בקשר לתאונה, כמה תובנות (רבים לא יסכימו, אבל

  • פותח הנושא bulb
  • פורסם בתאריך

bulb

New member
צבא זה חובה - אופנוע לא. הדמגגויה לא עבדה.

 

ursvamp

New member
מסכים עם כל מה שאתה כותב, במיוחד 4

למרות שאני לא יודע איך זה יעזור לנו, אני לגמרי מסכים. דווקא אחרי כל תאונה קטלנית של רוכבי אופניים מופיעות להן מספר תגובות הטוענות לחוסר אחריות ואגואיזם. הבעיה היא שככלל לרוכבי אופניים יש תדמית הרבה יותר טובה מרוכבי אופנועים, בעוד שאנחנו נתפשים כבריונים הם נתפשים כמלח הארץ, ולכן יש סלחנות גדולה יותר כלפיהם וכלפי התחביב המסוכן שלהם. כמו כן, כמעט ואין סטטיסטיקות לגבי מספר הרוגים ביחס לכמות הרוכבים, ככה שהרבה יותר קשה לבנות טיעון משכנע נגדם.
 

iec

New member
בהקשר לתאונה החבר שלנו כתב יפה ב-YNET


YNET
 

Rtitan

New member
מכאיב כמה המגיבים שם בדיוק הוכיחו...

את הטענה שדמם של הרוכבים מותר והגופים הנוגעים בדבר פשוט הצליחו לעשות לנו דה-לגיטימציה.
 

Aricc

New member
כבר נמחקו משפחות על אספלט... אכן מאנוכיות

אולי נוחיות, אולי פרקטיות, אבל מעט ראיתי פיזור סיכונים של משפחה הנוסעת כולה ברכב אחד.
לפני כמה חודשים משפחה חרדית נמחקה בירידות לטבריה. הנהג לא היה מספיק מיומן עלו שאלות של תחזוקה וכמות נוסעים. לא שאלו מדוע נסעו כולם ביחד?
אם סביר לנסוע יחד לטיול משפחתי, או לטוס יחד ? ולצלול יחד ? ולעשות טרק בהודו יחד אז רק לרכב על אופנוע לא ? הרי עצם ההמצאות ביחד מגדילה את הסיכוי להיפגע יחד, אז אולי לא ביחד בכדי לא להסתכן. לאן לוקחים את גידור הסיכונים? בינתיים רק לדמגוגיה עליהום כללי ופופוליזם. צצה לה הזדמנות לבחון מי נמצא איתנו כאשר המסכה נופלת לו, כמו המחוקק אלדד, אמנם הטירוף בעיניו מגלה מספיק, אבל עכשיו הוואקום הזה עומד ערום ממש...הנהגה לאומית, בחילה..לי..לנד.
 

צמי1502

New member
הפקת לקחים: עובר לאופנוע כבד


מעכשיו אני נוסע באוטו במהירות על חוקית
"טס" נמוך על האופנוע
צונח ממטוס
ובכלל מתפרע......
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
אבל רק לבד.........
 

איצטלה

New member
אתם מאשימים את הגדר ולא מתחקרים את האירוע

יש כאן בלי סוף הודעות על אשמת הגדר.

לא ראיתי כאן דיון על איך יתכן שרוכב מנוסה ביום עם מזג אוויר טוב ובכביש מעולה ורחב מאבד את השליטה באופנוע שלו.

לא ראיתי כאן דיון על הסיבה לתאונה - באיזה מהירות הוא רכב בעיקול שהוא יחסית נוח? 180? 220?

יש כאן טענה קבועה שמהירות אינה גורמת לתאונות, אם כן מה הגורם לתאונה הזאת?

יש כאן טענה שהוא היה רוכב טוב - אם כך איך יתכן שאלו התוצאות?
אולי הוא רכב מעל לרמתו?

יש כאן התעלמות מכך ש"טיול כביש" של המועדון (בניגוד לטיולים אחרים) הוא שם קוד להתגרזנות בלתי פוסקת ושיש אנשים שאתה רואה אותם בבוקר בגלילות ועד סוף היום לא תראה אותם שוב.

יש כאן התעלמות מכך שציוד ה"מיגון" לא רלוונטי לרכיבה ספורטיבית בכביש ציבורי. חליפה מעור קנגורו יכולה לעזור נגד החלקה על אספלט אבל לא תעזור נגד רכב שחוסם את נתיבך.

יש כאן התעלמות מכך שרוב הרוכבים עוברים באופן שיטתי את המהירות המותרת כי הם החליטו שלהם מותר.

תמשיכו בתחקירי הסרק והשקר שלכם והתאונה הבאה של רוכב "מעולה" היא רק עניין של זמן.
 

bulb

New member
הטיעון שלך לא יותר טוב. אולי האמת איפשהו

באמצע?
ראשית, לא מאשימים את הגדר בתאונה אלא בהחמרת תוצאות התאונה. צריך לשים לב להבדל הגדול בין השניים.
שנית, אפשר למות גם מרכיבה על אופניים ב-40 קמ"ש (אל תאמין לי - בדוק בעיתונים), אז הטיעון על המהירות צריך להילקח בערבון מוגבל.
שלישית, יכול להיות שיהי כשל מכני באופנוע. מספיק איזה "שיהוק" של המנוע בסיבוב כדי לאבד אחיזה ואז גם רוכב גרנד פרי לא יוכל להציל את המצב.
ציוד מיגון כן רלוונטי ברכיבה בכביש ציבורי היות ולא תמיד יש רכב מולך ולא בכל מקום יש גדר בטיחות/הפרדה.
רוכבים רבים עוברים את המהירות המותרת לא כי הם רוצים למות אלא כי הם רוצים לחיות. אתה מוזמן לא לעבור את ה-90 בכביש החוף. נראה אותך שורד למעלה מ-5 ק"מ בלי מספר נסיונות התנקשות מצד רכבים אחרים. חלק מהיציבות והאחיזה של האופנוע נובעת גם מהמהירות (אפקט ג'ירוסקופי מכיר?).
דרך אגב, אתה מוזמן לספור את כמות המכוניות שנוסעות כחוק הן בעיר והן מחוצה לה. נראה אותך מוצא צדיק בסדום. אבל מה לעשות, ו"אופנוען טייס" מצטייר יותר טוב בכותרות החדשות.
אפשר להמשיך ולהעלות ספוקלציות מכאן ועד מחר, אבל הכל יהיה בגדר ניחוש במקרה הטוב. לפחות עד שיפורסמו תוצאות חקירת נסיבות התאונה.
 

איצטלה

New member
אני לא טוען שעניין הגדר בסדר

אלא רק שאתם בוחרים להתעלם מהתאונה עצמה.
לא מדובר ברכיבה מעל 90 בכביש החוף אלא ברכיבה במהירויות גבוהות הרבה יותר בכביש פתוח.
אני לא מאמין שהיה כשל מכני אבל כשאתה בסיבוב ונתקל בכתם שמן במהירות 120 או 180 התוצאה שונה לגמרי. ואגב גם הגדר יותר קטלנית ככל שהמהירות עולה.
 

bulb

New member
ראשית, לא כולם מתעלמים מגורם התאונה, אבל

מנצלים את הארוע הטראגי כדי למנף את האפשרות לשפר את סיכויי השרידות של שאר הרוכבים בדרך.
למה אתה ישר מסיק שמדובר ב"ברכיבה במהירויות גבוהות הרבה יותר בכביש פתוח"? היית שם? יש לך חבר במשטרה שמספר לך דברים שאנחנו לא יודעים?
ולמה אתה לא מאמין שקיימת אפשרות כלשל מכני? חסרים מקרים בהם צמיג התפוצץ, שרשרת נקרעה, ציר לא היה מחוזק כהלכה ועוד אפשרויות? פתאום הפכת גם למומחה במכונאות רכב?
תתפלא, אבל גם ברכיבה ללא סיבוב במהירות 90 קמ"ש אפשר להחליק על כתם שמן. ממש בקלות.
 

sharonei1

New member
נכון שאפשר להחליק גם המהירויות נמוכות

אבל עוצמת הפגיעה היא בהתאם למהירות
 

rusti james

New member
עוצמת הפגיעה היא גם בהתאם למה שפגעת בו

ולא רק המהירות בה היית...

אפשר לבדוק ולהווכח בקלות -
למשל אם תרוץ (5-6 קמ"ש) ותגלוש לתוך גדר 'בטיחות' שכזו...
- תחזור לספר לנו האם לא נגרם לך נזק כלל -
שהרי היית במהירות נמוכה כה...
 

Abraham A

New member
זה שאתה לא מאמין לא הופך אותך לצודק.

וגם מה ההבדל בין החלקה על כתם שמן בין 120 ל-180 ? אין שום הבדל.
גם ב-120 וגם ב-180 אם תפגוש עצם קשיח בהחלקה שלך סופך עלול להיות מר ועלול להיות שלא. תלוי בנסיבות.

אף אחד לא בוחר להתעלם מהגורם לתאונה רק שבניגוד אליך לא היינו שם (רובנו) באותה השנייה ועל כן אין אנו קופצים להסיק מסקנות מצוצות.
 

sharonei1

New member
יש הבדל

זה פיזיקה כמה שהמהירות גבוהה יותר עוצמת הפגיעה גבוהה יותר
נכון שב 120 ו 180 תיהיה פגיעה ברמה פאטלית
אבל כן יהיה הבדל בעוצמת הפגיעה
אז להגיד מה זה משנה 120 או 180 זה ממש חוסר אחריות כי זה להגיד דבר לא נכון שחלק מהאנשים יכולים לחשוב שהוא נכון ולסכן את עצמם
כמו כן גם זמן העצירה תלוי במהירות
הנהג השלישי שנפצע בתאונה לא הספיק לעצור
 

iec

New member
הנה אני כותב לך שוב במקום אחרים...אבל לך תקרא

לאדם בוגר שיסביר לך כדי שתבין:

"גדרות הבטיחות" אינן גורמות תאונה אלא גורמות לפציעות להיות להיות קשות פי כמה...
אופנוען ש"פוגש" "גדר בטיחות" במהירות חוקית...נגיד 100 קמ"ש בדר"כ לא נשאר אופנוע או לא נשאר בנאדם.

בארץ פזורים מאות ק"מ של גדרות בטיחות במקומות שלא צריך אותן...מקומות שבהן אם אופנוע או רכב מאבדים שליטה הם עפים לשדה ולא פוגשים בעצמים קטלניים.

 
לגבי הכוח העליון:"היאמר מעשה לעושהו לא עשני!?

בכל דבר ועניין תמיד יש כוח עליון. מצד שני... אלו שלא עשו מספיק בשביל שתהיה גדר בטיחות מתאימה לאופנוענים שמחליקים בכביש בגלל שאיזו מכונית השפיכה על הכביש... גם הם אשמים ב"לא עשני"!!!! להלן המקור: (ישע' כ"ט 15-16) אגב ... אין ספק בכך שאלוהים הוא לא דתי.. עד שהדתיים לא יחזרו בתשובה לא תבוא הגאולה. מבולבלים...?? יעבור לכם ..!!
 
למעלה