מחפש טיפים של אסטרטגיות רכיבה בזמנים העמוסים של היום

SaarN1

New member
מחפש טיפים של אסטרטגיות רכיבה בזמנים העמוסים של היום

היום הייתה לי נסיעה שהציפה לי בעיה שצצה לי בזמנים ממש לחוצים או כשאני מגיע למקומות שאני לא מכיר - מן עודף מידע שקשה לי לקבוע במה אני צריך להתמקד ואני מוצא את עצמי נוסע די מבולבל.
כשהכביש ריק ויש לי קצת אובייקטים להתמקד בהם - זה קל, אני יכול לשים עין על כל הרכבים שמסביב ולראות מי עושה מה, איפה אפשר לעבור ואיפה לא, מתי מישהו עלול לעשות משהו מפתיע וכו'.
בעוד שבנסיעה שהייתה לי היום בתל אביב, מצאתי את עצמי בכביש משובש בגלל העבודות (סימונים חדשים ליד סימונים ישנים שגרמו לי גם בהתחלה לא להיות סגור איפה הנתיב של כל אחד), מלא רמזורים חדשים שהוסיפו בגלל כל המעקפים ואם זה לא מספיק אז גם מסביבי יש בערך 50 כלי רכב ברדיוס של 20 מטר בכל זמן נתון.
בגדול, אני די שקול, ואם יש לי עומס כזה אז אני פשוט 'נרגע' - גם על 2 גלגלים עם יכולת תמרון גבוהה, אני מוצא את עצמי נוסע פשוט כמו אוטו בשיירה של התנועה.
ממש מתקשה לתכנן הלאה כי אני לא מכיר את הכביש, לא יודע איך אפשר להתמקד 'במפגע פוטנציאלי' עם 50 רכבים לידך, לא מרגיש בטוח בעקיפה כי כולם במוד של "יאללה אני רוצה הביתה" ואני פשוט לא בטוח מי יהיה זה שירצה פתאום לדפוק חיתוך לנתיב אחר ולהעיף אותי בדרך.
ובהסתכלות סביב אני רואה מלא רוכבים שהם במן שאנטי כזה - רוכבים להם בנונשלנטיות, הכל 'בקטנה', זורמים עם התנועה ומפלסים להם את הדרך לראש התור בקלילות שכזאת.
אז מה הסוד חבר'ה? נכון שלהכיר את הדרך זה מאוד עוזר ותורם, אבל אני מוצא את עצמי נתקע עם דברים כאלה גם באיזורים כן מוכרים - כמו איילון.
לפני יומיים רכבתי באיילון, רכיבה מנהלתית רגועה במהירות שהיא קצת מעל שאר הרכבים בכביש (כי הכביש היה טיפה עמוס, מהירות חוקית), ואז צץ לו "משום מקום" רכב מאחד הנתיבים הסמוכים שדפק חיתוך חד אל תוך הנתיב שלי מבלי לאותת, אשכרה עבר נתיב בחצי שנייה לנתיב שלי, ולמזלי הוא לא היה קרוב מדי אז אאטתי מעט, שמרתי ממנו מרחק ושמתי עליו עין. אז זה סוג של "כמעט ו.." שקורה לי מדי פעם ולא מביא איתו אף תובנה של בדיעבד, אם היו מחזירים אותי אחורה מבלי לזכור איזה רכב זה היה ולא הייתי משנה משהו ברכיבה שלי בכלל ומוצא את עצמי חוזר על אותה הסיטואציה.
אז אם מישהו יכול לתת דוגמאות של 'מה עובר לי בראש כשאני נוסע בעיר' אני ממש אשמח.
אם זה רלוונטי, אני בן 23 עם וותק של כשנה וחצי על דו"ג.
 

מיצו

New member
אגב, השאנטי שאתה מתאר, קרוב לוודאי שהוא

בגלל שהם מסמסים או שולחים וואטסאפים בזמן הנהיגה. הם חושבים שאם הם נעים במהירות פקק, זה בסדר לעשות את זה.
&nbsp
לגבי שאר הבעיות שתיארת, נו זו בעיה. או שאתה זורם עם העדר, ואז אתה חשוף מצד אחד לשטויות שעדר עושה ולחרא שהוא סובל, אבל מצד שני אתה "נהנה" מהעובדה שאתה לא ממש צריך להתרכז יותר מדי - אלא מספיק המינימום הדרוש כדי לשמור על מהירות התנועה; או שאתה מהיר מהעדר, מתמרן בינות לרכבים, משנה נתיבים, כל הזמן מחפש פרצות - אבל אז אתה בעצם כל הזמן "בעבודה" וכל הזמן אתה עם הלחץ הזה של איך לזוז, ואז אתה חשוף לכל הצרות של רכיבה כזו, כולל העובדה שאתה עלול להפתיע נהג באמצע הסמס ואז הוא יסטה אליך, או שנהג אחר שהרים עיניים למראה לפני 10 שניות בכלל לא יודע שאתה שם כי באמת לא היית שם.
 
בכל אימון שעשיתי המדריך הדגיש את אותה הנקודה

לרוכבים שונים יכולות שונות וניסיון שונה. לפעמים אני מהיר יותר מרוכבים אחרים בכבישים צפופים ולפעמים קטנוע קטן מזגזג מהר יותר ממני.
מוד הרכיבה שאתה נכנס אליו כשאתה מרגיש לא בטוח מצביע על בגרות וזה עוזר לשרוד.
עוד דבר שאמר המדריך - יש לכם חיים שלמים להשתפר ברכיבה אז תעשו את זה בצעדים קטנים.
 

אם פי 3

New member


הכי חשוב לא לעשות דברים שהם מעבר ליכולת (הנוכחית) שלך רק כי אחרים עושים, ואם קשה לך להתמודד עם הרבה התרחשויות, אז להגדיל מרווחי בטחון (להאט, לשמור יותר מרחק). נכון שגם בזה יש סיכונים, אבל הם באים בקצב שיהיה לך יותר קל להתמודד איתו.
&nbsp
קורס רכיבה מתקדמת (אופנוען מאומן/פרוריידינג) כבר עשית? קורס רכיבה עירונית (יש ל"אופנוען")?
אם לא - מאד מומלץ (את השני עדיין לא עשיתי. בתכנית.).
אמנם הקורסים (הבסיסיים) עוסקים בעיקר בטכני ופחות באסטרטגיית רכיבה, אבל אם התפעול דורש פחות מאמץ ועובד יותר נכון - אתה פנוי יותר לאסטרטגיה, היכולת שלך לקלוט ולעבד מידע משתפרת. אתה לומד לנצל נכון ראיה ממוקדת וראיה מרחבית.
&nbsp
&nbsp
 

noy fb 22

New member
אני חושב שאפשר לכתוב ספר על הנושא שהעלית. ההעדפה האישית שלי

היא לזגזג בין המכוניות, בלי להפחיד, בלי להרעיש ולהיות מהיר יותר מהתנועה. בקצת, בנימוס.
כלל הברזל האישי שלי הוא, שאפילו הערס הכי ערס, אינו פותח דלת כול הוא בתנועה.
כשאני עובר בין טורי מכוניות עומדות...המהירות היא מהירות של הליכה עם שתי אצבעות יד ימין במצב של דריכות הסטרית...
 

rambling

New member
באזורים שאני לא מכיר

אני מאט קצב ומשתלב בתנועה עם הקטנועים / המקומיים. השליחים בטח נסעו שם כבר כמה פעמים.

בנוסף אני גם עוצר מדי פעם אם אפשר לעשות בבטחה בשביל להתאפס על איפה אני ומה אומר Google Maps. זה באזורים שאני ממש לא מכיר, השילוט לא ברור ואני עלול למצוא עצמי על מחלף שיוציא אותי במרחק 20 ק"מ מאיפה שאני רוצה להגיע.

"צץ משום מקום" זה הרבה פעמים חוסר קריאה נכונה של התנועה ורכבים. אם אפשר לצפות הכל ב-100% אני בספק רב. לא חושב שיש פתרון מושלם והרמטי.
 

avihersh

New member
באזורים לא מוכרים, אני בוחן את השליחים, ומתנהג הפוך ...

 

rambling

New member
זו גם אפשרות


אני גר בחו"ל ויש פה מאסות של טוסטסים. אם אני לא בטוח בדרך זה מוריד ממני עומס להצטרף אליהם בקצב איטי יותר לעומת לפלס דרך משלי בנתיבים אחרים גם כי הם יודעים לצפות את תנאי הדרך וגם כי המכוניות רגילות לקבוצות האלו בצד השמאלי של הכביש.
 

BlueFairy10

New member
צא לכביש במחשבה שכולם מסביב נמצאים כאן כדי להרוג אותך.

חלק מהם באמת רוצים לעשות את זה, בגלל אותם שליחים שהזכרת.

תפתח את המבט, אין לך ברירה אלא להרחיב את זוית הראיה ולקלוט יותר נתונים בכל רגע נתון.
כולל מראות, כדי שלא "יצוץ" לך מישהו באופן פתאומי.
תשתדל לדעת בכל רגע נתון מה קורה בכל הכיוונים שלך, ממש 360 מעלות.
ברוב המקרים רוכבים נמצאים יותר גבוה משאר התנועה, תנצל את זה.

תסתכל על הגלגלים, הם ירמזו לך לאן נוסע כל אחד עוד לפני שתראה את הרכב זז.

אם אתה בין המכוניות - תנסה עד כמה שאפשר להבין מה כל אחד מהנהגים עושה;
יש כאלה שאתה יכול לראות בתנוחת הראש וזוית המבט שלהם שהכביש לא ממש בראש מעייניהם.
אני הרבה פעמים מצליחה לזהות מסמסים ממרחק, רק לפי הנהיגה.
מכאלה רצוי כמובן להתרחק כמה שיותר.

איפה שאפשר - שוליים. בזהירות מהשליחים שרוכבים שם במהירות מטורפת.

ולפעמים - כמו שהבנת בעצמך - אין ברירה, צריך לוותר על היתרונות של הדו"ג כדי לשמור על החיים. נוסעים כמו רכב ומקווים לטוב.
לא תמיד זה עובד, כבר היו כאלה שכמעט עלו עלי ואז צעקו "יאללה, תזוז כבר, למה אתה אופנוע?!"
 

SaarN1

New member
הבעיה זה עם המקווים לטוב..

סיטואציה שמתרחשת מדי פעם - אני נמצא בכביש עם N נתיבים ובמקביל אלי יש N רכבים, ומה הבעיה? שלא כללתי את עצמי בחישוב.
מוצא את עצמי רוצה רוצה לפנות ימינה, מתמקם בנתיב הכי ימני בשליש הימני שלו, ושם לב שאיזה נהג חוצפן נכנס לי אל תוך הנתיב, ס"מ מהרגל שלי ומתמקם לו שם.
דברים כאלה קורים לי על בסיס קבוע, אני תמיד מסתכל במראות, תמיד מזיז את הראש, אבל יש המון דברים שקורים 'בכוונה' ואני לא מצליח לשים לב אליהם.
עוד דוגמה? אני נוסע באבא הלל ברמת גן לכיוון הקניון, על 50 קמ"ש בערך בכביש ריק לחלוטין כשאני בנתיב האמצעי מתוך 3 (לפני הפנייה שמאלה לגשר לכיוון רמת חייל)
ו100 מטר מהצומת, בלי ששמתי לב, נהג מונית אשכרה עקף אותי בנתיב שלי באיזה 130 קמ"ש, רק הייתי צריך ליישר טיפה את היד והמראה שלו הייתה "מנשקת" לי את המרפק.
אשכרה בגלל השיפוצים בתל אביב אני מוצא את עצמי תוהה אם שווה לי לצאת בזמנים מסויימים מהבית כי עמוס, ואם אני יכול לדחות דברים לשעות מסויימות שאני יודע שהכבישים יחסית מתים - אני אשכרה עושה את זה, עם כל הניידות שלי אני אומר "נה, נמזער את הסיכון ונצא אח"כ"
כאילו אני מרגיש שמשהו עוד לא התיישב אצלי טוב בכל הקטע של הרכיבה הנכונה, עם כמה שאני משקיע במתן תשומת לב, לא ממהר (לא מרשה לעצמי לנסוע יותר מהר מהקצב שאני יכול "לעבד" את המידע מהדרך), ממוגן מהברך ועד הראש (אין מגפיים..), ועדיין - אני מרגיש כאילו אני נכנס יותר מדי לסיטואציות של "וואו, כמעט.."
ובדיוק כמו ההודעה הקודמת, אני לא מרגיש שאני עושה משהו לא בסדר, אני פשוט מרגיש שאולי אני מתמקד במקומות הלא נכונים ואני מפספס יותר מדי פריטי מידע שיותר קריטיים לי.
אולי אני לא צריך להסתכל על הנתיבים שלא סמוכים אלי? אולי אני מגזים עם הדגש על המראות האחוריות וזה סתם מעסיק אותי יתר על המידה?
זה מרגיש כאילו זה משהו שאמור להרכש לבד עם הניסיון, אני בטוח שכל הותיקים כאן יסתדרו על כל כלי, בכל תוואי ובכל שעה ביממה, אבל אני אישית לא מרגיש שסדרי העדיפויות שלי בהתמקדות בפרטים הכי מגובשות וזה סתם עניין של זמן עד שאני אמצא את עצמי באיזו שורה בYNET על משהו טיפשי לחלוטין..
אלא אם מישהו מכאן יקום ויגיד "וואלה, מדי יום אני נוסע לעבודה עם המחשבה שייתכן ולא אחזור הביתה", ולא איזה 'יוסי מלך הג'יקסרים' שמתגרזן עד למקום העבודה, אלא סתם בחור שקול עם יד מתונה. (אני לא באמת חושב שמישהו יגיד חרטא כזאת, אני יודע שפשוט יש לי עוד הרבה מה ללמוד)
&nbsp
 

BlueFairy10

New member
אלו הם חיי הדו"ג המצוי


מכיר את הסרטונים האלה של "שים לב ל-X בסרט", שבסוף שואלים אותך על משהו אחר שקרה שם
ואתה קולט שבכלל לא ראית את זה? מכיר את "מצא את ההבדלים" בעיתוני סוף השבוע?

אז ככה: מחפשים כל הזמן, משתדלים כמה שאפשר To expect the unexpexted.

אחרי שהוצאתי רישיון, עוד לפני שרכשתי את הקטנוע הראשון, ניגשתי לצומת גדול (במקרה שלי - מחלף השלום) וישבתי בצד שעה. אולי אפילו שעה וחצי.
בזמן הזה, ניסיתי לקלוט את כל הדברים שקרו שם והיו יכולים להרוג אותי אם הייתי על הכביש.
בהתחלה זה נראה לי משעמם. מה כבר יכול לקרות, יש ירוק אז נוסעים. לא?
אז זהו, שלא. רוב הזמן לא.
ראיתי אנשים שפונים שמאלה בנתיב השמאלי ביותר, מהעלייה מאיילון צפון לכיוון עזריאלי,
ואז חותכים חזק ימינה כי הם חייבים להכנס לחניון של עזריאלי.
לא, זה לא ממש משנה שיש כניסה גם מבגין. הם צריכים ע-כ-ש-י-ו!
כנ"ל לגבי כאלה שמגיעים מגבעתיים בנתיב השמאלי ביותר, ואחרי שעוברים את הצומת עם יגאל אלון
חותכים 3 נתיבים ימינה בפחות מ-80 מ', כי הם בעצם צריכים לרדת לאיילון צפון, לא דרום. או להיפך.

בקיצור - תמיד תניח שכל נהגי הפחיות סובלים מלקות שכלית כזו או אחרת.
הם באמת לא מבינים את ההשלכות של מה שהם עושים.
זה אולי פסימי מצדי, אבל זה עדיף על למצוא את עצמך מתחת לגלגלים של איזה סמי טריילר, שבדיוק נזכר שבעצם הוא צריך לעלות במחלף הזה, לא בזה שאחריו.
כן, גם אם הקו המקווקוו כבר נגמר מזמן. גם הקו הרציף. על אי התנועה המצויר.
מה, היה פה אופנוען?


ועוד משהו:
אם אתה קולט שלפניך/מצדדיך נמצא אדיוט/חרש/עיוור, אתה יכול בהחלט להעיר אותו אל המציאות עם צפצוף קל.
אם זה בחושך הבהוב עם האור הגבוה גם יעשה את העבודה.
לא באטרף, כמו השליחים החצופים שמצפצפים כדי שיפנו להם את הכביש כי הוא של אב'שלהם. אבל ככה, בקטנה, אם צריך.
לפעמים כל מה שהנהגים האלה צריכים, זה תזכורת קטנה לזה שגם אתה שם.

 

barnyrebal

New member
בעיית ניסוח קטנה - ברשותך

החיבור בין "אדיוט/עיוור/חרש" לא מחמיא...

חוץ מזה כל השאר לגמרי לעניין. :)
 

BlueFairy10

New member
סליחה, לא היתה כוונה לפגוע.

הכוונה היתה לאנשים שאין להם שום בעיה פיזית או שכלית, אבל משום מה עדיין לא מצליחים לראות/לשמוע/להבין שיש לידם דו"ג.
עד כמה שהספקתי להכיר, מי שבאמת יש לו בעיה פיזית מודע הרבה יותר למתרחש בכביש...
 

barnyrebal

New member
אין כזה דבר שאנטי

תמיד צריך להיות עירני,360 מעלות
לנסות לצפות בעיות מראש ולהימנע מהם לפני שהם קורות.
נסיעה "כמו רכב" היא לא בהכרח יותר בטוחה, כי ה"משום מקום" שאתה מתאר הוא בדיוק הרכב שראה שטח פנוי ולא ראה אותך.
על מנת לנסות לצמצם את זה חשובה ההתמקמות על הנתיב (בשליש ממנו יש מקום לברוח).

קח בחשבון שבנסיעה איטית הדבר הכי צפוי זה שמישהו יגנוב נתיב במהירות בשביל לחסוך לעצמו 3 שניות של נסיעה (או "יאלה הביתה), נסה לצפות את זה.

אגב, נסיון משחק תפקיד.


רק רכיבות בטוחות.
 

rambling

New member
גם אצלי

אין כזה דבר שאנטי. ניסיתי, זה לא עובד לי.

ונסיעה כמו רכב באותה מהירות במקביל לרכבים אחרים לאורך זמן נשמע לי דבר מסוכן ביותר.

יש לי ידיד שחטף ככה, נסיעה מנהלתית הביתה, אשתו אמרה ארוחת ערב לא מוכנה עדיין. אמר יש לו זמן יסע ברגוע, רכב כמו אוטו. רכב לצידו החליף נתיב ישר עליו כאילו ניסה למחוק אותו (יעני לא ראה). מהירות עירונית רגילה. עצם בריח שבורה, מעיל עור דיינזה בלי סימן כמעט, נעל אחת דיינזה Torque RS In שהגנת ה malleolus התפרקה לגמרי (הלכה הנעל, הרגל בלי פגע).
 

SaarN1

New member
ראיתי ברגע שהועלה בזכות האפליקציה. ממש נהניתי לקרוא!

 

Yehuda Badihi

New member
בוודאי שהוותק רלוונטי. זה הרבה עניין של ניסיון ובאיזה גיל

מתחילים. רוכב עם ניסיון של עשר שנים ירכב אחרת מרוכב עם ניסיון של שנה וחצי. רוכב שהתחיל בגיל 16 ירכב אחרת מזה שהתחיל בגיל 50 וכו'.
מהתאור, נשמע שאתה רוכב סביר מאד יחסית לוותק שלך.
 

menyroth1

New member
הטיפ היחידי שיש לי לתת לך

נתנו כאן הרבה מאוד טיפים יפים ומצויינים ( שגם אני משתמש בהם כמובן ) . אבל הטיפ שאני משנן לעצמי בכל רגע ורגע כאשר אני נוסע בעומס הוא :
גם אם תאיט כל רגע ובכל ספק הכי קל לביטחונך אפילו תעצור לגמרי עדיין תגיע לפני כולם ברבע שעה לפחות . וזה משתלם להאיט ואפילו לעצור בכל ספק הכי קל כי בכל תאונה אתה האשם . ( כי זה כואב )
 

כRובי

New member
הטיפ הכי טוב שיש

תכניס את החולצה למכנסיים.

ולגבי שאר הטיפים שכאן, הם יהיו דבילים באותה המידה...
 
למעלה