דיוק 390

cr555

New member
דיוק 390

מעוניין בחוות דעת דיוק 390
אמינות ושימושיות
ואם מתאים לטיולים של 100-150 ק"מ
 

aharon d

New member
מצטרף לשאלה


אותי דווקא יותר מעניין ה- duke 200, שזהו אותו הכלי רק עם מנוע חלש יותר
(שאותי מספק מעל הגג) ועם צמיגים פחות איכותיים שמגיע איתם מהמפעל =
MFR הודים במקום מצלרים מאירופה שעימם מגיע ה duke 390.

הפער במחיר שבארץ דרמטי:
24 אלף שח ל duke 200, לעומת 35 אלף שח ל duke 390, פער שאינו מוצדק
כלל ועיקר במיוחד לאור פער התמחור שנצפה מעבר לים - 4200 פאונד לעומת
4500 פאונד בהתאמה (באנגליה לדוגמא).
זהו פער של 9 אחוזים שם, שמשום מה מתורגם בישראל לפער של 32 אחוזים

פשוט אין גבול לחוצפה של היבואנים בארץ.

במחקר יחסית מקיף שערכתי בשבוע החולף, שעיקרו כלל קריאת פורומים,
בלוגים, וסקירות ברשת המגיעות מחו"ל על סדרה זו של אופנועים, עולה תמונה מעניינת:
מחד של כלי מאד מהנה שמקנה תמורה טובה במיוחד לכסף, במיוחד ביחס
לתחרות באותה קטגוריית מחיר, ומאידך כלי המיוצר בהודו כפרי זווגם של KTM
האוסטרית עם Bajaj ההודית, פרי שנכון לגילו הצעיר חולה ביותר מדי מחלות
ילדות ואיכות יצור ככה ככה.

להלן שלל בעיות שמהוות מחלות טיפוסיות לסדרת ה- duke אותם מצאתי:
1. מזלג טלסקופי שהאטמים שלו כושלים כבר תוך שנה מיום עליית הכלי לכביש.
2. נזילות שמן חריפות מהמנוע, לעיתים כבר בכלי חדש עוד בנסיעת הבתולין שלו.
3. בעיות של אכילת נוזל קירור, או נזילות מהצנרת, או הרדיאטור שנוטה
להסדק בנקל מכל אבן שעפה לעברו מהכביש.
4. גומיות שנקרעות בכבילה - למשל בכבל מצערת.
5. שרשרת הינע שנמתחת ונעשית רפויה בתדירות גבוהה, עד כדי כך שיש
למתוח אותה לעיתים כל 500 ק"מ.
6. חישוקי גלגלים יפים וקלים, אך לא מי יודע מה חזקים, שבבורות מספיק
רציניים בכביש פשוט מתבקעים (וזה קורה המון בכבישי הודו שאינם ידועים באיכותם).
7. חופש מוגבר במצערת וכבלי קלאץ הנוטים להיקרע.
8. לוח שעונים שאינו אטום כנדרש ולכן הלחות פושעת בו (בהתאם למזג האויר).
9. בעיות עם האלטרנטור שמגיעות בשנה השניה של הכלי לרוב וצריכות את החלפתו.
10. פנס קדמי שחומר הפלסטיק שלו אינו מספיק איכותי, ובעמידות ממושכות
במקום בימים חמים, בהעדר רוח זורמת באופן מספק על הפנס כדי לצננו, מתחיל
להנמס מחום נורת ההלוגן.
11. בעיות של מנוע נכבה בעזיבת גז (בעת הורדת הילוכים), בעיה שהתגלתה
כקשורה לרגישות בבית המצערת, שכאשר עם הזמן סוחבת לכלוכים ומשקעים
מהדלק ונחיר הסרק נסתם בה, ופשוט דורשת נקוי בית מצערת בתדירות גבוהה.
12. בעיות שידית העברת ההילוכים יוצאת תדירות מכוון ולאחר מכן קשה למצוא
את הניוטרל, או להחליף הילוכים - דבר המצריך כוון מחודש שלה.
**וישנם אולי עוד כמה מחלות טיפוסיות לדגם שפספתי כרגע...

כדי למצוא אותן יש לבצע תחת youtube חיפוש למלל הבא:
KTM Duke issus או KTM Duke Problems ועולה חומר רב ומפורט.

הבעיה שמרבית הכלים סבלו בשלב כזה או אחר מהבעיות שתוארו, מחלקם או
כולם גם יחד. הכלי נחשב בעולם הרחב, ובמיוחד בארץ תפוצתו העיקרית
הודו, ככלי לא אמין במיוחד. יחד עם זאת היצרן (בהודו) עושה מאמצים עילאיים
לשפר את התודעה והתדמית של הכלי, ולתקן במסגרת האחריות כל מה שניתן
ללקוחות המוצר.
כמו כן החל מדגם 2015 , הוצגו בכלים מספר שינויי תכן שמטרתם שיפור
האמינות וזאת כפועל מלקחי מחלות הילדות. דוגמא אחת תהא למשל אטמים
משופרים למזלג.

השאלה העקרית שלי היא:
מה אני הישראלי הקטן (כמוך פותח השרשור) עושה עם המידע הזה, שמחד מאד
רוצה את הכלי לעצמי בשביל הנאה טהורה נטו, כלי זול שנראה מיליון דולר
ונחשב לבין המהנים ביותר לרכיבה כיום ברמות המחיר הללו, אך מאידך
חושש להיות שפן ניסוי ישראלי, שיאכל אחרי זה קש ויכה על חטא - איך זה
שידעתי הכל מראש ולמרות זאת לא נזהרתי.

הלוחות של יד שניה בארץ בכל מקרה מלאים בכלים הללו (חלקם כלים די
חדשים), אפילו לאמר יותר מדי מלאים ביחס לגודלו הפצפון של הסגמנט בארץ...
תופעה שמחזקת אצלי את החשש שכנראה רבים אינם טועים ?
שווה אולי לחייג לכמה מהמפרסמים (מדגמית) כדי להתייעץ עימם ברמת העקרון,
האם כדאי לרכוש כלי שכזה חדש לאור נסיונם שלהם עימו.

אשמח כמו פותח השרשור, למשוב מישראלים נוספים שמכירים את הכלי מקרוב
בארץ, ואת השירות לו זוכים מהיבואן המקומי במקרה של תקלות במסגרת
האחריות.
 

cr555

New member
מעכזב

קצת מעכזב לשמוע חשבתי שקטמ יפקחו יותר
כמו שאמרת הכלי מאוד כיפי חבל
אבל עדיין נבדוק את הנושא תמשיך לעדכן
 

מיצו

New member
לא בעל מניות ב- KTM, אבל

אל תשכח שיש איכות ויש איכות. כמו שמרגישים את זה במוצרים אחרים - אפילו באפל - כך מרגישים את זה גם אצל יצרני רכבים ואפילו אופנועים. מה לעשות, למחיר הזול יש לרוב מחיר משלו.
&nbsp
הלא כך?
&nbsp
תהיה בטוח שלא תחווה אף אחת מהבעיות, לכאורה, שצויינו בידי פותח השרשור, באופנועי הפרמיום של היצרן, אלה שאינם מיוצרים בהודו.
 

aharon d

New member
אין (לי) ספק בכך

לאחר צפיה על תהליך הייצור (ביוטיוב) של מפלצות KTM המיוצרות בבית האם
(באוסטריה), ולראות בהם את ההקפדה ואיכות הרכיבים, זוהי חוויה שבהחלט
מעוררת בטחון.

אך במפלצות הללו בואו נזכור, מדובר כבר בכלים רציניים וכבדים - באזור חיוג
100 אלף שח סדר גודל (ואפילו יותר), ובהם היצרן אינו מעז לשחק באש עם
המוניטין שלו.

הבעיה שבשביל כלי לתחביב צנוע, כלים אלו לרוב לא יימצאו את עצמם חונים
בחניותינו הצנועות (שבארץ).

ואז עולה השאלה, באזור חיוג ה 20-30 אלף ש"ח, האם ישנה אלטרנטיבה אחרת
ראויה ל- duke 200 , כזו שהיא אמינה ומוכיחה את עצמה מבחינת תחזוקה ?

לי אין מספיק נסיון בתחום, וכאן אשמח אם מישהו מהיותר מנוסים יכול
לשטף אותנו מנסיונו, או מהיכרותו הטובה עם דגמים מוכרים בשוק הישראלי
וכאלו שהוכיחו את עצמם.

אגב, כל הכלים הללו באזור חיוג התקציב המדובר, כן גם של "היצרנים היפנים",
הם בדרך כלל ועל פי רוב מייצור הודי (או אסייתי זול אחר), כך שייתכן וגם הם
אינם ראויים להתפאר בתדמית היפנית המוצקה של אחיהם הכבדים והיקרים
יותר. יש לשים לכך את הדעת.

יתכן ו- KTM עם ה duke אינם "סובלים" יותר בעיות לעומת מותגים אחרים,
כאלו שגם מגיעים מאותו אזור גיאוגרפי אסייתי.
 

מיצו

New member
סתם מעניין אותי לדעת

אחרי שקראת כל כך הרבה על הדיוק הקטן, שמצטייר מדבריך שהוא לא מצטיין באמינות/טיב בנייה/ביצועים מי יודע מה, ואחרי שראית שהתמחור שלו בישראל לא מתאים לזה שבחו"ל, ואחרי שאתה מעלה בעצמך מיליון שאלות מצויינות - למה בכלל אתה ממשיך להסתכל עליו אפילו כאופציה רחוקה? האם זה איזה יצר מזוכיזם מודחק? האם הרצון להרגיש "פארייר" כמו שאמרת? האם זה שלוחות היד השניה מלאים ממנו לא מדליק לך מספיק נורות אזהרה? ואם לא - האם רכישה של כזה, משומש, במחיר שחיטה - האם זה לא יספק את אותו יצר שלך?
 

aharon d

New member
שאלות טובות

ראשית כמה הבהרות:
לא קראתי בשום מקום דבר רע על הכלי מלבד לגבי אמינותו.
בכל היתר, במיוחד מבחינת ניהוג, עיצוב, ורגש, הכלי הזה יצא בין הטובים
ביותר בקטגוריית המחיר שלו.

שנית, התמחור שלו בארץ אינו "רע" כפי שהנך מנסה לצייר כאילו מדבריי
הקודמים. אבקש שלא תכניס לפי מילים שלא נאמרו.

בשעה שהתמחור של דגם ה- 200 הוגן (24 אש"ח) התמחור של דגם ה- 125 לא
ממש (27 אש"ח). רואים שהקטן מבינהם דווקא יקר יותר בישראל, בשעה שבחול
הוא כמובן זול יותר מדגם ה- 200.

בנוגע לתמחורו של דגם ה- 390 , זה כבר רע. יחס השקל לפאונד אנגלי או יחס
השקל ליורו, הוא מה שיספר לנו את תמונת התמחור, האם הוא הוגן או לא.
דגם ה 200 מתומחר בארץ ביחס של כ- 5.7 ש"ח לפאונד אנגלי, מה שאומר
שבאופן גס לא דופקים אותנו בתמחור מודל ספציפי זה.
מן הצד השני, דגם ה- 390 מתומחר ביחס של כ- 7.8 ש"ח לפאונד, וזה כבר
מריח רע.

עתה נעבור להתייסות פרטנית לגבי מה דעתי על הכלי עד כה:
א. חומר רב ברשת אמנם מתאר את הבעיות שבעלי duke חוו ושיתפו עם הקורא
בבלוגים השונים ובסרטונים שהעלו. אך למרות זאת כמעט כולם ללא יוצא
מהכלל, עדיין המשיכו עם הכלי ולא נפטרו ממנו.
הם תקנו בכלי מה שצריך, הרוב במסגרת האחריות, מה שאחריה בכספם שלהם,
או פשוט התרגלו לחיות עם כמה ממחלותיו (אלו שאפשר לחיות עימן כמובן),
ולא היו מוכנים לוותר עליו.
זאת משום שהכלי מבחינת הנאה, היה לטעמם שווה את הטירחה.
ולי זה אומר לא מעט, אותי זה מלמד שצריכים תמיד לשמוע את שני צדדי
המשוואה - לא רק את מה שרע, אלא גם את מה אנשים מבצעים בסוף למרות
הקשיים.
*נתקלתי רק בכותב אחד שבסוף נשבר ומכר את הכלי שלו, אבל הוא יחסית
סבל מהרבה תקלות שורשיות, שהיו "מעלות את הסעיף" לכל בר דעת.

ב. בהמשך לסעיף א' וכנראה מאותן סיבות ממש, הכלי מאד קורץ גם לי (איכות
רכיבה ועיצוב), משהו רגשי שקשה לכמת אותו בראציונאל מילולי.
קורץ עד כדי כך, שכנראה ובדומה לכותבים שתארתי בסעיף א', מוכן גם אני
במידת הסביר להקריב מצד אחד עמידות ותחזוקה, אך לקבל מנגד תמורה
והנאה. יש פה עניין של מידתיות.

ג. אם הייתי מחליט רק על סמך למידה של כשבוע ברשת העולמית , אז לא הייתי
נכנס לפה ומצטרף לפותח השרשור בשאלתו, ולא היית מבקש לשמוע גם מהנסיון
של הישראלים על הכלי. משמע הדבר, שהנני עדיין נמצא בתהליך למידה שטרם
הסתיים מבחינתי. עדיין לא הבנתי (מבחינתי) עד כמה הבעיות הן מבחינה
סטטיסטית - כבדות משקל ברמה האינדיווידואלית של כלי בודד. צריכים להזהר
ולכמת נכונה את "הרעש" ששומעים. אנחנו שומעים את כל אלו שצועקים, וכידוע
קולם של אפילו רק מס' פרטים בודדים עשוי להשמע מאד רועש לאוזנינו, בשעה
שיתכן ובצד ישנם מאות (ואלפים) של צרכנים דוממים שאינם סובלים מבעיות
(או אינם סובלים יותר מדי) ולכן את קולם איננו שומעים ובהתאם מבטלים
בשקלול. זוהי הטיה פסיכולוגית ידוע, וסטטיסטית חייבים להתייחס אליה.

ד. מאז אתמול הספקתי (אגב) גם להקשיב לעצתי שלי (למרות שידוע שזה לא
מומלץ להקשיב לעצמך) ובהתאם שוחחתי עם מוכר של אחד מהכלים הללו (דגם 200).
אדם שהיה מאד נחמד ונתן בשמחה מזמנו. הוא תאר בפניי את הבעיות והתקלות
שיש בכלי שלו, כמו למשל שהכלי אמנם רק בעל נסועה נמוכה, אך אחרי כל כך
הרבה מתיחות שרשרת, הוא הגיע לשלב שצריך להחליף שרשרת וגלגלי שיניים
(עלות קיט 1000 ש"ח בארץ לדבריו).
הוא גם תאר בעיה נוספת ברגלית הצד: החיישן שלה אינו תקין ומדומם מנוע
שלא לצורך. הפתרון שהוא מצא, בעיטה קלה ברגלית מסדרת את הבעיה. הוא
לדבריו התרגל לבעיה הזו עם הרגלית וחי עימה בשלום. כמו כן סיפר שהכבל
קלאץ נקרע והוחלף בעלות זניחה של 150 שח.
למרות הבעיות שהוא תיאר, והפלגתו בהסברים שאופנוע זהו כלי שצריכים
לתחזק וללקק באופן שוטף (סוג של מערכת יחסים) הוא עדיין סבור שהכלי מאד
מהנה ושווה את הטירחה שבאחזקתו. נשים לב כי סגנונו די מזכיר לנו את
דבריהם של אלו שבסעיף א'. (מצד שני הוא מוכר את הכלי שלו, אז ניקח את
דבריו בערבון מוגבל כמו שאומרים).

ה. עוד יתכן, שבדגמים החדשים (שנת ייצור 2015 ואליך) בשל מספר עדכוני
תוכן רלוונטיים, האמינות שופרה ונעשתה כברת דרך כלשהי. לעניין זה צריך
לקבל משוב מבעלי כלים משנתון ייצור 2015 וצפונה, דבר אשר טרם הצלחתי
למצוא, לא ברשת (לא חפרתי מספיק), ולא פה בארץ. אין כנראה מספיק נסיון
מצטבר מתועד וכתוב בשנה האחרונה מייצור משנתון זה.


לאור כל אלו וודאי תבין, מדוע למרות החשש (הכבד) שלי מאמינות הכלי, עדיין
אינני מוותר כל כך מהר על הרעיון להצטייד בו.
 

כRובי

New member
למרות שזה נכון לבדוק מול חו"ל, אתה טועה

כשאתה נותן לזה להפריע לך. בייחוד בעבור נפחים קטנים, שם יש משקל גדול והבדל גדול לאופן המיסוי המחושב אחרת לחלוטין (ובאופן די אידיוטי) בישראל לעומת שאר העולם. צריך לזכור שהמיסוי הוא הוא המשפיע העיקרי על מחירו הסופי של הכלי ויכול להוות יותר מ-50% ממחירו לצרכן. כשהמיסוי כולל את המע"מ ואת מס הקנייה הגבוה יותר בעבור כלי שמיובא מהמזרח מאשר כלי שמיובא מאירופה. מספיק שאחד הדגמים מיובא ישירות לישראל מהודו ולא מאירופה (עלות ייבוא שונה ורישום שונה לארץ הייצור) והכל משתנה.שלא לדבר על ההשפעה של הספק האופנוע ונפחו וההשפעה שלהם על מדרגת המיסוי. זו הסיבה שההפרשים שאתה מחפש בין 125 ל-390, לא יכולים להדמות לאנגליה.
 

מיצו

New member
לא שם דברים בפיך.

אתה כתבת, לא אני:

"הפער במחיר שבארץ דרמטי:
24 אלף שח ל duke 200, לעומת 35 אלף שח ל duke 390, פער שאינו מוצדק
כלל ועיקר במיוחד לאור פער התמחור שנצפה מעבר לים - 4200 פאונד לעומת
4500 פאונד בהתאמה (באנגליה לדוגמא).
זהו פער של 9 אחוזים שם, שמשום מה מתורגם בישראל לפער של 32 אחוזים
פשוט אין גבול לחוצפה של היבואנים בארץ."

נראה לי שאתה מצד אחד חושק בכלי:

"הכלי מאד קורץ גם לי (איכות רכיבה ועיצוב), משהו רגשי שקשה לכמת אותו בראציונאל מילולי."

אבל מצד שני אתה ככל הנראה מודע היטב למה שעשוי להיות גורמים בעייתיים באמינות, בתחזוקה ועוד (וזאת לפי מה שכתבת, כי לי אישית אין כל ידיעה לא לפה ולא לשם בנוגע לכלי הזה).

צר לי, אני אישית לא יכול לענות מידיעה לשאלותיך, אבל אני כן יכול לומר לך את מה שאני עונה בתחום אחר של החיים שלי לכל מי ששואל שאלות מהסוג הזה: "זול עולה ביוקר". במקרה שלך, עושה הרושם (לכאורה, חייבים לומר) שאתה נכנס בעיניים פקוחות לתוך סרט הודי, כי לא משנה מה יגידו לך פה אתה תמשיך לחשוק בכלי (כאמור - לא רציונלי), ולא משנה איזה סיפורים יספרו לך, אתה תבחר להתעלם מהם למרות כל איתותי האזהרה שכבר יש לך כרגע (לדבריך).

לא משנה במה תבחר - שיהיה בהצלחה ורכיבות טובות.
 

aharon d

New member
תודה


חושבני כי נסחת זאת היטב, ואכן מה שעולה בזול בסוף עולה ביוקר.
כרגע אשב בצד ואמשיך לחקור, ולפי ממצאי ההמשך אטול החלטה. אינני ממהר
 

RaananC

New member
עד עכשיו לא הייתה תחרות ל-KTM בארץ וגם בעולם אם אפשר לומר

ולכן הלקוחות נאלצו לבלוע את הצפרדעים שבאו עם האופנוע. אבל כיום מגיע ה-MT3 של ימאהה שאמור להיות מעניין לא פחות ולהתחרות ראש בראש עם הקטומים. לכן הייתי מחכה קמעה ובודק את היפנים.
 

Aricc

New member
אמינות ושימושיות מעניין בקטנועים, לא באופנוע

דיוק 390 זה אופנוע כביש, לא אנדורו או טרייל, יש מבחר עצום של דו"ג ורכב שיעשו את המטלה הזו, כשהכי טוב זה קטנוע. אופנוע זה לא שימושי כמו טוסטר או דוד שמש שאפשר להסתדר בלעדיהם, אופנוע זה מוצר בסיסי וחיוני לנפש, איך נכנס שימושיות ואמינות?
 

בועז בר

New member
דווקא מעניין באבוהה מעניין

האופנוע חיוני לנפש כל עוד הוא במצב פיקס ואתה יכול ליהנות ממנו.
&nbsp
אם הוא תוקע אותך בדרכים, או קורע לך את הכיס במוסך באופן קבוע ותכוף -
&nbsp
אז הוא מדכא לך את הנפש דווקא בזמן שאתה מצפה להתעלות.
&nbsp
זו משמעות האמינות.
&nbsp
השימושיות מאפשרת לך ליהנות מהאופנוע ביומיום, ולא רק בשבת בשטח או בטיול פעם ב...
&nbsp
או באפשרות להרכיב את זוגתך עם ציוד ליומיים שלושה למשל
 

Aricc

New member
ומי מהמותגים עושה לך את כל הרע הזה?

ואם אחרי שנתיים שאתה מחזיק אופנוע, יצא לך להיות במוסך פעם יותר או פעמיים פחות מאשר אופנוע אחר מבחינה סטטיסטית, אז זה שיקול מכריע של GONOGO?
 
למעלה