שאלה לגבי fishtailing...

rusti james

New member
תפתח כבר את אתר שלך../images/Emo70.gif

משורר הדור
משורר הדו"ג
 

lucca227

New member
אין גבול לכמה פעמים אפשר לשמוע סיפור טוב!

לחץ על הרגליות אכן משפיע במצבים בהם היציבות/ אחיזה גבוליים. במצב המתואר עובר האופנוע זעזועים בתדירות גבוהה כאשר מי שאחראי על ריסון אותם זעזועים הם המיתלים. לחץ על הרגליות במצב המתואר פשוט מסייע להוציא את המקסימום מהמיתלים, ע"י כך ששרירי הרגליים משתתפים בריסון אותם זעזועים. כמעט כל פעולת תיפעול המייצרת תנועת מיתלים תתקבל טוב יותר (או שניתן לבצעה בעוצמה גבוהה יותר) כאשר מופעל לחת על הרגליות. גם ברכיבת כביש וגם ברכיבת שטח.
 

רמי בר1

New member
אני לא מבין מה ההבדל בין ה100 ק'ג שלי על

המתלים כשהמשקל עובר דרך התחת לכסא -למתלים,או דרך הרגלים לרגליות -למתלים.אלו אותם מאה ק'ג, אולי מרכז הכובד משתנה, ולא בטוח שבמקרה הזה זה משנה. אני כבר לא יודע לאיזו אגדה להאמין,שתיהן כתובות רהוט, משכנע, ובשתיהן אני לא מוצא הגיון. קשה, קשה.
 

Pumi

New member
עניין של מתלים על מתלים

כשאתה מחזיק את הגוף עם הרגליים, ולא יושב כמו שק תפוחי אדמה, אתה בעצם עוזר למתלים עם הרגליים. זה כמו שתפיל בלוק על קפיץ. הוא יוכל להתמודד עם זה, אבל מדובר על זעזוע בשבילו. עכשיו אם תשים שני קפיצים אחד על השני, הם משתתפים ביחד בזעזוע, ולא הכול נופל על אחד. זה עוזר למתלים לחזור ולייצב את האופנוע מהר יותר.
 

רמי בר1

New member
ההסבר הכי ברור עד עכשו,כעת רק צריך שמישהו

מהתותחים יאשר את נכונותו כדי לצרוב בזיכרון.
 

TShavit

New member
אבל כדי שזה יעבוד...

חייבת להיות תנועה בין הגוף לאופנוע. זו הדרך היחידה בה הרגליים יכולות לתפקד כקפיץ נוסף (וככה בדיוק זה עובד ברכיבת שטח). אחרת אלו סתם כוחות פנימיים בתוך המערכת. ואני לא חושב שנתקלתי עד היום בהדרכה כלשהי של רכיבת כביש שמלמדת להרים את הישבן מהמושב. מה גם שקיום תנועה כזו של הגוף יחסית לאופנוע מחייבת לא רק הרמת הישבן מהמושב על ידי הגברת הלחץ על הרגליות - אלא גם הפחתת הלחץ ברגע הנכון כדי לאפשר לרגליים להתקפל ולספוג... טל
 

Full Throttle

New member
מעבר לרעיון שכך הרגליים משמשות כקפיץ.

אני חושב שחלק לא פחות קריטי, הוא שכך המשקל שעובר דרך הרגלים לרגליות יוצר מרכז מסה נמוך יותר (של האופנוע + הרוכב). לא?
 

TShavit

New member
איך רואים שלא קראת את כל השרשור...

הנושא הזה נטחן רבות. התשובה, במילה אחת, היא לא. בשתי מלים: ממש לא. וזו פיזיקה מאד בסיסית.
 

Choia

New member
אני נתקלתי

גם בספר שפרו ריידינג הפיקו למשטרה ושהם מחלקים בהדרכות וגם ב"על הגז" של אופנוען מאומן מצויין שכאשר האופנוע עומד לעבור זעזוע על גבי חריץ בכביש יש להרים את הטוסיק מהמושב כדי לעזור לספוג את הזעזוע.. אני בטוח שנתקלתי בזה כמעט במאה אחוז...
 
למעלה