Q1
דווקא עם הדגם הזה, כי הוא מספק לצרכים שלי, ואני מרוצה מהדיבורית, ומעבר לכך יכולתי לרכוש אותה במחיר משתלם מאוד עבורי.
משתמש בעיקר למוזיקה ושיחות טלפון מדי פעם.
תוספת קטנה במטותא:
רכבתי איתה בזמנו (כולה לפני חצי שנה) על הVFR והייתי אז עם קסדה של נולן (N86), זה היה די זוועה,
מעל 100 קמ"ש צריך להגביה לווליום מקסימלי (מוזיקה, שיחות לא היו אפקטיביות), ואז זה צורח באוזן,
ממלא ברעש את הקסדה, ובשילוב עם הרוח זה פשוט עשה כאב ראש.
היום אני רוכב על דאונטאון 300 (עם משקף מקוצר, מה שיחסית מעצים את הרוח), והיה גם מובי בין לבין, אבל החלפתי קסדה
לSHOEI QWEST, וההבדל הוא עצום. באיזור 100 קמ"ש, משקף פתוח, ומנהל שיחות טלפון די בסבבה, שומע מעולה, ושומעים אותי
גם די סביר.
אני מציין את כל זה, כי עבדתי בחודשים האחרונים במקום שמכר בין היתר ציוד רכיבה וגם דיבוריות של סקאלה. והיו לא מעט לקוחות שהיו מרוצים,
ומאידך היו לא מעט לקוחות שקצת התבאסו אחרי הרכישה שלא הכי שומעים אותם, הם לא הכי שומעים טוב מוזיקה וכד'.
כמובן לכל לקוח הייתי בודק את הדיבורית ומנסה לבדוק מה הבעיה. 2 תובנות עלו לי מהנסיון שהיה לי, ****אבל אלו תובנות על דעתי בלבד, ועל סמך תחושה אישית והשערה שמתבססת על ניסיון בלבד והיא איננה מקצועית***, אז כל אחד יתייחס לזה איך שבא לו:
1. הדגמים של הQ1, רגישים מאוד לשימוש לא מוקפד. הכוונה היא, שלקוחות שלי (ואף אצלי ואצל הבוס שלי) ששומרים בקפדנות על הקסדה (וכפועל יוצא גם על הדיבורית), מניחים אותה על המדף במשרד/בית וכד', ובכלל רגישים לציוד רכיבה שלהם, לא נתקלו בבעיות.
מאידך גיסא לקוחות שפחות היו שומרים על הקסדה, ומדי פעם נופלת/חוטפת מכות, נחשפת ללכלוך, ובעיקרון לא ממש שומרים עליה, התוצאה הייתה לא מעט חלקים שהתקלקלו, בעיקר מיקרופונים (ובעיקר מדונה בקסדות נפתחות), אבל גם רמקולים ומוחות היו הולכים להם, והיו מוחלפים במסגרת אחריות על הדגם (יש ליבואן בארץ תודעת שירות טובה למדי לדעתי בהקשר הזה, מעולם לא עשו לי בעיות עם חלק שהחלפתי באחריות).
אז כדאי לדעת את זה.
2. המסקנה השנייה היא, שרוב הלקוחות שהיו מרוצים מהדיבורית, גם רכבו עם קסדות איכותיות (שואי, אראי, דגמים יקרים יחסית של AGV, וכד'). לעומת זאת אלה שפחות התלהבו, גם רכבו עם קסדות פשוטות (אלה שנמכרות ב300-600 ש"ח). זה פחות או יותר הפילוח ממה שאני נתקלתי בו. על סמך הניסיון שלי עם שתי קסדות שונות, והבדל עצום באותה מערכת בדיוק, אני משער כאמור שזה אחד הפרמטרים הכי משמעותיים לאפקטיביות של הדיבורית.
וכשזה המצב, אני חושב שההבדלים בין הדיבוריות השונות בשוק (כמובן מוצרים באותה רמת מחיר ואיכות), פחות משמעותיים, ויותר פונקציה של דגם וסוג הקסדה ואולי גם האופנוע/קטנוע עצמו (אם כי זה סתם השערה לא מבוססת).