משהו שחמק לי ולא יאומן: "נתונים שנתקבלו מנהג

7 0 7

New member
ד"ר האם אתה מנומש?

ד"ר, אני מכיר דוקטורים אחרים שהם פחות ג'ינג'ים. על שום מה אתה ממהר להלביש אותי בירוק? האם רק כי הניפנוף שלך בהיותך דוקטור הוא חרב פיפיות? או שרצית להדגיש כי אתה ד"ר אמיתי שלא כמו, אולי, המומחה שחיבר את הדו"ח הבעייתי על התאונה בה טל שביט נהרג? בפורום אינטרנטי ההיכרות היא ווירטואלית. לתארים אין משמעות ועיקר התרומה היא בתכנים שאותם אתה מביא ולא בנוצות בהן אתה מתהדר (גם אם הן באמת שלך, כי ממילא מי שקורא אותך בשקיקה לא באמת רואה האם אתה עטוי בנוצות...) איחלתי לחייל הצלחה במילוי תפקידו...
 

Rtitan

New member
ממש לא... ואני תוהה האם ההכרות הוירטואלית

גורמת לך להצטרך לזלזל בבני שיח שאינך מכיר, או שזו סם דרך חיים שלך? לא התהדרתי כאן ויש לא מעטים כבר בפורום הזה שמכירים אותי בשמי וממש שלא דרך התואר. כל מה שכתבתי כאן היה שבתור אדם שקיבל את התואר ד"ר מאוניברסיטה מוכרת (ואינני היחיד כאן עם התואר הזה) אני מזהה כאן תבנית התנהגות שאני מאד מתפלא עליה, של אדם שנושא את אותו התואר. דוקטור הוא שם תואר שמקורו בלטינית, ופירושו "מורה". כיום התואר ברובו מתאר דוקטור לפילוסופיה ומתאר אדם שהתמחה שנים רבות במחקר בשדה התמחות ספציפי עד רמה שבה הוא יכול ללמד אחרים ולהנחות אותם. במהלך לימודי הדוקטורט, לפחות המנחה שלי היה קפדן מאד על יושר מחקרי. מפתה מאד לקפוץ לספקולציות, להשתמש בתואר הזה כדי להשיג רווחים והטבות ולהיות חוקר משמעו להיות אדם ישר בעיקר מול עצמך - מאחר ולא פעם אתה עוסק בתחום שלאף אחד אין ממש ידע מעמיק כמו שלך ויהיה קשה לסתור את מה שאמרת, לפחות בהתחלה (היו מקרים מביישים של ממש שהתגלו - יש מקרים מביישים שעד היום לא התגלו או לא פורסמו). כשהבנתי את מהלך העניינים של החוקר של התאונה של טל"ש ז"ל, בערתי. לא רק בשל הממצאים - אלא גם בשל העובדה שאדם נושא את התואר הזה משתמש בקרדיט שהתואר הזה מקנה לו כדי לנסות ולהטות משפט. לא בדקתי את האיש כמו "הבנת", אלא תחושת הבטן שלי היתה שמשהו מוזר איתו ושאני מתצבייש לשאת את אותו התואר... ומתברר שלא בכדי: לפחות על פי מה ש"הבנת" הביא הנה, מתברר שאני יכול לנשום לרווחה - לא מדובר על אותו תואר. מדוע העובדה שהכנסתי את המידע הזה הנה, את תחושת הקבס מהאיש הזה והבושה שהוא ממיט על העולם האקדמי במעשיו גרם לך לנסות לפגוע בי וללעוג לי - זו כבר בעיה פרטית שלך, ואתה תרצה או לא לברר מה הפריע לך כל כך בזה.
 

7 0 7

New member
עובדת היותך מלומד בעל התואר ד"ר, לא היא

שהפריע לי. נהפוך הוא. על זאת אני מעריך אותך. וגם לתחושת הקבס שלך מהאיש הייתי שותף מלא. אבל, לא היה צורך שאתה תזכיר את תוארך בקונסטלציה של הדיון. וזו לא הפעם הראשונה שבאת לפורום הזה והכרזת כמה שאתה חכם. היו פעמים נוספות בעבר, ולמשל זכורות לי מספר התבטאויות כאלה בוויכוחים שלך עם מני רוט. גם אז לא היה לזה מקום. אני בטוח שיש בפורום הזה עוד מוצלחים למרות שהם רוכבים על אופנועים (רחמנא ליצלן), אבל שלא מכריזים על עצמם ככאלה. הדוגמה שקופצת לי כרגע היא הבנת הנקרא שתרומתו לפורום לא תסולא בפז, ויש עוד רבים וטובים אחרים. (ורק כדי לסבר את האוזן, יש לעומתם, גם נטולי השכלה לחלוטין (פורמלית) ולמרות זאת תרומתם החיובית חקוקה עמוק בסלע.) לא ניסיתי ללעוג לך, וגם קטונתי מלחנך אף אחד, ואפילו את עצמי נכשלתי מלחנך (אופנוען פושטק) אלא להראות לך שאין מקום לאזכר את הרקע האקדמי או את עובדת היותך חכם. אם יש משהו שאני בז לו, זהו חטא היוהרה. אם כבר, אז שאחרים יספרו בשיבחך: "יהללך זר ולא פיך" - עצה המופיעה בספר משלי (כז, ב). הפסוק ממליץ לאדם לא לפאר את עצמו ולהניח את הדבר לאחרים. אימרה דומה היא: "אין הנחתום מעיד על עיסתו". וגם בספר ירמיהו, רשום כי: "כּה אָמַר ה': אַל יִתְהַלֵּל חָכָם בְּחָכְמָתו, וְאַל יִתְהַלֵּל הַגִּבּור בִּגְבוּרָתו, אַל יִתְהַלֵּל עָשִׁיר בְּעָשְׁרו... " (ירמיהו ט כב). אם נפגעת, קבל התנצלותי. חג שמייח
 

Rtitan

New member
../images/Emo13.gif אם תעקוב אחרי כל מה שכתבתי לאורך...

מעולם לא ציינתי את התואר ללא שהיתה סיבה לעשות את זה... הבעיה היא שלא פעם אנשים רואים בזה התנשאות... לגבי חילופי הדברים עם מני - ממש במקרה הזה כאן, היתה לי הרגשה שהוא מנסה להעליב והופך את התואר הזה למילת גנאי, ואתה לא יכול להתכחש לעובדה המצערת שבישראל המילים "דוקטור" או "אינטליגנט" הפכו להיות ביטויי זילזול... אז החזרתי לו בהפוכה - הוא רוצה לזלזל בי? שיידע שאינני מתבייש בתואר הזה, אני לא ממש חושב שיש לי על מה להתבייש בו. כשמישהו מזלזל בי - אני מחזיר באותה מטבע... כשמישהו ינסה להתחכם ולשאול שאלות כמו עו"ד ולהתפס למילה אחת ולהוציא ממנה את המיץ כדי להכשיל אותי "כשלון טכני", אענה לו תשובות מתחכמות גם כן... כשמישהו יקיים דיון כדי ללמוד או ללמד אעריץ את הידע שלו - "הבנת" לא פעם מעצבן אותי, והוא יודע את זה, אבל אהיה הראשון לומר שאני מאד מאד מעריך את הידע והיכולת שלו להעמיק בהבנה והוא רק דוגמה לעוד לא מעט, אפילו רבים שיש כאן עם התכונה הזו כאן. מצחיק להיות ה"דוקטור המתנשא" כאן, ולהיות ה"ערס האופנוען המקועקע עם הפירסים" בחיים המקצועיים שלי ולגחך לי ביני לביני שאינני לא זה ולא זה - אבל צריכים להכיר אותי קצת יותר לעומק כדי להבין את זה.
 

7 0 7

New member
אהבתי את הסיכומון ב2 השושות האחרונות

לגבי מני רוט כמובן שלא התכוונתי לחילופי הדברים הנוכחיים אבל בכל מקרה שמחתי לקרוא שגם אתה אינך אוהב התנשאות. איך אתה מוצא את המולדת בביקורך הנוכחי?
 

Rtitan

New member
נפלא!! ../images/Emo13.gif

אני יודע שחלק מהאנשים כאן ירוצו עם חלוק משוגעים לשמע הדברים - אבל בכל ביקור מחדש אני מגלה כמה המדינה הזו היא פלא. היא פלא של העם שיושב בה ובונה אותה והלב מתרחב מגאווה לראות אותה ולהיות אזרח שלה. מושלמת? לא. יש בה לא מעט דברים שאינם לרוחי ולא מושלמים - אבל ישראל היא מדינה מופלאה שיש בה הרבה יותר דברים טובים ממה שאנחנו מעיזים לומר עליה, בעיקר כשלא תמיד יש לנו עם מה להשוות...
 

kramberg

New member
זה שאתה כותב את המילה ד"ר כמושא זלזול

זה רק מראה כמה הרמה שלך נמוכה, לא יותר מזה, ידידי היקר.
 

h a j b i

New member
אם זה מה שד"ר בענייני תחבורה כותב

אז אפשר לקחת את התעודה שלו ולנגב איתה. זה באמת מטיל ספקות שערך התעודה הזו (האמת, הספקות היו עוד קודם בגלל מקרים קודמים).
 
אז זהו שה"דוקטורט" שלו איננו בענייני תחבורה,

וגם לא בענייני הנדסה, אלא ב"מדעי ההתנהגות", ולדעתי (לא זוכר אם ראיתי את זה כתוב או שהסקתי את זה לבד) הוא רכש אותו כאן http://www.code.co.il/?CategoryID=227&ArticleID=100 (נראה אם מישהו מכם יכול למצוא את האתר של ה"אוניברסיטה" הזו... אני בינתים לא הצלחתי). כלומר זה מין תואר כזה שרוכשים ב"למידה מרחוק" ע"י הגשת כמה עבודות בכתב, ולכן גם אין לו שום הכרה אקדמית, הוא אינו מוכר ע"י המחלקה להענקת תארים במשרד החינוך לצורך דירוג שכר או גמול השתלמות וכד'. זה טוב רק כדי להוסיף תואר לפני השם ולתלות עוד תעודה על הקיר במשרד בשביל לעשות רושם על הדיוטות ולקבל כבוד. ולמען מי שלא שם לב, עוזי רז הוא חבר בסגל המרצים של המכללה הזו, שמתווכת את התארים האלה, ומנהל הקורס לחוקרי ומשחזרי תאונות דרכים הניתן על ידה. כאן הם חוגגים לו את קבלת התואר: http://www.code.co.il/?pg=&categoryid=345&articleid=241&searchparam=תאונות לכן אני חושב שגם השימוש שהוא עושה בתואר " דר' אינג' " הינו הטעיה וניסיון לקשור לעצמו כתרים לא לו (במקרה הטוב*), שכן למיטב ידיעתי, התואר " דר' אינג' " (.Dr.-Ing) הינו תואר המוענק רק בגרמניה, ורק למי שעשה תואר דוקטור (אמיתי, לא בהתכתבות) בהנדסה (זה קיצור של Doktor der Ingenieurwissenschaften = דוקטור במדעי ההנדסה). וזה תואר שלא קל להשיג אותו. יותר קשה מאשר אצלנו, בישראל, למשל. אני אפילו חושב שהשימוש שהוא עושה בתואר " אינג' " במקום "מהנדס" איננו מוצדק, כי "אינג'" איננו שווה למהנדס. זה שוב בא במקור מהתואר בהנדסה הנהוג בגרמניה ובעוד מדינות אירופאיות, שם הלימודים לתואר מהנדס הם בהיקף שבין תואר ראשון לשני בהנדסה אצלנו. בכלל, רשימת התארים הצמודה לשמו היא קצת משונה. יש שם ".P. Eng" ו-"Meng", תארים שלמיטב ידיעתי לא מוענקים ולא נהוגים בארץ, אז לך תדע מה עומד מאחריהם. גם באיזכורים ברשת הוא מוזכר לפעמים כמהנדס מכונות ולפעמים כמהנדס תנועה. אולי מישהו יכול לברר מה הוא בדיוק. גם הדהים והצחיק אותי שראיתי שבאיזשהו מקום, ליד פרטיו באנגלית, הוא תרגם את דרגת הסגן-ניצב שלו מהמשטרה כ-Deputy General. אני לא נתקלתי בדרגה כזו במשטרה. לא קשה למצוא (גם באתר הרשמי של המשטרה) שסגן-ניצב זה chief superintendent. נראה לי שהוא (אולי מישהו עשה זאת בשבילו) פשוט תרגם את זה מילולית: סגן = deputy, וניצב... נו, זה כמו אלוף = general. * מעניין אם אין כאן התחזות, אבל בשביל לענות על כך צריך משפטן. מאידך, הבן אדם מופיע בבתי משפט, ומופיע עם תוארו זה בפרוטוקולים שלהם, אז לך תדע.
 

creth11

New member
אם תמשיך ותחפש בגוגל תגלה גם כמה וכמה עדויות

נוספות מוזרות ביותר שנתן האיש הזה במישפטי תעבורה ואת דעת השופטים. אני לא רוצה להיסתכן בתביעות דיבה ולכן רק מפנה את המעוניינים לחפור מעט בגוגל למיקרה הזה יתאים הפיתגם " הלך הזרזיר אצל העורב " לכתבי RTITAN שאותו "ד"ר מבייש את התואר ...." אני מוסיף שגם את תואר מהנדס הוא מבייש לפחות את הטכניון אינו מערב בסלט האקדמי שלו (נחמה פורטה)
 

mushdubi

New member
מדוע אתה חושב שאם אדם מסוים מופיע בבימ"ש עם

תואר כלשהו זה אומר שזה אמיתי...? אתה חי במדינה בה יש ח"כים שהמציאו תארים אקדמיים... מעצם העובדה שמישהו כותב דו"ח כזה או אחר והוא מציין בפתיח שלו שהוא בעל תואר שקר כלשהו אתה מסיק שמישהו גם בדק זאת? אם כן, אז גם אתה "תמים". ולא בשביל כל דבר צריך משפטן. אם כבר אז ההיפך הוא הנכון.... אחד שיודע
 
כנראה שנותרה בי עוד קצת תמימות.

היה נדמה לי שבתחילתה של עדות מומחה הוא צריך לספר על הרקע המקצועי, הנסיון וההשכלה שלו שעושות אותו ראוי להעיד כמומחה בפני בית המשפט. ואם הוא משקר הרי זו עדות שקר, לא? זאת אומרת בעצם שכל אחד יכול להעיד עדות מומחה בבימ"ש, לא חשוב מיהו ומהו? "ההיפך הוא הנכון" ז"א שבשביל שום דבר לא צריך משפטן
?
 

mushdubi

New member
ככל הנראה נותרה בך תמימות...

בהחלט רצוי שלא יהיו הרבה משפטנים. בכל אופן שלא תהיה אינפלציה בכמות שלהם כמו המצב כיום בישראל. או-אז דברים יהיו פשוטים יותר. אולי אז שופטים לא יצטרכו לנהל 100 דיונים ביום, ואז ייתכן שבאמת מישהו ישים לב מה אומר "מומחה" בפתח עדותו... ברור לך הרי שאם קובעים 10 דיונים לאותה שעה אז לא באמת זוכים לצדק כלשהו (וכשאני אומר אותה שעה אני מתכוון לאותה שעה בדיוק ולא למשך של שעה...). חג שמח!
 

RaananC

New member
../images/Emo45.gif אין שום אוניברסיטה כזו בקליפורניה

לדעתי זו המצאה שלהם. בהחלט יש כאן מקום לחקור התחזות לא רק שלו אלא גם של המוסד הזה שבו הוא מלמד ומחלק תארים. לגבי תואר המהנדס, במרכז אירופה בגרמניה, שוויץ ובלגיה לימודים טכנולוגיים (מדעים מדוייקים לדוגמא) התואר הראשון הוא 4 שנים שבסופם מקבלים תואר מהנדס להבדיל מארה"ב שם התואר הראשון הוא גם ארבע שנים אבל אינך מקבל תואר מהנדס בסוף אלא רק B.A. בארה"ב, התואר הראשון הוא כללי יותר כאשר בשנתיים האחרונות אתה בוחר במה להתרכז אם זה קדם רפואה (PRE MED), קדם כימיה, וכד' שאח"כ בסוף התואר הינך יכול להירשם לבית ספר לרפואה אם עשית PRE MED לדוגמא.
 

biker34

New member
התואר הראשון האמריקאי הינו B.Sc.

והינו תואר ראשון במדעים, שווה בערכו ותכולתו למה שנהוג בישראל.
 
זאת ועוד,

הם כותבים שהאוניברסיטת יורק הזו "נהנית מהכרה מלאה בתכניות הלימודים והענקת התארים, מטעם ההתאחדות הבין-לאומית לאוניברסיטאות וקולג'ים ( Colleges World Association of Universities and)". נשמע מרשים? (יש בטח כאלה שבעיניהם כן.) חיפוש קצר ברשת מגלה שגם ה"התאחדות" הזו (WAUC http://www.waucinternationalaccreditation.com/index.html) היא "גוף" (גוף. בטח איזה תא-דואר) מפוקפק שאינו מוכר ע"י משרד החינוך האמריקאי, שתכליתו לתת הכרה ל"מוסדות להשכלה גבוהה" שמתפרנסים ממכירת mail-order degrees , שלא יכולים לקבל הכרה רשמית. ה"גוף" הזה נוסד ומופעל על ידי מישהי שבעצמה מפעילה "אוניברסיטה" כזו למכירת תארים במבצע שאינה מוכרת על ידי אף אחד, וכנראה הבחינה שבדרך זו אפשר לעבוד על עוד כמה אנשים להוציא עוד קצת כסף מה"שוק" הזה. ברשימת המוסדות המוכרים של ה"התאחדות" הזו יש כרגע 67 "מוסדות" (אם לא טעיתי בספירה). יש גם אוניברסיטת יורק אחת, אבל באלאבמה. יש אפילו כתובת אינטרנט, www.york-u.com, אבל אני לא מוצא כזה אתר. יכול להיות שההתאחדות הזו כרגע בכלל לא פעילה, כי המבצע האחרון שלהם (חברות בהתאחדות תמורת 500$ בלבד) נגמר ב-פברואר 2010...
 

מיצו

New member
אוניברסיטת יורק בקנדה. יש כזה.

אבל היא לא תואמת אפילו לא בלוגו למה שהם מוכרים באתר שלהם.
 
למעלה