ההוזלות בביטוח חובה

RIDE TO LIVE

New member
מ"ס השליחים קטן משנה לשנה. הטכנולוגיה -

עושה את העבודה במקום. זה מקצוע נכחד.
 

orgeva

New member
ממש לא נכון.

שליח זה לא פקס שהדואר האלקטרוני החליף. בתור שליח אני יכול לומר לך ששום טכנולוגיה לא תחליף את המסירה המשפטית,את העברת הקלסרים וחומרים מהארכיבים לרו"ח ועו"ד. ועם כל החתימות האלקטרוניות שמדברים על זה כבר למעלה מעשור,עדיין כל עו"ד רוצה חותמת נתקבל על כל מסמך רשמי שהוא שולח לקולגה או לרשויות. כמו כן טכנולוגיה לא תעביר חומרי גלם לענפי תעשיה קטנים כמו תכשיטים,קוסמטיקה,אלקטרוניקה,סלולריים ועוד... וכמו כן נראה לי שהטכנולוגיה להעברת מתנות לחג כדוגמת סלסלות שי,בקבוקי יין ולוחות שנה עדיין לא קיימת. ואל תשכח שבלי לאו טק הייטק לא יכול להתקיים,אז בבקשה לא לזלזל. לא נכחד ולא ייכחד.
 

orgeva

New member
רק ליידע כללי למי שלא יודע,קטנועי שליחויות

מבוטחים רק בפול,ומשלמים משמעותית יותר עבור הביטוח חובה. ביטוח חובה מלא בלי השתתפות עצמית 5,250 ש"ח. ביטוח חובה עם השתתפות עצמית 4,200 ש"ח. אין לי היסטוריית תביעות ואני מעל גיל 30 ואלו המחירים שאני משלם אם כך השליחים מראש משלמים יותר בגלל חלק מהטענות שציין מיצו (אישית לא מסכים עם ההכללה שהוא עשה בנוגע לשליחים).
 

אהוד א1

New member
רק לידע כללי לאור גבע...

יש ה-מ-ו-ן רוכבים שעובדים כשליחים עם הקטנוע הפרטי שלהם, משלמים ביטוח רגיל ומתפרנסים מטיפים בשחור.
 

orgeva

New member
רק ליידע כללי אהוד1,ביום שאחד מהם יעשה תאונה

וייתבע את חברת הביטוח,תיהיה בטוח שבמידה והחוקר ביטוח יגלה (וכמובן שתמיד קיים הסיכוי שהוא לא ייגלה) שהבחור עשה את התאונה בזמן העבודה על הקטנוע,כסף יהיה לו קשה להוציא מהם. ואין קשר לטיפים בשחור,שליח שעובד על הקטנוע שלו גם מקבל כסף ממקום העבודה בלי קשר לטיפים,ושם כבר יש תלוש והכל ממוסמך. ואם אתה לא מאמין לי תשאל את הסוכן ביטוח שלך. כשאתה מתקשר לעשות ביטוח אחת השאלות הם לאיזה שימוש הקטנוע. אין פה הרבה מקום למריחות,או שאתה עובד איתו חלק מהזמן או שלא. מי שרוצה לקחת סיכון שייקח.
 

עומר TT

New member
ברור לך, שבכל מאבק ציבורי

התדמית הציבורית חשובה לא פחות מאשר המספרים האמיתיים. אם היינו מדברים על מספרים נטו, אז לא היתה לאוצר סיבה לז$%ן אותנו, הרי הכל יוצא מהכיס של חברות הביטוח והמספרים מלמדים אותנו שהם היו ממשיכות להרוויח מתיק ביטוח החובה סכומי כסף דימיוניים בכל שנה גם אם פוליסה של אופנוע היתה עולה כמו פוליסה ממוצעת של אוטו. נראה לך שהציבור היה כלכך תומך במאבק הרופאים, שהציבור סובל ממנו בפועל כל יום, אם התדמית הציבורית שלהם היתה זהה לתדמית הציבורית שלנו? היום אנחנו סובלים מתדמית ציבורית גרועה אפילו מזו של ועד עובדי הרכבת, וכמעט כל הציבור מתנגד למאבק שלהם אפילו שבתכל'ס סובלים ממנו פחות מאשר ממאבק הרופאים.
 

אהוד א1

New member
אתה טועה פעמיים.

תדמית זה נחמד אבל לא מוריד פרמיות. בשיא החסימות הוזמן סקר על המאבק שלנו. לפי הסקר רוב הציבור, ושוב - אני מדבר על שיא תקופת החסימות, היה בעד המאבק שלנו. מזמין הסקר? משרד האוצר. זה לא עזר להוריד את מחירי הביטוח, נכון? לגבי המספרים - תמיד אפשר להציג אותם בדרכים שונות. האוצר טוען שהפל צריך להיות מאוזן/ריווחי. אני טוען שלא. התעייפתי, אתה מוזמן לרשום "עטין סתום" במנוע החיפוש.
 

עומר TT

New member
הביטוח לא ירד

כי כמו שמיצו כבר כתב אנחנו לא יושבים על שום שלטר שמעניין מישהו. לא של המים, לא של החשמל, אפילו לא של נייר הטואלט. זה לא משנה את העובדה שלא יכולנו לעשות אפילו את מה שעשינו בלי סובלנות כלשהי מצד הציבור הרחב, שסתמנו לו את איילון באמצע הבוקר.
 

dodmiki

New member
קיצר , קבלנו זין .

נא להרפות את פי הטבעת - ככה זה יכאב פחות ..
 

Elia4

New member
רק עוד נקודה אחת ברשותך

ההתמקדות ההסברתית ממוקדת באופנועים ונחיצותם במערך התחבורה בכביש. לדעתי, הכלב קבור במקום אחר. לאוצר אין עניין נגדנו בגלל הפציעות ותרמיות ביטוח. לאוצר יש עניין כי כל דו"ג, מתורגם לפחות כסף מס לעומת מכונית, פחות דלק, פחות באגרת הרישוי, פחות בבלאי ובחניה. המדינה מפסידה על אופנוען כסף עוד לפני שהייתה לו תאונה. הובילו כאן מהלך שבו בשקט בשקט סגרו (או לחילופין לא שיפרו) את כל האלטרנטיבות התחבורתיות לאזרח. על הרכבת אי אפשר לסמוך, ת"צ מסורבלת ואיטית, את שוק הדו"ג הפכו לבלתי אפשרי כלכלית והעלו את שויי השימוש על רכבי הליסינג. מה נשאר לאזרח לעשות כדי להתנייד? לקנות רכב. ומי גוזר את הקופה? ובגלל זה לא רוצים אותנו. האם אכלנו אותה? אולי. אבל עדיין נשאר לי כרטיס חבר הליכוד ואני בהחלט מתכוונת לעשות בו שימוש ברגע המתאים.
 

מנשה ש

New member
אופנוע כסמל סטטוס כלכלי

הצלחת הקמפיין של האופנועים בעבר חשפה את הציבור לכך שאנחנו משלמים סכומים הזויים על ביטוח, כמו גם חשפה את מחירי האופנועים בפועל ("מה? זה עולה כמו מכונית"). עכשיו אנחנו לא רק קבוצת מטורפים שאהידים מכורים, אלא גם עשירים, שמרצפים את דרכנו למוות טרום-זמנו בהרבה כסף. ללא ספק עלינו להודות לממשלת ישראל על שידרוג מעמדנו החברתי בקרב הציבור. למה להיות שלילי תמיד? זוכרים מה לימד אותנו דונאלד סת'רלנד בסרט "נועזים בעורף האוייב"? תחשבו באופן חיובי, למה תמיד לחשוב שלילי?! הערה: טעות להאשים את "נערי האוצר"; זאת הממשלה שקובעת את סדרי העדיפויות וסעיפי ההוצאות. רק לא תמיד נוח לה להודות בכך. תרגיל פוליטי ותודעתי שחוק, ששוב ושוב עובד על הציבור.
 

ז ר ח

New member
קשה לי לראות את שטייניץ

וביבי משחקים במספרים כדי לא להוריד לנו את הביטוח.
 

סינבד

New member
אני יודע שלא מאמינים פה בסבלנות...

אבל החוק שאושר בכנסת קובע: "קבעה הרשות תעריפי ביטוח למשתמש באופנוע, לא יפחת מרכיב ההעמסה בתעריף הביטוח משישה אחוזים מעלות הסיכון הטהור בשוק החופשי" עלות הסיכון הטהור מוגדרת כך: "עלות הסיכון הטהור בשוק החופשי" – עלות הסיכון הטהור בהתאם לדוחות מאגרי המידע שהוקמו לפי סעיף 11א, לקבוצת סיכון דומה המבוטחת באופן ישיר אצל מבטח;" אפשר לשחק קצת עם המספרים אבל בסופו של דבר מי שקובע את עלות הסיכון הם מאגרי המידע והם אובייקטיביים. כרגע האוצר מנסה להטות את הכף לטובת חברות הביטוח אבל עם הזמן המספרים יתבררו לאשורם. במעמד הקריאה השניה והשלישית נאמר מעל דוכן הכנסת שאם התיקון לחוק לא יביא להורדה משמעותית בתעריפי הביטוח יובא תיקון נוסף אל שולחן הכנסת על מנת ליצור תעריפי ביטוח סבירים לרכב דו"ג. גם אם הדברים נראים מאכזבים מעט כרגע, אין לי ספק שברגע שנקבע גובה מרכיב ההעמסה בחוק קודם כל, נעצרה עליית מחירי הביטוח שהאוצר רצה להוביל וזה הישג גדול כשלעצמו. אני מאמין גם שהתעריפים עוד ירדו. אם יותר ויותר אנשים יעשו ביטוח עם השתתפות עצמית ולא יתבעו על כל החלקה של סתם, מרכיב הסיכון הטהור ירד ואיתו ירדו גם התעריפים עוד ועוד. רק סבלנות. אבל מי פה מאמין בסבלנות ועבודה קשה? כאן רוצים זבנג וגמרנו.
 

mushdubi

New member
לדעתי בכלל צריך לראות בכך הישג.

נבלמה עליית התעריפים.
 
למעלה