שוני בין מגפי ספורט לטורינג

שוני בין מגפי ספורט לטורינג

אני משוטט לא מעט באתר של revzilla, שמתי לב שהציוד לטורינג פחות ממוגן מציוד ספורט.

למה? מה שונה 250 קמ"ש על מסלול מ-250 קמ"ש באוטובאן בגרמניה? או שאולי טורינג מתכוון לזקנים על הארלי שלא עוברים את ה-100 קמ"ש?

בתור רוכב עם אופנוע יחיד לכל הרכיבות שלו, למה אין מגף ממוגן ברמת מסלול אבל עם פיצ'רים ונוחות של טורינג? אני לא רוצה לוותר על מיגון, אבל גם לא רוצה מגף שנראה קרבי ומוחצן עם 0 נוחות.

גם שמתי לב שרוב מגפי הטורינג לא מיועדים לקיץ (רובם לא מחוררים בכלל), למה?
 

מיצו

New member
אני לא יודע לענות לך בצורה מדעית, אבל

ציוד המיועד ל"טורינג" הוא לרוב מותאם לצרכים הספציפיים של הרוכב במדינות חו"ל, כזה שיאפשר נוחות טובה יותר לאורך זמן לעומת חוסר נוחות בציוד "רייסינג" המיועד ספציפית לרכיבה ספורטיבית, כזו שהרוכב לא צריך בכלל להטריד את עצמו בכל מה שקשור לנוחות, אלא הרבה יותר לעניין הבטיחות.
&nbsp
אל תשכח שההבדל בין הקונספט של "רייסינג" לעומת "טורינג" הוא כזה שבמדינות חו"ל עושים בו הפרדה ממשית. מי שרוצה לרכוב "סתם" מצטייד בציוד שונה, לעיתים יותר זול (ולפיכך לעיתים פחות ממוגן) מהתקנים שמחמירים על ציוד של רכיבת מירוץ. שם, באופן עקרוני אך כמובן לא מחייב, אופנועי "מסלול" משמשים בדיוק לזה, ולא לרכיבות יומיומיות לעבודה והביתה.
&nbsp
לעניין חוסר האיוורור - תסתכל על הגלובוס, רוב המדינות ה"מערביות" שבהן יש תרבות של שימוש במיגון בעת רכיבה (בניגוד למשל למדינות מזרח אסיה, לדוגמה, בהן רוכבים הרבה יותר אבל כמעט וללא מיגון כלשהו פרט אולי לקסדה וגם זה לפי החשק) נמצאות גיאוגרפית באזורים שבהם מזג האוויר הוא קריר יותר מאשר אצלנו. קח מדינות כמו אוסטריה או צרפת או בריטניה, ותחשוב כמה חודשים במהלך השנה הם חודשי חום רציני. לרוב לא יותר מיולי אוגוסט, כשכל מה שלפני זה הוא קרירות של אביב, וכל מה שאחרי זה הוא קרירות של סתיו. כמובן שיש יוצאי דופן, לדוגמה מדינות הים התיכון כמו איטליה, ספרד וכו', אבל לשם כך יש גם כמובן ציוד מאוורר לרובם המכריע של יצרני הציוד.
 
יש לך המלצה טובה?

מגף כמה שיותר ממוגן ומחורר לטובת איורור עם נוחות לטיולים של שעתיים שלוש.

התקציב בגדול עומד על כ-300 דולר.
 

מיצו

New member
לא באופן אישי, אבל

אני לא חושב שטיולים של שעתיים שלוש צריכים להוות שיקול עבורך לבחירת ציוד "טורינג" בהכרח. דהיינו, כל מגף ספורטיבי ממוגן היטב ומאוורר היטב יכול לעשות עבורך את העבודה.
&nbsp
אני רוכב עם מספר מגפיים נמוכים (עד הקרסול) שאיתם אני רוכב ביום יום, ויש לי מגף ספורטיבי גבוה יותר שאיתו אני כמעט לא רוכב, רק כשאני עולה על חליפה מלאה. אני יכול לספר לך מה יש לי, אבל העצה הטובה ביותר תהיה ללכת לחנות אביזרים בת"א ולעשות סיבוב מדידה והתרשמות.
 
תודה על ההסברים

אשמח לדעת איזה נעליים\מגפיים יש לך, זה אף פעם לא מזיק להכיר עוד דגם.

ובגלל שאתה גם באופנועים וגם בתחום המחשוב, במידה ויש לך הכרות עם TCX X-Cube EVO Air, האם לדעתך אפשר לנעול אותן כל היום לתפקיד של טכנאי מחשבים?

במידה ועדיף להחליף בהגעה לעבודה, האם יש לך ניסיון עם Alpinestars SMX 3?
 

מיצו

New member
יש לי נכון לעכשיו 3 מיני מגפיים, כאלה שמגיעים עד לקרסול.

Alpinestars SMX-2 - דגם ישן אבל טוב מאוד, עם סליידרים בקצה, ואם הסליידרים שחורים אז לא ממש מבחינים בכך שזו נעל מיוחדת אלא אם ממש מסתכלים למטה. אם הסליידרים אדומים אז מבחינים מרחוק. הנעל טובה, נוחה ברמה בינונית, אבל לא מאווררת וחמה בקיץ.
&nbsp
Dainese Asphalt C2B - דגם יחסית חדש, נעל קשיחה מאוד ונותנת תחושה שכל הרגל מוחזקת היטב, מיגון קשיח מאוד באזור הקרסול והאצבעות, סגירה מעולה ע"י שרוכים ללא קשירה. הנעל מרגישה מעולה על האופנוע, אבל בהליכה יומיומית מתמשכת היא קשיחה למדי. אוהב אותם מאוד ברכיבה, הייתי קונה כאלה שוב ושוב.
&nbsp
TCX Urban - מותג פחות מוכר, אבל הנעל עצמה עשוייה גורטקס, קשירה עם שרוכים ותוספת של "כזה שסוגר" עם סקוץ' מעל לשרוכים כדי שלא ישתחררו. תחושה פחות קשיחה וקצת פחות ממוגנת באזור האצבעות, אבל נוחה למדי ליום יום, אפילו בקיץ.
&nbsp
אני לא טורח לרכוש דגמים שמיועדים לרכיבה בגשם פשוט כי הפסקתי לרכוב בגשם בשנים האחרונות, אז זה פחות מטריד אותי.
&nbsp
מקווה שעזרתי.
 


 

eringel

New member
שני הגרוש שלי - Alpinestars SMX 5

רוכב איתם יום יום לעבודה ומחזיק זוג נעליים נוסף במשרד.
רוכב איתם ימי רכיבה שלמים - הדרכות, טיולים וכיוב...
לא מרגיש עייפות של הרגל או הזעה יותר מנעל רגילה.
יש למגפיים מגיני אצבעות שניתנים להסרה אבל הם לא מושכים את העין יותר מדי לדעתי.

אלדד
 

מיצו

New member
אתה מדבר על מגף גבוה וקשיח ואומר שהוא

מרגיש לך כמו נעל רגילה? מה זה נעל רגילה אצלך? כפכפי עץ הולנדים?
 

מיצו

New member
אני מניח שהוא התכוון לסליידרים

אלה שמופיעים בתמונה כאן, בדגם שיש לי - SMX2. ב- SMX5 זה אותו קונספט, רק שמדובר במגף ספורטיבי גבוה שמתאים בעיקר לרכיבה עם חליפה, ולטעמי האישי פחות לרכיבה יומיומית.

 

eringel

New member
תשובה

במגיני אצבעות הכוונה היא כמובן לסליידרים.
לא ברור מאיפה שלפתי את המונח העילג הזה...


אלדד
 
למעלה