בקשר לתאונה, כמה תובנות (רבים לא יסכימו, אבל

  • פותח הנושא bulb
  • פורסם בתאריך
מדבריך אפשר להבין שבכל טיול כביש של המועדון,

לפחות אחד לא חוזר הביתה
("יש כאן התעלמות מכך ש"טיול כביש" של המועדון (בניגוד לטיולים אחרים) הוא שם קוד להתגרזנות בלתי פוסקת ושיש אנשים שאתה רואה אותם בבוקר בגלילות ועד סוף היום לא תראה אותם שוב")

מאיפה הבאת את זה?
היה עוד מקרה של תאונה קטלנית בטיול כביש של המועדון?

אגב, לאיזה טיולים אחרים אתה מתכוון?
 

איצטלה

New member
מכיר את זה מנסיון אישי

רגועים, שבילים, פסק זמן, קו"א - לא רוכבים שם מהר.

וגם אתה לא ענית מה לדעתך הסיבה לתאונה.

היו סביבו לפניו ואחריו עשרות רוכבים וכולם שקרנים אין שם גבר אחד שיגיד באיזו מהירות הוא רכב ויספר את האמת.
 

tzuriFZ6

New member
יש לך קושי בסיסי בהבנה

הסיבה לתאונה לא באמת קריטית פה, תאונות היו ולצערנו עוד יהיו.
התרעומת, והרצון בשינוי מתרכז בגדרות מסיבה מאד מאד פשוטה.

זה יכול למזער את הנזק!

אדם שעף במהירות חוקית, 90.
ו"מתלבש" על הגדר נחתך.
אם הגדר הייתה יותר מותאמת, התוצאות יכלו להיות "קלות" יותר הסיכוי של אופנוען שעף לשדה פתוח או לגדר מותאמת מול אופנוען שמתלבש על הגדר הוא יותר גבוה לשרוד.
 

the annonymous

New member
דווקא הסיבה לתאונה היא הדבר הכי קריטי פה

כשרוכב מיומן מגיע לתאונה כזו חייבים לבדוק מה קרה כדי למנוע את התאונה הבאה.

תמיד יהיו תאונות אבל חשוב מאוד ללמוד מטעויות של אחרים.
 

Pumi

New member
למה זה הכי קריטי?

אם היית יודע למה הוא החליט, זה היה עוזר, אבל זה לא היה מגן עליך אם אתה תחליק יותר אחד בטעות לגדר כזאת. וזה גם בהחלט לא מבטיח שתלמד. מיליוני אנשים החליקו. האם זה אומר שאף אחד אחר לא מחליק למרות שאנחנו יודעים למה זה קרה להם?

כדי שתוכל להגיד לעצמך "לפחות אני יודע למה אביקם החליק" שניה לפני שהגדר תוריד לך איבר או שניים אם חו"ח תחליק? זה מה שיעזור לך?

אם היה את הפלסטיק המגן על הרגליים של הגדר, הם היו נשארים על הכביש לפחות ואולי בחיים, ואולי הבחור הפצוע לא היה כזה פצוע היום.
 

the annonymous

New member
שני דברים שונים ולא קשורים

חשוב לדעת מה הסיבה להחלקה כדי שאולי מישהו ילמד משהו ונמנע לפחות החלקה אחת בעתיד והמיגון מתייחס לנקודה מה קורה אחרי שטועים.

כמובן שהתוצאות של חוסר המיגון הן נוראיות והן כואבות שבעתיים כשמבינים שזה מישהו שמכירים ושאתה בקבוצת הסיכון להיפגע גם אבל כשמחליטים על מיגון מחליטים ברמת המאקרו. כשיש X שקלים למיגון משקיעים במקום שיביא למקסימום תוצאות בכלל האוכלוסייה בדיוק כמו שאם יש לך רק 100 ש"ח למיגון אתה תקנה קודם כל קסדה שתגן עליך חלקים מפגיעות ראש ולא אצבעון שיגן עליך באופן מוחלט משפשוף הזרת.
 

Elia4

New member
אם אתה כבר יודע למה אתה מגיב כאן?

קל מאוד לבוא ולהיות זה שרוצה להראות את הכתובת על הקיר וקל מאוד לשכוח שאף אחד לא ביקש ממך.
תאמין לי שכל אופנוען מודע לסכנה, מודע לסיכון שהוא לא לוקח וממש לא צריך טוקבקיסטים ש"יצילו" אותו מעצמו.

בפרט מאוד קל להטיף כשאתה מתחבא מאחורי ניק בפורום ואף אחד לא יודע כמה עברות תנועה יש לך ברזומה...(אה נכון, אתה נוהג בפחית - תאונות זה משהו שלא קורה לך וגם לא יכול לקרות לך אתה תמיד בטוח בכביש. אתה בוודאי נוסע במהירות החוקית בכל קטע דרך נתון, מעולם לא עונה לטלפון בזמן נהיגה וחונה כחוק)

בין אם אביקם ז"ל רכב מהר או לא או עשה טעות ברכיבה - כל עוד אינך בוחן תנועה, לא היית שם וראית במו עינייך, אני מבקשת ממך שתנצור את לשונך.
אין לנו עניין בתוכחות והטפות, בכינויי גנאי לאנשים שהיו שם ואין לנו עניין בביטחון שלך שאתה יודע הכל ואין טעם להסביר לך, בזמן שאנחנו מתאבלים על החברים שלנו.

שא ברכה.
 

הנסיך.

New member
היו שם כל כך הרבה רוכבים, למה השקט הזה??

הם רכבו בטור, חלק מקבוצה לא קטנה של כלים, לא היו בחוד ולא היו במאסף -
אם ככה אני מניח שלא היו חסרים עדים לתאונה, אם ככה, מה השתיקה? מה הלך שם?
אני מבין את הרצון לקדש את ההרוגים, זה קרה גם בתאונות אחרות, אבל אם כל כך חשוב לכולם "ללמוד מהמקרה" אז למה השקט?

ואני באמת יכול לתאר לעצמי שלא בהכרח שהם טסו שם, מספיקה שניה של חוסר תשומת לב או איזה תיקון כיוון חזק מידי כדי להפליק את הרוכבים מהכלי..
 

gamgam

New member
אני הייתי שם. אין שום שתיקה.

רכבנו בטיול. אני הייתי בין הראשונים. אביקם היה ראשון, המוביל.
היה כביש פתוח נקי עם שדה ראיה ואביקם החליק. אף אחד לא מבין למה.
כולם רכבו בצורה מסודרת ומדורגת ובהתאם לתנאי הכביש.
אף אחד לא מבין מה קרה. פשוט כך.

מחפשים מסקנה? מחפשים ללמוד מהמקרה?
אז הנה המסקנה שלי - לא תמיד יש סיבה. לפעמים זה יכול לקרות במקום הכי לא צפוי. לא בגלל רכב, לא בגלל שמן, לא בגלל מהירות. בגלל שלשבריר שניה כל עשרות הגורמים שמאפשרים לאופנוע לפעול לא היו מסונכרנים.
מסקנה? זה יכול לקרות בכל רגע, בכל מקום ולכל אחד.
או שממשיכים לרכב או שלא. כל אחד עם חשבון הנפש שלו.
 

gamgam

New member
אוקיי. מתקנת: לא תמיד יש סיבה שאפשר

לשים עליה את האצבע.
למה 10,000 פעם לא ועכשיו כן?
 

ב ו Z י

New member
תמיד יש סיבה שאפשר לשים עליה את האצבע.

זה כרוך בהכרת התשתית, כלי הרכב, עדויות ראיה ומחקר כמובן.
זה שאנשים עצלנים זה כבר משהו אחר.
 
האם מדובר בצמיג חדש?

אני יודע היה חדש אצלו לא יודע אם חדש מהניילונים
יכול להיות שההחלקה קרתה פשוט בגלל צמיג חדש ששכבת המגן עוד לא ירדה ממנו?
 
היה כתוב שאופנוע עלה לכביש כמה ימים לפני כן

אז אני מניח שהוא היה בהרצה

ואני מניח שרוכב מיומן כמו אביקם מריץ את האופנוע על פי הספר כלומר סל"ד נמוך. סלד נמוך באופנוע=מהירות נמוכה שזה הרבה הרבה פחות מ-180 או 220 כמו שכתבת
 
חשוב מאוד לתחקר, אבל בלי התלהמות

אני בהחלט יכול להבין ללב הרוכבים שראו במו עיניהם את חבריהם ללא רוח חיים אחרי שפשוט ניגזרו על ידי גדר ההפרדה.
זו חתיכת טראומה, ואני מניח שהם לא במצב של לחפור בנסיבות שהובילו לתאונה.

יחד עם זאת, חשוב מאוד להפיק לקחים, כמו שכולם כאן הפיקו לקחים מהתאונה של טל"ש ז"ל, למרות שברור שהתאונה לא הייתה באשמתו.

לדעתי יש מספר סוגיות שחשוב להתעכב ולדון עליהן, חוץ מנושא גדר ההפרדה, שכאמור כולנו מבינים שתפקידה הוא להגן ולא להפריד בני אדם:

א. מורכב/ת - האם בטיול שסביר שיגיע למהירויות גבוהות, בטיחותי לרכב עם מורכב/ת?
ב. מהירות - אני לא חוקר ת"ד, ואני לא מתיימר לדעת מה היה שם, אבל צירוף של מספר פרטים נסיבתיים, מעלה סברה שהם לא נסעו לאט.
ג. מרווחי בטיחות בתוך הקבוצה.
ד. וכמובן הנושא הטעון של רכיבה משותפת של בני זוג.
 

גיקסר

New member
אז מה באמת מסוכן יותר ? אופנוע או רכב

על פי הרוחות הנושבות במדינה היום מתברר שאופנוע זה גזר דין כתוב.
הייתי רוצה לצרף לרשימה המכובדת הזו מספר כלים שבהגדרתם וכפי שהראו כמה סרטוני יוטיוב מסוכנים לא פחות ואולי אפילו יותר מאופנוע.
כל רכבי הספורט המגיעים ארצה והמאיצים ל 100 סביב ה 6 שניות ומהירות סופית של 250 קמ"ש ומעלה.
בואו נוסיף את כל המכוניות הסטנדרטיות ששופרו בסדנאות מפה לאוזן ומפיקות למעלה מ 500 כ"ס.
אני אישית מכיר כמה חברה שנהגו ברכבי ספורט שבזמן התאונה הרגו את אלו שישבו לצידם ובמקרה הטוב ריסקו אותם כמו בובת פימו.

קל להאשים אותנו רוכבי הדו"ג בלקיחת סכנות מיותרות בחיים.
לי קל להאשים את אותם בעלי עמדות מפתח על עצימת העיניים שלהם במחדלים בתשתיות.
או שאולי יבואו לשכנע אותי שמי שהזמין פרארי או אותם 30 לערך שנוהגים בפורשה או את אותם מאות אימפרזות/אולושיין/ושאר מקלפות הכבישים שהרכבים שלהם זה רק פוזה חיצונית ומשמשים את האישה לקניות בסופר.
אבל לא שמעתי חבר כנסת אחד יושב במדיה ומטיף כנגד אותם בחורים שמגהצים את הכבישים לא פחות מסוכן ואולי אפילו יותר.
מיותר לציין שבמקרה כזה הם יכולים לקחת איתם את הנוסעים ברכב או את הרכבים שבסביבתם.
 
יותר מסוכן דוגלגלי מארבעה גלגלי. נקודה

מכיר מקרוב 911 במהירויות ומכיר מקרוב כל מיני דו-אים במהירויות. ללא ספק סיכויי ההישרדות במקרה של 911 הרבה יותר טובים. מה לעשות.. בכל זאת חליפת הפח מגנה קצת יותר.
 

גיקסר

New member
לא יכול לפרט יותר מידי

אבל בוא נגיד שראיתי כמה תאונות קופסא בחיי, למעט 3 שאני מכיר שלא שרדו השאר שיצאו מזה חיים אבל לא שונה מאלו ששרדו תאונות אופנוע.
גם שיהיה לך כרית אויר מכל פינה, להכנס ב 200 במעקה בטיחות לעשות סלטה+בורג לעוף לנתיב הנגדי ולהלכד בתוך הקופסא שהרגליים שלך מרוסקות מתחת להגה...........

אל תכליל את התאונות שלנו כרוכבי דו"ג ביום יום בגלל טעיות שלנו או טעויות של נהגי הרכבים באותה קטגוריה.

שבא מישהו וצועק שאלו כלי מוות שברמיזה שלו הוא מתכוון ל"טיולי שבת" ששם כביכול אנשים מתגרזנים עד תום אז תוסיף למשוואה זו גם את הפחיות המדהימות האלו שחלקן משאירות שובל צמיג לאופנוע.

בוא תגיד לי מה היה קורה בסרטון זה עם הרכב היה חוטף תקר בצמיג קדמי, מה היה תוצאות ומה היה קורה לנהג הרכב והנוסע שצילם
http://www.youtube.com/watch?v=kqB5Jbed-L8&feature=related
ותאמין לי אני לא מתחסד בכלל, רק אומר מי שמכליל שייכניס את כל הקטגוריה הזו בנשימה אחת עם אופנועים
 
למעלה