מחפש טיפים של אסטרטגיות רכיבה בזמנים העמוסים של היום
היום הייתה לי נסיעה שהציפה לי בעיה שצצה לי בזמנים ממש לחוצים או כשאני מגיע למקומות שאני לא מכיר - מן עודף מידע שקשה לי לקבוע במה אני צריך להתמקד ואני מוצא את עצמי נוסע די מבולבל.
כשהכביש ריק ויש לי קצת אובייקטים להתמקד בהם - זה קל, אני יכול לשים עין על כל הרכבים שמסביב ולראות מי עושה מה, איפה אפשר לעבור ואיפה לא, מתי מישהו עלול לעשות משהו מפתיע וכו'.
בעוד שבנסיעה שהייתה לי היום בתל אביב, מצאתי את עצמי בכביש משובש בגלל העבודות (סימונים חדשים ליד סימונים ישנים שגרמו לי גם בהתחלה לא להיות סגור איפה הנתיב של כל אחד), מלא רמזורים חדשים שהוסיפו בגלל כל המעקפים ואם זה לא מספיק אז גם מסביבי יש בערך 50 כלי רכב ברדיוס של 20 מטר בכל זמן נתון.
בגדול, אני די שקול, ואם יש לי עומס כזה אז אני פשוט 'נרגע' - גם על 2 גלגלים עם יכולת תמרון גבוהה, אני מוצא את עצמי נוסע פשוט כמו אוטו בשיירה של התנועה.
ממש מתקשה לתכנן הלאה כי אני לא מכיר את הכביש, לא יודע איך אפשר להתמקד 'במפגע פוטנציאלי' עם 50 רכבים לידך, לא מרגיש בטוח בעקיפה כי כולם במוד של "יאללה אני רוצה הביתה" ואני פשוט לא בטוח מי יהיה זה שירצה פתאום לדפוק חיתוך לנתיב אחר ולהעיף אותי בדרך.
ובהסתכלות סביב אני רואה מלא רוכבים שהם במן שאנטי כזה - רוכבים להם בנונשלנטיות, הכל 'בקטנה', זורמים עם התנועה ומפלסים להם את הדרך לראש התור בקלילות שכזאת.
אז מה הסוד חבר'ה? נכון שלהכיר את הדרך זה מאוד עוזר ותורם, אבל אני מוצא את עצמי נתקע עם דברים כאלה גם באיזורים כן מוכרים - כמו איילון.
לפני יומיים רכבתי באיילון, רכיבה מנהלתית רגועה במהירות שהיא קצת מעל שאר הרכבים בכביש (כי הכביש היה טיפה עמוס, מהירות חוקית), ואז צץ לו "משום מקום" רכב מאחד הנתיבים הסמוכים שדפק חיתוך חד אל תוך הנתיב שלי מבלי לאותת, אשכרה עבר נתיב בחצי שנייה לנתיב שלי, ולמזלי הוא לא היה קרוב מדי אז אאטתי מעט, שמרתי ממנו מרחק ושמתי עליו עין. אז זה סוג של "כמעט ו.." שקורה לי מדי פעם ולא מביא איתו אף תובנה של בדיעבד, אם היו מחזירים אותי אחורה מבלי לזכור איזה רכב זה היה ולא הייתי משנה משהו ברכיבה שלי בכלל ומוצא את עצמי חוזר על אותה הסיטואציה.
אז אם מישהו יכול לתת דוגמאות של 'מה עובר לי בראש כשאני נוסע בעיר' אני ממש אשמח.
אם זה רלוונטי, אני בן 23 עם וותק של כשנה וחצי על דו"ג.
היום הייתה לי נסיעה שהציפה לי בעיה שצצה לי בזמנים ממש לחוצים או כשאני מגיע למקומות שאני לא מכיר - מן עודף מידע שקשה לי לקבוע במה אני צריך להתמקד ואני מוצא את עצמי נוסע די מבולבל.
כשהכביש ריק ויש לי קצת אובייקטים להתמקד בהם - זה קל, אני יכול לשים עין על כל הרכבים שמסביב ולראות מי עושה מה, איפה אפשר לעבור ואיפה לא, מתי מישהו עלול לעשות משהו מפתיע וכו'.
בעוד שבנסיעה שהייתה לי היום בתל אביב, מצאתי את עצמי בכביש משובש בגלל העבודות (סימונים חדשים ליד סימונים ישנים שגרמו לי גם בהתחלה לא להיות סגור איפה הנתיב של כל אחד), מלא רמזורים חדשים שהוסיפו בגלל כל המעקפים ואם זה לא מספיק אז גם מסביבי יש בערך 50 כלי רכב ברדיוס של 20 מטר בכל זמן נתון.
בגדול, אני די שקול, ואם יש לי עומס כזה אז אני פשוט 'נרגע' - גם על 2 גלגלים עם יכולת תמרון גבוהה, אני מוצא את עצמי נוסע פשוט כמו אוטו בשיירה של התנועה.
ממש מתקשה לתכנן הלאה כי אני לא מכיר את הכביש, לא יודע איך אפשר להתמקד 'במפגע פוטנציאלי' עם 50 רכבים לידך, לא מרגיש בטוח בעקיפה כי כולם במוד של "יאללה אני רוצה הביתה" ואני פשוט לא בטוח מי יהיה זה שירצה פתאום לדפוק חיתוך לנתיב אחר ולהעיף אותי בדרך.
ובהסתכלות סביב אני רואה מלא רוכבים שהם במן שאנטי כזה - רוכבים להם בנונשלנטיות, הכל 'בקטנה', זורמים עם התנועה ומפלסים להם את הדרך לראש התור בקלילות שכזאת.
אז מה הסוד חבר'ה? נכון שלהכיר את הדרך זה מאוד עוזר ותורם, אבל אני מוצא את עצמי נתקע עם דברים כאלה גם באיזורים כן מוכרים - כמו איילון.
לפני יומיים רכבתי באיילון, רכיבה מנהלתית רגועה במהירות שהיא קצת מעל שאר הרכבים בכביש (כי הכביש היה טיפה עמוס, מהירות חוקית), ואז צץ לו "משום מקום" רכב מאחד הנתיבים הסמוכים שדפק חיתוך חד אל תוך הנתיב שלי מבלי לאותת, אשכרה עבר נתיב בחצי שנייה לנתיב שלי, ולמזלי הוא לא היה קרוב מדי אז אאטתי מעט, שמרתי ממנו מרחק ושמתי עליו עין. אז זה סוג של "כמעט ו.." שקורה לי מדי פעם ולא מביא איתו אף תובנה של בדיעבד, אם היו מחזירים אותי אחורה מבלי לזכור איזה רכב זה היה ולא הייתי משנה משהו ברכיבה שלי בכלל ומוצא את עצמי חוזר על אותה הסיטואציה.
אז אם מישהו יכול לתת דוגמאות של 'מה עובר לי בראש כשאני נוסע בעיר' אני ממש אשמח.
אם זה רלוונטי, אני בן 23 עם וותק של כשנה וחצי על דו"ג.