סקר אריכות חיים של צמיגים

מיצו

New member
סקר אריכות חיים של צמיגים


עלות רכישת צמיגים, אצל רובנו, מהווה חלק נכבד מאחוז ההוצאה השוטפת על אופנוע. יש מגוון רחב של צמיגים לאופנועים שונים ולמטרות שונות. חלקם עם אופי ספורטיבי מאוד ואורך חיים מוגבל, חלקם עם תרכובות כפולות עם אורך חיים בינוני וכו' וכו'.

מה שאני מחפש זה ליצור מאגר של סוגי צמיגים ואורך החיים שלהם על פי ניסיונכם האישי בלבד.

איך זה צריך להיראות?

כותרת ההודעה מוגבלת ל- 45 תווים אך יכולה להכיל מידע רב. רצוי שנוכל ללמוד על הצמיג מהכותרת עצמה, שתכיל את היצרן ואת הדגם, את האופנוע ואת הקילומטראז' בקיצור. לדוגמה:

"פירלי דיאבלו קורסה אחורי 6K ק"מ על R1"

בגוף ההודעה אפשר להכניס מלל נוסף, לדוגמה אופי הרכיבה (ספורטיבי מאוד, רגוע, משולב), האם מדובר בסט מלא או רק אחורי, והאם הייתם מאוד מרוצים מהצמיג ומהאחיזה שלו, או מאוד מאוכזבים ממנו. לדוגמה:

"סט מלא, החזיקו יפה מאוד גם ברכיבה אגרסיבית בכוכב יאיר ובטיולי שבת, אוחזים מצויין מהרגע הראשון, אבל כשהם נגמרים הם הולכים מהר מאוד וצריך להחליף."

אין בהודעה זו משום פרסומת לאף יצרן, זו רק דוגמה. אולי נצליח לאסוף מידע מהידע הקולקטיבי של חברי הפורום כדי לשמור את המאגר הזה לפעם הבאה שנצטרך להחליף צמיגים.

תשתדלו להיצמד לנושא ולהגיב נקודתית.
 

מיצו

New member
ברידסטון BT015 אחורי 9K היאבוסה

סט, אחלה צמיג לאופנוע הזה, לא סופר דביק אבל אוחז מצויין. אין זריקות זנב, ואוחז לא רע גם בתחילת נסיעה.

הקדמי מחזיק אצלי יותר מכפליים, אבל על כל שני אחוריים אני מחליף קדמי אחד.
 

iec

New member
ברידג'סטון BT15 אחורי 12K ק"מ על CB1000R

הוחלף ב-Z8 של מצלר שאוחז יותר טוב ממנו בכל מצב ומחזיק מעמד יותר ממנו זה בטוח. עד עכשיו עם 9K ק"מ ונראה שיש לו כ-50% לפחות.

אופי הרכיבה: רוב הרכיבות היו בינעירוניות מהירות.

הצמיג הבא כנראה יהיה שוב Z8.

הקידמי BT15 המקורי עדיין על האופנוע וכנראה שיוחלף עוד כ-3K ק"מ...כלומר ב-24K ק"מ.
 
פירלי אנג'ל אחורי 8K ק"מ Z750

ועדיין מרגיש צעיר. אחיזה השתפרה מאוד ביחס לדאנלופ ספורטמקס
 

l coyote l

New member
מישלן פיילוט פאוור אחורי 16K ק"מ, CBR600RR

רכיבה משולבת (יומיום מנהלתי + סופ"ש ספורטיבים + ביקור או שניים בכוכב).
אהבתי והחלפתי לאותו דבר. אוחזים יופי + אורך חיים נאה.
הקדמי (אותו דגם) הוחלף כשקניתי את האופנוע לפני 20K ולא דורש החלפה בקרוב.
 

sagyrotem1

New member
כרגיל בהתחלת כל צמיג חדש - האחיזה בשמיים...

לאט לאט יורד ...
לא שמתי לב להבדל גדול מידי....
את הROAD2 קיבלתי כבר משומש (כ 5K) אז אין השוואה אמיתית...
כרגע אני על Z6 - מרגיש אותו דבר....
 
CONTI RACE ATTACK סט על ורסיס - 8K אחורי

קדמי החזיק כפול. קניתי את האופנוע עם הסט הזה חדש.
אין ספק שזהו צמיג משובח אבל לא מתאים לאופנוע.
בהטיות חריפות (עד הגששים) במהירויות לא גבוהות הרגיש הצמיג הקדמי שהוא "מושך" לתוך הפניה, מה שהגביר את חוסר הבטחון.

אחרי 8K האחורי כבר היה שטוח באמצע - למרות שהאופנוע בילה המון על הצד. המנהלתיות פשוט גמרו אותו.
 

מיצו

New member
פירלי MT90 על KTM Adventure 990 אחורי 10K

רכיבה אגרסיבית, הרוב המכריע כביש. קדמי יחזיק בערך 18K באותה רמת רכיבה. מעט מאוד שטח, אבל בכביש הם מספקים אחיזה מעולה(!!!). לא הייתי מחליף את זה בשום צמיג אחר על האופנוע הזה ובאותו סגנון רכיבה.
 
אותו צמיג על GS1150 החזיק 15000

רכיבה מתונה בכביש אבל הרבה שטח רע......
קדמי החזיק גם באזור ה20000
 
מישלין pilot road 2 סט על ורסיס - אחורי 30K

צמיגים מושלמים לאופנוע.
לקאת סוף חייו הצמיג האחורי הרגיש קצת יבש, לווה בזריקות זנב תכופות בפתיחה של הגז ביציאה מפניה.
עבור הצרכים שהיו לי - כלי יומיומי וטיולים כל סופ"ש (יותר מ4K ק"מ בחודש) הוא היה מושלם.

הוחלף לפירלי אנג'ל כי לא היה במלאי מישלין ולאחר כמה אלפי ק"מ האופנוע נפח את נשמתו.
 

gauss320

New member
סט מצלר M5 על ZZR600, מעל 10K

אחלה סט,החזיקו קילומטראג' מכובד שכולל עירוני,בינעירוני,טיולים וקורס+יום מסלול אחד. אחיזה מעולה כמעט מהרגע הראשון,מתחממים מהר.
עכשיו כבר די גמורים ודורשים החלפה,ועדיין עושים את העבודה יפה.
 

sadiktm

New member
ברודג'סטון bt016,על gsxr750 בקושי 8k

אחיזה מצויינת.אורך חיים לא משהו.
אני רוכב מאוד רגוע יחסית כמובן.רוב הנסיעות בכבישים פתוחים
 

רותםב

New member
דנלופ d908 אחורי על ktm690 אינדורו

החזיק כ15000 קם. נסיעה רגועה פלוס שטח מדי פעם. רוכב במשקל נמוך משהו...
 

avi elbaz

New member
פירלי דיאבלו רוסו 2 אחורי 13K SV650S

רכיבה בין עירונית מהירה מאוד פעם בשבוע לפחות וטיולי שבת. נשחק לקראת הסוף עד רמה של חריצים בצמיגים, כמו שמופיע בתמונה. הוחלף בפירלי אנגל לפני שבועיים.
אחיזה מצויינת המון ביטחון ברכיבה.
 
למעלה