מאליו יובן
New member
יבוא אישי של קסדות - התכתבות
לאחר שנאלצתי לשלם תבין ותקילין על תקינת קסדה פניתי במייל למשרד התחבורה.
זאת התשובה שקבלתי:
מאליו יובן שלום רב,
1.על פי צו יבוא חופשי שחרור קסדת מגן לרוכב אופנוע או טרקטורון מרשות המכס
מותנה בבדיקה ואישור מעבדה מוסמכת לרכב.
אדגיש כי כלל מוצרי התעבורה הבטיחותיים נדרשים לעמוד בתקינה הנדרשת
הן ביבוא מסחרי והן ביבוא אישי.
2.באם עמיל המכס אינו מכיר את הצו ,אזי שיפנה לסעיף 2 (ג)(1) לצו יבוא חופשי
בו כתוב על חובת עמידת מוצרי התעבורה בדרישות.
3.מטרת הבדיקה של המעבדה המוסמכת לוודא כי הקסדה שיובאה אכן עומדת
בדרישות התקינה ומבטיחה ההגנה הנדרשת בחוק לרוכבי האופנוע.
סימון הקסדה במדבקה או בתווית אינו מעיד על תקינותה ואינו מעיד על עמידתה
בדרישות התקן .על כן, חלה חובת הזיהוי על ידי מעבדה מוסמכת ובדיקת כל הסימונים
המופיעים על הקסדה והשוואתם לנתונים בתיקי המוצר המצויים במעבדה המוסמכת,
על מנת לוודא מעל לכל ספק כי למזמין הקסדה ניתנה קסדה העומדת בכל דרישות
התקינה.
4.אציין ,כי לא אחת המהלך בדיקות הזיהוי סופק למזמין קסדת מגן משומשת משנתון ישן
אשר פסולה לשימוש על פי הוראות היצרן, או מקרים שסופקה קסדת מגן עם תקן אמריקאי
שלא יוצרה בארה"ב.
5.באשר לעלות הבדיקה, ממליץ לבדוק מה עלות הבדיקה במכון התקנים הישראלי היות וקיימת
תחרות מחירים בין מכון התקנים לבין הטכניון.
6.עלות הקסדה או עלות הבדיקה אינו באחריות משרד התחבורה לאור התחרות הקיימת בשוק.
בברכה,
חן רחמים
משרד התחבורה.
לאחר שנאלצתי לשלם תבין ותקילין על תקינת קסדה פניתי במייל למשרד התחבורה.
זאת התשובה שקבלתי:
מאליו יובן שלום רב,
1.על פי צו יבוא חופשי שחרור קסדת מגן לרוכב אופנוע או טרקטורון מרשות המכס
מותנה בבדיקה ואישור מעבדה מוסמכת לרכב.
אדגיש כי כלל מוצרי התעבורה הבטיחותיים נדרשים לעמוד בתקינה הנדרשת
הן ביבוא מסחרי והן ביבוא אישי.
2.באם עמיל המכס אינו מכיר את הצו ,אזי שיפנה לסעיף 2 (ג)(1) לצו יבוא חופשי
בו כתוב על חובת עמידת מוצרי התעבורה בדרישות.
3.מטרת הבדיקה של המעבדה המוסמכת לוודא כי הקסדה שיובאה אכן עומדת
בדרישות התקינה ומבטיחה ההגנה הנדרשת בחוק לרוכבי האופנוע.
סימון הקסדה במדבקה או בתווית אינו מעיד על תקינותה ואינו מעיד על עמידתה
בדרישות התקן .על כן, חלה חובת הזיהוי על ידי מעבדה מוסמכת ובדיקת כל הסימונים
המופיעים על הקסדה והשוואתם לנתונים בתיקי המוצר המצויים במעבדה המוסמכת,
על מנת לוודא מעל לכל ספק כי למזמין הקסדה ניתנה קסדה העומדת בכל דרישות
התקינה.
4.אציין ,כי לא אחת המהלך בדיקות הזיהוי סופק למזמין קסדת מגן משומשת משנתון ישן
אשר פסולה לשימוש על פי הוראות היצרן, או מקרים שסופקה קסדת מגן עם תקן אמריקאי
שלא יוצרה בארה"ב.
5.באשר לעלות הבדיקה, ממליץ לבדוק מה עלות הבדיקה במכון התקנים הישראלי היות וקיימת
תחרות מחירים בין מכון התקנים לבין הטכניון.
6.עלות הקסדה או עלות הבדיקה אינו באחריות משרד התחבורה לאור התחרות הקיימת בשוק.
בברכה,
חן רחמים
משרד התחבורה.