ההוזלות בביטוח חובה

right turn

New member
כבר כמה חודשים הרפואה הציבורית על הקרשים בגלל

האנשים שאותם אתה אמור לשכנע שיורידו לך את ביטוח החובה. לפקידי האוצר במדינה יש כוח גדול מאוד בימינו, למעשה הם פשוט עושים מה שנראה להם נכון בלי להתחשב בעניין הפעוט הזה שנקרא דמוקרטיה/שלטון הרוב (שגם אנחנו מדי פעם שוכחים ממנו). תיקון מחיר הביטוח יכול להגיע רק מתוך מסגרת רחבה יותר של מדיניות תחבורתית אחרת וזה לא יקרה בגלל החברה שלעיל. אבל נחמד להשתעשע באופטימיות מדי פעם.
 

m e i t u l

New member
if you can't beat them...

join them, then hurt the team by beating yourself. מי מאיתנו ע"י חבירה לנערי האוצר, מי מאיתנו ע"י מעבר לפחית ומי מאיתנו, רחמנא לצלן, ע"י התפקדות לליכוד (והצבעה לקדימה?!).
 

פרארי1

New member
כל הכבוד על הניתוח המפוכח


אני, נאיבי שכמותי, נאחז במשפט אחד קטן מתוך הסטטוס של כרמל שאמה בפייסבוק: "אני מבטיח לא לשקוט על השמרים ולא לנוח על זרי הדפנה של ההישג הנוכחי וכבר פתחנו בהידברות עם האוצר לשיפור נוסף". אני יודע, זה לא הרבה, אבל בניגוד לארדן ומיסז'ניקוב בעבר, נראה ששאמה כן מאמין בצדקת הטיעונים שלנו ולא רק תופס עליהם טרמפ כדי לקדם את עצמו. נאיבי, כבר אמרתי, אבל כרגע, כמו מיצו, אני לא רואה הרבה אופציות טובות יותר ותרשו לי להתעלם באלגנטיות מכל אלה שמחכים "שמישהו" יארגן הפגנות וחסימות ואז הם בטוח יתייצבו בדום מתוח
 

mushdubi

New member
יכולתי לומר לך את כל הדברים הללו כבר ב-2009

מרגיש עכשיו יותר טוב? אני מניח שלא אבל המאבק הזה מראש נדון לכישלון וכך גם קרה (נראה לפי רוב התגובות כאן כי הנחה של כמה מאות ש"ח היא כישלון). בשורה התחתונה- כפי שציינת: אנחנו לא באמת "ציבור" אמיתי ואין "לנו" כל כוח משמעותי שישנה משהו. על כן, אפשר להתחיל לנצל את הזמן הפנוי ולהשקיע אותו בדברים אחרים במקום בחפירות שלא יצא מהן דבר.
 

gregovihs

New member
בזכות

אנשים שחושבים כמוך, לא יכולנו להגיע רחוק מידי ... לא מאשים אותך, זכותך לחשוב כך ואני לא בטוח שלא השתתפת במאבק אבל אני משוכנע ש עדיף לעשות את המקסימום ולדעת שלפחות ניסית
 

mushdubi

New member
זאת דעתך. דעתי שונה משלך.

הייתי בהפגנות ואף ב"סיירת" זצ"ל. ואני בכלל רוכב על אופנוע מאוד יקר כך שזה קצת מגוחך שאחד כמוני יזעק שאני לא יכול לעמוד בהוצאות הביטוח. אבל עדיין באתי ותמכתי והפגנתי. יחד עם זאת, אני מפוכח ובניגוד לכל מיני גולשים כאן שחיים ב-"להלהלנד" לרגע לא חשבתי שאכן יש סיכוי למאבק הזה. ובניגוד לכל מיני גולשים כאן שבזמן ההפגנות יצאו בהצהרות נלהבות ש"על המאבק הזה עוד ילמדו בשיעורי אזרחות בבתי ספר" אני ממש לא חשבתי שזהו מאבק "מדהים" או כל מיני ססמאות נדושות אלא שהמאבק בסופו של דבר ייכשל (אם רואים בו כמאבק להורדת התעריפים). אבל לא הבעתי את דעתי אז כדי שלא יחשבו שאני מנסה לפגוע במאבק- הנה אתה חושב שבגלל אנשים שכמוני המאבק נכשל... מבחינתי, כפי שציינתי, המאבק היה בעיקר לעצירת העלייה. עלייה שלדעתי תתחדש בתוך כמה שנים. אז- שלא יעבדו עליכם! אף אחד לא ממש "סופר" את רוכבי הדו גלגלי כמגזר.
 

redrider

New member
ובגלל זה ורק בגלל זה

צריך מועדון צרכנות של אופנוענים!!!! סתם סתם אני לא יכול באמת לקשור את זה פשוט נורא התחשק לי לצחוק על א.ר
 

gregovihs

New member
אוף מיצו

קראתי את כל החפירה מאחר ויצא לי לקרוא את הגיגך פעם או פעמיים. ראיתי שכתבת כל כך הרבה ופשוט חשבתי שבטח יש איזו פואנטה בסוף, איזה פאנץ'. אולי למורה מיצו יש רעיון סטארטאפי למאבק חדש או לפתרון הבעיה שבטח יתפוס... אז יצא שהתבדיתי ... כאחד שהשתתף שהשתתף במספר הפגנות (ממש השתדלתי להגיע לכמה שיותר, הצלחתי להגיע רק ל4...) , וניסה לתמוך ולפקוד מכרים חברים ומשפחה ולצרף אנשים למאבק, שביב האופטימיות היחידי היה הגיגך כאן למעלה. כנראה שגם זה אבד. האופטימיות שליוותה אותי בתקופת המאבק. כל ה*ין... אה ואם זה נדמה כאילו אני בא אליך בתלונות אז נהפוכו, רק משתתף בתסכול
...
 

Choia

New member
אני רוצה להציע משהו - חפירה ארוכה!

אני רוצה להציע משהו הפוך מהפרדיגמות "נאיים עליהם" ו"הפגנות וחסימת כבישים" מהסיבות ש: אין לנו איך לאיים עליהם, הם לא מפחדים מאיתנו, לא מעניין אותם, זה לא משרת את האינטרסים שלנו וכנראה שדווקא כן את שלהם. מבוא: אף אחד מאיתנו הוא לא תשובה, עופר או אריסון. כולנו קורבנות של אותה השיטה. המדינה מחייבת את רוב אזרחיה ברכישת מוצר מסוים או שיש צורך במוצר מסוים והמדינה נותנת לבעלי הון ספציפיים לגבות את הכסף עבור מצרך שאנחנו "צריכים". המדינה לא מרוויחה מזה ואת זה כולנו יודעים. כספים אדירים שיכלו להיות מושקעים בכל מה שאתם חולמים עליו הולכים לכיסים של בעלי ההון. ביטוח החובה זאת לא הפעם הראשונה שהמדינה עשתה את זה. היא עשתה את זה עם רשות הנמלים כשהפריטה את הנמלים שהיו רווחיים לחלוטין ומכרה אותם במחיר רבע מהרווח השנתי שלהם. היא עשתה את זה עם נתיבי האגרה. היא עשתה את זה עם שוק המים. היא מנסה לעשות את זה כבר הרבה זמן עם החשמל. היא עושה את זה עם הגז. והיא עשתה את זה בשוק ביטוח החובה. ואני רוצה לקחת את זה בחזרה. כולנו יודעים שיש טייקונים, אלה לא מליונרים קטנים אלא מעמד של בעלי הון מורמים מעם שמנצלים את האנשים העובדים, פעם זה היה מוסד המלוכה ובעת הנוכחית זהו מעמד בעלי ההון. למעמד העובדים באשר הוא יש כוח אחד ויחיד וזה שבלעדיו שום דבר לא עובד. אין מי שיעבוד ואין מי שימכור ולכן גם אין איש מסואב שיספור את הכסף. הפתרון פשוט באופן יחסי אבל מורכב בפרטי היישום והוא נקרא סולידריות. סולידריות בין עובדים וסולידריות בין מאבקים. העוול שלנו זהה לעוולם של אותם אלה שמוחים על הקוטג', הדלק, הדיור, המחיה, מערכת החינוך מגן עד אוניברסיטה ועוד. כולנו צריכים דלק, כולנו צריכים חשמל, קורת גג, ללמוד משהו בשלב זה או אחר בחיים וכולנו צריכים ביטוח חובה - אנחנו בסה"כ עוד מקרה של שיטה פגומה מהיסוד. הטריק שעובד כבר כמאה שנה נקרא סולידריות - איחוד של מאבקי מעמד העובדים. בשלב ראשון אנחנו נחבור באופן שיטתי למאבקי מעמד העובדים שקשורים אלינו באופן ישיר ונחתור להשגת פתרון משותף לשני (או יותר) המאבקים. נבחר מאבקים נגד רכישת מוצר מתאגיד בשוק ללא תחרות, מאבקים נגד תעריפים ממשלתיים גבוהים ומאבקים נגד מקרים בהם ניתנו לטייקונים מכונת להדפסת כסף. נצטרף גם למאבקי עובדים שמכוונים ישירות לבעלי חברות ביטוח, למשל: שלמה אליהו, הבעלים של אליהו שמחזיק בגרעין השליטה בבנק אגוד - נצטרף למאבק עובדים בבנק אגוד אם יהיה (ויהיה). כלל ביטוח בבעלות EDB שגרעין השליטה שלה נמצא בבעלות נוחי דנקנר - נצטרף למחאות ומאבקי עובדים בשופרסל, סלקום, כלל ביטוח ובכל אחזקה אחרת שבבעלות EDB. גם בנק הפועלים מחזיק במניות כלל ככה שכל מחאה כלפי עסק בבעלותה של שרי אריסון ייזכה לתמיכה מאצלנו. מה זה ייתן לנו? יצירת מאבק משותף ורחב יותר ולכן גם בעל כוח גדול יותר. מתוך מאבק חזק יותר נוכל להשיג יותר. בצורה הזו אנחנו משנים את השיטה לנצח. הייתרונות - עבודה בעצימויות גבוהות לאורך תקופות קצרות יחסית (יחסתי לשנתיים). שינוי מהותי של תדמית האופנוענים בציבור כאלה שנאבקים למען האנשים העובדים. פוטנציאל הצלחה גבוהה יותר. החסרונות - לא עובדים יותר בווקום אלא לוקחים חלק בדברים גדולים יותר מאיתנו. ברמה הטכנית, מה זה דורש שמאיתנו: להגיע להפגנות. להשתתף במשמרות מחאה (עשינו את זה אחת לשבוע שבועיים). לתרום כסף לקופות שביתה (פחות מהעלות של חברות שנתית בליכוד). איש או אנשים מטעמנו ששומרים על האינטרסים שלנו - זה בדיוק אותו דבר. אשמח לתגובה וסליחה על החפירה
 

shifezik

New member
מיצו

אנחנו מכירים ,מכמה טיולים ומפגשים ואני מכבד אותך ולכן אני מבקש שלא תראה בדברי תקיפה אלא הסבר השתתפתי בהפגנות ,קניתי חולצות שהכיתוב ,די לרכב על הרוכבים מופיע עליהם התפקדתי לליכוד ,למרות שאני רחוק מדרכם . ופתאום אני מתוודע לזה,שניסים הוא הנציג של הרוכבים. לא מכיר את הנל ,אין לי מושג מה מעשיו הציבוריים. וכמוני כנראה שיש עוד רוכבים או רוכבות
.תסכים ,או שלא ,שאי אפשר לתמוך ,ברעיון או באדם ,שאין לך מושג לאיזה כיוונים זה מתפתח. בפעם שעברה רכבתי לכפר אחים,ידעתי שהרכיבה היא למטרת הפגנה.הפעם הזאת הייתה למטרה הפוכה. עד שלא תהייה שקיפות אני לא אתמוך.
 

אהוד א1

New member
כמה הערות/הארות, מיצו.

היבואנים לא עזבו בגלל ההתפקדות. היבואנים עזבו כי באותה נקודה המכירות היו בשפל, הם הבינו שהמאבק עושה להם נזק בכיס וניסו לצמצם נזקים. אתה מאשים את השליחים באחריות למצב הביטוח. זה לא ממש המצב. תחשוב כמה רוכבים מסביבך השתדרגו מגי עז ל-RRRRR בעזרת חליבת הביטוח אחרי כל התפוצצות שלהם באיזה סדום/צפון/מלכישוע. יש מסביבי כרגע 5 רוכבים במצבי פירוק שונים, פלאגים פלטינות וכו. אף אחד מהם לא שליח, רובם התפוצצו במהלך רכיבת ספורט (שטח וכביש). כולם כאחד יקרעו את הפול. מה כן לעשות? להפיל את השלטון.להבין שהמאבק הזה הוא בדיוק כמו מאבק הקוטג' ושאר המאבקים. הוא מאבק על מה שמגיע לנו. לא נעים אבל אני מסכים עם רוב מה שצויה רשם.
 

מיצו

New member
אני לא מאשים רק את השליחים. ממש לא.

אבל השליחים הם הבבואה שלנו בעיני הציבור. השליחים הם ה"אופנוענים" שהם רואים ביום יום. את ה- RRRRRים שמתרסקים במלכישוע ושות' הם לא ממש רואים, בטח שלא בזמן ההתרסקות. אבל את השליחים שעושים מיליון עבירות תנועה בדקה - כן.
 

אהוד א1

New member
"הם אלה שבגללם הביטוח שלנו גבוה". ציטוט שלך.

אני לא חושב שמעניין את המבטחים מה הציבור חושב. מעניינים אותם המספרים שהם מוציאים מהכיס. מה שכן, על הרוג בבין עירוני הם משלמים פחות מעל פצוע בעיר. לדעתי- כולנו באותו חרא, בלי קשר לעל מה אתה רוכב ולמה. שני גלגלים? נדפקת.
 

מיצו

New member
אני בטוח שאתה מסכים איתי שיש רוכבים שהם

"תובעים סידרתיים" ו/או גוזרי "משכורת 13", אני בטוח שהמושג הזה לא זר לך. נכון? יופי. אז בטח יש פה ושם כמה כאלה עם DL1000 או עם בורגמן 650 שעושים משכורת 13 פעם בשנה מתביעות על כאב וסבל, אבל אני מוכן להמר שרובם של אותם תובעים סידרתיים עוסקים במקצוע השני הכי עתיק בעולם.
 

אהוד א1

New member
על סמך מה ההימור?

למה שלא תהמר על רוכבי שטח (עם ביטוח חובה לכלי השטח או לקטנוע מקביל), על מגרזני ברגי או על ילדות עם קטנוע ורוד? סתם מסקרנות - יש לך (או למישהו אחר כאן) לתרום מספר של כמות השליחים על הכביש? מספרם להערכתי די זעום ביחס לכלל אוכלוסיית הרוכבים.
 
למעלה