פרחי מסביר: חשיבות בדיקת לחץ האוויר בצמיגים

  • פותח הנושא omkgu
  • פורסם בתאריך

jekyll1

New member
ובנוסף

דווקא באופנועים / קטנועים החשיבות של הלחץ הנכון חשובה מעבר לעניין השחיקה. פרופיל הצמיג עגלגל . כאשר האופנוע מוטה הצידה בסיבוב אנו מקווים ששטח המגע עם האספלט ישמר בין השאר בגלל הפרופיל המיוחד של הצמיג. לחץ נמוך גורם למעיכה של הצמיג עיוות של הפרופיל והאחיזה מתרופפת . כאמור לחץ נכון שומר על הצורה המדוייקת של הצמיג.. אם קרה לכם פנצ'ר וניסיתם להטות את האופנוע בסיבוב כאשר בצמיג אין אוויר מיד יש תחושה של איבוד שליטה ואיבוד כיוון נסיעה.
 

bikbak

New member
להבנתי לחץ אוויר נמוך 10% משפר את טווח העצירה

השיפור בטווח העצירה נוצר מהגדלת שטח המגע של הצמיג עם הכביש.
יש חסרונות בלחץ אוויר נמוך, אבל לטובת טווח עצירה זה דווקא אמור להיות יתרון
 

jekyll1

New member
בהחלט יתכן

אבל אני מניח שהיצרן לקח את כל הפרמטרים בחשבון.
 

noy fb 22

New member
אמנם, הנושא נטחן כאן עד דק לא פעם אבל, כדאי שתתענין במקורות

"אמיתיים" באשר ל"עובדה" שקבעת, המקשרת לכאורה בין שטח המגע לבין יכולת האחיזה של הצמיג בכלל ובעת עצירה בפרט.
כאן בפורום, לא יהיה לך קל לנפות את המוץ מן העיקר... בכל אופן, בהצלחה.
אזהרה ועצה: התעלם מ"מומחים" מסוגם של הירש ומרוכז...
 

avihersh

New member
רוצה לומר - שוטים מסוגו של נוי=מזקיר=עצלות...

טרול הטרולים
 

avihersh

New member
שוטים וגם עילגים... מהסוגה של נוי=מזקיר=עצל

מלך ומלכת הטרולים....
 
למעלה