אותו שוקן שבמדינה מתוקנת...
ארבעה דברים אמרה המתוסכלת שלא עלה בידה לצלוח את המחסום הדרוש לעיסוק במדעים\מתמטיקה (בעת ששינאתה לקידמה ולשלטון, הישילו מעל פניה המיוסרים את מסיכת הנאורות), בתוך שלל דברי ההבל והקשקשת הרדודה שלה
1. המורים מצויידים בצנזור פנימי. הוא גורם להם למעט בהוראת "מדעי" הרוח כדי לרצות את השילטון.
2. "מדעי" הרוח הם נושאים טעונים. לכן, מלמדים מתמטיקה.
3. טיפוח המדעים הטכנולוגיים הוא מוכוון ומטרתו היא טיפוח הבורות.
4. ככלל, אנשים שיטחיים לומדים מתמטיקה.
האמת היא שאני דיי מרוצה מקובץ השטויות של עלית קרפ. מצבם ה"רוחי" (מלשון מדעי הרוח), קשה כנראה, הרבה יותר מכפי ששיערתי.
 

מנשה ש

New member
התשובה: מכונת טיורינג אוניברסלית

ה"מחשב" נשען באופן גס על שני עמודים: פיתוח פיזיקלי ופיתוח מתמטי. הפיתוח המתמטי נשען על פריצות דרך מרתקות ביסודות המתמטיקה (תורת הקבוצות, אקסיומטיזציה, שפות פורמליות ועוד), שברובן המכריע היו שותפים פילוסופים מהזרם הפוזיטיביסטי והזרם הלשוני: ברטרנד ראסל היה אחד מהם.
 
ומתמטיקה היא "מדע רוח"? טיורינג היה "מדען רוח"?

הרעיונות שבבסיס המחשב הם "הגיון של מדעי הרוח"?
&nbsp
ואם כבר דיברת על מה שאפשר את המחשב, אז זה לא פחות (ואולי הרבה יותר) פיתוח טכנולוגי והנדסי מדהים, שספק אם מדעני הרוח יכולים בכלל לשער את גדולתם, שבלעדיהם היינו נשארים עם מחשבים מהסוג של מכונת בבג' (שגם הוא, אגב, לא היה מדען רוח).
 

מנשה ש

New member
החלוקה המנהלתית אינה קיימת בפועל במהפכות מדעיות (ובשגרה)

פריצות מדעיות מתרחשות באקלים אינטלקטואלי, שלו אחראים הוגים ("מדעי הרוח" במינוח כאן). שפות תכנות הן תוצר קצה של מהפכות פילוסופיות שהתרחשו החל במחצית השנייה של המאה ה-19 ועד לשנות ה-50 של המאה ה-20.
זאת תהייה נאיביות (בורות למעשה) לחשוב שגלילאו פעל בוואקום. אם מנתחים בקפדנות את התהליכים התרבותיים והאינטלקטואליים, מגלים את מורכבות הסיפור המדעי.
ולעצם סיפור פיתוח המחשב, שורשי הלוגיקה הבוליאנית, אלגברה ותורת הקבוצות נעוצות במהפכות פילוסופיות בפרט ותרבותיות בכלל שעסקו בסוגיות מורכבות לגבי טבע השפה, המחשבה והקשר אדם-עולם.
מהפכות זקוקות לאקלים אינטלקטואלי, והוא כולל את כול גווני הקשת של המחשבה האנושית. לספרות יש תפקיד חשוב לא פחות ממתמטיקה. אגב, כאשר מקשיבים להרצאות של מדענים בכירים, שומעים ומרגישים את הקשר ההדוק הזה.
שאלה למחשבה: מדוע פריצות הדרך המדעיות מתרחשות בעיקר במדינות חופשיות? הרי אם הכול חישוביות ואלגוריתמים יעילים, הרי מה לתרבות כללית ולמדע? רשימת המדינות החופשיות ורשימת פרסי הנובל זהה ולא במקרה. מדע זאת תרבות מורכבת, עדינה מאד, הדורשת תנאי קדם. אלה שייכים בדיוק לאותם תחומים שתקופתנו הַבּוּרָה מבטלת כלאחר יד; חבל שדברים אלה נתפסים כיום כשייכים "לאליטות" מנוכרות.
 
אני חושב שאתה מבלבל בין פילוסופיה והגות ל"מדעי הרוח".

פילוסופיה או הגות אינן מילים נרדפות ל"מדעי הרוח", אינן נגזרות מהם ואינן נשענות עליהם בהכרח, בוודאי שלא בתחומי מדעי הטבע (אולי קרוב יותר להיפך מזה).
וגם האינטלקט אינו נחלתם של מדעני הרוח דווקא.

ואם זו רק חלוקה מנהלתית שאינה מתקיימת בפועל (כדבריך) - מדוע ייחסת את איפשור המחשב או את מכונת טיורינג ל"הגיון של מדעי הרוח" דווקא?
 

מנשה ש

New member
אני חושב שאתה מבלבל בין פיזיקה ל"מדעי הטבע".

פילוסופיה (והגות) היא אבן הראשה של מדעי הרוח. על פי ברטראנד ראסל, היא גם נקודת המוצא לכול המדעים. יש כאן דיון ביסודות המחשבה של התרבות המערבית מאז יוון, וכמובן שזה לא המקום לפתח זאת. בקליפת אגוז, דיונים פילוסופיים (מדעי הרוח) בשורה של נושאים, דוגמת שפות פורמליות, היו אחד הגורמים הקריטיים לפיתוח המחשב. כמו גם דיונים פילוסופיים בטבע היו אחד הגורמים הקריטיים לפיתוח הפיזיקה של גלילאו. כך גם בפסיכולוגיה או כלכלה. אחת המחלוקות המרהיבות בפיזיקה מודרנית ("הפרדוקס של איינשטיין-פודולסקי-רוזן") הייתה פילוסופית ביסודה.
אך זאת לא הסוגיה המרכזית בדיון כאן. הסוגיה המרכזית היא דלדולה של הרוח במדינת ישראל. במדינות מערביות מובהקות יש תופעה של הצטמצות מדעי הרוח כחלק מהצטמצות הרוח של דור ה-y וה-z הצעירים הפרגמטיסטיים וצרי-המבט (ברוחב טאבלט). אך התרבות שם כול כך עמוקה ומושרשת, שאי-אפשר לדבר על הדלדלות אמיתית, מה שאינו נכון למדינת ישראל.
בפרסי הנובל של העשור האחרון מדינת ישראל קצרה פירות השקעתה בתרבות והשכלה בעבר הרחוק. על פי המצב היום, לא נראה בעתיד כמעט פרסי נובל במדע כאן. אולי רק של ישראלים לשעבר, שיביאו את הכבוד למדינה אליה הם היגרו בצעירותם.
 
למעלה