ביום שבו גם אצלנו המשטרה תתערב בתאונת מסלול

noy fb 22

New member
...שהיום שבו זה יקרה, יהיה בעידן דמיוני אוטופי שבו

מרוב שיש שפע של מרוצי מסלול בארץ הקודש, אפילו תאונות מסלול קורות שם...
 

menyroth1

New member
זה בדיוק היה הויכוח שלי עם טל"ש ז"ל

אמנם הוא לא כאן למסור את דעתו שנית לצערינו הרב !!!
אני כבר לפני כ 3 שנים כשנושא חקיקת הספורט המוטורי היה בחיתולים התווכחתי איתו . ואמרתי לו שהמשטרה תיהיה ועוד איך קשורה לאישור המסלול לקראת כל מרוץ .
המשטרה תחקור כל מקרה מוות בתאונה במסלול במירוץ
טל"ש ז"ל ענה בזמנו שאני לא מבין בזה בכלל ( ואכן אני לא וגם לא מתעניין ) וכי יהיו בוחנים מיוחדים של המסלול שזה ההכשרה שלהם .
אין חיה כזו באף מקום בעולם , תאונות חוקרת המשטרה בכל העולם
 

Vaderom

New member
יש הבדל קטן (פעוט)

בין אישור של המשטרה של המסלול (!) לפני כל(!!) מירוץ לבין חקירה של תאונה, במידה וקרתה, כדי לראות אם יש חשד לפלילים.
 

menyroth1

New member
אין שום הבדל

המשטרה מעסיקה אדם אחד שמפקח על ההכנות כדי לחסוך אחר כך חמישה חוקרים ושבעה מדענים על חקירת האסון . גם המפקח הזה חוקר את האסון עוד לפני שהתאונה קרתה
 

Vaderom

New member
פה הבעיה

האדם היחיד הזה לא עושה את העבודה שלו והאינטרס שלו בכלל במקום אחר.
אם זה היה תלוי בו, הוא היה פשוט אוסר על כל המירוצים האלה וזהו. זה מה שיש לנו פה, בארץ הקודש, היום.

אין שום סיבה לערב משטרה לפני שקרה משהו. לא שולחים שוטר או בוחן לכל מסעדה לפני כל ארוחה מאורגנת.
הנחת העבודה היא שלמארגני המירוץ ובעלי המסלול אין אינטרס פלילי.
מכאן - ארגונים שיש להם אינטרס בקיום המירוצים לוקחים את הפיקוד.
 

menyroth1

New member
זה לא רק בספורט מוטורי כך

לשוטר שאמור לאשר את האירוע תחת כיפת השמים אין אינטרס לחתום על אף אירוע , לא על הופעה של שלמה ארצי /ריטה / יהורם גאון / עומר אדם . לא על מגרש כדורגל , לא על מתנפחים לילדים .
הבעיה שבארץ שלנו אם יהיה למתנפחים פנצ'ר אז אותו שוטר יעמוד לדין בגלל רשלנות ויישב בכלא כאחרון העבריינים . וכיוון שיש לו אפשרות להפיל את התיק מראש על מהנדס הבטיחות שמביא המפיק אזי זה מה שהוא עושה .
לדוגמא אסון ערד , בהופעה רגילה בפסטיבל לאחר שנוצר מן תור שבו נמחצו למוות אנשים . לאחר החקירה הסתבר שהרלס"מ במרחב נגב ויתר על אישור מהנדס בטיחות . הוא ישב בכלא במקום מהנדס הבטיחות .
יש מאות דוגמאות דומות . לקצין המשטרה אין הכשרה בנושא בטיחות , הוא אינו יודע מה נכון ומה לא ולכן יש סדר פעולות בהליך אישור האירוע . בהליך הזה השוטר מקבל אישורים מאנשי המקצוע ואז כשיש על מי להפיל את התיק במקרה של אסון , השוטר מאשר את הארוע ( מבחינת על הז..ן שלי מה שיקרה עכשיו ). והחתימה שלו היא בעצם מעין חותמת גומי ( מגומי רך מאוד ) . אבל בלו חתימתו אין אירוע . מפיק שיקיים אירוע שכזה חשוף לתביעה פלילית לפי חוק רישוי עסקים על עבירת קיום אירוע ללא רישיון .
סתם לדוגמא : לפני כ 7 שנים כאשר הייתי קצין רישוי עסקים כזה , סיפרו לי שיש באזור שלי ( בכפר טרומן ) מירוץ אנדורו . הלכתי לשם וראיתי שאין שום הקפדה על בטיחות , ראיתי אירוע פארטאץ' שאפילו בעזה היה נעשה בצורה מסודרת יותר . ( הלכתי לראות עם הילד והאישה.
למחרת מאוד התלבטתי ( התלבטות כואבת מאוד ) . האם לרשום למארגנים דו"ח רישוי עסקים או לחלופין להחליק את העניין ולוותר .
הבעיה הייתה שעל פי חוק אם יחזרו לשם בשבוע שלאחר מכן ויעשו באותו מקום שוב מירוץ ותקרה תאונה לא אוכל להגיד שלא ידעתי .
מצאתי את שביל הזהב והתקשרתי למארגן ושיחקתי את קצין המשטרה הכועס על שעושים באזור הטריטוריאלי שלו דבר חמור כזה . והוא נשבע לי שלעולם לעולם לא יחזור לאזור לוד . ( עד ליום שחרורי לא היה מירוץ בלוד שוב ) .
זה יהיה בדיוק אותו מצב גם לאחר שיימצא מפיק לאירועי ספורט מוטורי שמוכן יהיה להשקיע את הסכומים העצומים שנדרשים לצורך בטיחות , ללא בטיחות לא יהיה אירוע , כי לא רק שוטרים לא יהיו מוכנים לאשר ארוע לא בטיחותי
 

קותי

New member
טל"ש ז"ל התעניין אז אצלי

איך זה עובד במקום שיש חקיקה כזאת (צלילה ספורטיבית).

ואכן המשטרה לכאורה חוקרת תאונות צלילה אבל זה רק לכאורה. המשטרה לא מבינה בזה כלום ולכן היא פונה לרשות הצלילה הספורטיבית והם מנסים (לא בהצלחה רבה) לחקור את התאונה עם הפקחים שלהם (אולי מקביל לבוחני מסלול).

בסופו של דבר, הדברים נחתכים בבתי המשפט ששם תובעות המשפחות / השארים / הנפגעים, ואז זה באמת תלוי מי מצליח לשכנע את השופט יותר טוב.

מכיוון שחוקי התעבורה הרגילים לא יכולים לתפוס במסלול מירוצים - נראה לי שטל"ש ז"ל צדק בויכוח איתך. אתה רואה שוטר רושם דו"ח מהירות או רכיבה לא זהירה למישהו על מסלול מירוצים?
 

menyroth1

New member
המשטרה גם לא מבינה בגשרים ולא בגגות ותקרות

אבל העמידו לדין את ממציא הפלקל ואת מתכנני גשר המכביה המשטרה גם לא מבינה בכדורגל מאומה ( 30 שנה רציתי מאוד ללכת עם הילד לכדורגל בשבת ולא הצלחתי ) אבל העמידו לדין את אנשי חיפה ואת אנשי בית״ר . וגם לך וגם לטל זכרונו לברכה יש טעות חמורה בפרשנות המילה חקירה ומשמעותה . לא מדובר בעבירות על חוקי התעבורה . לא יבדקו כמה קמ״ש נסעו . יבדקו האם התקנים באמת תאמו את התקנים שנקבעו בחוק הספורט . בכדי להימנע בסוף מחקירה מישהו מהמארגנים ( מוסמך / מהנדס ) יגיש כבר בהתחלה מסמך שלפיו הוא בדק את כל המתקנים וכלי הרכב והם תקניים . כמו כן מתקני המתקן כגון טריבונות , גדרות , מעקות , בולמי אנרגיה וכו ייבדקו על ידי מהנדס בטיחות הן שהם תקניים והן שהם תקינים ובמידה ותיהיה תאונה אף אחד לא ייפגע . לפי חוק רישוי תקנת מתקני ספורט . במידה ובחקירת התאונה יתברר שמישהו נתן מסמך כוזב ( כמו באולמי אליזה ) בכדי לחסוך כסף ולהרוויח על חשבון בטיחות הרי שהוא זה שיתן את הדין . במדינת ישראל כשמישהו חותך סלט בבית לארוחת ערב ונחתך קלות בקצה האצבע , מעמידים לדין את מי שמכר לו את הסכין . מעמידים לדין את מי שמכר לו את העגבניה . מדיחים את מפקד התחנה עקב כך שלא מנע מהם למכור לו את העגבניה והסכין . מדיחים את מפקד המרחב על שמינה את מפקד התחנה . והולכים לבחירות בגלל שרוה״מ בכלל היה צריך להוציא חוק נגד סכינים . עכשיו תתאר לך את מסלול ההדחות במקרה שרכב כזה פורמולה 1 עף לעבר הקהל שיושב בטריבונה ופוצע 10 קלות והרוג אחד . נראה לך שמישהו יהיה מוכן לאשר לך ארוע שכזה ??? זה תפוח אדמה לוהט שכולם יעיפו על כולם עוד לפני הארוע !!! אם לא יהיה את כל האישורים עוד לפני תצטרך להביא סיני שעובד בבניין שלא מדבר עברית כדי שיהיה מישהו שחתום על הארוע .
 

קותי

New member
וזה בדיוק מה שאתה לא מבין

פלקל, גשר המכביה, ודברים מסוג זה הם פשוטים. למהנדס בניין, למהנדס אזרחי, לא משנה מאיזו עדה, יש ידע לתת חוות דעת.
&nbsp
זה מאד שונה בספורט מוטורי ובצלילה.
&nbsp
המומחים היחידים בנושאים האלה יושבים בגופים שעוסקים בזה ויהיה קשה מאד להביא מומחים אמיתיים שיתנו למשטרה חוות דעת שתוכל להביא להרשעה בבית משפט סביר.
&nbsp
יוכלו כמובן לדרוש תקנים. כאלה תמיד אפשר להביא מבחוץ - במקומות שבהם זה כבר עובד. ואז רק צריך לשמור על עמידה בתקן. מי שלא ישמור על עמידה בתקן - יאכל אותה במשטרה ובבית המשפט.
&nbsp
אבל זה שונה באופן מוחלט מדברים סטנדרטים כמו בניין או גשר.
&nbsp
דרך אגב, עזוב ספורט מוטורי. היית יכול לראות עד כמה הנושא פרוץ ולא מקצועי כאשר הוגשה חוות דעת של "מומחה" בנושא התאונה הקטלנית (שלא לקרוא לה סיכול ממוקד) של טל"ש. וזה לא היה במסלול מירוצים. זה היה בכביש תקני.
 

menyroth1

New member
וזה בדיוק מה שאתה לא מבין

מצד המשטרה תביא מומחה לעניין מטימבוקטו שמורשה לתת חוות דעת בארץ ( מצידה תכשיר אותו גם ) . מבחינת החוק לא משנה אם זה סטנדרטי או לא , אם זה זז או לא , ( למשל קרטינגים זזים רק לאחר שמהנדס בטיחות ישראלי אישר את המסלול ואת הקרטינגים ) .
המורכבות של העניין היא רק לרעתך כי יקפידו יותר על אישיות נותן האישור , על האינטרס שלו לחפף וכו' .
 

קותי

New member
אז הכל בסדר והמשטרה לא תתערב

לפי מה שכתבת ולא רק בתשובה אלי, הדבר היחיד שמעניין את המשטרה זה כסת"ח. אז היא לא תתערב. היא תכסתח.
&nbsp
וכרגיל במקרים של תאונות מסוגים שונים - הקרקס האמיתי לא יהיה עם המשטרה אלא בתביעות הביטוח.
 

menyroth1

New member
קצת בהרחבה בנושא

בחוק רישוי עסקים / רשיון עסק יש כמה סוגי עסקים שזכו לכותרת . אחד מהם נקרא ארוע תחת כיפת השמים ואני אתייחס רק לפרק זה שהוא הרלוונטי . יש כמה עשרות פריטים בפרק הזה אחד מהם כדורגל אחד הופעה של אומן , מצעדים למיניהם כגון מצעד הגאווה . בכולם העיקרון זהה אבל הדרישות מהמפיק שונות . אני לא מכיר את הפריט ספורט מוטורי שכן פרשתי בטרם הוא יצא אבל העיקרון זהה לכדורגל או למרתון או למצעד וכו ארוע שכזה חצוי ל -2 א. מה שבתוך המשחק ויש לשחקנים הגנות בחוק גם אם פגעו במסגרת המשחק בשחקן אחר ב. החלק של הקהל - באחריות המשטרה בלבד. ג. בהופעות אומנים הכל באחריות המשטרה כולל מה שעל הבמה . כל ארוע תחת כיפת השמיים מחייב להגיש בקשה לרישיון לאירוע . כלומר המשטרה כבר מעורבת . ומתערבת ומקשה למפיק את החיים בדרישות מהתחת שעלויותהן עשויה להגיע למיליוני שקלים . מפיק שלא הגיש בקשה ולא נתפס הרוויח פעם זו . ארוע כזה מלווה בהמון פרסום ויחצנים שנועדו להביא קהל ולרוב גם המשטרה תבוא ( כמו שאני באתי לטרומן ) . ומפיק שכזה עשוי להשאיר את מכנסיו בבית המשפט אחרי הקנס שיקבל . ורק חסר לו שתקרה תאונה בארוע שכזה כי גם יישב בכלא וגם הביטוח לניזוקים אינו מכסה את הנזק כלומר 99% שהמשטרה תיהיה מעורבת ותתערב ולא רק שהיא תתערב היא תערב את מד״א את כיבוי אש . את משרד המסחר והתעשיה . את העיריה או המועצה . את מע״צ ( הסדרי תנועה למקום לאלפי אנשים ) . משרד הבריאות ואני לא מבין מהיכן שאבת את המשטרה לא תתערב .
 

קותי

New member
ועכשיו אני רואה שגם טל"ש

אמר לך אותו דבר:
&nbsp
"וכי יהיו בוחנים מיוחדים של המסלול שזה ההכשרה שלהם"
&nbsp
והם יכסתחו את המשטרה ולכן, לכל צורך ועניין המשטרה לא תתערב אלא רק תקבל מהבוחנים המיוחדים אישור עמידה בתקן.
 

menyroth1

New member
זה לא מה שהוא אמר

הוא אמר שהמשטרה בכלל לא מעורבת , לא יבקשו אישור מהמשטרה , לא יהיה מהנדס בטיחות . אמר שאין מושג כזה מהנדס בטיחות במרוצים ( ועניתי שאת כלי הרכב ובדיקת התאמתם למסלול יבדקו הבוחנים בלבד ועוד 1500 בדיקות אחרות יבדוק מהנדס הבטיחות )
 
למעלה