הרצה, שמן, ומה שביניהם.

הרצה, שמן, ומה שביניהם.

קניתי WR250R חדש.
בסוכנות נאמר לי 500 ק"מ ראשונים רק שליש מצערת, ו 500 ק"מ אח"כ מקסימום חצי מצערת. ובכביש מהיר מקסימום 80 קמ"ש.
חברים אמרו לי בדיוק ההפך: דווקא בהרצה צריך לקרוע את המנוע.

דעתכם?

שאלה נוספת: באינטרנט קראתי בפורומים זרים שמומלץ להחליף שמן-מנוע ופילטר שמן כמה פעמים בתקופת ההרצה (כל 200 ק"מ או משהו כזה)

דעתכם?

איפה אפשר לקנות בארץ שמן 100% סינטטי בזול?

שאלה אחרונה: אם אני קונה בקבוק שמן של 4 ליטר למשל, ופותח אותו (ומשתמש רק בחצי) - כמה זמן השמן יכול להשאר בבקבוק לאחר הפתיחה?
 

jekyll1

New member
אז ככה

ההרצה מיועדת לוודא שכל החלקים הנעים לאט לאט מגיעים למקומם. השסתומים מתיישבים במקום, המיסבים וכיו"ב. כנ"ל תיבת ההילוכים. דווקא נהיגה במהירות משתנה עדיפה מנסיעה במהירות קבועה. לקרוע את המנוע כבר בהתחלה יקצר משמעותית את חיי המנוע. לגבי השמן מקובל להעריך בכשנה את אורך החיים של שמן סינטטי. אח"כ הוא מתחמצן ומאבד מהתכונות שלו.המהדרין מחליפים שמן אחרי 1000 ק"מ כאשר נקודת המוצא היא שיתכן ויש שבבים בשמן שהגיעו לאחר תקופה ההרצה הראשונה שבבים שלא נשארו במסנן מסיבה כלשהיא אלא מטיילים במערכת השמן
 

rusti james

New member
ו/או קצת אחרת...

מסכים לחלוטין עם ג'קי לגבי המהירות והעומסים המשתנים. ;
עליות וירידות, רמזורים ושלטי עצור, מעבר בין כל ההילוכים. לא לקרוע את המנוע חלילה וגם לא לרפד בצמר גפן.. לרכוב כמו רגיל רגוע.
&nbsp
לגבי החלפת השמן - וזו דעתי, כן? לא מכונאי ולא מדען - אם יש שבבים אז הייתי רוצה אותם מחוץ למנוע כמה שיותר מהר.
100 ק"מ ראשונים למשל. מחיר השמן, הדיסקית (אם צריך להחליף) ואף הפילטר הם לא מהיקרים.
&nbsp
ורכיבות טובות וממוגנות שתהיינה
 

סטפן 297

New member
כמה מילים נוספות על הרצה ועל השמן

מסוף שנות ה 90, רוב הכלים הדו-גלגלים החדשים (חוץ מקטנועים) התחילו להגיע מהיצרן עם שמן. ובכל זאת אם כבר ממלאים שמן בהתחלה, עד להחלפתו של השמן בטיפול הראשון מומלץ לבחור בשמן מנוע פשוט ולא הכי איכותי שיש כדי לאפשר מעט יותר חיכוך ולכן גם התאמה טובה בין החלקים הנעים.

הדבר הכי חשוב וקריטי בזמן ההרצה הוא ההתאמה בין הרינגים לצילינדר !
חשוב ביותר ליצור עומסים מסוימים בזמן ההרצה (תאוצות\פתיחת מצערת). !
בזמן הפעלת עומס, הרינגים נידחפים מהלחץ אל קירות הצילינדר וכך נוצרת בתקופה הראשונית ההתאמה האופטימלית ביניהם. אין מדובר בתאוצות של פול גז עד הקו האדום אבל אפשרי ומומלץ להגיע לפחות עד טווח של 70% מהסל"ד.

בהצלחה לכל המתחדשים וסעו עם מחשבה
סטפן
 

jekyll1

New member
משהו לא מסתדר לי

לגבי הרינגים יש הגיון בתשובה. לגבי השמן , האופנוע מגיע עם שמן מהיצרן. היצרן שם את השמן הטוב ביותר לדעתו שמתאים. למה להחליף שמן טוב שמגיע עם האופנוע. מנסיון של כמה שנים טובות כאשר ממלאים בדיוק את הוראות היצרן האופנוע וגם מכונית מאריכים חיים . אגב החריטות היום מאוד מאוד מדויקות כך שלדעתי כמעט ואין שבבים וכיו"ב במנוע. זאת כנראה אחת הסיבות שאין היום תהליך הרצה אלא היצרן מבקש לרכב לנהוג בעדינות ב- 500 ק"מ הראשונים .
 
למעלה