ההוזלות בביטוח חובה

mannster

New member
לא הבנתי מה החדשות הטובות פה.

אחרי שמשך שנים מעלים את הביטוח לכולם כל חצי שנה בכמה מאות שקלים, עכשיו מחזירים את הגלגל אחורה בשנתיים לחלק קטן מהרוכבים. לא רק זה, אלא ממשיכים את ההסתה נגדנו שמודיעים לכולם שנהגי הפחיות המסכנים יצטרכו לממן את ה"הנחה" הנדיבה של הפול. חברים, זה לא נצחון, זה בזיון. אין שום סיבה שנהג רכב ישלם חצי ושליש ממחיר הביטוח של נהג דו"ג. בטח שנהג פחית יכול להוריד 3 אנשים ברכב שלו, ועוד רכב עם כמה אנשים, והרוכב (למעט במקרים נדירים מאד) מקסימום יפגע בעצמו
 

fantic

New member
כמו שחשבתי הפוליטיקאים עשו לנו תרגיל.

זה היה שקוף וצפוי שזה מה שיקרה. חבל שאנשים פה בפורום הגנו בגופם על חברי הכנסת ושכבו למרגלותיהם במקום שננצל את כוחנו האלקטוראלי ונפעיל שרירים , התרפסנו לפניהם וזה מה שקיבלנו. 95 % מאנשי הפורום פה לא ראויים לקבל שקל הנחה אלא אם ימכרו את האופנוע ויעברו לקטנוע 250 סמק. ואנחנו זה אלו שהיו בהפגנות , זה המרכז שהתפקד לליכוד . שורה תחתונה אי אפשר לסמוך על פוליטיקאים , בטח שלא להגן על הליכוד מפני ביקורת , וההפגנות נגד יוקר המחיה. ממליץ להתאגד בהפגנה הבאה של יוקר המחיה , ולבוא עם האופנועים להפגנה בתוספת של שילוט מתאים . למי שיש זמן וכוח להרים את הכפפה ולהפגין אני אשמח לבוא ולהצטרף.
 

fantic

New member
פקידי האוצר רקחו לנו הנחה ישראבלוף

זה נראה על פני השטח ששטייניץ ישב עם החכים כולל חברכם הנאמן כרמל שמא ורקחו לנו תרגיל מתמטי בוא נאמר שאם התעריף היה 1+1=2 נגיד לרוכבים ש ניתן להם 0.5+0.5 כפול 2 ונקרא לזה הוזלה בביטוח. על פני השטח שורה תחתונה אני כיום מקבל 20 אחוז הנחה על הביטוח שכולל השתתפות עצמית מה 1 לינואר אני אקבל על אותו הביטוח רק 5% הנחה . עכשיו בואו נעשה סדר... מאחר שזהו פורום אופנועים והדגש על אופנוע, כיום גם ככה בקושי שיש אופנועים בכביש ורק בשבתות אתה רואה אופנוענים פה ושם , כמה מרוכבי האופנועים ואני מדגיש אופנועים הם מתחת לגיל 30??? אני מנחש שאולי 10 אחוז מהם , שוב פעם זה ניחוש , ולדעתי המגמה היא שוב לרעת רוכבי האופנועים, מה שיצא מהרפורמה הזאת זה שרוב האופנוענים ישלמו יותר כסף ובגדול!
 

h a j b i

New member
מה שאתה אומר בעצם

שאם אני למשל, אארגן להפגנה הבאה של יוקר המחיה קבוצה של רוכבים שתצטרף, אתה מטוב ליבך, מוכן להגיע?
 

fantic

New member
היתי בכל ההפגנות, מה קשור טוב לב?

זה שאתה תקפת אותי פה שאמרתי לרוכבים לבוא להפגנות נגד יוקר המחיה, בטענה שאוטוטו מורידים את הביטוח , זה לא עושה ממך צדיק . מה שאמרתי אז ואני אומר גם היום שכנראה הקירבה לחברי הליכוד גרמה לחלק ממארגני המחאה לקצת כהות חושים .
 

jeffy1

New member
יש כמה אופנועים בנפחים עד 250 סמ"ק

נכון שמעט יחסית לאוכלסיה פה אבל יש יותר מאחד שאני ראיתי
 

shayvilk

New member
אנחנו זה האחוז הזעום... לא ה250 ומטה...

אופנועים מעל 250 הם אחוזים בודדים מהרכב הדוג בארץ. לדעתי פחות מ7-8 אחוז מהכלים בארץ הם מעל 250. נכון, הגרעין הקשה של הרוכבים מרביתו כן מעל, אבל הגרעין הקשה הוא קומץ קטן. אז לומר שאחוז קטן מהרוכבים מקבל הנחה זה שטות... אחוז קטן מהרוכבים בהפגנות, זה נכון...
 

jeffy1

New member
רב האופנועים מעל 250 סמק.

נראה לי שאחוז האופנועים ביחס לסך כל הדו-גלגלי אכן 7-8%. דבר נוסף, אאל"ט רוב העליה במחירי הביטוח לפני שנתיים היה לצעירים בנפחים קטנים, חלק מהמפגינים אמרו שזה לטובת הצעירים\סטודנטים וכו' וזאת לומרות שלהם אישית דווקא הוזל (וותק אם אני זוכר נכון).
 

shayvilk

New member
ולכן כתבתי - אופנועים מעל 250 הם אחוז זעום מ

ממספר הדו״ג בארץ. ואכן אתה צודק, חלק לא קטן מהטיעונים היו על כלי תחבורה זול וחסכוני עבור סטודנטים וצעירים. ואכן, זה הקהל שמקבל את ההנחות. השאלה המעניינת היא, אם אני זוכר נכון מחירי חברות הביטוח הרגילות מחוייבות להיות לפחות 10 אחוז מתחת למחירי הפול... כך שתאורטית לפחות חלק מהאנשים שכן מבוטחים בחברות הביטוח יזכו לפרמיה נמוכה יותר או לחילופין חברות הביטוח יחליטו שזה מחיר לא משתלם וישלחו אותם חזרה אל הפול. מעניין... טוב, אני אגלה בעוד חודשיים כשאחדש את הביטוח, יש לי עוד שנה להנות ממחיר ה30-
 

מיצו

New member
כשהם אומרים "אופנועים" הם מתכוונים דו-גלגליים

ותכלס הם מתכוונים לקטנועים. אף אחד לא באמת מתכוון רק לבייבי נינג'ות, לאפריליות קטנות ול- GNים...
 

אהוד א1

New member
חצי הכוס המלאה מלאה בשתן.

אתה מתייחס להשתתפות העצמית כטובה, כהנחה, כהוזלה. צריך להתייחס אליה בדיוק כפי שהיא - אפליה. פגיעה בזכויות. זו לא חוכמה לשלם פחות ולקבל פחות. אין כאן שום הישג. המאבק הוא על לשלם פחות ולקבל את אותו המוצר. ולכאן לא הגענו. אתה נופל לדמגוגיות של שאמה-גולדברג וחברות הביטוח. חבל. להשתתפות העצמית אנחנו צריכים להסכים רק כשהיא תהיה אופציה לכולם ולא רק לרוכבים וכשהמחיר הבסיסי, בלי ההשתתפות, יהיה הוגן.
 

h a j b i

New member
אל תהיה טיפש

אם עד עכשיו עבור השתתפות עצמית של 25K + 7 ימי עבודה קבלת 20 אחוז הנחה ועכשיו על אותו דבר תקבל 25 אחוז הנחה אז זה עדיין יותר טוב ממה שהיה. יותר מזה, אם ההנחה היתה נגיד 50 אחוז, אז גם אני הייתי הולך ובוחר בה כי זה יותר טוב לי וממש לא מעניין אותי אם זה "הוגן" או שמפלים אותי.
 

אהוד א1

New member
כולם טיפשים, רק אתה חכם.

קראת בכלל מה שרשמתי? דיברתי בכלל על גודל ההנחה? הבנת בכלל מה שרשמתי. עזוב. איך כתב אליקו בפרצוף ספר של שאמה גולדברג - "שההנחה לא תהפוך לאנחה".
 

Pumi

New member
אז אתה מוכן לקבל מאחור בשביל כמה מאות שקלים?

ועם התיקון אתה תהיה מוכן לקבל עמוק יותר בשביל עוד כמה מאות שקלים? סבבה בשבילך. אבל בשביל רובנו (אני לא יכול לדבר בשם בוצי ו ICE כמובן), אנחנו מעדיפים לא לקבל מאחור שום דבר. השתתפות עצמית היא מחלה רעה, ועובדה גמורה שהיא לא עובדת כלל (אפילו האוצר אמר זאת במפורש), שכן כולם רואים שהיא רק פוגעת בך קשות כלכלית ולא משתלמת. כולם כנראה חוץ ממך. מה יקרה חו"ח ויקרה משהו בגלל נהג רכב, ותשב בבית כמה ימים בגלל שכואב לך הגב, הרגל, היד, גם אם לא הלכת לבית החולים? מי ישלם על הפסד המשכורת שלך? כי במקרה הזה אף אחד. וזה אומר שחסכת 2500 שקל בביטוח, אבל הפסדת 2500 שקל בימי עבודה. אז יופי. אחלה "חסכון". או שתלך לקופת חולים ותגיד "נפלתי עם האופניים" בשביל לקבל טיפול רפואי כי אתה מחפש לפנות לביטוח חובה? אז בשביל מה קיים הביטוח חובה? רק בשביל שתשלם ולא שתקבל את מה שמגיע לך כמו כל נהג רכב? אז, אתה מוכן לקבל מאחור בשביל כמה מאות שקלים?
 

h a j b i

New member
אני? אני בכלל נגד לקחת ביטוח עם השתתפות עצמית

וממליץ כמעט לכל אחד לא לקחת ביטוח כזה (וכבר קיבלתי תודות מאנשים על כך כשנזדקוק לביטוח). אבל גם ילד בכיתה א' יבין שהאפשרות להשתתפות עצמית בגובה X תמות 25 אחוז הנחה, יותר טובה מאותה השתתפות עצמית בגובה X עם 20 אחוז הנחה, מה שהיה עד היום וזה מה שהסברתי לאהוד.
 

Pumi

New member
"נגיד 50 אחוז, אז גם אני הייתי הולך ובוחר בה"

אלו המילים שלך לא? אז לפי זה, אתה מוכן לקבל מאחור בשביל 50% הנחה. אחלה. אז אם ההנחה הזאת השנה היא מ 5500 שקל, ושנה הבאה היא מ 5600 שקל, ושנה לאחר מכן היא מ 6000 שקל, ועוד כמה שנים היא תהיה מ 10,000 שקל? אתה לא מבין איפה פה הבעיה? אהוד אומר משהו שאתה מפספס ומתעקש לפספס. ה 25% הנחה, זה בכלל לא משנה. גם 30% וגם 50% וגם 60%. זה לא משנה. מה הטעם בהנחה הזאת אם היא גורמת לך בפוטנציאל להפסיד כסף, ולא לחסוך? אם היא מסתירה את הבעיה עצמה בעטיפה יפה של "הנחה" שקרית? הרי זאת לא הנחה. אתה משלם עליה. אתה אומר שאתה לא ממליץ בכלל לעשות השתתפות עצמית, אז למה שיהיה לך בכלל איכפת כמה הנחה תהיה? זה מה שאהוד מנסה להעביר לך, ושאתה לא קולט. מה שאתה צריך להגיד זה "לא צריכה להיות אפשרות כזאת בכלל", ולא "בוא נשחק במספרים כי אני מנסה לתרץ משהו שאני כן ולא מאמין בו באותו הזמן". אז בוא תסביר לי איפה בדיוק ה"הנחה" אם אתה בעצם מפסיד בהמשך בשביל לא לשלם עכשיו?
 
למעלה