שאלה לי לבקיאים בתחום

jekyll1

New member
לגבי תנוחת הישיבה

אני בגבה 178 ודווקא מסיט את הגוף קדימה ודוחף את הראש קרוב למגן הרוח כך שרק העיניים מעל מגן הרוח כדי לראות את הכביש. אבל זה לא קורה הרבה מכיוון שבמהירויות סבירות אין צורך בכך. כהערת אגב למה לטוס על הכביש. נכון שלעיתים בודקים איך זה אבל כמה פעמים אפשר לבדוק.
 

waismant

New member
בעיה די אינדיבידואלית אבל מוכרת

אני לא מכיר את האופנוע שלך, אבל באופנוע שאני רוכב עליו - ויסטרום, גם בקודם 650 2007 וגם באלף החדש הבעיה מוכרת עד כדי כך שבפורום מרכזי בחו"ל אסור לפתוח שרשורים חדשים על הנושא, אלא רק בשרשור שמוקדש לנושא.
&nbsp
באופן כללי הבעיה נובעת מזרימה לא חלקה באזור הראש בגלל א. מבנה לא מוצלח של מגן רוח, ב. מראות, ג. תנוחת ישיבה, ד. .... בסוף כל התשובות נכונות.
&nbsp
לי אישות לא הייתה כל בעיה באופנוע הקודם. בחדש יש קצת בעיה כשמגן רוח במצב הזקוף ביותר ואין בעיה במצב השוכב ביותר. ניסיון לרכב ללא מגן הוא ולידי לחלוטין וקראתי תגובות של אנשים שהמערבולות נעלמו במצב כזה. כמובן שזה תלוי באופנוע וברוכב.
&nbsp
הפתרון המקובל בויסטרום כאחד שמאפשר כוון הכי טוב ומציאת נקודה אופטימלית הוא משקף מתכונן Givi Airflow, שכולל אינסוף אפשרויות כוונון וגם כנפון עליון שמאפשר יצירת זרם אויר חלק באזור הקסדה. אני מניח שיש דברים דומים לטנרה.
&nbsp
לגבי התאמת האופנוע לצרכים/רצונות/חלוממות שלך - תחליט מה חשוב לך. לדעתי האישית בלבד, אופנוע שטוב למרחקים ארוכים מאוד, זמני רכיבה ארוכים וכו', לא בהכחר יהיה מתאים לירידה לשטח, כמו הטנרה. בסוף ברוב המקרים תתפשר על משהו ןתחליט לעצמך על מה אתה מוכן להתפשר ועל מה לא.
 

shayph

New member
לא מכיר משהו אחר אבל מאוד מבסוט מהטנרה

לא הבנתי בדיוק את מה שרשמת "ניסיון לרכב ללא מגן הוא ולידי לחלוטין וקראתי תגובות של אנשים שהמערבולות נעלמו במצב כזה" הכוונה למילה ולידי, אשמח לחידוד

בשביל הטיולים בכביש והתניידות יומ-יומית. אני מתחיל לחשוב בעתיד הקרוב על כלי מעט יותר מכוון לכביש , תנוחת רכיבה מעט יותר כלפי קדימה , מרכז כובד נמוך יותר ואווירודינמיות מעט יותר מושקעת (אני מניח שמייחסים זאת רק למהירויות גבוהות אבל גם ב 90 קמ"ש לאווירודינמיקה של הכי יש משמעות) מכיוון שאני מחזיק בנוסף אופנוע שטח (KTM מרובע פעימות) וירידה לשטח עם הטנרה לא ממש אלטרנטיבה אמיתית אל מול אופנוע שטח של 105 קילו.

לזכותו של הטנרה מהמעט שרכבתי איתו בשטח נראה כלי מעולה לטיולים
 

waismant

New member
ולידי - חוקי

הורדת המגן רוח מבטלת את המערבולות שהוא יוצר, משאירה את הקסדה בזרם אויר חלק ומבטלת את ה- buffeting שאתה מרגיש. מצד שני ללא מגן רוח יש יותר רעש וזה גם יותר מעייף במהירות גבוהה. האנשים שקראתי שניסו את זה, עשו את זה בשביל ניסוי כדי לבודד מה גורם למערבולות. ניסוי דומה הוא לפרק מראות (גדולות מאוד בויסטרום).
&nbsp
בסופו של דבר בגלל שזה מושפע מאוד מהרוכב, ההתאמה היא מאוד אישית. פתרונות של מגנים מתכווננים פשוט מאפשרים גמישות מצויינת בכוונונים, ואז אפשר למצוא נקודה שמתאימה לרוכב.
 

Aricc

New member
בסופש האחרון למדתי פרק על מערבולות רוח

הלימוד היה טראומטי ומפחיד ממש, מעולם לא פחדתי כך על הכביש.
אני רוכב על נייקד בלי משקף, אבל יש לו מיגון רוח נפלא במסכת החזית, כך שאין מגבלת רוח משמעותית. אלא ש...ירדתי לכביש המכבית ותוך כדי טיפוס במהירות התחילה רעידה חזקה בקסדה, רעידה שהזיזה את המשקפיים בתוך הקסדה והייתה מפחידה ושיבשה לי את הראיה. עצרתי בצד לבדוק את האופנוע ולא מצאתי כלום. חזרתי לרכב ושוב אותה תופעה, הפעם היה כבר ברור שזה רוח והבעיה היא רק בקסדה [ והראש המטולטל בפנים] האופנוע כאמור תקין ואין לו גם רעידות ו"זמזום" בידיות כמו שהיו לי באופנועים בעבר לאחר נסיעה ארוכה. שיניתי זווית ישיבה, השתופפות לא עזרה אבל הזדקפות מלאה פתרה את הבעיה. לא נוח לרכב במהירות במצב זקוף ממש, אבל התמודדתי תוך שאני מנצל את הזמן לחשוב מה קורה פה. יום קודם רכבתי בלילה מנתניה במהירות גבוהה ולא הייתה בעיה וכך גם בשבועיים האחרונים עם אותו ציוד חדש [קסדה/מעיל/מכנס רכיבה]. כשנפל לי האסימון לא האמנתי, בכל הפעמים למעט בסופ"ש רכבתי עם תיק גב, בסופ"ש, לא. ביום א' בבוקר עם אותו ציוד + תיק גב, בדרך למשרד, טיפסתי לאותה מהירות וכלום, האופנוע חץ שלוח אין רעידות החיים מייפל. הגורם לטילטול הבלתי נסבל/מפחיד/שמעולם לא חוויתי, היה המעיל בד [מהקטלוג של KTM] כאשר שתי רצועות תיק הגב לא מהדקות אותו לגוף ומשאירות לו מעט חופש. החופש של הבד בין הכתפיים ייצר את התגובה של הרוח והטלטול.
לכן בתור שלב ראשון נסה לרכב עם מעיל אחר [ עור הדוק על הגוף ] ....
 
מעניין שגם אצלי זה קרה אבל רק ברכיבות בודדות

אולי זה קשור לכיוון ועוצמת הרוח.
בשבוע שעבר רכבתי במהירות מאוד גבוהה (עד המנתק) ולא היתה בעיה בכלל.
 

shayvilk

New member
יש ימים שבהם יש רוחות או מזג אויר ספציפי שמרגישים הרבה יותר

מערבולות
&nbsp
לדוגמא אתה יכול ביום א לנסוע בכביש מסויים במהירות מסויימת ותנוחה מסויימת
ביום ב כשתשחזר את אותם התנאים בדיוק לא בהכרח יהיו את אותם המערבולות.
 

JoyRider

New member
אין מה לעשות

היה לי את הכלי.
כמוך, ניסיתי יותר משיטה אחת (כולל מספר רכישות לא זולות) ושום דבר לא עזר באמת (כולל החלפת שתי קסדות).

הטנרה היה אחד הכלים הטובים יותר שהיו ברשותי (והיו לא מעט) ובוספו של יום נמכר בעקבות הסיבה הזו.
 

JoyRider

New member
עברתי לאופנוע כביש

פייזר 1000. אבל זה לא משנה. כפי שאמרתי... היו לי לא מעט כלים (gs, er, xf, בנדיט, פייזר, סופרדיוק וכו') ובאף אחד מהם לא היתה בעית מערבולות כה חמורה.
 
למעלה