ההוזלות בביטוח חובה

kramberg

New member
מבט אחד באנשי הקבע הג'ובניקים המדושנים

יבהיר לך בדיוק לאן זורם הכסף.
 

h a j b i

New member
וואלה?

חברים ששירתו במקומות כאלה ואחרים סיפרו לי על תנאי שירות חלומיים, חלק מהם בתקופה שבדיוק היה קיצוץ ואצלנו ביחידה היה מחסור בנייר תועלת וחומרי ניקוי
 

fazer_1000

New member
אתה מדבר על בזבוז והזרמת תקציבים בעייתית

ליחידות, עם זה אני יותר ממסכים (ולצערי הייתי בצד שבו אין נייר טואלט). אנשים נוטים לחשוב שהקצינים בקבע מקבלים משכורות גבוהות ולא מוצדקות ("מדושנים") וזה לא ממש מדוייק, בטח לא בסגמנטים בהם יש לאותם קצינים הזדמנויות הרבה יותר טובות במגזר האזרחי.
 

h a j b i

New member
זה לא המשכורות כמו הפנסיה

בגיל כל כך מוקדם אבל גרוע מכך, מלכתחילה אין צורך בכל אנשי הקבע הללו. בנוגע להשוואה לתחום האזרחי, לרוב זה די חרטא, מלבד מקצועות המיחשוב, לא רק שהם לא ירוויחו יותר בחוץ אלא שספק אם בכלל ימצאו עבודה.
 

מיצו

New member
אהממ... לא אני המצאתי את זה, אבל

כמדומני כ- 80% מתקציב הביטחון של מדינת ישראל הולך להוצאות "קשיחות", שכוללות בין היתר תשלומי משכורות קבע, פנסיה, פיצויי פרישה וימי מילואים. כן. כל השאר צריך להתחלק בין קניית F16ים (זה מה יש, ואלוהים ישמור, המדינה באמת שוקלת לקנות את הבדיחה המעופפת בקושי שנקראת F35 אבל זה כבר עניין לפוסט אחר), קניית צוללות, השבחת טנקים, אימוני חי"ר, שעות טיסה וכו'.
 

NEO83

New member
מה לעשות

צריך גם כח אנושי בצבא, ואם כבר תאשים את הקצינים ולא את האנשי קבע... על כל איש קבע יש 10 קצינים
 

דידי 650SM

New member
הגזמת צויה אין לנו אויבים מסביב בכלל

הכל בגלל המתנחלים הם גוזלים את כל הכסף של הצבא ושל העם ושל כולם זה שלדעתי בצדק זה סיפור אחר
 

h a j b i

New member
לא הבנת נכון, הסבר בפנים

מה שאומרים במילים אחרות שההנחה על השתתפות עצמית עולה מ - 20 אחוז ל - 30 אחוז. חוץ מזה יהיו עוד 2 הנחות נוספות: 6 אחוז אם אתה מתחת ל - 30 6 אחוז לכלים עד 250 סמ"ק. הניסוח פשוט מטעה.הם מתכוונים שאם עד עכשיו עשית ביטוח רגיל ומעכשיו בפעם הראשונה תיקח השתתפות עצמית אז חוץ מה - 20 אחוז שהיית מקבל עד עכשיו תקבל עוד 17 אחוז אם אתה עומד בשני התנאים שרשמתי למעלה.
 

Red Ross

New member
תודה על ההבהרה, אבל לא כל כך מסתדרת לי ההנחה על ההשתתפות העצמית. "שההנחה על השתתפות עצמית עולה מ - 20 אחוז ל - 30 אחוז." ובהודעה: "השתתפות עצמית - 5% הנחה" אז מה היא לבסוף תופסת ההנחה על סעיף השתתפות עצמית, 5% או 10% ?
 

h a j b i

New member
נו, טעות הקלדה, התכוונתי 25 אחוז, לא 30 אחוז

שזה אגב לטעמי, עדיין הנחה קטנה מידי ביחס לגובה ההשתתפות העצמית.
 

h a j b i

New member
לדעתי אתה טועה

בהנחה שלא מגדילים את גובה ההשתתפות העצמית, אז גם ה- 5 אחוז הנוספים האלה צריכים לבוא מאיפשהוא אז מן הסתם מגיעים מהגדלת ההעמסה.
 

Red Ross

New member
למה להגדיל את מרכיב ההשתתפות העצמית?! ולמה אתה חושב שזה צריך "לבוא" מאיפה שהוא? נשמע כאילו גם אתה מתחיל ליפול למלכודת שלהם... אתה באמת מאמין ש-20% הנחה "על חשבון" 25K +שבעה ימי עבודה, משקפים את האחוז האמיתי של סילוק התביעות הנמוכות האלה ? אל תהיה תמים, לא סתם הם מסתירים מהציבור את כל הנתונים הסטטיסטים. החוק העמסה מכוון להורדת תעריפי היסוד של מחירי הביטוח, ולא על הנחות כאלה או אחרות להעמקת ה"קרע" בין רוכבים/נהגים וכד'.
 

h a j b i

New member
אתה שאלת, אני עניתי

אין לזה קשר למה שאני חושב, לי אין את כל הנתונים וגם לך אין. הסברתי לך למה זה ככה. כן, מבחינת המפקח על הביטוח, ה- 20 אחוז הנחה משקפות את סילוק התביעות הנמוכות הללו. לכן אם הגדילו את אחוז ההנחה בלי להגדיל את ההשתתפות העצמית, הרי שבעיקרון, יש צורך להזרים כסף נוסף לפול, כסף שאמור להגיע בין היתר מהגדלת אחוז ההעמסה.
 

Sheshet

New member
חג'בי, הסבר לקשה תפיסה כמוני בבקשה

אם אני מעל גיל 30, לא מתחת ל 250 סמ"ק ולא מעוניין בהשתתפות עצמית... למעשה שום דבר לא השתנה אצלי בעלות הביטוח ?
 

Abraham A

New member
אתן לך את התשובה של

IEC :
. ואם לא הבנת, אז אנחנו מקבלים תוספת תשלום שנה הבאה, כי מישהו צריך לממן את ההוזלה.
 

h a j b i

New member
קצת על הצדדים החיוביים והשליליים

אם נסתכל על הצד החיובי, הרוכבים מעל גיל 30 עם כלים מעל 250 שחלא רוצים לבטח עם השתתפות עצמית, מחיר הביטוח שלהם לא ירד אבל הם יוכלו להמשיך לבטח בחרות הפרטיות במחירים יחסית זולים. לעומתם, רוכבים מתחת ל - 30 ורוכבים עם כלים עד 250 סמ"ק יזכו להנחה. כמו כן, הופכים את ההשתתפות העצמית לכדאיות יותר. למעשה, מחיר הביטוח של כ- 80 אחוז מהרוכבים יירד. עתיד הענף ככל הנראה יינצל והמכירות יחזרו לעלות. כמו כן כפי שכבר אמרנו מספר פעמים, עצרנו את העליות המתוכננות, ככל הנראה לתמיד (אלא אם ישונה החוק שוב). עד פה חצי הכוס המלאה. חצי הכוס הריקה היא שבעצם, רובנו, אלה שהשתתפו במאבק, נהנה הכי פחות אם בכלל מההנחות. האם אני למשל, מרוצה? לא ממש אבל כיוון שזה עדיין לא סגור אני אמתין לראות כמה יהיו ההנחות הסופיות.
 
למעלה