קטנוענית מתחילה

Naleen

New member
קטנוענית מתחילה

היי,
מת לי האוטו היום, וזו הזדמנות מצויינת מבחינתי להתחיל להתניע את החלום הנושן שלי לקטנוע.
אבל - אני לא יודעת עדייו כלום בנושא.
אשמח למדריך זריז למי שבאמת חדש בעולם הזה:
- מה ההבדלים הפרקטיים בין סוגי הקטנועים והרישיונות שלהם? כלומר, איזה סוג של קטנוע (מבחינת נפח סמ"ק) כדאי לי לרכוש אם אני לא רוצה כלי רכב מסיבי מידי מצד אחד (אני לא שוקלת המון והייתי רוצה כלי שאצליח להשתלט עליו), ומצד שני אני כן רוצה לעלות על כבישים מהירים, וכן הייתי רוצה את האפשרות להרכיב איתי עוד נוסע? ואיזה סוג של רישיון אצטרך בהתאמה?
- האם יש בית ספר מומלץ להוצאת רישיון באזור המרכז? או שכולם אותו דבר?
- האם יש צורך לעשות תיאוריה מחדש, אם כבר עשיתי תיאוריה לרכב לפני כמה שנים?
- מה ההמלצות הכלליות לפיהן כדאי לקנות קטנוע? יד ראשונה או שנייה? חברות מומלצות? חברות להתרחק מהן? דברים שחייבים לבדוק לפני הקניה? חברות שהחלפים שלהן יקרים?
- אילו אביזרים נילווים הם קריטיים ואילו הם מותרות?
- כל המלצה נוספת (נקודות שלא התייחסתי אליהן, טעויות של מתחילים, עצות לבטיחות וכו') - אשמח לשמוע.

תודה רבה!
 

אם פי 3

New member
ברוכה הבאה

רשיון: מצטרפת לקודמי וממליצה על רשיון הביניים A1. הוא יאפשר לך לרכוב על קטנועים ואופנועים עד 54 כ"ס, ועדיף על האפשרות השניה שלך - A2, שתאפשר לך לרכוב רק על כלים קטנים, וגם הלימוד לא מספק לך אפילו בסיס. את לא צריכה לחזור על התיאוריה - רק להוציא טופס ירוק אצל אופטומטריסט, לעשות בדיקת עיניים ורופא ולפחות 15 שיעורים (לא להבהל אם תצטרכי יותר). כדאי ללמוד בבי"ס שמלמד על כלים נמוכים - זה יקל עלייך את ההתחלה (למרות שציינת רק משקל נמוך ולא גובה).
אני חושבת שכדאי לך לחכות עם בחירת הכלי עד שיהיה לך רשיון, ותתחילי להכיר את האפשרויות יותר לעומק, וגם תוכלי אז לקחת נסיעות מבחן על כלים רלוונטיים. אם את סגורה על הבחירה בקטנוע, מוטב להתייעץ בפורום השכן והחביב "קטנועים".
לגבי הרכבה - זה עשוי להיות מורכב
אם המשקל שלך נמוך, ובמיוחד אם הוא נמוך ביחס לזה של המורכב. היה לי נסיון חד פעמי ורע למדי (עבר בשלום, אבל היה מפחיד ומסוכן) בהרכבה של האיש שלי, לפני שהיה לו רשיון. אחר כך הרכבתי קצת את הילדים, עד שגם הם גדלו (ועברתי לאופנוע, שעליו אני בכלל לא מרכיבה. אם ממש אין ברירה, לוקחת לאיש את הקטנוע ומרכיבה עליו).
&nbsp
ציוד נלווה הכרחי (בעיני. החוק דורש פחות): קסדה שלמה, מעיל רכיבה (רצוי אחד לחורף ואחד לקיץ), כפפות (חורף/קיץ). לרכוב אך ורק עם מכנסיים ארוכים ונעליים סגורות (עם העדפה לנעליים יעודיות/מגפי רכיבה). במקרה של תאונה, אפילו במהירויות נמוכות, זה עשוי להיות קריטי.
לאופנוע/קטנוע עצמו - שרשרת טובה לנעילה, ואם רוצים - ארגז וכיסוי.
זמן קצר אחרי שתרכשי כלי משלך, כדאי לעשות קורס רכיבה מתקדמת, כי ברשיון לא באמת לומדים לרכוב. משמעותי גם לבטיחות וגם להנאה.
&nbsp
עצה חשובה: יש מורים שלא מאמינים ברוכבות. הם לא יגידו את זה במפורש, אבל יתנו לך להרגיש שאת לא מספיק טובה, שאת קטנה מדי, שאין לך סיכוי. נכון שיש אנשים שלא מתאים להם לרכוב - אבל לפני שאת מאמינה, נסי מורה אחר, כלי אחר. רוב הסיכויים, שאת יכולה.
ועוד עצה, לחיים בכלל וגם לרכיבה: ללמוד להסתכל רחוק, אל היעד שלך, ולא על קצה הגלגל. זה עוזר ליציבות.
&nbsp
בהצלחה. חלומות נועדו להגשמה.
&nbsp
 

Naleen

New member
תודה רבה!!

תודה רבה על העצות!
אתייעץ באמת גם בפורום קטנועים, ואני שומרת לעצמי את האפשרות לחזור ולהציק לכם בשאלות עם התקדמות התהליך. :)

המון תודה!
 
למעלה