ההוזלות בביטוח חובה

avi elbaz

New member
דווקא עכשיו כשהפרמיריז מתקרב ביטלת את החברות?

שילמת כסף, ועכשיו, כשאתה יכול להשפיע דרך החברות שלך בליכוד כדי ליצור לחץ אתה פורש ?
 

avi elbaz

New member
"סקפטיות תוציא אותך קרח מכאן ומכאן"

כדברי הפרסומת ההיא. גם השקעת כסף בהתפקדות לליכוד ולא יצא לך להיות ברשימות של חברי הליכוד בפריימריז הבאים.
 

h a j b i

New member
עידכון


ביום ראשון תתקיים ישיבה של ועדת הכלכלה בנושא הזה. אני מניח שבסופה נדע האם אלו ההוזלות המתוכננות והאם זהו סוף פסוק מבחינת האוצר ליישום החוק.
 

menyroth1

New member
מוקדם לשמוח בידיעות אחרונות כתוב משהו אחר

לפי ידיעות אחרונות רק אופנועים שמנועם הוא מתחת ל 250 CC יזכו להנחות הללו .
 

gamgam

New member
"מוקדם לשמוח״


אתה לפעמים גם קורא שרשורים לפני שאתה מגיב?
 

ballistra

New member
מה כדאי לעשות למי שמחדש עכשיו ביטוח?

אני בן 25 עם 125 סמ"ק. האם כדאי לי לנסות לעשות ביטוח רק ל2-3 חודשים ומ2012 לעשות ביטוח "מוזל" לשנה? אם אני אעשה עכשיו ביטוח לשנה אני אהנה מההנחה ב2012 למרות שעשיתי אותו ב2011? תודה לעונים.
 

מפתחSoul

New member
עד הקיץ (כשתגמר הפוליסה הקיימת)

אני יכולה להמשיך לישון... זה במילא לא יהיה תקף לי ולרוכבים במצבי, שכבר ביטחו לא מזמן.
 

vstrom1000

New member
בעיני, גם מחיר של 4000 שח לשנה לא מקובל

חובה, חובה אבל, אולי, לא חייבים, אם כי זה מחייב מוד רכיבה רגוע ואחראי מאד
 

h a j b i

New member
דעתי בעניין עבור המתקשים בהבנת הנקרא

לאורך השירשור ניסיתי להסביר לגולשים את משמעות ההצעה הקיימת כרגע. משום מה חלק פירשו זאת כאילו אני מרוצה מההצעה הזו. אז למען הסר ספק, אני לא. ההצעה הזו ביזיונית ואין לי כלל ספק שחלק לא קטן מהכסף שיגיע מההעמסה יילך להקטנת הגירעון השנתי של הפול ולמעשה בפועל לכיסי חברות הביטוח. זה לא משנה את זה שעדיין עבור רובינו, זה יותר טוב ממה ששילמנו בשנתיים האחרונות. אני יכול להבטיח לכם שהאכזבה שלי מהמצב הנוכחי לא קטנה משלכם ורוב הסיכויים שאפילו הרבה יותר גדולה לאור מה שהשקעתי במאבק הזה (בערך פי 10 מכמעט כל הגולשים פה בשירשור). מן הסתם, האכזבה של ניסים שהשקיע בערך פי 10 ממני (ובחשבון פשוט, פי 100 מרובכם) גדולה אפילו. יותר. אז מה אני יכול לעשות? כרגע, כנראה לא הרבה. ביחד עם חברי המטה? כנראה שגם לא הרבה אבל זה עדיין נבדק. ביחד עם שאר הפעילים שהשתתפו בהפגנות ובמאבק? גם לא נראה שהרבה ואפשר לראות את זה אפילו פה ממיעוט המשתתפים בדיון הזה. לא נראה שנשארו יותר מידי כאלה שאכפת להם. להתלונן ולהתבכיין כולם יודעים אבל להשקיע שעתיים בפעילות כל כך חשובה (הפגנת כוח לפני פירסום ההנחות)? זה כבר יותר מידי בשבילם. אז מה שנותר לעשות כרגע זה להמתין לדיון ביום ראשון, לראות האם זו באמת ההנחה שנקבל או שאולי זה עוד פתוח לשינוי. לאחר מכן נראה מה עושים ואם יש בכלל עם מי לעשות את זה.
 

jeffy1

New member
יש סיכוי שניסים עצמו יכתוב כאן

מה אפשר\ אי אפשר לעשות? יש סיכוי שמשהו מיזה השתנה?
 

מיצו

New member
אותי מעניינת המתמטיקה

כפי שכתבתי בפוסט שלי: 2.5 מיליון רכבים פרטיים, לפי חישוב של 1500 ש"ח פוליסה ממוצעת (זה כנראה יותר מזה אבל אני עושה הנחה), ועל זה 2% (6 לעומת 4 המקוריים). זה אומר כ- 75 מיליון ש"ח תוספת לפול. 75 מיליון ש"ח. מצד שני, כ- 100,000 דו-גלגליים (יש הנוקבים במספרים נמוכים יותר - כ- 80,000), שנניח שכולם עושים ביטוח חובה (אם כי האוצר עצמו מדבר על כ- 20% שכלל לא עושים ביטוח), לפי פוליסה ממוצעת של 3500 ש"ח. קח 75 מיליון וחלק ל- 100,000, אתה מקבל 750 ש"ח שיכולים, על פי חישוב זה, לרדת מהתעריף של כל אחד ואחד ואחד מאותם 100,000 מבוטחים. אם המספר הוא באמת נמוך יותר, אז אנחנו כבר מדברים על כ- 950 ש"ח שיכולים לרדת מהתעריף של כל אחד ואחד מאיתנו, ואם באמת כ- 20% כלל לא מבטחים את עצמם, אז המספר יכול להגיע עד לכ- 1100 ש"ח הנחה לכל אחד ואחד מאיתנו. לא דיפרנסיאציה ולא נעליים. ואתם יודעים מה, אני זורם. נניח דיפרסיאציה, נניח שרק הרוכבים עד גיל 30 יהנו מההנחה, ואפילו אתם יודעים מה, רק אלה עד גיל 30 ורק עם קטנועים בנפח עד 250 סמ"ק. כמה מתוך ה- 100,000 דו-גלגליים הם כלים בנפח עד 250 סמ"ק? אם אני מסתכל על נתוני מסירות הכלים ומשליך מזה על סך השוק הדו-גלגלי אז מדובר בכ- 75%-70% מסך השוק. ז"א, שאותם 75 מיליון ש"ח שמוזרמים החל מהחלת החוק לקופת הפול אמורים להתפרס ולתת הנחה "רק" ל- 70% מסך הכלים המבוטחים, כלומר הנחה עוד יותר גדולה עבור כל אחד ואחד מאותם ברי מזל עד גיל 30 ועם קטנועים בנפח עד 250 סמ"ק: כ- 1100 ש"ח הנחה לפי תסריט של 100,000 דו"גים שכולם מבוטחים, דרך כ- 1300-1400 ש"ח הנחה לפי תסריט של כ- 80,000 דו"גים כשכולם מבוטחים, ועד למקסימום של כ- 1700 ש"ח הנחה לפי תסריט שבו לא כולם מבטחים את הכלים שלהם. אז? גם אם אנחנו מסכימים לדיפרסיאציה ונניח שרק הרוכבים עד גיל 30 ורק עם קטנועים בנפח עד 250 סמ"ק אז איפה ההנחה היפה הזו שהם אמורים לקבל? איך זה בדיוק מסתדר עם המספרים שכרמל שאמה הכהן העלה בפוסט הפייסבוק שלו, וש- YNET ומאקו פירסמו? איך? איפה הכסף? לאן הוא הולך?
 

h a j b i

New member
כתבתי לאן

לדעתי, חזרה לכיסי חברות הביטוח. ידענו שזה יקרה, ידענו שלא כל הכסף יופנו אלינו אבל גם בתרחישים הפסימיים אני לפחות, לא חשבתי שיופנה אלינו כל כך מעט.
 

מיצו

New member
והמספרים צריכים להיות אף גבוהים יותר כיוון

שתכלס לא כל מי שיש לו קטנוע עד 250 סמ"ק הוא גם עד גיל 30. יש כאלה מבוגרים יותר. לכן, גם אם מסכימים לדיפרסיאציה - המספרים שאותם רוכבים צריכים לקבל צריכים להיות הרבה, הרבה יותר גבוהים.
 

בועז בר

New member
לי יש חשבון יותר פשוט, שמתבסס על ההעלאה

האחרונה: ב-15/11/09 ירד הפול מהעמסה של 4.25% ל-3.75% => חצי אחוז בסה"כ. המחירים עלו ב מ מ ו צ ע - ע"פ החישוב של המפקח והאוצר(!) ב-12% בממוצע. כלומר חצי אחוז העמסה שווה 12% בפוליסה. כלומר כל אחוז העמסה שווה ל-24% בפוליסה. המעבר להעמסה של 6% = תוספת של 2.25% = צריכה להיות מתורגמת להנחה מ מ ו צ ע ת של 54%
על המספרים שמתקבלים אחרי ההנחה הזו - צריכה להיבנות הדיפרנציאציה. כל הנחה שאינה מקורבת למספרים הנ"ל - נראית בעיני ככישלון וכיריקה בפרצוף של כולנו. מעבר לזה אני חושב שהקרדיט שנשאר ל"מטה המאבק" שווה בערך לכמות הרוכבים שהגיעו בסוכות ל"הפגנת הכוח" שלנו מול שר התחבורה. כל מי שמעורב בענין הבין בדיוק כמה רוכבים יגיעו לפריימריס. הראינו להם בדיוק מה אנחנו שוים והתוצאה בהתאם.
 

מיצו

New member
גם זו דרך להציג את זה. אתה צודק.

2% מכל פוליסה של 2.5 מיליון פוליסות בשנה זה ה-ר-ב-ה כסף, וזה כסף שבהתאם לרוח החוק צריך לחזור אלינו. אם ההורדה של רכיב ההעמסה גרמה למחירי הפוליסות שלנו לעלות בחדות ובפתאומיות בנוב' 2009, בלי שום תירוצים של "עוד לא התחלנו לראות מספרים" או "עוד לא גבינו את הסכומים מפוליסות בעלי הרכבים", אז העלאת רכיב ההעמסה אמור היה להשיג את אותו אפקט בדיוק: הוזלה מיידית, ללא שום דיחוי, בשיעור של קרוב ל- 50% עבור כל פוליסה של כל רכב דו-גלגלי החל מאוקטובר 2011! כל משחק אחד עם המספרים הוא זריית חול בעיניים. בועז, אתה הכית במסמר בול בראש. השתמשת באותם מספרים שהאוצר השתמש בהם בנובמבר 2009, ולדעתי, זה המוטו שצריך ללוות אותנו.
נוב' 2009: הפחתה של רכיב ההעמסה מ- 4:25% ל- 3.75% (חצי אחוז) = העלאה של 12% בפוליסות הביטוח של כל רוכבי הדו-גלגלי בישראל.
נוב' 2011: העלאה של רכיב ההעמסה מ- 3.75% ל- 6% (2.25%) = הוזלה חלקית, לחלק מהרוכבים, עבור חלק מהכלים הדו-גלגליים, בשיעור זניח של כ- 10%. לאן הולך הכסף? על מי מנסה האוצר לעבוד?
 

ז ר ח

New member
לא זוכר מתי אבל זהר זהר כתב שהם

משחקים עם המספרים. פתאום הנתונים שונים ועלויות פיצויי הביטוח של דו"ג עלו כביכול.
 
למעלה