לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2919929,199 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

לצפיה ב-'הבאת אנפילד מהודו'
הבאת אנפילד מהודו
11/01/2014 | 12:59
44
946
אהלן חברים!
האם למישהו יצא להביא אופנוע מהודו ויכול לתת המלצות לגבי דגם?מחיר?איש קשר אמין וכו'?
אלעד
אופנועים >>
לצפיה ב-'חבר לעבודה עשה זאת, אשאל מחר.'
חבר לעבודה עשה זאת, אשאל מחר.
11/01/2014 | 17:10
14
301
לצפיה ב-'הבאת אנפילד'
הבאת אנפילד
11/01/2014 | 20:43
479
תודה אבי-תעדכן..
שבוע טוב
אופנועים >>
לצפיה ב-' תעשה טובה תשאל גם על זה'
תעשה טובה תשאל גם על זה
12/01/2014 | 00:52
12
572
מאז שהייתי בסרילנקה, נדלקתי קשות על הטוקטוקים האלה ואני מת שיהיה לי אחד כזה במושב
מישהו סיפר לי שיש באחד המלונות באילת טוקטוקים לשירות אורחי המלון אבל לא חקרתי את זה
ההודעה קפצה לי לעיניים אז נזכרתי בחלום ....
בצירוף תמונה להמחשה - תודה
אופנועים >>
לצפיה ב-'המלון באילת עם הטוקטוקים'
המלון באילת עם הטוקטוקים
12/01/2014 | 02:59
11
370
זה אורכידאה, לפחות לפני שנשרף ושופץ

אבל לא.

זה לא כאלה. זה היה רכבי גולף חשמליים, קלנועיות כאלה
אופנועים >>
לצפיה ב-' אלו אכן היו רכבי גולף שזכו לשם טוקטוק'
אלו אכן היו רכבי גולף שזכו לשם טוקטוק
12/01/2014 | 06:57
10
289
בשביל האוטנטיות

אבל אני יודעת בדיוק למי יש אחד.  ולא,  הוא לא למכירה.  אין טעם לנסות לשכנע.

fanan03,  רוצה תמונה?
אופנועים >>
לצפיה ב-'כן ! '
כן !
12/01/2014 | 14:36
9
61
לצפיה ב-'קח...צילמתי בשבילך את גירסת הקבריולט '
קח...צילמתי בשבילך את גירסת הקבריולט
12/01/2014 | 16:43
8
416
נוסע איתו יום יום...
אופנועים >>
לצפיה ב-'LOL'
LOL
12/01/2014 | 17:03
45
לצפיה ב-'לא לא לא חביבי......אוף !'
לא לא לא חביבי......אוף !
12/01/2014 | 20:36
4
179
מה שיש לך זה ריקשה (סביר להניח PIAGGIO) שערפו לה את הגג
זה נחמד וסבבה בעיקר משום שיש כידון.
בתחילת שנות השמונים היו אצלנו שניים מהמושב שהרכב הראשון שלהם היה ריקשה ולשתיהן היה הגה
גם בזמן השירות הצבאי שלי היו הרבה כאלה בצה"ל (גם לרס"ר הבסיס שלנו הייתה אחת כזאת)
בקיצור, גירסת המונית בבקשה !
בהזדמנות זו רוצה לומר תודה למתי ול ALF המשקיעים בהסבר ובמדריך שפורסם,
מסקנה - יישאר בגדר חלום מגניב, וכפי שאני מכיר את עצמי אני לא בנוי לדברים כאלה וגם אף פעם אין לי מספיק כסף
ושוב תודה   
אופנועים >>
לצפיה ב-'לא לא לא חביבי....עוף!'
לא לא לא חביבי....עוף!
12/01/2014 | 20:54
132
לפורום מכוניות אם אתה רוצה פה תמונה של הגה... פה לא מוציאים אף הגה על הגה...פרט לקללות.
אופנועים >>
לצפיה ב-'לא כל כך הבנתי מה ההבדל.'
לא כל כך הבנתי מה ההבדל.
12/01/2014 | 20:57
2
147
הצילום שאעלה iec דומה דימיון מפתיע לכלי הרכב שאותו אני רוצה לצלם לך מחר באור יום (היום לא הספקתי).
זה נראה מאוד דומה לצילום שלך, רק בלי הגג.
אם זה עם כידון ולא הגה למה זה לא עונה לך על הדרישות? (אלא אם כן אתה מחפש דווקא הגה, אבל כתבת שהגה זה ריקשה. אני מבולבלת)
אופנועים >>
לצפיה ב-'ל gamgam ול iec'
ל gamgam ול iec
12/01/2014 | 22:36
1
218
רק ציינתי ת'עובדה שלריקשות שהזכרתי היה הגה, זה הכל, אל תטרפו אותי פה, אני איש של כידון ורק כידון !
אגב גם ל 4 גלגלים שלי יש כידון - קוראים לו צ'אם  - ומצורפת תמונה שבה אחד הבנים שלי נתפס בעדשת הפלאפון גונב לי אותו
דבר שני הטוקטוק האולטימטיבי צריך להיות במרכב ובצורה שמופיעים בתמונה שהעליתי מקודם - זה החלום שלי ! עם כידון ושכל הנוסעים בו בגובה שווה מפני הים
הטוקטוק האלטרנטיבי זו בעצם ריקשה עם או בלי גג וזה רכב מסחרי / משאית קטנטנה
נכון שמבחינת הרכיבה (הס מלהזכיר הנהיגה) זה מרגיש אותו הדבר אבל זה לא ממש ה-דבר !
אין קורץ מייַסע (יידיש) תודה, ויאללה נעבור הלאה

אגב שלא תטעו - אני בכלל ממוצא תימני, ומשני ההורים
אופנועים >>
לצפיה ב-'אוקיי. אז ויתרתי על צילום התמונה'
אוקיי. אז ויתרתי על צילום התמונה
12/01/2014 | 23:13
127
כי מה שיש לי פה זה האלטרנטיבי ולא האולטימטיבי.
אופנועים >>
לצפיה ב-'אני תמיד רציתי כזה. או בלועזית מדוברת: KAZE'
אני תמיד רציתי כזה. או בלועזית מדוברת: KAZE
13/01/2014 | 11:10
1
186
לצפיה ב-'והנה קסדה של תאילנדי -> '
והנה קסדה של תאילנדי ->
13/01/2014 | 11:48
174
לצפיה ב-'מדריך ייבוא אופנוע מהודו'
מדריך ייבוא אופנוע מהודו
<< ההודעה הנוכחית
12/01/2014 | 09:56
27
5183
הי אלעד,

אני אתחיל מתשובה קצרה וקונקרטית לשאלות שלך ולאחר מכן מצרף מדריך טיפה יותר ארוך שמתאר בפירוט את התהליך שעברתי.

ההמלצה שלי (ומה שאני עשיתי) היא להביא אופנוע אספנות, ההודים אלופים בשיפוץ האנפילדים והבירוקרטיה של הבאת אופנוע חדש (שהוא לא אספנות) היא על גבול הבלתי אפשרי, בין היתר כי את הדגם שנמכר בהודו אם אתה קונה אופנוע חדש אתה לא יכול להביא לארץ, אפשר רק להביא את דגם ה"יצוא" שלהם והוא לא נמכר שם.

מבחינת הדגם, אני הלכתי על ה-Bullet הרגיל, אתה יכול לבחור אם אתה רוצה אותו בנפח 350 או 500, אני בחרתי 500,שנת הייצור שלו (יותר נכון, שנת הייצור של השילדה והבלוק מנוע, כל שאר החלקים חדשים) היא 1967 והדגם הוא G2.
המחיר של חדש ומשומש/אספנות אחרי שיפוץ מקיף יהיה בערך אותו דבר ועומד על כ-120,000 רופי שנכון להיום הם כ-6,800 ש"ח.
לזה תוסיף את עלויות המשלוח והיבוא (כ-1000$) ואת המיסים והמכסים למיניהם (100% מערך האופנוע ועוד קצת), התוצאה הסופית יוצאת כ-20,000 ש"ח.
לגבי איש קשר - אין לי בעיה לתת לך את הפרטים של ההודי שעבדתי איתו, הוא בעל מוסך והוא שיפץ לי את האופנוע וארז אותו למשלוח, אבל, וזה אבל גדול - לא הייתי ממליץ לעשות את זה בשלט רחוק, ההודים לא עובדים כמונו וזה בלשון המעטה, היום זה לא היום ומחר זה לא מחרתיים, אתה לא יודע מה תקבל, מתי ואיך וחשוב להיות שם ולעשות בקרות על הנושא.
בנוסף (ואת זה לשמחתי לא יצא לי לבדוק) - הזהירו אותי לא פעם ולא פעמיים שלא לשלוח את האופנוע באמצעות ההודים כי אז פתאום כשהוא מגיע לארץ מתגלות עוד כל מיני עלויות נוספות ואי אפשר לשחרר את האופנוע עד שלא משלמים אותן.


ועכשיו למדריך המפורט (אני מתחיל מהחלק שבמקור רשמתי בסוף והוא הלקחים והרשמים)

מספר רשמים ולקחים אישיים שלי:
- התהליך ארוך ולעיתים מתיש וצריך לבוא מוכנים ועם הרבה אורך רוח, מאידך, אם באים בגישה הנכונה אפשר גם ליהנות ממנו ובהחלט להיות מסופקים מהתוצאה הסופית.
- לכל מי שמתעסק קצת עם אופנועים, אני חושב שייבוא אישי של רכב אספנות הוא כיוון שכל אחד מהרוכבים צריך לשקול בכובד ראש, ניתן לייבא כלים במצב מצוין, במחיר זול והכי חשוב – עלות הביטוח שלהם היא פחות מרבע מעלות הביטוח של דו"ג שהוא לא אספנות.
- זה לא נגמר עד שזה לא נגמר, כמעט בכל שלב בתהליך שהרשתי לעצמי לנשום לרווחה גיליתי שבעצם יש עוד שלב ועוד דרישה ועוד מסמך או בדיקה שצריך לספק.
- לא הייתי ממליץ לייבא כלי רכב כלשהו מהודו אלא אם כן יש לכם איש קשר שנמצא בתקשורת ישירה עם המוכר במדינה, להודים קצב משלהם והתקשורת עימם לא פשוטה, מצד שני, נפגשתי במהלך התהליך עם אנשים שהביאו רכבים מארה"ב שרכשו אותם דרך איביי, הכסף מגובה בפייפאל והיבוא מארה"ב פשוט יותר מבחינת המכס.

לפני שנתיים וחצי ההורים שלי עברו לגור בהודו לשנתיים רילוקיישן מטעם העבודה.
במהלך הפעם הראשונה שבאנו לבקר אותם, אשתי ואני פיתחנו חיבה לאופנועים הכל כך נפוצים שם – רויאל אנפילד.
התחלתי לברר והחלטתי להתחיל בתהליך של יבוא אישי של רויאל אנפילד מדגם Bullet מהודו לישראל.
חשבתי לשתף איתכם קצת את התהליך שעברתי בשנה וחצי האחרונות...
האנפילד Bulllet הוא האופנוע שהדגם שלו מיוצר ביצור סדרתי הארוך ביותר נכון להיום ולמעט שינויים ושדרוגים קלים האופנוע מיוצר באופן רציף משנת 1931 ועד היום, האופנוע הוא במקור בריטי ומיוצר בהודו שם נותר המפעל היחיד בעולם שעדיין מייצר את האופנוע.
בהתחלה חשבתי לייבא אופנוע חדש (המחיר של האופנוע לא מאוד משמעותי בכל התהליך, הסברים נוספים בהמשך) אולם בסופו של דבר מסיבות טכניות (הליך היבוא של אופנוע חדש שלא מיובא בצורה סדירה לארץ הוא לא פשוט בכלל) החלטנו ללכת על אופנוע ישן/אספנות. מה זה ישן? שנת יצור 1967...
למזלי ושמחתי, חבר של אבא שלי שגם היה בהודו בשליחות כבר התחיל בעצמו תהליך דומה וידע לכוון אותי למוסך שמתעסק בשחזור אנפילדים, המוסך שולח לי במייל "קטלוג" של מגוון האופנועים שהוא יודע להציע לי, אני בוחר והוא מתחיל לעבוד.
בעצם הוא לוקח את השלדה ואת הראש מנוע ובונה את כל האופנוע מחדש באמצעות חלקים מקוריים.
4 חודשים אחר כך האופנוע מוכן וצריך להתחיל את 500 הק"מ נסיעה לטובת הרצה, אבא שלי מתנדב בשמחה למשימה וכשלא מתחשק לו לרכב הוא שולח את הנהג ההודי ליהנות קצת ולרכב גם הוא.
אחרי ההרצה האופנוע חוזר למוסך לטיפול מקיף והוא מוכן לצאת לדרך.
אני מתחיל לטפל בארץ בהנפקת רישיון יבוא לאופנוע, התהליך לא מסובך מדי אבל צריך ללמוד הכל לבד, עושים קצת טעויות, מבזבזים קצת זמן אבל בסופו של דבר מונפק הרישיון המיוחל.
** טפסים נדרשים להפקת רישיון יבוא:
קישור למדריך יבוא אישי משרד התחבורה
בכל מקרה מומלץ לבדוק באתר משרד התחבורה מה הטפסים הנדרשים בהתאם לטופס המקוון
- אישור מתן שירות של מוסך + צילום רישיון מוסך – מדפיסים את האישור מהאתר של משרד התחבורה, מחתימים במוסך ומצלמים את רשיון העסק של המוסך, יש מוסכים שיחתמו בחינם ויש שייגבו "כופר".
- אישור נכונות פרטי בקשה חתום ע"י עו"ד – מדפיסים מהאתר של משרד התחבורה ומחתימים עו"ד.
- אישור נכונות הבקשה חתום ע"י עו"ד -  לאחר שמגישים את הבקשה המקוונת ומקבלים מספר בקשה, מקלידים (כן, כן, אין את הטופס הזה להורדה, צריך "להעתיק" אותו מהאינטרנט, לחילופין – אני יכול לשלוח אותו למי שיבקש), מדפיסים, מחתימים עו"ד ומצרפים לערמת המסמכים שמגישים למשרד התחבורה ידנית/בדואר.
- 2 תמונות של הרכב מהחזיות ומהצד – אין צורך באיכות גבוהה מדי על כל המשתמע מכך.
- צילום רישיון הרכב המקורי.
- מפרט טכני של הרכב.
את הכל צריך להגיש גם בטופס המקוון באינטרנט וגם ידנית או בדואר :
• בדואר: מחלקת יבוא רכב, משרד התחבורה, המלאכה 8, ת"ד 57031 תל אביב 61570
• מסירה ידנית: בעמדת השומר, משרד התחבורה, בית נכסים, רח' המלאכה 8, תל אביב.
צריך שיהיה רישיון יבוא מאושר ביד לפני הגעת האופנוע לארץ אחרת משלמים קנס**
חצי שנה אחרי זה ההורים שלי מסיימים את התקופה ומתחילים להתארגן לחזרה לארץ, האופנוע מפורק, נארז בארגז עץ ומועמס על המכולה.
בשלב זה צריך לדאוג לקבל מסמכים מהגורמים ההודים השונים:
- קבלה מהמוכר, עדיפות לקבלה מודפסת עם מספר סידורי – עבור המכס בארץ
- במידת האפשר, תיעוד של התשלום עבור הרכב (העברה בנקאית, צילום של פירוט כרטיס האשראי)
- טופס שיחרור כלי הרכב מהמדינה (מקבלים מהמשטרה, במקרה שלי המוכר טיפל בחלק הזה ועדיף שכך) – עבור חברת השילוח.

חודש לאחר מכן הוא מגיע לארץ (במהלך החודש הזה אני נכנס כל יום לאתר של המעקב אחרי האוניה באמצעות ג'יפיאס לראות איך היא מתקדמת בהפלגה לכיוון ישראל) ונוחת בנמל אשדוד.
מכאן מתחיל התהליך המתיש מול הבירוקרטיה הישראלית, זה התחיל מול משרד התחבורה עם רישיון היבוא, עכשיו מתחילים להתווכח עם המכס, הם לא מרוצים מהחשבונית הידנית שהנפיק לי המוסך ההודי ואין איך להסביר להם שגם את זה לא היה פשוט להשיג. לאחר מכן הם רוצים "תיעוד" של התשלום (לדוגמא – צילום של העברת הכסף בבנק או של חיוב כרטיס האשראי), לך תסביר להם שבהודו משלמים במזומן... בסופו של דבר לאחר כשבועיים (שהרי הפקידה במכס לא נמצאת כל יום) ולאחר 4 הצהרות חתומות ששלחתי המכס משחררים את האופנוע והוא מגיע הביתה! האופנוע הגיע ללא פתיחה של הארגז.



** כל תהליך פירוק ה"פלסטיקה" והחלפה לחלקים המקוריים והמשופשפים היה מיותר במקרה הספציפי שלי מאחר ולא נפתח הארגז.
תשלום המכס והמע"מ הוא על סך עלות האופנוע והמשלוח, בפועל מה שמעלה משמעותית את העלות של המכס והמע"מ זה עלות המשלוח ודווקא פה שווה להתווכח ולהתמקח עם חברת השילוח לפני הבאת האופנוע.
** עדיף להשיג חשבונית/קבלה מודפסת, עם מספר סידורי, לוודא שמספר השלדה/מנוע מזוהה נכון ורשום נכון ברישיון יבוא ומוטבע על הרכב ""
מפשילים שרוולים, מוציאים מפתחות ברגים ומתחילים לעבוד על האופנוע, הוא מגיע מפורק חלקית ועם חלקי פח חלופיים (מיכל דלק, הפיירינגים מעל הגלגלים וכו') שהוחלפו לפני העמסת האופנוע לארגז בכדי לשמור על החלקים הסופיים שלא יישרט הצבע ולא יידפק הפח.
כמה שעות אחרי זה יש אופנוע, קצת שמן, ג'ריקן דלק, קפיצה קטנה על הרגלית (בשנת 67' לא היה סטרטר חשמלי, את האופנוע מתניעים ב"קיק") והאופנוע מתעורר לחיים אחרי 3 חודשים שהוא ארוז בארגז, נושם אוויר ישראלי.
השלב הבא- רישוי ישראלי. זה מתחיל בהנפקת רישיון זמני במשרד התחבורה, תשלום בדואר והטבעת לוחית רישוי צהובה, לאחר מכן, מבחן תקינה וטסט, מדובר בהליך מתיש שלוקח כיום עבודה אולם בסופו של דבר- האופנוע עבר גיור כהלכתו והוא עתה כלי רכב תקני ורשום במדינת ישראל.

** רישיון זמני במשרד התחבורה:
- לוודא חותמת רכב אספנות על הרשיון הזמני (לריב עם הפקידה אם צריך)
- משלמים 35 ₪ בדואר
- מפעילים ביטוח חובה וצד ג'
- לוחית רישוי במכון רישוי מוסמך מורשה (
אופנועים >>
לצפיה ב-'מדריך - המשך'
מדריך - המשך
12/01/2014 | 09:58
340
** מבחן תקינה:
- מגיעים למשרד הרישוי בחולון, ראשון ושלישי בין 8-10, מאחר ומדובר ברכב אספנות, אסור לנסוע עליו בין 07:00-09:00 אז עדיף להגיע לשם ב-06:55 ולחכות שעה.
- לפני התור למסלול יש עמדת בוחנים של יבוא אישי, הם עושים בדיקה בעין ומוודאים שהאופנוע מתאים לרשימת הדגמים שקיימת אצלם במערכת (פנקס)
- מקבלים מהם טופס לתשלום בדואר, משלמים (הדואר שם במשרד רישוי) במזומן (!) 250 ₪
- חוזרים לבוחנים, מקבלים טופס ועומדים איתו בתור למסלול בדיקה, צריך להביא את הרשומון וההתרה מהמכס ותעודת זהות.
מקבלים את האישור תקינה, הולכים לעשות טסט, לטסט צריך להגיע עם אישור רכב מיושן שמנפיקים במוסך. לאחר הטסט חוזרים למשרד הרישוי, מצרפים לכל המסמכים צילום של תעודת זהות ומשלשלים שם לתיבה, צריך לשמור צילום של הרשיון ואת המדבקה של הטסט.
אם עברו מספר שבועות ועדיין לא הגיע הרישיון בדואר להתקשר ל *5678 ולבקש מהם שישלחו, לרישיון אמור להיות תוקף לשנה, אם הוא מגיע עם אותו תוקף של הרישיון הזמני – מגיעים איתו למשרד הרישוי ומעדכנים אותם שנעשתה טעות והם מנפיקים רישיון חדש עם תוקף לשנה במקום
- הרישיון הקבוע יוצא עם התאריך "מועד עליה לכביש" ממדינת היעד, המשמעות היא שהמדבקה שמקבלים בטסט שנעשה במהלך תהליך התקינה תהיה לא רלוונטית מאחר ותאריך הטסט ותאריך הרישוי לא יהיו תואמים, הפתרון המוצע שלי (לא ניסיתי) במידת האפשר לעשות את תהליך התקינה באותו החודש של הרישיון ולנסות לתפוס שתי ציפורים במכה אחת, במקרה שלי נאלצתי לעשות טסט בתקינה ועוד טסט חודשיים וחצי לאחר מכן. חשוב להיות ערני לכך בכדי שלא להגיע למצב שנגמר הביטוח מאחר ובכדי לעבור טסט צריך להציג ביטוח בתוקף ולא ניתן לחדש ביטוח לרכב שמופיע שאין לו טסט/רישוי בתוקף**
אופנועים >>
לצפיה ב-'מתי תודה !'
מתי תודה !
12/01/2014 | 10:03
1
226
המון תודה על ההשקעה בהתראה כל כך קצרה.
אופנועים >>
לצפיה ב-'בשביל מה אנחנו פה? '
בשביל מה אנחנו פה?
12/01/2014 | 10:11
103
לצפיה ב-'תודה רבה!!! '
תודה רבה!!!
12/01/2014 | 10:28
16
213
מצורף לטאגליינז.
אופנועים >>
לצפיה ב-'רויאל אנפילד'
רויאל אנפילד
12/01/2014 | 14:35
15
298
ניתן להביא גם את הדגמים החדשים. מי שרוצה יכול לפנות אלי בפרטי ויקבל הסבר איזה דגמים ניתן לייבא לארץ הקודש.
כמו כן מי שצריך חלקי חילוף לדגמים החדשים גם יכול לפנות, אני נמצא בקשר קבוע עם היצרן בהודו.
אופנועים >>
לצפיה ב-'שכחת לציין את היתרונות בחדש '
שכחת לציין את היתרונות בחדש
12/01/2014 | 15:00
467
כמו הזרקת דלק, והעברת הילוכים בצד שמאל ובכלל הדגמים החדשים הם בעלי איכות חומרים עדיפה.

דגם הGT מדהים ביופיו
אופנועים >>
לצפיה ב-'כמה יעלה כזה חדש? יש הערכת מחיר?'
כמה יעלה כזה חדש? יש הערכת מחיר?
12/01/2014 | 15:01
3
261
וכמה זמן נמשך התהליך כולו?
אופנועים >>
לצפיה ב-'אתה מוזמן ליצור קשר בפרטי'
אתה מוזמן ליצור קשר בפרטי
13/01/2014 | 20:26
2
100
לצפיה ב-'זה סוד?'
זה סוד?
14/01/2014 | 14:39
1
68
לצפיה ב-'בשבילך בין 20 ל 35 אלף'
בשבילך בין 20 ל 35 אלף
14/01/2014 | 18:25
105
לצפיה ב-'למנ שלא תעלה פה פירוט כיצד ניתן ליבא חדש ?'
למנ שלא תעלה פה פירוט כיצד ניתן ליבא חדש ?
12/01/2014 | 15:01
9
170
לצפיה ב-'משלמים 120,000 ש"ח לאיזה מאעכר...'
משלמים 120,000 ש"ח לאיזה מאעכר...
12/01/2014 | 17:01
8
319
לצפיה ב-''
12/01/2014 | 17:29
116
לצפיה ב-'לא נראה לי מחיר היגיוני..'
לא נראה לי מחיר היגיוני..
12/01/2014 | 22:40
6
212
דיברו פה על לא יותר משלושים אלף להביא כלי כזה.. כמה באמת עולה כזה תהליך??
אופנועים >>
לצפיה ב-'לפני ששאלת פה ניסית בכלל לברר לשתי שניות?'
לפני ששאלת פה ניסית בכלל לברר לשתי שניות?
12/01/2014 | 23:00
5
211
כנס ליד 2 , בחר רואיל אנפלד ותמצא לפחות שלוש מודעות שיענו לשאלות שלך.
קיבלת תשובה מלאה ואתה ממשיך לשאול , מנסיוני כלבים נובחים לא נושכים - קנה פה אחד משומש ופרוש.
אופנועים >>
לצפיה ב-'מה יעזור יד שתיים למי ששואל לגבי להביא'
מה יעזור יד שתיים למי ששואל לגבי להביא
13/01/2014 | 12:32
4
151
אחד חדש? אתה לא זוכר את עצמך שהיית צעיר והתלהבת מכל דבר? אז תחשוב שוב ותראה שמה שאתה אולי כבר יודע ומכיר אחרים רק מתחילים.. אז תודה על התשובות אני לומד מכל דבר פה.
אופנועים >>
לצפיה ב-'מתערב איתך שהאופנוע הבא שתקנה יהיה'
מתערב איתך שהאופנוע הבא שתקנה יהיה
13/01/2014 | 12:45
1
182
היאבוסה.
אופנועים >>
לצפיה ב-'הלואי! מהפה שלך לאלוהים.'
הלואי! מהפה שלך לאלוהים.
13/01/2014 | 18:25
97
אבל עם משכורת של חייל ועזרה מההורים לא קונים אופנוע כבד. אני אסיים את השירות ואני מקווה שעד אז אני אוכל להתחיל לעשות תוכניות.
אופנועים >>
לצפיה ב-'דוגמא למידע קונקרטי מיד2 '
דוגמא למידע קונקרטי מיד2
13/01/2014 | 17:18
1
153
לדוגמא

הצלחת לגרום לי לטרוח ... טרחן
אופנועים >>
לצפיה ב-'תודה רבה@! '
תודה רבה@!
13/01/2014 | 18:19
80
ואני לא יודע למה אתה קורא לי טרחן והבחור השני נתפל אלי. מה קרה לכם? אף פעם לא הייתם צעירים מתלהבים? בחיי שאני מנסה ללמוד ולהפנים אז מה יש לכם כאן? עשיתי משהו לא טוב?
אופנועים >>
לצפיה ב-'תותח אתה !! לשמור ולקטלג במאמרים'
תותח אתה !! לשמור ולקטלג במאמרים
12/01/2014 | 14:33
105
לצפיה ב-' + שאלה לגבי ההילוכים'
+ שאלה לגבי ההילוכים
13/01/2014 | 15:56
5
134
מישהו יודע עד איזו שנה הם בצד ימין? והחל מאיזו שנה הם עברו לצד שמאל?

תודה
אופנועים >>
לצפיה ב-'למיטב ידעתי היצור ממשיך במקביל '
למיטב ידעתי היצור ממשיך במקביל
13/01/2014 | 21:19
4
110
הותיקים לשוק ההודי ממשיכים כרגיל ואלו המוזרקים לשוק האירופי מיוצרים עם ההילוכים במקום הנכון
אופנועים >>
לצפיה ב-'בכל הכלים שמיוצרים היום ההילוכים בצד הנכון :)'
בכל הכלים שמיוצרים היום ההילוכים בצד הנכון :)
13/01/2014 | 21:24
2
78
וגם כולם יוצאים עם הזרקת דלק
אופנועים >>
לצפיה ב-'זה אומר שגם בהודו זה ככה?'
זה אומר שגם בהודו זה ככה?
13/01/2014 | 21:47
1
100
האם המכיר נשאר זהה בהודו כי שם המחיר הוא הכל
אופנועים >>
לצפיה ב-'המחיר כמובן'
המחיר כמובן
13/01/2014 | 21:49
66
לצפיה ב-'תודה, אז אם אני רוצה לקנות בהודו אנפילד '
תודה, אז אם אני רוצה לקנות בהודו אנפילד
13/01/2014 | 21:40
152
עם ההילוכים במקום הנכון (לצורך טיול שם, לא יבוא לארץ), באילו דגמים/שנים להתמקד?

או לחילופין, אני משער שהרוב יהיו עם הילוכים בצד ימין...עד כמה זה נורא לעבור טיול של חודש עם אופנוע כזה? מתרגלים?

תודה!
אופנועים >>
לצפיה ב-'הודו'
הודו
13/01/2014 | 22:39
104
לכלים שמיוצרים היום בהודו יש 2 פסי יצור, אחד מקומי ואחד ליצוא.
הכלים נראים כמעט אותו דבר אבל החומרים שמהם הם מיוצרים שונים, למשל הצמיגים שמורכבים על הכלים ליצוא הם AVON
ולכלים המקומיים צמיגים מתוצרת הודו. הזרקת דלק שונה ואפילו הצבעים שונים. יצוא = דופונט.
המחיר של הכלים ליצוא גבוהים פי 2.
בכל הכלים ההילוכים בצד שמאל. קחו בחשבון שחלק גדול קונה כלים ישנים משנות ה60 ששם באמת ההילוכים בצד השני :)

נכון להיום המפעל בקושי עומד בהזמנות לחול ובקרוב יפתח עוד קו יצור ליצוא.
אופנועים >>

הודעות אחרונות

21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת
10:37 | 05.09.19 אוהבותה
14:40 | 14.08.19 TS250X1
08:00 | 31.07.19 יהודה אל
07:58 | 31.07.19 יהודה אל
14:01 | 24.07.19 alikoneamn
00:11 | 28.06.19 יהודה אל
14:29 | 22.06.19 דוש שבילים
07:20 | 11.06.19 כRובי
07:12 | 06.06.19 Nim27
23:06 | 21.05.19 hagi1934

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ