מחשבות על האופנוע הבא

מחשבות על האופנוע הבא

אחרי כמעט שנה על ה Z250 אני מרגיש בשל לעלות שלב.
אני מעדיף חדש והתקציב עומד על כ 50-60K
חשבתי על אופנוע 500-600 סמ"ק שיתן תכונות דומות ל Z250

האופציות שראיתי בנתיים
CB500X של הונדה - בחלק התחתון של התקציב, אמור להיות ידידותי וחסכוני (דלק, מרווח טיפולים)
ימאהה MT7 - בחלק העליון של התקציב, וקצת יותר חזק ממה שחשבתי, אבל שמעתי עליו רק דברים טובים

אופנועים טיפה שונים שגם ראיתי הם ה ורסיס/טנרה/ויסטרום שבחלק העליון של התקציב (ואף מעל), אבל אני קצת חושש מהם בגלל הגודל (מאותגר גובה - ביום טוב 173 ס"מ)

מה אתם חושבים?
ראיונות נוספים?

אין לחיצות זמן, התיכנון לעשות את מבחני הדרכים ברגוע ולהחליט, אך צריך להחליט מה בודקים :)

תודה
 
A (ללא הגבלה)

אבל, עדיין לא רוצה לקפוץ מעל הפופיק
כפי שרשמתי ה MT07 כנראה יותר חזק ממה שאני כרגע רוצה, אבל ב(עיקר) בגלל המון המלצות אני בכלל חושב עליו (כולל המלצות שהוא אופנוע ידידותי למשתמש)

הרעיון הוא להישאר עם האופנוע הבא לפחות שנתיים שלוש
 
אחרי תקופה על 250

לא נראה לי שה-mt07 יהיה לקפוץ מעל הפופיק.
האופציות הנוספות שנתת הן יותר לכיוון הדו"שי... למה? אם אין רצון להשתמש בכלי גם לטיולי שבילים לא הייתי מאתגר את עצמי סתם עם כלי גבוה.
 
אתה מחזק את מה ששמעתי על ה MT

בנוגע לדו"ש, אתה צודק (וזאת הסיבה שהם באו כמיקשה אחת)
הסיבה היא כי אם חסר לי משהו עם ה Z250 זה היכולת לרדת טיפה מהכביש
זה לא חיסרון שאני מרגיש אותו יותר מידי (אני נהנה מאד מרכיבת הכביש) אבל במהלך ה(כמעט) שנה הרגשתי אותו פעמיים שלוש
הרצון העיקרי בנתיים הוא להישאר בכביש (ולכן ה CB/MT הם המועמדים המובילים)
 

אם פי 3

New member
אם הכוונה שלך

היא לא ל"שטח" ממש אלא רמה של שבילי כורכר (באיכות בינונית ומעלה) וכדומה - רוב אופנועי (וקטנועי) הכביש מסוגלים להתמודד עם זה.
לא חייבים דו"ש.
&nbsp
כמובן שאם מדובר על עיקר הנסועה, ושאיפה לאתגרי שטח גדולים יותר, אז עדיף כלי יעודי, אבל טיול אקראי בתנאי שביל קק"ל, לא מצדיק את זה, אם זה לא הכיוון הטבעי שלך. (לדעתי ומנסיוני).
 
זאת כוונתי, אין לי שאיפה למוטוקרוס/סינגלים וכדומה


 

אם פי 3

New member
רכבתי בשבילי קק"ל על ג׳וימקס...

גם על שבילים פחות מסודרים (לא שטח כבד, אבל דרכים לא סלולות, משובשות), וגם עם ה-cbf600.
אני בטוחה שגם ה-MT וגם הסיבי יעמדו במשימה.
 
אם מושך אותך השטח

ושטח יכול להיות גם טיולי שבילים קלילים יחסית, תחשוב בכיוון של דו"ש. מהצד השני אם לטייל בשבילים זו לא מטרה מבחינתך אלא צורך נקודתי שעשוי להתעורר בטיולים מסוימים (נניח נסיעה קצרה על שביל כורכר כדי להגיע למצפה כלשהו כחלק מטיול כביש) אז שכח מדו"ש.

כדי להבין קצת יותר לגבי אופי הרכיבה של דו"שים אתה יכול לחפש בפייסבוק את הקבוצות "דו"גשבילי - Join the Adventure" ו- "Adventure Riders - Israel" ויש גם את הטיולים של מועדון האופנועים הישראלי וטיולי מועדונים למיניהם.

אגב, נראה לי שהתקציב שציינת חוסם בפניך/לא מאפשר לך הרבה אופציות בתחום של הלא מוגבלים. יד שנייה בן שנה שנתיים זו אופציה?
 
תודה, אני מניח שדו"ש פחות רלוונטי עם כך

בנוגע לאופנועים יד שניה (שנה שנתיים), אפשרי אם האופנוע מצדיק את זה
 
בנוסף ל-mt-07 ול-cb500x

אתה יכול גם לשקול את ה- xsr700 החדש של ימאהה (על אותה פלטפורה כמו ה-mt), את ה- cb650f וה-NC750x של הונדה, את הסקרמבלר של דוקאטי ואת השיבר של אפריליה (שכנראה לא יהיה להיט מכירות אבל קיבל לא מעט מחמאות ב- wheelz).

מבט יותר רחב על האפשרויות אולי יעזור לך להתמקד יותר לגבי הנישה שאתה נמשך אליה ואז גם יאפשר יותר להתעמק.
 

AdiL22

New member
Duke 690

אני כבר שנתיים(?!) עם הדיוק, ולדעתי אחד האופנועים הכי מהנים שרכבתי עליהם ב-11 שנים האחרונות, גם האופנוע שנשאר אצלי הכי הרבה זמן.
3 מפות הצתה כך שתוכל לעדן את המנוע, מצד שני זה אופנוע שמאוד בקלות מוציא את הילד הרגע שבך.
מצד אחד מאוד נשלט ונוח מצד שני יודע לתת בראש.
&nbsp
 
חשבתי עליו

אבל באתר היבואן רשום שמייבאים אותו עם מגבלה ל A1 (עם 33 כ"ס בלבד)
נשמע לי קצת הזוי (ה 390 מגיע עם 44 כ"ס), אבל זה מה שרשום
 

AdiL22

New member
כל הגבלה ניתן לשחרר.

אפשר ע"י טענת מפה (של אקרא לדוגמה) לבטל את ה"הגבלה".
עניין של 15 דקות.
 

אם פי 3

New member
מצחיק

אותי שמישהו בגובה כמעט ממוצע, טוען שהוא מאותגר אנכית.
אבל לא חייבים לבחור דווקא את האופנועים הגבוהים ביותר - ומצד שני, יש דרכים גם להתמודד עם אופנועים שגבוהים לך (יש א/נשים שטוענים שזו בכלל לא מגבלה, אני לא מעזה לעלות על כלי שאני לא מגיעה לפחות בקצות אצבעות של צד אחד, ולפחות נקודה בצד השני, כדי שאפשר יהיה לתמוך במקרה הצורך. אבל כנראה שזה הרבה עניין של טכניקה ואומץ).
&nbsp
ה-MT07 וה-CB500X שניהם יכולים בהחלט להתאים לך, וזו לא קפיצה גדולה מדי, אם כי כמובן שבהתחלה כדאי לתת לעצמך זמן להכיר את הכלי ואת היכולות שלו, תוך כדי לקיחת מרווחי בטחון גדולים מהרגיל.
יש לך גם את ה-ER6N/F אם אתה רוצה להשאר עם קוואסקי. למדתי על ה-N לרשיון A, ומאד אהבתי אותו (אצלי האתגר האנכי גדול בהרבה). לא יודעת איך הוא לאורך זמן.
&nbsp
על שלושת אלו טוענים שהם "משעממים", אבל לדעתי, שעמום יותר תלוי ברוכב מאשר בכלי, ושלושתם מתאימים מאד בתור כלי "גדול" ראשון.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

gray

New member
תזמין נסיעת מבחן

תראה מי יושב לך יותר טוב, תראה מי נותן לך דיל שיושב יותר טוב על הכיס שלך ותחליט.
 
למעלה