בעוד שבועיים וחצי - מצדה 2012

מיצו

New member
בעוד שבועיים וחצי - מצדה 2012


לא יאומן איך הזמן עובר כשנהנים! עברה עוד שנה, והנה אנחנו נמצאים בפתחה של שנה עברית חדשה.

גם השנה, כמו כל שנה, מנהלי פורום אופנועים בתפוז מתכוונים לרכב למצדה. בשנים האחרונות זו הפכה להיות מעין מסורת שהחלה ב- 2002 ע"י Phangan לזכרו של נתנאל ז"ל, אבל לצערנו, מאז התווספו גם גילי, ארנון, טל שביט, אלפרד ואחרים אל רשימת הכותבים שהלכו מאיתנו. לזכרם ולקראת סופה של שנה ותחילתה של שנה חדשה, נעשה זאת שוב גם השנה.

כן, כולכם מוזמנים, בין אם רוכבים ורוכבות, מורכבים ומורכבות, אופנועי כביש ספורטיביים, קאסטומים מהודרים, דו"שים גדולים, קטומים כתומים או דרוזים קטנים, גדלנועי מנהלים וגם קטנועים גדולים. כולנו נהיה שם.

קבוצות רכיבה וקצב רכיבה - ברכיבה ישתתפו מגוון רב של דו-גלגליים. קטנועים, גדלנועים, דו"שים, אופנועי ספורט, קאסטומים וקרוזרים. כל אחד וקצב הרכיבה שלו. הנסיעה למצדה איננה טיול מאורגן, היא איננה טיול מועדון, אין מרשלים, אין מוביל, אין מאסף. במידה ואתם מתכננים לרכב בקבוצה, עשו זאת עם אנשים שרוכבים בקצב שלכם. בשום פנים ואופן אל לכם לנסות להיצמד לקבוצה של רוכבים שרוכבים מהר ממך אם אינך מיומן ברכיבה מסוג זה. הנסיעה תתבצע במהירות החוקית (בקירוב). יש כאלה שירכבו יותר מהר מאחרים. חשוב מאוד - שימו לב למצלמות על כביש 4 ו- 40 דרומה. חלק מהמצלמות דחלילים וחלק אמיתיות, אבל עם מצלמות הגאטסו החדשות לא משחקים משחקים (צומת פלוגות, צומת אחוזם, צומת בית קמה – זו רק רשימה חלקית)

זיכרו – מדובר בלילה אפל ללא ירח, שעות שינה מעטות, כביש עם חיות משוטטות ובדואים שעלולים להשאיר חפצים על הכביש, כל זאת על כבישים שאינם מוארים היטב, כל זאת דרך הסיבובים של ירידות ערד בהם אלומת הפנס הראשי איננה מאירה אל המשך הסיבוב אלא קדימה. בטיחות מעל לכל!

אופנועים וקטנועים קטני-נפח – שימו לב
- רוכבים על אופנועי 125 ו/או קטנועים בנפחים של פחות מ- 250 צריכים לבדוק היטב האם הכלי שעליו הם רוכבים יהיה מסוגל לעשות את הדרך מבלי לגרום לעצמו או לאופנוע/קטנוע שלו נזק מכאני, וזאת מפאת המרחק ותוואי הכביש הכולל בתוכו עליות, ירידות, ורכיבה בשעות הלילה.

קבוצות מירושלים וחיפה - כמו בכל שנה, גם השנה יתארגנו קבוצות רוכבים מאזור ירושלים ומודיעין, וכן מאזור חיפה והצפון. כל קבוצה תמצא את הדרך שלה לאתר, תוכלו להתעניין בקבוצה המתאימה לכם בפורומים ובדף האירוע בפייסבוק. גולשים שמוכנים לקחת על עצמם את ארגון נקודות המפגש הללו, צירי התנועה, אירועים בפייסבוק וכו' מתבקשים ליידע את מנהלי הפורום במסר כדי שנוכל לעזור להם להפיץ זאת לרוכבים.

מתי זה קורה - אחרי סעודת ערב ראש השנה, בלילה שבין יום ראשון ליום שני, ה- 16 ל- 17 בספטמבר 2012.

שימו לב - נקודת המפגש העיקרית השתנתה השנה! - הפעם, לאור כמות הרוכבים שהולכת וגדלה מדי שנה וכדי להקל על ההתכנסות, נזיז את נקודת המפגש העיקרית והיא תהיה
בחניון "חצי חינם"
(המשמש גם את תחנת הרכבת) על רחוב משה דיין באזור התעשייה המערבי של ראשון לציון. רצ"ב מפה. ההתכנסות מתחילה לקראת השעה 01:15 בבוקר (שוב – בלילה שבין יום ראשון ליום שני).

הכניסה והיציאה מהחניה תהיה בצורה מסודרת, וסביר להניח שיהיו במקום שוטרים כדי להקל על ההכוונה ועל היציאה לדרך. פרטים נוספים על כך בהודעות מנהלה שיפורסמו במהלך שבוע הבא.

תדלוק בנקודת הכינוס - יש תחנת דלק של פז הסמוכה לאזור הכינוס (ראו סימון במפה) הקפידו להקדים או תדלקו מראש בתחנה אחרת. אמנם התחנה תהיה ערוכה לבואנו אך מניסיון, העומס הוא גדול ועלינו להשתדל לצמצם אותו. לנוחותכם - המרחק בין נק' המוצא לבית קמה עומד על כ- 70 ק"מ. המרחק בין בית קמה למצדה עומד על כ- 95 ק"מ (המרחקים הם בקירוב).

שעות יציאה והגעה - לקראת 2:15 בלילה אנחנו מתחילים בתנועה מסודרת דרומה על כביש 20 (איילון דרום). הגעה צפויה למצדה לקראת 5:15 בבוקר, כאשר הזריחה צפויה לקראת השעה 6:25 (לפי שעון קיץ שעדיין יהיה בתוקף בתאריך זה).

ציר נסיעה, עצירות ולו"ז - יוצאים כאמור מחניון "חצי חינם" על רחוב משה דיין, אזה"ת מערבי (חדש) של ראשון לציון ב- 02:15.

רוכבים דרומה על כביש 20 עד לחיבור עם כביש 4. משם ממשיכים עד מחלף אשדוד.

פונים לכביש מס' 41 עד לצומת גדרה (כנות), ואז ימינה דרך כביש 40 עד צומת פלוגות.

נגיע לצומת פלוגות לקראת 3:00 לפנות. זוהי נק' ההצטרפות הראשונה לדרומיים.

רוכבים דרומה על כביש 40 עד צומת בית קמה. שם, מי שרוצה, יכול לתדלק וגם לשתות קפה או משקה קר. זו לא העצירה העיקרית שלנו, אבל דרומיים יכולים להצטרף גם שם.

ממשיכים דרומה על כביש 40 עד צומת להבים, שם פונים שמאלה על כביש מס' 31 לכיוון ערד.

מבצעים עצירה בתחנת דלק שוקת למטרת תדלוק ושתיה. סניף קפה ארומה יישאר פתוח במיוחד עבורנו (תודה רבה לעדי סער!!!), ואולי גם חנויות נוספות במתחם. זו נק' הצטרפות שלישית לדרומיים.

ממשיכים בנסיעה למצדה דרך ערד, על כביש מס' 31. יש להיזהר במיוחד בעת הרכיבה בכביש זה, בין היתר מפני מפגעים שמוטלים מדי פעם בידי בני-דודנו, ובין אם מפני חמורים, גמלים, עיזים, כלבים ושאר מיני חיות בר המשוטטות על כביש זה. נא להקפיד במיוחד על רכיבה בטוחה בקצב סביר על כביש 31!

כשנכנסים לערד יש לשים לב שבכיכר הראשונה בעיר ערד ממשיכים ישר, החוצה מן העיר, ולא פונים שמאלה לכיוון השילוט למצדה!

המשך רכיבה בירידות "סדום ערד" על כביש 31 עד צומת זוהר.
זהירות בירידות
, אנחנו בחושך בכביש ללא תאורה, ואלומת הפנסים שלנו מכוונת ישר ולא לכיוון הפניה. סעו בזהירות!

ממשיכים בנסיעה עם הכביש שמאלה (צפונה) על כביש 90, רכיבה עד צומת מצדה, ושם פנייה שמאלה עד למגרש החנייה.

הגעה צפויה למצדה לקראת 05:00 – 05:15 בבוקר, כאשר הזריחה צפויה כאמור לקראת השעה 6:25.
 

מיצו

New member
טיול מצדה של ראש השנה התחיל בקיץ 2002

כהתארגנות קטנה של כמה חבר'ה מפורום 8 של תפוז – אופנועים. הרעיון היה טיול לילי ובסופו לצפות בזריחה הראשונה של השנה. הטיול היה מוצלח למדי והחב'רה קבעו שייפגשו לאותו טיול גם בשנה הבאה.

לינק לשירשור סיכום הטיול המקורי
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=8&MessageId=7154389

מסיבות כאלה ואחרות שנה לאחר מכן לא יצא לפועל הטיול אך בשנה לאחריה כבר היה ברור שב- 2004 ישוחזר הטיול המקורי. ב- 3 ביולי 2004 קרה אסון ונתנאל, אחד מהחבר'ה שהובילו את הטיול המקורי, נהרג בתאונת אופנוע יחד עם חברתו שקד ברמת הגולן. למרות האסון ואולי דווקא בגללו הטיול ב- 2004 התקיים בסופו של דבר והפך לטיול לזכרם של נתנאל ושקד. הפעם הצטרפו לטיול כבר רוכבים רבים למרות הארגון הספונטני והמהיר.

לינק לשירשור לזכרם של נתנאל ושקד
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=8&MessageId=34720882

לינק לשירשור סיכום טיול ההנצחה הראשון
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=8&MessageId=39056234

בשנים לאחר מכן המשיך הטיול להתקיים מידי שנה בעידודם ואירגונם של גולשים בפורום ומנהלי הפורום. התחלפותם של מנהלים בפורום ופרישתם של גולשים ותיקים לא מנעו מהטיול להתקיים שנה אחרי שנה. ההיענות גדלה משנה לשנה, ומספר המשתתפים הלך וגדל. החלו אף התארגנויות עצמאיות להגיע למצדה בבוקר ראש השנה, אם זה מהצפון ועם זה של קבוצות רוכבים איטיות יותר. חלק גדול מהרוכבים לשעבר המשיך להגיע למצדה גם עם אוטו ולפעמים עם כל המשפחה.

לצערנו, עם השנים הפורום איבד חברים נוספים בתאונות והטיול הוקדש גם לזכרם. בשנת 2008 הגיעו לרכיבה כמה מאות בודדות, ב- 2009 כבר היו אלה כמה מאות רבות, ב- 2010 גירדנו את ה- 1000, וב- 2011 היו כבר למעלה מ- 1500 אופנועים וקטנועים מכל הסוגים, המון גדול של רוכבים, רוכבות, מורכבים ומורכבות.

לינק לשירשור סיכום הטיול משנה שעברה
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=8&MessageId=156084823

כיום, הרעיון מאחורי הטיול לא השתנה הרבה מהייעוד המקורי. טיול בקצב איטי, בלי השתוללויות, מתאים לרוכבים חדשים ומנוסים כאחד, צעירים ומבוגרים, אופנועים או קטנועים בנפחים כאלה ואחרים. טיול לגיבוש החבר'ה בפורום, כזה שמשפחות שלמות מצטרפות אליו. טיול מצדה הפך כבר מזמן למסורת של ממש בפורום וגם השנה יתקיים כמו תמיד.
 

מיצו

New member
האותיות הקטנות - נא לקרוא ולהבין

הסרת אחריות - בעצם השתתפותם, כל רוכב או רוכבת מצהירים בזאת כי הם עושים זאת על אחריותם האישית בלבד, וכי בשום צורה ואופן לא יהיו מנהלי פורום 8 אחראים לשום תקלה, תאונה, פגיעה, פציעה או נזק שעלול להיגרם לכל אדם או רכוש בגלל השתתפותו ברכיבה זו. אנו מבקשים מכל מי שיבחר להצטרף לעשות זאת רק לאחר מנוחה מספקת ולשמור על כללי רכיבה נכונה ובטוחה. בנוסף, עליו לוודא את תקינותו המכאנית של האופנוע/קטנוע שעליו אתם רוכבים, להקפיד על שימוש בציוד מיגון תקין (קסדה, אטמי אוזניים, כפפות, מעיל איכותי וממוגן, מגפי רכיבה ורצוי גם מיגון ברכיים ומיגון גב. מי שרוצה לבוא עם חליפת רכיבה ולהיות ממוגן יותר, מצויין). כל רוכב אחראי על קיומם של רישיונות וביטוחים כחוק, ומצהיר בזאת על רכיבה נכונה ולא מסוכנת לעצמו ולסובבים אותו. מי שלא מכיר את הכבישים ורוצה לרכוב לאט יותר, שירכוב במגבלות שלו ולא של מי שרוכב לפניו או מאחוריו.

אנחנו חושבים שזה לא יהיה מוגזם להגיד שבשנה שעברה החוויה היתה מדהימה ועם למעלה מ- 1500 אופנועים ורוכבים/מורכבים. השנה אנחנו צופים השתתפות גדולה אפילו יותר. בואו בהמוניכם, מצפים לראות אתכם שם!
 

מיצו

New member
רכב חילוץ

גם השנה יצטרף אלינו רכב חילוץ. הפרטים הסופיים נסגרים כעת, נעלה מידע בנידון בהודעה המנהלתית בשבוע הבא.
 

מיצו

New member
קבוצות רכיבה מאזורים שונים בארץ

כמו בכל שנה, גם השנה יצאו רוכבים מאזורים שונים ויחברו אלינו במרכז. קבוצות אחרות (בעיקר מירושלים ומודיעין) יסעו דרך כביש 1 מזרחה עד קליה, ואז דרומה על כביש 90.

אנא, הרימו דגל אם אתם מארגנים קבוצות כאלה.
 

מיצו

New member
בקשה למתנדבים - מצדה 2012

כמו כל שנה, גם השנה אנחנו צריכים מספר בעלי תפקיד, בהתנדבות כמובן.

חובשים + פק"ל (כל אחד לפי יכולתו)

חמושים + פק"ל (כל אחד לפי התיק הפלילי שלו)

מרשלים לאתר עצמו + עזרה בהכוונה בחניה (אם אפשר, נא להביא ווסט זרחני, לנו אישית אין לחלק)

אם אפשר, נא לציין לאיזה תפקיד אתם מתנדבים. היינו שמחים שבעלי התפקידים יצאו, איתנו, מת. דלק הסיירים. החובשים צריכים להתפרס פחות או יותר על החצי האחורי של השיירה. החמושים לא צריכים לירות באף אחד, אבל אנחנו רוצים לדעת מיהם, ואיפה הם, וכמובן צריכים עירנות מוגברת.

בנוסף, מכיוון שאנחנו לא יכולים לשלוט על כל אורך הציר, אנחנו צריכים שכל המתנדבים לעיל יבואו לתדרוך קצר לפני היציאה כדי לקבל ולתת מספרי טלפון חיוניים כולל של שאר החובשים, החמושים, שלנו, של הגרר ושל כל מי שצריך להכיר.

אפשר לענות פה, ואפשר גם במסרים לי או לאבי אלבז או לגמגם.
 

iec

New member
זה שקנית אופנוע לבן לא אומר שקנית ביצים

 
למעלה