מצטרף לשאלה
אותי דווקא יותר מעניין ה- duke 200, שזהו אותו הכלי רק עם מנוע חלש יותר
(שאותי מספק מעל הגג) ועם צמיגים פחות איכותיים שמגיע איתם מהמפעל =
MFR הודים במקום מצלרים מאירופה שעימם מגיע ה duke 390.
הפער במחיר שבארץ דרמטי:
24 אלף שח ל duke 200, לעומת 35 אלף שח ל duke 390, פער שאינו מוצדק
כלל ועיקר במיוחד לאור פער התמחור שנצפה מעבר לים - 4200 פאונד לעומת
4500 פאונד בהתאמה (באנגליה לדוגמא).
זהו פער של 9 אחוזים שם, שמשום מה מתורגם בישראל לפער של 32 אחוזים
פשוט אין גבול לחוצפה של היבואנים בארץ.
במחקר יחסית מקיף שערכתי בשבוע החולף, שעיקרו כלל קריאת פורומים,
בלוגים, וסקירות ברשת המגיעות מחו"ל על סדרה זו של אופנועים, עולה תמונה מעניינת:
מחד של כלי מאד מהנה שמקנה תמורה טובה במיוחד לכסף, במיוחד ביחס
לתחרות באותה קטגוריית מחיר, ומאידך כלי המיוצר בהודו כפרי זווגם של KTM
האוסטרית עם Bajaj ההודית, פרי שנכון לגילו הצעיר חולה ביותר מדי מחלות
ילדות ואיכות יצור ככה ככה.
להלן שלל בעיות שמהוות מחלות טיפוסיות לסדרת ה- duke אותם מצאתי:
1. מזלג טלסקופי שהאטמים שלו כושלים כבר תוך שנה מיום עליית הכלי לכביש.
2. נזילות שמן חריפות מהמנוע, לעיתים כבר בכלי חדש עוד בנסיעת הבתולין שלו.
3. בעיות של אכילת נוזל קירור, או נזילות מהצנרת, או הרדיאטור שנוטה
להסדק בנקל מכל אבן שעפה לעברו מהכביש.
4. גומיות שנקרעות בכבילה - למשל בכבל מצערת.
5. שרשרת הינע שנמתחת ונעשית רפויה בתדירות גבוהה, עד כדי כך שיש
למתוח אותה לעיתים כל 500 ק"מ.
6. חישוקי גלגלים יפים וקלים, אך לא מי יודע מה חזקים, שבבורות מספיק
רציניים בכביש פשוט מתבקעים (וזה קורה המון בכבישי הודו שאינם ידועים באיכותם).
7. חופש מוגבר במצערת וכבלי קלאץ הנוטים להיקרע.
8. לוח שעונים שאינו אטום כנדרש ולכן הלחות פושעת בו (בהתאם למזג האויר).
9. בעיות עם האלטרנטור שמגיעות בשנה השניה של הכלי לרוב וצריכות את החלפתו.
10. פנס קדמי שחומר הפלסטיק שלו אינו מספיק איכותי, ובעמידות ממושכות
במקום בימים חמים, בהעדר רוח זורמת באופן מספק על הפנס כדי לצננו, מתחיל
להנמס מחום נורת ההלוגן.
11. בעיות של מנוע נכבה בעזיבת גז (בעת הורדת הילוכים), בעיה שהתגלתה
כקשורה לרגישות בבית המצערת, שכאשר עם הזמן סוחבת לכלוכים ומשקעים
מהדלק ונחיר הסרק נסתם בה, ופשוט דורשת נקוי בית מצערת בתדירות גבוהה.
12. בעיות שידית העברת ההילוכים יוצאת תדירות מכוון ולאחר מכן קשה למצוא
את הניוטרל, או להחליף הילוכים - דבר המצריך כוון מחודש שלה.
**וישנם אולי עוד כמה מחלות טיפוסיות לדגם שפספתי כרגע...
כדי למצוא אותן יש לבצע תחת youtube חיפוש למלל הבא:
KTM Duke issus או KTM Duke Problems ועולה חומר רב ומפורט.
הבעיה שמרבית הכלים סבלו בשלב כזה או אחר מהבעיות שתוארו, מחלקם או
כולם גם יחד. הכלי נחשב בעולם הרחב, ובמיוחד בארץ תפוצתו העיקרית
הודו, ככלי לא אמין במיוחד. יחד עם זאת היצרן (בהודו) עושה מאמצים עילאיים
לשפר את התודעה והתדמית של הכלי, ולתקן במסגרת האחריות כל מה שניתן
ללקוחות המוצר.
כמו כן החל מדגם 2015 , הוצגו בכלים מספר שינויי תכן שמטרתם שיפור
האמינות וזאת כפועל מלקחי מחלות הילדות. דוגמא אחת תהא למשל אטמים
משופרים למזלג.
השאלה העקרית שלי היא:
מה אני הישראלי הקטן (כמוך פותח השרשור) עושה עם המידע הזה, שמחד מאד
רוצה את הכלי לעצמי בשביל הנאה טהורה נטו, כלי זול שנראה מיליון דולר
ונחשב לבין המהנים ביותר לרכיבה כיום ברמות המחיר הללו, אך מאידך
חושש להיות שפן ניסוי ישראלי, שיאכל אחרי זה קש ויכה על חטא - איך זה
שידעתי הכל מראש ולמרות זאת לא נזהרתי.
הלוחות של יד שניה בארץ בכל מקרה מלאים בכלים הללו (חלקם כלים די
חדשים), אפילו לאמר יותר מדי מלאים ביחס לגודלו הפצפון של הסגמנט בארץ...
תופעה שמחזקת אצלי את החשש שכנראה רבים אינם טועים ?
שווה אולי לחייג לכמה מהמפרסמים (מדגמית) כדי להתייעץ עימם ברמת העקרון,
האם כדאי לרכוש כלי שכזה חדש לאור נסיונם שלהם עימו.
אשמח כמו פותח השרשור, למשוב מישראלים נוספים שמכירים את הכלי מקרוב
בארץ, ואת השירות לו זוכים מהיבואן המקומי במקרה של תקלות במסגרת
האחריות.