על מה אתם נוסעים בווייז? "מהיר ביותר" או "קצר ביותר"?

kfktj

New member
על מה אתם נוסעים בווייז? "מהיר ביותר" או "קצר ביותר"?

בזמן האחרון הווייז קצת משגע אותי. ניסיתי לצאת ממרכז תל אביב לאיילון. בגלל שהיה עומס תנועה על איילון הווייז הכניס אותי לסיור ברחובות הפנימיים של ת"א ורק הרחיק אותי מהיעד.

יש לכם טיפים מה לעשות בנידון? כרגע זה על מצב "מהיר ביותר", האם להעביר למצב "קצר ביותר"?

למה אין מצב אופנועים בווייז?

*רק לשם הבהרה- הווייז נמצא בכיס הפנימי של המעיל שלי ואני שומע רק את ההוראות שמע ולא רואה את המסך.
 

Axiel

New member
וויז לא עובד כל כך עבור מי שנוסע בשוליים

אין לך מדד של כמות רמזורים או רוחב כביש בוויז.
אני בהרבה מקרים אעדיף לקחת כביש פקוק עם שוליים או כביש עירוני פקוק אבל רחב בגלל היכולת להשתחל.
&nbsp
תבדוק בגוגל מפס איפה באמת יש לחץ ותשפוט בעצמך
 

kfktj

New member
כנ"ל

גם אני אעדיף כביש פקוק אם יש אופצייה לנסוע על השוליים.
&nbsp
אני מניח שזה אלגוריתם דיי פשוט לתכנות בווייז, לפתוח בתפריט עוד אופצייה בתור "מצב אופנוע" ולא להתחשב בעומס תנועה אם יש שוליים (אם מדובר בכביש בינעירוני סטנדרטי ברוב המקרים).
 

מיצו

New member
אתה יודע כמה פעמים התחננתי אליהם לזה?

ועוד יש לי איכשהו (לפחות היתה) גישה למפתחים שלהם.
&nbsp
נאדה.
&nbsp
מעניין להם את קצה הזובי.
 

be_roo

New member
קצת בעייתי לחברה לפתח פיצ'ר של "עבירה" על החוק

בטח מאז שהפכו לחברה בינלאומית, מה גם שההיתר הלא רשמי הזה הוא פתרון ייחודי של מדינת ישראל.
&nbsp
באותה מידה, הם לא משקללים בהבדלי הזמנים את העובדה שבכביש 6 יש אנשים שנוסעים הרבה מעל המהירות המותרת, לעומת כביש 2.
 

zelig0n

New member
אוקיי, אז נלך על חוקי

אפשר לדבר על ״מצב אופנוע״, אם לא בשול, אז בין הנתיבים (שנראה לי דיי נפוץ במדינות רבות).
 

be_roo

New member
נפוץ? אולי. חוקי? לא בטוח, ולראיה זה לא מקובל בחלק מהמדינות

ומה תעשה במדינות שבהן רוב התנועה היא על דו"גים כל כך רבים שבגם בלי מכוניות יש פקקים? http://hensler.ca/photos/DSC_0013114_540.jpg
&nbsp
ואם כבר מבקשים מוויז התחשבות בשיקולי דו"ג, זה נכון גם לכלי רכב אחרים. אולי נהגי רכב כבד יעדיפו דרך ארוכה ועוקפת מאשר עליות תלולות? אפשר גם להציע מסלול ללא פניות שמאלה לנהגים עם קשיי השתלבות
 

אם פי 3

New member
מה רע?

הרעיון הוא לא לאפשר מצב "אופנוע", אלא בחירת פרופילים שונים של התנהגות.
למשל - הבחירה שלי אם להשתמש ברמקול המכשיר, כבישי אגרה וכו׳ משתנה לפי כלי הרכב. התייחסות לפקקים או לא, היא רק פרמטר אחד (ואת צודקת, בחירת רמת שיפועים זה גם פרמטר חשוב...)
 

kfktj

New member
באסה...אז מה הרע במיעוטו? מהיר ביותר או קצר ביותר?

על איזה מצב אתה נוסע מיצו?
 

מיצו

New member
אני כמעט ולא עושה שימוש בווייז על אופנוע.

אני תמיד יודע לאן אני צריך לנסוע, ומבחינת מצלמות אני מכוסה בדרכים אחרות.
&nbsp
ברכב אני כמו ברכב. תקוע בפקק, ועל המצב המהיר ביותר.
 

gilbmx

New member
חבל מאד. כולם נפגעים.

אנחנו דופקים להם את אמינות המוצר.
רשום פקק ואין.
רשום שלא ניתן לעבור - אפשר.
&nbsp
אותנו שולחים לעמוד ברחובות צרים שבהם לא ניתן כלל להשתחל במקום להשתחל בכבוד בכביש המהיר.
 

מיצו

New member
אני איתף וכך אני נוהג (רוכב), אבל

אל תשכח שהיום ווייז משמש גם כאמצעי הגנה מפני מכמונות מהירות ומצלמות מהירות. ככזה, אפשר להפעיל אותו על מצב של תצוגה ללא צורך בניווט, לכבות את המסך, ולחבר אותו ב- BT או דרך כבל שמע לדיבורית קסדה.
&nbsp
 

avihersh

New member
נכון. היום יש גם התראות בטחוניות...

תבחר - פקקים או אבנים...

 

מנשה ש

New member
הפתרון הוא להפעיל את הראש

וויז מציע מספר מסלולים. אתה בוחר את המתאים לך יותר לפי הניסיון ומתכנן מראש שינויים למסלול על פי הניסיון והיכולת שלך להתנהל עם האופנוע בפקקים והכרת הכבישים. וויז מעדכן את המסלול לאחר שאתה סוטה ממנו.
פעם, לפני ימי ה-GPS העליזים, היינו פותחים מפה ולומדים בע"פ את המסלול או קטע ממנו.
הפיצ'ר החסר בוויז הוא לא אופצית "אופנוע" היות ויש הבדל משמעותי בין רוכבי האופנועים והתמודדותם עם כבישים עמוסים. במקום זה היה רצוי פיצ'ר שמצוי בכל GPS עם תוכנת מחשב והוא "תכנון מסלול מראש".
 

xfwind

New member
אפרופו - יש טענה שוויז מעדיף מנהרות הכרמל גם כשלא קצר

 

מנשה ש

New member
שאלה לגבי: Garmin Zumo 590lm ומצלמות מהירות.

אני משתמש ב-GPS הזה, שתוכנן במיוחד לאופנועים (עמיד יותר לטלטולים ואטום למים), והוא מותקן builtin בדאשבורד. לגרמין יש שירות של Safety Camera Subscriptions, המכסה גם את ישראל. מסד הנתונים מרשים בהיקפו ובמהימנותו והוא מתעדכן תדירות.
אלא שאני מקבל לא פעם הודעה בזאת הלשון:
mobile safety camera zone
השאלה שלי היא כיצד החברה יכולה בכלל להתיימר לדעת היכן המקומות האפשריים למצלמות ניידות של המשטרה?
או שאני לא מבין משהו כאן. אגב, אי-אפשר לבטל את האופציה הזאת כל זמן שמהירות הרכיבה היא מעל המהירות.

אני מעדיף את המכשיר הזה (שהוא כמובן offline) על הוויז, היות ועומסי תנועה פחות משמעותיים עבור אופנוע מצד אחד, ואני יכול לתכנן מראש את המסלול. יש לו גם אופציה משעשעת של "curby roads": מתכנן מסלול תוך כדי מקסמיזציה של כבישים מפותלים.
 
למעלה