הרכבה על אופנוע

Shpritz

New member
הרכבה על אופנוע

אז אני כבר חודש וחצי עם הפיציאר שלי. בגדול? טוטה מבסוטה.
כבר מתחיל להכיר את הכלי. נוח לי עליו וכל זה.

אבל מתחיל לעלות הצורך בהרכבה.
האם יש "חוקים" להרכבה? איך עולים? מה עושים? וכל זה?
הרכבתי על קטנוע בעבר. עליתי על הקטנוע, החזקתי חזק בכידון כדי לשמור על שיווי משקל והמורכב הרים רגל והתיישב.
זה בגדול אותו דבר?

מודע כמובן לעובדה שבנסיעה צריך ליידע את המורכב להטות יחד עם הסיבוב אבל אשמח לעוד טיפים בנושא.
 
חשוב ביותר

להזהיר לא לגעת באגזוז.

עולים לאופנוע מהצד הנגדי לאגזוז.

נעליים סגורות, מכנס ארוך, מעיל...

כמובן קסדה מלאה.

להזהיר/לדרוש שהמורכב לא יעשה תנועות חדות בזמן הנסיעה שיפילו את שניכם לכביש...
 

Shpritz

New member
תודה


בדיוק מה שהייתי צריך.
 

jinji0

New member
בלי להעליב את המורכב/ת בפוטנציאלים...

חשוב מאוד להתחיל מקטן (כלומר משקל מופחת)
ככל שהבן אדם גדול יותר הוא משפיע יותר על ההיגוי של האופנוע (תלוי גם מאוד באופנוע עצמו)
ויותר מזה, כל תנועה שלו, הרמת תחת, התמתחות, או שיעול יגרמו לך לאבד שיווי משקל שרק מיומנות הרכבה תוכל להתגבר עליו.

חשוב להיכנס לאט לאט לעסק הזה, עכשיו זה לא רק החיים שלך שבסכנה.
ובנושא הזה, אנקדוטה קטנה - ברוב המקרים מי שיוצא עם הפגיעה הכי קלה הוא הרוכב, לרוב מי שיפגע הכי קשה זה המורכב וזה מסיבות רבות:
הוא לא מיומן, הוא לא מוכן לפגיעה (שאתה כבר הספקת להבין ולהתכונן), הוא לא ממוגן כמוך (תדאג שיהיה) וכו'...
בקיצור עשה זאת באחריות.

נדב.
 

Radniel

New member
תמיד מומלץ לעשות תדריך קטן לפני עליה

* להסביר את החשיבות שבתנועה יחד, כמקשה אחת.
* להסביר שהאגזוז רותח ולא כדאי לגעת בו.
* לא להוריד רגליים בשום שלב, במיוחד לא בעצירה ברמזורים.
* עליה וירידה מהאופנוע רק כשאתה מאשר.
* שיהיה אות מוסכם להאטה ולעצירה, במקרה הצורך (טפיחה על הכתף עדיפה על צעקות, כי לא תמיד תשמע בנסיעה).
* רכיבה זהירה וחלקה יותר מהרגיל, כי הדינמיקה של האופנוע משתנה.
* תבדוק שהצמיגים מנופחים בהתאם להמלצות הייצרן לרכיבה בזוג.

וכמובן מיגון מלא לשניכם.

ותזכור שיש עוד חיים באחריותך - רכב בזהירות ותחשוב פעמיים על כל תכנון הנסיעה.
 

M O R M

New member
בשביל מה להרכיב? אני מוריד את הרגליות מורכב..

בכל אופנוע אני מוריד את הרגליות מורכב.

הגישה שלי אומרת שכל אופנוען נופל מתי שהוא.
אני נופל תמיד והרבה - בממוצע פעם בחצי שנה בכביש וחמש פעמים ברכיבה ממוצעת בשטח.

אז בשביל מה שאקח אחריות על הנפילות של המורכב?

אני יודע איך ליפול , והמורכב?

לא מרכיב נקודה.
 

בנדיטון

New member
מוטי אתה נופל יותר מדי, מה עם קורס רכיבה?


שמע בגדול אתה צודק, קשה לקחת אחריות על חיים של אחר, בייחוד כשמדובר באופנוע. אבל אם מדובר בכלי תחבורה עיקרי, חלק מהעניין הוא להרכיב מדי פעם.

כמה נקודות חשובות לפני החלטה על הרכבה:

א. וודוא שמשקל המורכבת אינו עולה על 47 ק"ג. אם כן, היא דבה ואתה חתיכת לוזר מכוער.

ב. תדרך את המורכבת לפני העלייה על המטוס:

1. תחזיקי בי ולא באופנוע, כי כשאני אתן גז אני רוצה להרגיש את הציפורניים שלך; לראות כמה מזוכיסטית את אח"כ במיטה.
2. דיר באלאק אם את נותנת לי ראסיות עם הקסדה בהעברות הילוכים. אני מחזיר, וחזק. ומצדי שייתפסו לך השרירים במאמץ להחזיק את הראש ישר.
3. תעיפי את הקליפס מהשיער ועגילי הטבעות הענקיים האלו של הערסיות, זה יכאב לך.
4. אל תתנגדי כשאני פונה עם האופנוע. זרמי איתו. לא, לא ניפול בגלל שזה אופנוע "כבד".
5. אם את רוצה לומר לי משהו, אל תגידי. תהיי בשקט את מפריעה לי להתרכז בלעשות דאווין בפלורנטין עם הלאו-וינצ'י החדש שלי.
6. בכל זאת חשוב לך לסמן לי משהו? שלחי את היד קדימה ככה שאראה אותה בזווית העין ולא אצטרך להסתובב אלייך.
7. בסוף הרכיבה רדי מהצד הנגדי לאגזוז. אם כל כך בא לך משהו גדול וחם באזור רגלייך, אל תדאגי תקבלי אותו ממני אחר כך.

ג. לאחר התדרוך הקצר עלו על האופנוע וצאו לרכיבה. לא לשכוח לתת ברקסים חזקים, כי כאן באות לידי ביטוי עוד שתי נקודות חשובות:
1. אם פעלת נכון ווידאת שהמורכבת אינה עולה על 47 ק"ג, לא תתאמץ בלחיצת המאסה שלה על גופך הגברי בזמן הבלימה.
2. זו תהיה הזדמנות מעולה להרגיש כמה עסיסיים זוג התפוזים שלה (אני לא אוהב מלונים).


בהצלחה!
 
הכל הולך ?

המוכשר שכתב את הפוסט שאליו אני מגיב כאן, גם הוסיף פוסט עם "המדריך המלא לפירוק בשר האישה" (הכותרת שלי). תסתכלו בקובץ איך זה נראה.
הפוסט ההוא ישב כאן 24 שעות, עד שהתרעתי על סקסיזם, ואז אותו מוכשר ענה שזה נכתב "בהומור", והוא מסכים (באמת יפה מצידו...) שימחקו את זה. וזה אכן נמחק מיד אחר-כך.

אז שלוש שאלות למנהלים:
1. איך קרה שהפוסט ההוא שכן פה 24 שעות בלי שנקפתם אצבע, והוא נמחק רק אחרי שהוא "הסכים" שתמחקו אותו ?
2. מדוע פוסט נמחק בלי אזהרה פומבית לכותבו, ובלי הבעת שאת-נפש ברורה ? יש לזה קשר למעסיק של המוכשר ההוא (שעובד בהונדה) ?
3. האם משפטים כדוגמת: "וודוא [השגיאה במקור] שמשקל המורכבת אינו עולה על 47 ק"ג. אם כן, היא דבה ואתה חתיכת לוזר מכוער", וגם: "אם כל כך בא לך משהו גדול וחם בין רגלייך, אל תדאגי תקבלי אותו ממני אחר כך" - נראים לכם כהומור גם כן ? אחרת למה לא נמחק גם הפוסט שבלינק ?

ולמוכשר בעצמו: דווקא נראה לי שאתה הוא מי שחסר לו "משהו גדול וחם בין הרגלים", ואתה חושב שאופנוע הוא התחליף שיספק לך את זה.
 
אתה צודק !

גברים אמיתיים אוהבים את הנשים שלהם מפורקות.
ומי שאומר שהוא לא אוהב את זה - הוא צבוע או טרול.
 

אנימור

New member
לכל אחד יש זכות להגיב כאן, אף אחד לא חייב

להזדהות בשמו או להגיע למפגש הפורום ולשים מדבקה מזהה על החולצה, על מנת שיתירו לו לכתוב בפורום.
 

Red Ross

New member
נכון ! אז למה לפתוח שם משתמש נוסף, ולא להגיב פשוט, בשם המשתמש המקורי והמוכר ?!
 

אנימור

New member
אין לי מושג, וגם לא אכפת לי מהכינוי שלו.

אולי חסמו אותו בכינוי הקודם, אולי נמאס לו. כאמור, לא אכפת לי. אני פשוט טוען שלכל אחד יש זכות להביע את דעתו בפורום, כל עוד הוא לא עובר על חוקיו.
 
למעלה