מיצו ב"נקמת הטיטאנים"

מנשה ש

New member
מיצו ב"נקמת הטיטאנים"

עוד מסימני דעיכת התקשורת הישנה ועליית התקשורת החדשה של פייסבוק היא העובדה שמתפרסמת חוות-דעת של אחד מחברנו ואין תגובה. מיצו פרסם פוסט על הסופר אדוונצ'ר 1290 של קטמ: http://www.doogigim.co.il/?p=4680
ורק היה צפוי שהוא יעלה גם כאן.
פייסבוק היא הזיה חברתית. אם הבחירות האחרונות היו מתנהלות על פי פייסבוק, או השמאל הישראלי היה מנצח בבחירות או הימין שטוף פטריות הזיה רעילות על-טבעיות. תקשורת שנעוצה במציאות ממשית נכחדת לאיטה, כפי שדעיכתו של הכלי הקהילתי כאן מראה. פורום 8 בפייסבוק אינו תחליף. הצצתי בו מספר פעמים והוא עוד גרוע ממה שקורה כאן.

ולעצם הכתבה: דווקא מיצו הוא האדם המתאים לכתוב על הכלי המיוחד הזה. בין מגוון האופנועים שהוא רכב, הוא בעליו בעבר ובהווה של מספר כלים משמעותיים להשוואה מאירת עיניים. אך לצערי הוא נמנע מלשתף את קוראיו במחשבותיו דווקא בנקודה זאת.
באופן אישי, כאשר עמדתי לפני רכישת האופנוע הנוכחי שלי, בחרתי דווקא ללכת על ה-1190 ולא ה-1290 ממגוון שיקולים, שעיקרם הוא, על פי מורתנו ורבנתנו שרת "התרבות" רגב: "קאט דה בולשיט."

 

Aricc

New member
מבחינה היסטורית "פורום 8" הוא תקשורת מאוד חדשה

הבעיה בתקשורת היא לא המדיה אלא האתיקה. המחסור הוא בעיתונאות. גם כתיבה אישית ורשמים אישיים אינם כתיבה עיתונאית. דווקא בלוגים של מומחים מהווים תחליף מסויים לעיתונאות.
יתר הזירות הופכות כר פורה למופרעים למניהם שמקבלים אפשרות ביטוי שזה בפועל סיבסוד לטיפשות ומביא להגירה שלילית [הראויים נוטשים].
דוגמה טובה לאיכות יש בפורום של "נט-קאר" אתר העיתונאי רוני אהרונוביץ, שמוחק הודעות של טיפשים ומופרעים ומשאיר רק דיון מעל רף ראוי, לא מאבדים את מגוון הדעות ולא נחשפים לאיוולת ורשעות. בזמנו אמר פרופ' ישעיהו לייבוביץ לגבי איזו סוגיה שנשאל בה, שמדובר במשהו בטווח שבין "רשעות מטופשת לטיפשות מרושעת".
אגב, מבחינה היסטורית מעולם סופנו לא היה קרוב כל כך.
 

מנשה ש

New member
נו, באמת מיצו, אולי משהו מעניין יותר?

תסביר לי בבקשה מה זה ביגוד המגן הזה? תהייה מועיל

 

מנשה ש

New member
פורום 8 כפורומים אחרים קדמו למהפכת הפייסבוק/אינסטגרם

איני חושב שהבעיה היא באיכות המשתתפים. ממרומי שנותיי אני יכול להעיד שמפלס הטפשות לא גבה. הוא נחשף יותר כי מערכות הפייסבוק-אינסטגרם מעודדות נטיות נרקסיסטיות במקום שיתופיות. גם ימיו של הטרול הולכים לראשית האינטרנט, ואין פורום שווה בלי מספר טרולים, בתקווה שמדובר בטרול איכותי, שיודע לנענע את הפורום ברגע הנכון.
אתה צודק בשאלתך לאן נעלמו המשתתפים היותר רציניים/תורמים? מדוע הם בוחרים לסגת למרחבים המצומצמים של קהל חבריהם האמיתי ולמעגל המקצועי שלהם, בעוד שבעבר הם טרחו להשתתף כאן? הרי יש בכך סוג של אסקפיזם משולב עם תסמונת ג'וניה.
אני לא חושב שסופנו קרוב, אך ללא ספק ההווה לא כל כך מטיב. אולי התשובה לשאלה היא שלנוכח שיטפון הרדידות בכול ערוץ פומבי אפשרי אין ברירה אלא לשקוע לתוך תסמונת ג'וניה הידועה ממלחמת לבנון הראשונה. אסקפיזם תמיד היה סימן מבשר רעות, ושלטון נבוב אך ריכוזי דוגמת רצף שנותיו של ביבי בישראל מתבסס על כך שהאופוזיציה תסוג לאסקפיזם במקום לבנות אלטרנטיבה משמעותית.
 

מיצו

New member
לדעתי האישית לקחת את זה רחוק מדי

לא שאתה טועה באופן עקרוני, אבל ספציפית לעניין הפורום הזה, תפוז בכלל, ותופעת הפורומים ברמה העולמית - אנחנו רואים ירידה משמעותית בשימוש שלהם בכל ענף ותחום. למען הצדק וההגינות יש לומר שישנם מספר פורומים - בעיקר מקצועיים, ובעיקר בעולם דובר האנגלית - שממשיכים את הקו המקורי שלהם, אבל מדובר לרוב בפורומים ייעודיים וספציפיים ובוודאי לא כאלה שעושים שימוש בפלטפורמה ערכאית ושאיננה מותאמת לשימוש סלולרי - כמו תפוז.
&nbsp
צר לי, תפוז הוא איש מת מהלך, ושום דבר שמישהו יעשה כאן בשלב הזה ישנה את העובדה הזו. הם מנסים למקסם את הרווחים המעטים שנותרו להם באמצעות דחיפה של פרסומות ומכירת פורומים לגורמים מסחריים - אני חושש שגם דינו של הפורום הזה ייחרץ ברגע שהם יראו שהם יכולים לגזור עליו עוד 1000 ש"ח בחודש.
&nbsp
כשייגמר התקציב - מישהו יוריד את השאלטר, ותהיו בטוחים שלא יטרחו לעדכן אותנו כאן.ש
 

noy fb 22

New member
ההערצה הגלויה שלך לאתר של הסוציופאט ההוא הרומס את כל מי

שאינו רוקד ע"פ חלילו, ברגל גסה, מאד מתלכדת בעיניי עם ערגתך הידועה לגור במדינה שהמציאה את מגפו של הקלגס. ההתרפסות הזו היא תכונה המושרשת לצערי בחלק לא מבוטל של עמנו. מקורה ההסטורי הוא בקהילות הגולה השונות שבהן ההתרפסות הקנתה להם בטחון סובייקטיבי (שערכו כקליפת השום כמובן).
רבים מצאצאיהם של אלה אגב, פונים לעיתונאות. היא משמשת אותם בדיוק כמו ששימשה ההתרפסות את תואמיהם בעבר. התרפסות אופורטוניסטית כדרך חיים והשמצה פחדנית של העושים במלאכה, מאחורי מתרס חופש הביטוי.
אני משער שחזרת בכך מרעיון הרילוקיישן בברלין? מה קרה? התייקר המילקי או שהשכנים החדשים לא טובים בעיניך?
אגב, מבחינה הסטורית, מעולם לא היה מצבנו טוב יותר, בטוח יותר ונוח יותר.
אפילו אם (וכאשר) יחמיר המצב, העכברים והנפולת (בעלי הדרכונים) ינטשו ואז, גם נהיה בחברותא נעימה יותר.
גילוי נאות: נולדתי באירופה. אפילו לא עלה על דעתי להנפיק דרכון זר למישהו ממקורבי או לי עצמי.
 

מנשה ש

New member
נפלת בפח הסטריאוטיפים האישי שלך במקרה שלי.

נכון, איננו שייכים לאותו מקום במפה הפוליטית. אך כל שאר הדברים שהבאת כנגדי אינם נכונים. נסתפק רק בזה שאין לי שום דרכון אחר מלבד ישראלי (מבחירה) ושברלין אינה חביבה עלי (נאצים ימ"ש). מעדיף את אמסטרדם מסיבות אישיות. ושומו שמיים, אני עוד גאה בדגל (לפחות עד שהמתנחלים גנבו לי אותו ועושים בו מה שהם עושים בשמי). זה אולי יצחיק אותך, אבל הסיכוי שתמצא אותי לידך בשוחה בבוא היום הוא די גדול. עכשיו לך ותעבד את האינפורמציה ותרחיב קצת את אופק תפיסת-העולם שלך.
 

noy fb 22

New member
יצאת קצת אהבל !!!
התבונן שוב למי עניתי, או בקש שיסבירו

לך איך יודעים את זה.
אשר לשליפה האינסטינקטיבית שלך הזו שלך...ובכן, אתה מבין שהיא אומרת יותר מאשר 400 פוסטים.
אתה חושב אולי שיש מקום להתנצלות מצדך?
אני לא רואה אגב, באופק תפיסת העולם שלי שוחות או בונקרים. אני רק רואה פחות פקקים בכבישים ויותר אנשים שהמדינה אומרת להם משהו.
 
למעלה