שאלה, חיישני רמזור VS מצלמות מהירות/רמזור

שאלה, חיישני רמזור VS מצלמות מהירות/רמזור

ראיתי פה לא מעט שאלות על איך לגרום לחיישני הרמזור לזהות שאופנוע עומד עליהם, כדי לסמן ל"מוח" שיש רכב ושיתן ירוק.
זה העלה לי את השאלה, איך מצלמות המהירות כן מזהות את האופנועים שעוברים עליהן? הרי זאת אותה טכנולוגיה, לא?
 

BlueFairy10

New member
ניחוש פרוע

הכל עניין של כיול הרגישות.
בכל הנוגע לקנסות על מהירות/אור אדום - משתלם למדינה לדאוג שמה שזה יהיה שצריך לקלוט שיש שם אופנוע יעשה את העבודה.
כשזה מגיע לרמזורים - קצת פחות מעניין את המשטרה לדאוג שיהיה לך ירוק...
 

אם פי 3

New member
מה שהיא אמרה, אבל גם

חיישני הרמזור ניתנים לכיול - רק צריך לפנות לגורמים המתאימים.
אם זה בינעירוני - לחברה לכבישים, אם זה עירוני - לעיריה.
זה לקח אצלי כמה סשנים וקצת התערבויות של אנשים חשובים... (עוד יגיע הזמן לתודות, אבל המסקנות עדיין לא סופיות), אבל נראה שלפחות חלק מהכיוונים בצומת הסמוך לביתי טופלו בהצלחה.
זו זכותנו, ואחריותם - אבל צריך לפנות. אם כל אחד יפנה על הצומת הקבוע שעושה לו צרות, נצמצם את כמות הצמתים הבעייתיים - גם עבור מי שעובר שם באופן חד פעמי.
 

מיצו

New member
היו כאן דיונים בעבר בנושא גלאי המתכת של הרמזורים.

אני לא מהנדס ולכן גם לא אוכל להסביר בדיוק מה ההבדל בין שתי השיטות, אבל הלולאות של הגאטסו מזהות גם מזהות כל מה שזז עליהן.
 
כמשתמש רמזור, אתה לא מעניין אף אחד

כמשתמש כביש, אתה פוטנציאל נהדר להכנסה
 

gsxr77

New member
לפני שיגיעו כל המלעיזים ומבקרי הכורסא

העתקתי את מגורי לפני זמן מה, ממקום משכני החדש למקום עבודתי, אני עובר בצומת די סואנת כאשר חייב אני לפנות שמאלה (בהלוך ובחזור). מיותר לציין כי כאשר אין רכבים מאחורי, הרמזור מיאן להתחלף לירוק.
שלחתי מייל לנתיבי ישראל וביקשתי כי יכוונו את רגישות המערכת על מנת שרכב דל מתכת יוכל להפעילה. עברו יומיים - יומיים! - והטכנאי התקשר אלי מאותה הצומת ומסר כי כיוונן את המערכת למצב הרגיש ביותר ואף הפציר בי להגיע בכדי לוודא את תקינות המערכת. כמובן שלא יכולתי להגיע באותו הרגע, אזי הוא לא ויתר ואמר כי יתקשר אלי בימים הקרובים בכדי לוודא עימי כי אכן המצב השתפר.
הבחור התקשר פעמיים, בימים שונים, בכדי לבדוק עימי שהמצב תקין.
שלחתי מכתב תודה לנתיבי ישראל, ממש כך.
אז להגיד שאנו לא מעניינים את אפחד - נו טוב...
 

BlueFairy10

New member
אז זהו,

שמלכתחילה היה צריך לדאוג שבכל צומת מרומזר הכיול יהיה כזה שמתאים לדו"ג.
אתה לא שומע על נהגי סמארט שצריכים כיול שונה משל יונדאי i30, שמצדם יצטרכו כיול שונה משל מיניבוסים.
אז למה הרוכבים מקופחים? למה צריך שיבוא טכנאי לכייל מחדש במיוחד?
 

gsxr77

New member
וגם צריך שלא יהיו כלל ריקולים, וצריך שיהיה שלום, וצריך וצריך

נראה כי דברי נפלו על אזניים ערלות
 

BlueFairy10

New member
ממש לא אזניים ערלות.

אני יכולה לספר לך על פקידים נחמדים בבט"ל ובמ"ה.
אף אחד מהם לא גרם לי לשנות את דעתי על המערכת, רק להאמין שפה ושם אתה עוד פוגש איזה איש נחמד שמוכן לפתוח את הראש כדי לעזור לך, למרות שהוא לא חייב.

מי שצריך לקבל מכתב תודה זה אותו טכנאי חביב ולא המערכת המטופשת אליה הוא שייך.
 
אז ניסיתי גם אני את מזלי

ופניתי לחב' "דרך ארץ" על רמזור שלא מזהה דו"ג וזו התגובה שקיבלתי:

שלום רב,
תלונתך לגבי הרמזור במחלף נחשונים הועברה לבדיקה מול המהנדס הראשי של חברת "דרך ארץ - הזכיין". לאחר שבוצע סיור במקום ולאחר שהנושא נבדק גם מול מתכנן התנועה, נמצא כי הרמזורים בכביש 471 פועלים באופן תקין ובהתאם לתכנון, ובכולם הותקנו גלאים לזיהוי אופנועים העומדים ברמזור.


יחד עם זאת, נציין כי נושא זיהוי אופנוע על ידי גלאי רמזור, במיוחד באופנועים שהינם "דלי מתכת", הינו בעיה ידועה בארץ ובעולם. נדגיש כי מעבר להתקנת גלאים ברמזור, משרד התחבורה לא הוציא כל הנחיה אחרת בנושא.

נציין בנוסף כי בחודשים אחרונים הננו בתהליך ארוך, במסגרתו אנו בוחנים טכנולוגיה אחרת לזיהוי כלי רכב "דלי מתכת" ברמזורים, והנושא אף נידון בעבר עם מועדון האופנועים בישראל.
בכבוד רב,
שירות לקוחות כביש 6


שלחתי פניה חוזרת עם בקשה להיות נוכח בבדיקה שלהם, כי למיטב ידיעתי הבעיה עדיין קיימת.

עדכונים יגיעו לכשיהיו.
 

Red Ross

New member
בהחלט מפתיע לטובה.
 
בוא ונתעלם לרגע מהאופנוענים המנוסים שמסביב...

מאופנוען מתחיל( שנה וקצת ) לאופנוען מתחיל, תענה לי בבקשה על השאלה הבאה :
אתה נוסע במהירות לעבר עיקול בכביש, עיקול שמאלה, באיזו יד תדחוף את הכידון בכדי לגרום להטייה הרצוייה ?
נשמע טרוויאלי ובכל זאת, תענה ....
 
ככל שאני חושב על זה אין לי תשובה כרגע

זה פשוט בא לי אינסטנקטיבית,
אני רוצה לענות עם היד הנגדית (לדוגמא שלך יד ימין) אבל אני באמת לא בטוח...

אני אבדוק את זה ברכיבה הבאה כשאקח עיקול על מהירות גבוה ואחזור אלייך
 

avihersh

New member
ואם כבר הזכרת את השם המפורש...

עוד אופציה לשליטה בהיגוי הפוך, היא משיכה עדינה ביד הנגדית (לדוגמא בפניה ימינה, אתה נותן את פקודת היגוי, ומושך / ספק מחזיק את הכידון ביד שמאל). אני משתמש בגישה הזו בעיקר בפניות פשוטות - סינגל אפקס במהירות נמוכה..
 
למעלה