שאלה בנושא דיני תעבורה - למבינים

שאלה בנושא דיני תעבורה - למבינים

הקוים המקווקווים (המקוטעים) הרחבים יותר, שמסומנים בעיקר על כבישים מהירים (בדרך כלל לפני ואחרי מחלפים, אבל לעיתים נמשכים על פני מספר ק"מ) - מה דינם?

הם נחשבים כמו קו מקוטע רגיל, או שיש להם התייחסות שונה?

לדוגמה: אם הנתיב הימני מופרד משאר הנתיבים בקו מקוטע עבה, מותר לי לעקוף רכב שנוסע בנתיב שמשמאל לקו?

בין מחלף בן שמן למחלף נשרים בכביש 6/1 יש קטע ארוך במסומן בקו מקוטע עבה שמבדיל בין שני הכבישים - מותר לי לעקוף מימין רכב שנוסע בנתיבים של כביש 6?
 

omkgu

New member
מסמנים נתיב השתלבות / האצה

אסור לנוסע משמאלו להיכנס אליו
 

מיצו

New member
לא נראה לי שמדובר בזה

כביש 1, בהפגשו עם כביש 6, ממשיך במקביל אליו במשך X ק"מ. האם מדובר בכביש אחד מאוחד, כלומר כביש בן 4 נתיבים? או שמא מדובר בשני כבישים שנוסעים במקביל, ולכן השמאלי ביותר של כביש 1, שהוא למעשה הנתיב השלישי משמאל, רשאי לנסוע ולעקוף רכבים שבכלל נוסעים בימני של כביש 1, שהוא למעשה הנתיב השני משמאל? או שבמהלך הריצה שלהם ביחד הנתיב השמאלי האבסולוטי הוא נתיב העקיפה בעוד שהימניים האבסולוטיים הם הנתיבים האיטיים?
 

omkgu

New member
זה חריג

רוב הקווים דהכיפה מדבר עליהם נמצאים לפני ואחרי מחלפים. בכביש 6 מדובר בתופעה חריגה.
לא יודע בוודאות, אבל לדעתי מדובר בשני כבישים נפרדים.
 

מיצו

New member
אבל הוא שאל בדיוק לגבי הקטע הזה

בין מחלף בן שמן לנשרים.
 

אם פי 3

New member
למיטב ידיעתי

קו מקווקו רחב או צפוף הוא קו מקווקו לכל דבר, רק מסמן שעומד להסתיים, או (כמו במקרה המתואר) שהנתיבים הולכים להתפצל ולכן יש הפרדה "לוגית".
 
למעלה