ההוזלות בביטוח חובה

"דוברו"? ע"י מי?

מה הישתנה בין מה ש"דובר" למה שקרה? מי היה מעורב בדברים שהבין שככה זה הולך לקרות ואז הופתע כל כך? מי יכול לתת קצת הסברים? איפה כל המעורבים שיסבירו קצת לעמך איך ולמה דפקו אותם ככה? לגבי הניק - אני יודע שאני יכול לכתוב בניק המקורי. אבל ככה בא לי. זה מאפשר לי להתחבר קצת לנשיות שלי. ממליץ גם לך.
 
למה?

כל מי שכותב בפורום מזדהה בפניך עם תעודת זהות ופנקס מילואים? אלו שאלות לגיטימיות. אתה מוזמן לענות לגופו של נושא ולא של כותב.
 

h a j b i

New member
כן, כמעט כל הגולשים הקבועים פה מזוהים

את חישובים של כמה ירדו הפוליסות עשינו פה כמה פעמים בהתבסס על מספר הרכבים ומספר הדו גלגלי המבוטחים. הצד הנשי שלך רוצה לדעת מה קרה וקורה בנוסף מאחורי הכללים ואת זה לא תקבל כל עוד תסתתר מאחורי ניק אנונימי. לא טוב לך? תעשה טלפון לניסים ותשאל בעצמך, תפנה לכרמל שאמה אם בא לך.
 

אהוד א1

New member
"נכון/לא נכון - דבר בביטחון!!!"

 

lior135

New member
משהו קטן

אם אתה רוצה מרכיב השתתפות עצמית, אז ההנחה תהיה 25% במקום 20% עד עכשיו. בדיחה.
 

עומר TT

New member
זה עדיין יוצא לי יותר יקר מהביטוח בהראל.

ואני מתחת לגיל 30 ועם השתתפות עצמית, אז מה עשינו בכל זה? כרמל שאמה הגיע בפעם השניה לנקודה שבה הוא היה צריך לשים את כובד משקלו אל מול האוצר, ובפעם השניה התקפל. בושה וכלימה.
 

NEO83

New member
כמו שכולם כבר כתבו

אכזבה, אפילו אני שהייתי אופטימי, נעלמה האופטימיות ואני מאוכזב... השאלה הנשאלת היא, מה הלאה?
 

gilbola

New member
האם לבטל את הביטוח כצעד מחאתי יעזור?

אם למשל כמות נכבדת של רוכבים יתקשרו מחר בבוקר לחברות הביטוח ויבטלו, זה ישפיע איך שהוא? אם אני זוכר נכון המשטרה לא בודקת ביטוח והסכנה כמובן היחידה היא בזמן תאונה.. (שזה כבר בעיה רצינית...) טוב נו, אולי זה רעיון טיפשי, אבל חייבים לעשות משהו ולא בא לי עוד כמה פעמים לעלות לכנסת ולחלק פרחים לשרים... אנחנו צריכים לגייס כמה חרדים ממאה שערים שייעצו לנו איך להפגין... מדינה דורסת את רוכביה. רק באהבה.
 

h a j b i

New member
מה תשיג מזה?

חוץ לתת עוד מתנה לחברות הביטוח בדמות דמי ביטול?
 

מיצו

New member
שאלות לעצמי

זהירות חפירה! המטרה: הוזלת מחירי ביטוח החובה לדו-גלגלי לתעריפים שפויים שדומים למה שהיו בתחילת שנות ה- 2000, לפני שניקנקו אותנו, תעריפים סבירים שיאפשרו לנו, ציבור רוכבי הדו-גלגלי, להמשיך לנסוע על דו-גלגלי מבלי לפשוט רגל. מי זה הציבור שלנו? ובכן הציבור מורכב ממספר גדול מאוד של פרטים, שלכל אחד מהם דעה ורצון משלו, עבודה משלו, חיים וצרות כספיות משלו. חלקו הגדול אדיש לחלוטין. אי אפשר להכריח אותו לזוז, הם לא חיילים של אף אחד, זה לא כל עובדי תעשי אווירית שאם הם לא עומדים שמאל ימין לבקשת הוועד, פשוט מטפלים בהם בסנקציות פנימיות. חלקם לא משלם בכלל ביטוח, חלקם חושב שזה לא משפיע עליו, חלקם רוכבי שטח שלא טרחו להזיז אצבע בזמן המאבק. חלקם שליחים על קטנועים שאמנם הצטרפו למאבק כי זה היה מגניב להפסיד שעתיים בשליחויות, אבל בסופו של דבר הם אלה שבגללם הביטוח שלנו גבוה. הציבור שלנו מורכב גם מרוכבים מבוגרים שנוסעים על אופנועים בשווי משכורת חודשית של שרי אריסון, ואמנם רוב מובילי מטה המאבק די ענו לקריטריון הזה, אבל שאר ההארליסטים והבימריסטים וכל המפונקים לא ממש מעניין אותם כל הסיפור הזה. מתוך 100,000 רוכבים על הנייר אולי 150 הם הגרעין הקשה (סיירת ועוד קצת), אולי 500 מוכנים להפסיד יום עבודה פעמיים שלוש אבל לא יותר מזה, ואולי במקרה הטוב 3000-5000 איש אופורטוניסטים שמוכנים להגיע לאנשהו רק אם תהיה הופעה וקציצות, או לחלופין יפעילו אותם בצורה שעד היום לא היה לנו תקציב להוציא. איך משיגים את המטרה? ניסינו בצעקות, לא הלך מי יודע מה (אם כי בהתחלה כן היתה לנו אהדה). ניסינו בדרכי תחבולה, היה נראה שזה עובד, היתה לנו אהדה בקרב מפלגת השלטון וגם אצל לא מעט פרלמנטרים, אבל האוצר חכם מדי. נחזור לזה תיכף. האם ציבור שרוצה להשיג לעצמו משהו, כל ציבור ולא משנה מהן מטרותיו, האם הוא יכול להשיג אותן ללא תמיכה של הגוף המחוקק? התשובה היא כן. אבל. אבל בתנאי שהציבור הזה יושב על שלטר של משהו. חברת חשמל, רכבות, נמלים, שדות תעופה, בזק, מים, דברים כאלה. כל ציבור אחר, לא משנה כמה הוא צודק, לא יכול בחיים להשיג את מטרותיו אם אין לו את אהדת הגוף המחוקק ושאר הציבור, מבלי שיהיה לו מנוף חזק. וכשאני אומר חזק אני מתכוון ששביתה של פקידות סעד אמנם משביתה את המערכת הרלוונטית, אבל פרט למסכנים שצריכים אותן אף אחד לא מתרגש מזה, כולל הממשלה והכנסת, ולכן המנוף אמנם קיים אבל הוא שווה לתחת. רק ציבור שיושב על שאלטר חזק שגם עובד יכול לכפות את רצונותיו על האוצר והממשלה, וגם אצלם זה לא תמיד עובד בצורה מושלמת (ע"ע הרופאים המתמחים, אם כי יתכן והשאלטר שלהם לא מספיק חזק) האם הציבור שלנו יושב על שלטר של משהו? יש כאלה שיגידו בטח, יושב על השלטר של עורקי התחבורה העיקריים במרכז. האם בכלל יש לנו ציבור. האם הציבור שלנו מאוגד? האם אנחנו יכולים לשלוט עליו, להוציא אותו לרחובות? זוכרים? בשיא הכוח שלנו הגיעו כ- 5000 איש להפגנה ב- 15 בנובמבר 2009. איך נגיע לציבור שלנו עכשיו? כמה יגיעו עכשיו? ועוד אני שואל, האם בכלל יש לנו קייס ציבורי. שהרי זה לא קוטג' ולא אוסם ולא דיור, אלא תכלס בעיני הציבור הכללי אנחנו חבורה של פורעי חוק מפונקים שרוצים להמשיך להתפרע בכביש ולהתנהג בביריונות, ועוד דורשים ששאר ציבור הנהגים ישלם מכיסו עבור זה (ככה האוצר הציג את זה בפעם הקודמת, ואין שום סיבה שהוא לא יעשה זאת שוב, זה פשוט עובד לו). אפשר לומר "זין על הציבור, יש לנו דרישות, שיזדיינו כולם, אנחנו רוצים ככה וככה". אפשר. כן. כמו שלא מבינים את עובדי הרכבת לא יבינו גם אותנו. על הזין שלי. אבל ללא תמיכה ציבורית וללא תמיכה פרלמנטרית וללא יד על השאלטר - לא יודע לאן זה יכול להביא אותנו. תראו מה קרה. ביקשנו שתעריפי הביטוח לדו-גלגלי ירדו, ובארסנל הסיבות לכך הצגנו בין הסיבות העיקריות את עניין קיום שוק דו-גלגלי לטובת מעוטי היכולת, הסטודנטים, החיילים המשוחררים, אלה שאין להם כסף לשלם על רכב. הצגנו את זה יפה מאוד, וזה תפס. זה תפס כל כך יפה, שעכשיו האוצר נתן לנו בדיוק (או בערך) את זה, אבל זרק את הרוכבים הבוגרים יותר, את אלה עם הכסף לקניית אופנועים גדולים וספורטיביים, זרק אותם לכלבים. האוצר לא פראייר. הוא יודע בדיוק איך לעשות מניפולציות, והוא יודע למשל לקחת את עודפי הכסף שיש לו עכשיו בזכות העלאת אחוז הסיבסוד ל- 6%, ולהשתמש בו לא לטובת הוזלת הביטוח אלא לטובת כיסוי הגירעון של הפול, וכל זאת מבלי לספר לנו את האמת. האוצר לא פראייר. גדולים וחזקים מאיתנו נפלו בפח. "רוצים הוזלה למסכנים שאין להם ושבאמת צריכים את אותם קטנועים חבוטים? הנה, קחו הנחה". ככה הם אומרים, ואחרי משפט כזה מה אפשר להגיד להם בחזרה? אולי משהו כמו "כן, אבל זה לא הוגן, אנחנו רוצים הוזלה גם לרוכבי ה- Rים והבימרים הגדולים וההיאבוסות וכל מיני אופנועים עם 180 כ"ס!" אה? ועוד נקודה חשובה: בסוף 2009 היתה לנו תמיכה מלא מעט גופים. גם מבית המחוקקים, גם במידה מסויימת מהמשטרה שהעלימה עין כל עוד לא נחצו קווים אדומים, גם במידה מסויימת מהציבור של אלה שלא הלכו שולל אחרי הטעיות האוצר, גם של הרוכבים עצמם שקיבלו את המסרים שלנו דרך פולגז, מוטו, פייסבוק, הפורום פה, פורום קטנועים, הפורומים של מועדון האופנועים, עלונים, פלאיירים, ולא רק זה, אלא גם בתמיכת היבואנים עצמם שעזרו בכל מה שיכלו לעזור. דווקא המהלך הפוליטי שלכאורה הביא להצלחה, הוא זה שהרחיק מאיתנו את חלקו הגדול של ציבור הרוכבים שסלד מהמעורבות הפוליטית, לא הבין אותה, וראה אותה בעין לא טובה, וכן של היבואנים שאסור היה להם להתערב בתהליך בשום צורה. מה מתוך זה יש לנו היום? מה מתוך זה אנחנו יכולים לבנות בחזרה היום? מה אפשר לשפר בכל זה? אז נניח שנקים בחזרה את מטה המאבק, נאגד בתוכנו שוב את כל האלמנטים השונים, נרים קול צעקה, נביא משרד יח"צ (מי ישלם?), נדפיס פלאיירים וסטיקרים ודגלים וחולצות (מי ישלם?), נפרסם בעיתונות (מי ישלם?) נרים הפגנות הולכות וגדלות, נחסום כבישים וצמתים, נתפוס מקומות חניה, נעשה בלאגאן אחד גדול. ניעצר (חלקנו) אבל נמשיך. חלק מהחיילים (להזכירכם, המחוייבות שלהם היא אפסית למדי) יקבלו דו"חות ובזה הם סיימו את תפקידם בכוח. אנחנו לא באמת ציבור מאוגד, אנחנו לא יכולים לחייב רוכבים להופיע, אנחנו לא יכולים באמת לסגור שאלטר. אז מה אנחנו עושים עכשיו? לצעוק "דפקו אותנו, עכשיו נראה להם"? את זה אפשר, ואם מישהו חושב שזה יעזור, הוא מוזמן לעלות לכנסת ולעשות את זה באוהל. לרוב, זה לא עובד. להתארגן לחסימות והפגנות? ע"ע הציבור האדיש שלנו, ע"ע תמיכת המשטרה שלא תהיה במקרה הזה, ע"ע אורך הרוח ואורך הנשימה של האנשים שלנו. אז? מה עושים? נראה שדי אכלנו אותה, לא?
 

gilbola

New member
משהו בטוח יקרה בקרוב. מיצו שמע סיפור. חפירע

כשהחלה המחאה הציבורית בקיץ היא החלה בת"א, אצלנו בגליל העליון היה בלבול, להצטרף? לשתוק? אנחנו קשורים לזה? אחרי כמה ימים ולילות, שלושה כנראה הגיעו שרים וח"כים ואזרחים ואמרו למפגינים לצאת לפריפריה. האימרה הזו קוממה הרבה אנשים שחיים בפריפריה התפונית ולא מבינים למה בסוף החודש הם מסיימים עם מינוס בבנק למרות שהם חיים בגן עדן. מהר מאוד אנשים החלו להשוות מחירים ופתאום נפל האסימון שיותר יקר לחיות בגליל מאשר בת"א (!) ולמה אני מספר לך את זה? בתחילה היינו 17 אוהלים בכיכר צהל בקריית שמונה, היה אולי תושב אחד מהעיר. ביום השני שישנו שם כמה חבר'ה ירדו לחסום את הכביש (אני חושב שהלכתי לעבודה), הם היו אולי 10 או 15 אבל שניי העיתונאים והצלם שהגיעו (יש פה לכל עיתון נציג שמסקר את כ-ל הגליל העליון והגולן ואף יותר מזה) צילמו את ההפגנה הכתבה ובחדשות ובעיתונים קפצו על התמונות. בתמונות ובסיקור זה היה נראה כאילו יש המון שחוסם את הכביש (קראו לזה מקרה, או עיתונאות תורמת, עכשיו זה כבר לא משנה). מה אני אומר? אותה הפגנונת הצליחה להביא לכיכר עוד באותו היום כמות כפולה של אוהלים ואנשים. לכן, אני חושב שאנחנו לא צריכים 5000 אנשים להפגנה, לדעתי גם אם יש גרעין של 150 או 200 איש עם: 1.סבלנות ו2.פריסה ארצית אפשר לעשות מעשה. כלומר אפשר ליצור בז שבסופו של דבר אולי (עם דגש על האולי) יגרום לשינוי ויביא עוד רוכבים להבנה שהם נדפקים והם חייבים להניע מהלך. האמת? אין לי שמן חצי סינטטי של מושג שזה באמת יעבוד, אבל אני מוכן לנסות. אתה יודע מה? הפעם אפשר לנסות אפילו למחות מבלי להציג דרישות ברורות, כמו שהמחאה החברתית הייתה בהתחלה. ליצור בלבול, להציג ולהביע תסכול. ככה לא יקטלגו את המחאה כ"הנחה לצעירים" או "היתרים ביבוא". אנחנו רוצים הכל! יעבוד? לא יודע אבל כמה אפשר לשבת על המושב ולהרגיש את הכיס מתרוקן. לעזאזל(!!) אוטוטו אני בן 30 וכבר שנים שאני מחכה להנחה המזד%$ת הזאת. גם לי, כמוך אין תשובה ברורה וחד משמעית לגביי מה יש לעשות, מה שאני כן יודע זה שהמומחים והאנשים הטובים שעמלו קשה, קשה מידי צריכים לנוח. ואנחנו שנחנו בשנתיים האחרונות צריכים להחליף אותם, אבל בזירה אחרת. רק באהבה
 

gilbola

New member
כמובן שזו חשיבה בקל ר(ע)ם וגם זה: רעיון 1:

אתם יכולים ומוזמנים לזלזל, לבטל, להעביר ביקורת, לשפר ולהציע רעיון משלכם. נקרא לזה סיעור מוחות.. רעיון 1: חסימת מקומות חנייה במופעי תרבות וכו'. לדוגמא: מגיע זמר או אומן או ח"כ לאיצטדיון כל שהוא או מקום ציבורי, חוסמים מבעוד מועד את כל מקומות החנייה באופן חוקי ולא אלים. (אם רוצים להתאבד הולכים למגרש כדורגל..) רק באהבה
 

gilbola

New member
רעיון 2: חסימה חכמה של כביש ללא הסתבכות

מתחלקים לצוותים, בוחרים כבישים ראשיים ומעצבנים. יוצאים למשל רק 4-5 חבר'ה כשעל גבם חולצות ועליהן מסר ברור. אפשר שמישהו מהרכב יצלם ובטוח יש פה אנשים שיכולים לדאוג לפרסום טוב של הסרטונים.. המטרה: רכיבה איטית עד מאוד, במקרה ויש ניידת מתחפים (אם מגיע שוטר על אופנוע מתפזרים). אם נצליח ליצור פקקים קטנים באותן שעוד במס' מוקדים במשך כמה ימים- יהיה בז בתקשורת. אם נצליח אפילו לעשות זאת ולחטוף דוחות- נהיה בתקשורת. אני מתחייב להשתתף ולתרום כמה עשרות שקלים מכיסי לעזרת רוכב שנקנס (נקודות זו בעיה אחרת) רק באהבה
 

אהוד א1

New member
איך זה יוריד את מחיר הביטוח, גלבוע?

חסמת. הופעות, משחקי כדורגל, את גמר כוכב ליד. בהתחלה קיבלת כותרות מפרגנות בעיתונות. אפילו הצטרפו רוכבים אנמיין למאבק. איך זה מוריד את הביטוח? זה לא. אתה תקבל כותרות תומכות, ואז כותרות כועסות ואז המשטרה תכנס בך בכוח. והאוצר? על הזין שלו. אתה לא יושב על שום שאלטר שמעניין אותו.
 

h a j b i

New member
אתה לא יכול באמת לעכב\לחסום דרך ראשית

עם 4-5 רוכבים. אתה סתם תסכן אותם שלא לצורך. יש לנו קצת ניסיון עם זה, אתה צריך 20 ומעלה. כותרות בתקשורת כבר קיבלנו, זה לא הספיק, צריך משהו מעבר.
 

h a j b i

New member
אתה בטוח?

אלו לא אנשים בדרך לעבודה השגרתית המשעממת שלהם בבוקר. אלו לא כאלה שבאו לכיכר המדינה לעשות שופינג. אלו אנשים ששילמו ממיטב כספם להופעה, חלקם עושים זאת פעם בשנה, לפעמים אפילו פעם בחיים. אותם אתה רוצה לדפוק? על מי אתה רוצה להפעיל לחץ? האם המטרה היא סיקור תקשורתי ואם כן, מה המסר שאתה מנסה להעביר?
 
למעלה