שרשרת רגילה מול מחוזקת

הונדסון

New member
שרשרת רגילה מול מחוזקת

שלום לכולם,

לקראת טיפול החלפת גלג"ש + שרשרת, שהוא גם טיפול ראשון למעשה שאני מבצע כבעלים של האופנוע, הבנתי שיש לא מעט אפשרויות ומותגים שאני לא מכיר או לא ממש מבין מה אני באמת צריך, מה גם שהפערים במחיר מגיעים למאות שקלים.

מה המשמעות של "מחוזקת"? ברזל בתרכובת חזקה יותר? חוליות במבנה שונה?
האם האופנוע שלי (CBR600RR שנת 2005) הגיע מהמפעל עם שרשרת רגילה? מחוזקת? יש משמעות שקשורה רק לסגנון הרכיבה או רק לאורך החיים של השרשרת?

כמובן, אשמח לקבל המלצות לחלפים הנ"ל (וגם לדיסק אחורי שצריך החלפה), ובעיקר אם מישהו יוכל להאיר את עיני ולהגיד מה אני באמת צריך ומה יעשה את העבודה בצורה הכי טובה שיש בלי שאצטרך למשכן את נשמתי.

בינתיים מצאתי 2 סטים שיכולים להתאים, של אותו המותג, אחת מחוזקת והשנייה רגילה (פער של כ-200 ש"ח במחיר), כשהמחירים נראים זולים משמעותית לעומת כל ההצעות האחרות שקיבלתי.

רגילה: http://moto-depot.co.il/product_info.php?products_id=8636
מחוזקת: http://moto-depot.co.il/product_info.php?products_id=8614
דיסק אחורי: http://moto-depot.co.il/product_info.php?products_id=6328

תודה מראש,
אייל.
 

הונדסון

New member
הלוואי והיו לי את הזמן, הכלים והידע לטפל באופנוע בעצמי...

ההתקנה והטיפול יתבצעו במוסך בו אני מטפל
 

NEO83

New member
אז אל תדאג

אחרי שיוסיפו לך את מחיר העבודה, המחיר יתיישר פחות או יותר לכמה שהציעו לך במוסך.
 

הונדסון

New member
אתה רומז ש.....

אם אחליט (בהנחה ובמוסך יסכימו כמובן, לא רואה סיבה שלא) להביא את החלפים בעצמי, מחיר העבודה יהיה יקר יותר?
אין תקן שעות לטיפולים שגרתיים מהסוג הזה?
אני מתקשה להאמין שבמוסך מרוויחים גם על חלפים, ולדעתי כל מוסך אמור לבצע כמעט כל טיפול שגרתי לפי תקן שעות עבודה מסויים.
&nbsp
או שאני תמים מידי?
 

NEO83

New member
קודם כל כן

  1. יכולים במוסך להגיד שאם אתה מביא חלקים לבד אז מייקרים את מחיר העבודה כי הם כן מרוויחים על החלקים ממה שידוע לי, ואם למישהו ידוע אחרת אז שיתקן אותי.
  2. לפי הלינקים שהבאת זה שרשרת ודיסקים, אז זה בכלל לא נכנס ל"טיפולים" אלא בלאי של חלקים, ועל דברים כאלה הם אומרים לך מחיר כללי כולל התקנה, ואם תביא להם חלקים מבחוץ, על זה הם פשוט יוסיפו את זמן העבודה, ובקלות תגיע לעלות המוצר במוסך, אולי קצת פחות, אולי אפילו יותר.
 

הונדסון

New member
אוקיי, עכשיו אפשר התייחסות לשאלה המקורית?

ובלי קשר - אברר את התיאוריה שלך במוסך הספציפי שלי ואחזור עם תשובה.
 
ואל תשכח את נושא האחריות

אם תביא את החלפים מהבית, המוסך לא יקח אחריות במידה ויהיה כשל באחד מהחלפים.
 

Axiel

New member
יכול להגיד לך בוודאות שמוסכים גוזרים קופון על חלפים.

זה לא חייב להיות סכום ענק אבל תהיה בטוח שמחיר השמן במוסך לא יהיה זהה לזה שתקנה בחנות בעצמך.
 

avihersh

New member
ובצדק מבחינתם. מוסך זה לא מלכ"ר או NGO

אנשים קמים בבוקר, לעבודה קשה, וצריכים להביא אוכל הבייתה... אף מאיתנו לא עובד בחינם...

"...
There is no way that I can see
That I can feed my family
(That's sad)
I don't own a money tree
An' I don't own no land
..."
Johnny Cash, Worried Man
 

kenderkin

New member
התופעה שאתה מזכיר פסולה ולא אתית לדעתי

לדעתי לגזור קופון על חלפים זה לא אתי וגובל בעושק. יש לנוסעים מחיר עבודה לשעה שאמור לגלם בתוכו את הרווח שלהם. אם מישהו בוחר לרכוש מהם חלפים בלבד זה משהו אחר כי אז הם בבחינת חנות חלפים וזה בסדר גמור להרוויח מזה. זה שמשהו הוא נורמה לא עושה אותו בסדר.
 

Dresdner

New member
מחוזקת זה מילת מרקטינג שלרוב משתמשים בה בישראל

אם תכנס לאתר DID (בין החברות המובילות בתחום) תראה שהשרשראות לאופנועי כביש מחולקת לפי סמ"ק, אם קניתי משהו שמיועד למנוע גדול יותר אומנם תקבל שרשרת עם TENSILE (עברית?) חזק יותר אבל אורך החיים לא יגדל כי יותר חזק לא קשור לאורך חיים אלה על היכולת של השרשרת להתמודד עם הכח של המנוע ואם אין לך אותו התוספת היא ביזבוז.

אורך חיים קשור יותר לגומיות שאוטמות את הגריז בכל חוליה, היום כמעט הכל זה X רינג או צורה מוזרה אחרת וכולם טובותת, בכלל בשנים האחרונות נראה שאין שום חדש בטכנולוגית השרשראות
 

jekyll1

New member
ובאותי עניין שאלה

נניח שהנסיעה שלי מתונה שימנתי כל 500 ק"מ והשחיקה של השרשרת וגלגל השיניים נמוכה יותר. האם יש מדיד שניתן לבדוק או במוסך מחליפים לפי מס' ה - ק"מ ללא שיקול נוסף
 

Dresdner

New member
בספר הרכב יש הוראות איך לבדוק

1. לפי התארכות השרשרת
2. בדיקה ויזואלית שהחוליות לא תפוסות
3. בדיקה ויזואלית לגלגלי השיניים, שיניים חדות או עקומות
 
לפי מיטב זיכרוני יש על הגלג"ש חריץ סימון ובנוסף על המזלג

האחורי באיזור המתיחה יש גם סימון

בנוסף יש בהוראות הייצרן כמובן מידות והוראות כייצד לבדוק

לפחות רק לדוקאטי שלי יש שרשרת ולסוזוקי יש גל הנע וזה כל כך כייף לא להתעסק עם שרשרת וגלגשים.

אני לעולם לא אצליח למחוק מהזיכרון שלי אייך שעפה לי השרשרת באמצע נסיעה ובמזל לא קרה כלום ומזה למדתי שגם שרשרת שעומדת בכל מידות הייצרן עדיין יש לה תאריך פג תוקף ואם האופנוע עמד כמה שנים עדיין רצוי להחליף את השרשרת.
 

jekyll1

New member
בדקתי בספר היצרן

אין שום אזכור לגבי בדיקה מכנית האם השרשרת בסוף חייה או לא. גם לגבי גלגלי השיניים. הבדיקה היחידה היא החופש שבשרשרת עד 60 מ"מ. וכאשר מותחים את השרשרת בעזרת הגלגל האחורי, ישנו סימן אדום שאם הגעתי אליו השרשרת סיימה את חייה.
אני מניח שלכל אופנוע שרשרת משלו כלומר לא כל שרשרת מתאימה לכולם אבל מעניין שבאופנים ששם השרשראות הרבה יותר זולות ישנו מדיד שנותן אינדיקציה די מדוייקת מה המצב ב% כך שהעתיד בענייני השרשרת לפחות די ידוע.
 
למעלה