לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2919929,199 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

לצפיה ב-'שאלה לגבי fishtailing...'
שאלה לגבי fishtailing...
16/10/2010 | 15:34
114
168
לפני זמן מה יצאתי לטיול עם כמה חברה קבועים. לילה. ירידות מירושלים לכיוון ים המלח. כביש מואר היטב ורחב.
קצב רכיבה סביבות 150 (מייל לאונקייה). באחד העיקולים הרוכב שלפני לוקח סיבוב רחב ועובר על  (כנראה) שינוי קטן ופתאומי במפלס הכביש.
זה קורה בזמן הטיה לא מוגזמת והדבר הבא הוא fishtail של האופנוע שנמשך כשתי שניות. הרוכב השתלט על האופנוע והמשכנו בטיול.

שאלה. כשזה קורה, מה הדבר הנכון לעשות? לשמור על גז פתוח? לנסות להתיישר? לסגור גז?

מצורף סרטון להמחשה - רק שפה זה נגמר הרבה יותר גרוע...

רק רכיבות טובות!
אופנועים >>
לצפיה ב-'דבר ראשון, לא להילחץ'
דבר ראשון, לא להילחץ
16/10/2010 | 16:29
32
129
אם יש אחיזה בקידמי, אז להוריד ממנו משקל ע"י תפיסת האופנוע עם פלג גוף תחתון, שחרור הידיים, ולתת לקידמי להמשיך להוביל את האופנוע.

אם אני לא טועה (ויתקנו אותי חכמים יותר), לחץ קלאצ', ותנתק את האחורי מהמנוע, מה שימנע תפיסה פתאומית של אחיזה ומכת כוח מאחור, ותן לאופנוע להתאזן לפני שאתה פותח שוב פעם גז.
אופנועים >>
לצפיה ב-'אתה צריך שהאחורי יתפוס חזרה, אבל גם להשתלט'
אתה צריך שהאחורי יתפוס חזרה, אבל גם להשתלט
16/10/2010 | 17:28
31
99
על האופנוע.

אני לא יודע איך זה קרה לי, אבל לפני מספר שבועות באחד הסיבובים בצפון איבדתי את האחורי(לא יודע אם זה בגלל שהצמיג היה כבר גמור או
בגלל הפתיחת גז או שניהם) שיחררתי קצת את הגז לא הכל ואז הוא נתפס.
פה כבר הייתי בתהליך התעופפות של הגוף הברכ פגעה לי באוקולון והטוסיק נפרד מהמושב אבל בסוף השתלטתי על האופנוע(אני חושב שזה בגלל שלא נכנסתי לפניקה+אחיזת ירכיים כמו פיטבול+לימוד).
אני גם מאמין שזה בגלל שיש לי את הדגם הכי סלחן ומשובח שיצא לימאהה אי פעם.
אופנועים >>
לצפיה ב-' סגירת גז האיבוד אחורי'
סגירת גז האיבוד אחורי
16/10/2010 | 17:34
30
95
בתוך הטיה, במהירות מספקת, סגירת גז באיבוד אחורי היא הדרך המהירה להיי סייד...


אופנועים >>
לצפיה ב-'האיבוד = באיבוד '
האיבוד = באיבוד
16/10/2010 | 17:35
14
לצפיה ב-'ואם אתה לא סוגר והוא פתאום תופס אחיזה'
ואם אתה לא סוגר והוא פתאום תופס אחיזה
16/10/2010 | 19:54
28
75
כשהוא לא מכוון לאיפה שאתה רוצה?
אז הוא מעבר אלים מאיבוד אחיזה לאחיזה לפתע, לרוכב שלא יודע מה לעשות, מה יעשה לו חוץ מיעיף אותו לקיבינאמו?
אופנועים >>
לצפיה ב-'הברירה האחרת היא לפתוח עוד גז'
הברירה האחרת היא לפתוח עוד גז
16/10/2010 | 20:04
3
73
ולצאת מזה בסלייד סטייל סופרמוטו

לך תרכוש כזה ניסיון אבל... הרבה נפילות עד שמתמחים בכזה ביצוע
אופנועים >>
לצפיה ב-'לא עוד גז אלא גז קבוע'
לא עוד גז אלא גז קבוע
17/10/2010 | 14:36
2
75
ובסופר מוטו לא יוצאים בפאוורסלייד מפניות כי פשוט אין פאוור
חוצמזה הסלייד הוא בכניסה לפניה על הבלמים.
אתה מדבר על לפתוח גז ולצאת בסלייד סטייל בוZי אבל אם אין
לך לפחות 1000 סמ"ק ומוקסינים מזמש אז חבל על הזמן.
אופנועים >>
לצפיה ב-'חרטא.'
חרטא.
17/10/2010 | 16:02
1
75
יש מעברי חציה וכמעט בכל כיכר זה קורה בטעות .

אם כבר מוקסינים, אתה מידה 36?
ידידה שלי זורקת את שלה...
אופנועים >>
לצפיה ב-'תלמד לרכב.'
תלמד לרכב.
17/10/2010 | 16:12
69
לצפיה ב-'בשאיפה ימשיך להחליק, לא ירכוש אחיזה פתאום.'
בשאיפה ימשיך להחליק, לא ירכוש אחיזה פתאום.
16/10/2010 | 20:11
23
66
סגירת הגז עוזרת לחידוש האחיזה, בגז פתוח האחורי ימשיך להחליק. עדיף למצוא עצמך בלואו-סייד מאשר בהיי-סייד.
ולרוכב שלא יודע מה לעשות, האינסטינקטים יכנסו כנראה לפעולה, הוא יסגור את הגז, ויסתכן בהיי סייד עצבני. שמעתי כבר רוכבים שבמתכוון מביאים את האחורי להחלקה 'מבוקרת' בכדי לתרגל את המצב הזה. כנראה שרק מי שאכל אבק בשטח באמת יודע איך זה לרכוב עם אחורי חופשי מאחיזה.
אופנועים >>
לצפיה ב-'אבל למה היי סייד עצבני?'
אבל למה היי סייד עצבני?
16/10/2010 | 20:51
21
71
הרי אם תסגור גז, האחורי לא יתפוס פתאום אחיזה וירצה להמשיך את האופנוע קדימה.
כלומר הוא כן, אבל לא יגביר את ההמשך קדימה. אני לא אומר לבלום. אני אומר לתת לאופנוע לזוז, ללא מנוע מחובר לאחורי.

אם תמשיך לתת גז, אתה גם מסתכן בהיי-סייד בכך שהאופנוע ירצה פתאום לזוז לצד השני, כשהגלגל הקידמי מכוון להמשך הפניה, והאחורי אל תוך הפניה. גז יגרום לאחורי לנסות לברוח אל תוך הפניה, ואם אתה לא יודע איך להתנהג עם עניין כזה, אתה תסיים גם אותו בהיי-סייד.

אני למשל במגרש, היה לי משהו דומה, שבפניה עליתי על מקום עם חול, והאופנוע החליק. סגירת גז והזזת הגוף לצד הנגדי, כלומר ליישור האופנוע, מנעו ממני להחליק, לעשות היי-סייד או כל דבר אחר.

בתור דוגמא אתן לך את הסרטון שהעלו פה. עם רוכב ה F800GS, שעשה החלקה כמעט מבוקרת לגמרי, עם גז, עד לרגע שהאחורי שלו תפס אחיזה, והעיף אותו מהאופנוע.
זה היה מקרה קיצוני, אבל לסיים אותו בהחלקה קטנה במקום בהיי-סייד היה הרבה יותר בריא.
אופנועים >>
לצפיה ב-'אז לא עצבני '
אז לא עצבני
16/10/2010 | 22:14
20
50
אני לא מבין לעומק את המכניקה (או הפיסיקה) שמאחורי ההי סייד. יבואו מכובדינו האדומים ויתנו הסברים. בכל מקרה אני אנסה משהו:

שנינו מסכימים שאם נשאיר את המצערת  פתוחה, נשאר בהטיה, ולא נעשה שום דבר דרמטי, האחורי ימשיך להחליק, נכון? כלומר שסגירת הגז, מסייעת לחידוש האחיזה?
אני מנחש שברגע סגירת הגז וחידוש האחיזה, הגלגל האחורי (שמסתובב מהר מהמהירות הנדרשת בשביל תנועת הכלי - הוא הרי מחליק) אוצר בתוכו מספיק אנרגיה בשביל לישר את הכלי ולשלח את הזנב לאויר.

ולגבי הסירטון של כריס מקניל - אתה מתכוון להיפוך שבסוף הסרטון? (דקה 3:55)
אופנועים >>
לצפיה ב-'לא מדויק'
לא מדויק
17/10/2010 | 02:39
15
50
היי סייד נגרם כשהאחורי מאבד אחיזה (מפרפר), מתחמם ותופס אחיזה לפתע.

האחיזה הפתאומית והאלימה גורמת לאופנוע לעוף החוצה מכיוון ההטיה.


במקרה והרוכב מגלגל מצערת ומוריד גז אז הגלגל ייתפס.
במקרה והרוכב נשאר עם גז קבוע הגלגל יתחמם (או שימצא נקודה עם אספלט שאוחז קצת יותר) וייתפס.

בכדי למנוע היי סייד צריך לפתוח מצערת עוד יותר ולתת לגלגל להמשיך לפרפר עד שהאופנוע יתפוס כיוון ויתיישר.

קורה המון בסופרמוטו או סתם עם רוכבים שאוהבים לזרוק זנב בצומת.
פעמים שבכוונה ופעמים שבטעות.

לא כל פרפור יוביל להיי סייד.
תלוי במהירות, בהילוך, בסל"ד הרגעי ובזווית ההטיה.
אופנועים >>
לצפיה ב-'גם זה לא מדוייק.'
גם זה לא מדוייק.
17/10/2010 | 08:54
14
110
האחורי מפרפר, מתחמם ובגלל זה תופס אחיזה? מאיפה שלפת את התיאוריה הזו? כל העסק לא מתרחש מספיק זמן כדי שהאחורי אפילו יתחיל להתחמם.
המנגנון פשוט יחסית: האחורי מחליק, הזנב זז הצידה. כשהזנב זז הצידה מספיק, בשלב מסויים הצמיג אוחז חזרה, מפסיק להחליק בבת אחת ואז האופנוע ממשיך את התנועה ומשליך את הרוכב מעליו.
אופנועים >>
לצפיה ב-'אבל מה גורם לו להיתפס פתאום?'
אבל מה גורם לו להיתפס פתאום?
17/10/2010 | 15:44
13
66
שמעתי את ההתחממות באיזה מקום אבל זה לא נשמע לי גם.

יותר הגיוני שהרוכב נבהל ומשחרר מצערת.
אופנועים >>
לצפיה ב-'תעשה ניסוי קל'
תעשה ניסוי קל
17/10/2010 | 15:54
7
63
תמצא ליד מדרכה על הכביש, מקום שיש קצת לכלול, ואז אספלט נקי.
תעביר את הרגל. על הלכלול הרגל תחליק, עד שתעצר באפסלט.

אותו דבר הצמיג.
הוא יחליק עד שיהיה אספלט מספיק טוב שייצר אחיזה. אין קשר להתחממות.

אותו הדבר במסלול כשהוא מכוסה בקצת חול. בפעמים הראשונות שתעבור עליו כל האופנוע ירצה להחליק, עד שעם הזמן יעוף החול מהקו. ואז תהיה אחיזה טובה יותר.
אופנועים >>
לצפיה ב-'אני יודע. זה מה שרשמתי.'
אני יודע. זה מה שרשמתי.
17/10/2010 | 16:05
6
41
פשוט לא הייתי סגור על הקטע של התחממות הצמיג.

הקטע שזה קורה גם במסלולים וכבישים נקיים.
או שזה רק למראית עין?
אופנועים >>
לצפיה ב-'לא התחממות ולא בטיח.'
לא התחממות ולא בטיח.
17/10/2010 | 16:20
34
הצמיג מאבד אחיזה באספלט ו"מפרפר". הרוכב (טעות אנוש כמובן)
נבהל וסוגר גז. זה מוביל לאובדן כוח בגלגל האחורי שהוא מצידו מפסיק
"לפרפר". שום התחממות.
אופנועים >>
לצפיה ב-'לא הבנתי מה בדיוק מראית עין.'
לא הבנתי מה בדיוק מראית עין.
17/10/2010 | 16:22
4
30
יכול להיות שבמסלול יש קטע שלא עולים עליו הרבה, או בבוקר אחרי יום מלא רוחות שמעלות עליו הרבה חול, ואז אם תעלה עליו, האופנוע יחליק לרגע, יחזוק למקום נקי, והכל בסדר.

אותו דבר בכביש הציבורי. שבו יש קטע שרכבים לא עולים עליו כלל, בדרך כלל ממש מרכז הכביש, והצטבר שם קצת לכלוך, או שהאספלט עשוי חרא ונוצר גוש קטן שבולט, ואז אם אתה עולה עליו, האחורי ו/או הקידמי יחליקו עליהם, יחזרו למקום נקי, והכל בסדר.
אופנועים >>
לצפיה ב-'להבדיל'
להבדיל
17/10/2010 | 17:47
3
37
אני מאוד נזהר בהטיה כשאני עובר מעל שתי סלילות שונות.

ליד הבית יש לי הרבה חפיפות בין סלילות של מע"צ (חרא) לדרך ארץ (לא רע בכלל).

חוץ מהבאמפ שבתפר שיכול להכניס אותך לצרות בפני עצמו ירידה מאספלט איכותי לאספלט פחות טוב יכול להכניס אותך לצרות.

עכשיו, השאלה שלי היא אם יש הבדלי אחיזה על אספלט מסלילה אחידה, בהתעלמות מלכלוך שעליו?
אופנועים >>
לצפיה ב-'בתאוריה, אמורה להיות אותה אחיזה לאורכו'
בתאוריה, אמורה להיות אותה אחיזה לאורכו
17/10/2010 | 18:53
1
32
בפועל, לך תדע.

כי לך תדע אם הקבלן שסלל השתמש באותם החומרים לכל האורך, אולי חצי איכותי מאוד, וחצי הוא רק זפת בלבד ללא אבנים או חומרים נוספים בלבד, וזה יהיה כמו משטח החלקה אחד גדול.
אם רק עכשיו סללו, אז בדרך כלל האספלט מרגיש טוב. עם הזמן, זה כבר תלוי איך עשו אותו.
אופנועים >>
לצפיה ב-' תודה '
תודה
17/10/2010 | 19:00
6
לצפיה ב-'שום קשר להבדל אחיזה של האספלט.'
שום קשר להבדל אחיזה של האספלט.
17/10/2010 | 19:41
93
ענין של זויות. כשהגלגל זז הצידה נוצרת זוית בין הכוח שמנסה להזיז אותו הצידה לבין כיוון התנועה שלו, כך שככל שהוא בזוית גדולה יותר לכיוון התנועה של האופנוע, הרכיב של הכוח שמזיז אותו הצידה הולך וקטן. בנוסף, בשל ההחלקה משתנה זוית ההטיה (לשם המחשה של הענין הזה, תן מבט באופנועי ספידוויי שנמצאים בזויות החלקה גדולות - האופנועים עצמם כמעט זקופים יחסית לקרקע). כאשר כל השינויים האלו מגיעים למצב מספיק קיצוני, הצמיג מקבל אחיזה ומפסיק להחליק בבת אחת. לאופנוע (ולרוכב) יש תנועה צידית שאין מה שיעצור אותה - והרוכב מועף.
אותו הדבר יקרה אם ההחלקה תפסיק מסיבות אחרות. אם היא תוצאה של הרבה גז, עזיבה פתאומית של הגז יכולה להביא לאותה תוצאה; אם ההחלקה היא תוצאה של גלגל נעול בגלל בלם אחורי, עזיבה של הבלם עלולה להביא לאותה תוצאה.
לא בטוח שההסבר שלי באמת מובן, אבל אין לי כוח לחפש ציורים וצילומים. אולי הבנת הנקרא יבוא וישקיע קצת בהסברים יותר טובים.

טל
אופנועים >>
לצפיה ב-'תחשוב הפוך,יש אחיזה תמיד , פתאום אין אחיזה.'
תחשוב הפוך,יש אחיזה תמיד , פתאום אין אחיזה.
18/10/2010 | 09:11
1
49
האחורי בורח ובשלב מסויים (אלא אם נפלת) תמיד תתחדש האחיזה.

אובדן האחיזה , הכיוון אליו פנית ,כל דבר שתבחר מזיז את האחורי "החוצה" מכיוון הנסיעה המקורי.

מה שקורה זה ששני צירי הגלגלים(קדמי ואחורי) לא בקו אחד כמתוכנן עקב חוסר האחיזה ולפתע משהתחדשה האחיזה באחוריהשילדה ששואפת להחזיר את האחורי לקו הנבחר חוטפת וואחד זעזוע אשר "מושך את כל האופנוע לכיוון הנסיעה הכללי המקורי ולא משנה מה תנוחת הגוף שלך או זוית ההטיה זל האופנוע.

ניתן למזער את הזעזוע הברוטאלי ע"י תזמון (מדוייק כמה שניתן) העברת משקל,פתיחת מצערת,הפניית הכידון,מוכנות נפשית ורוגע תוך כדי המהלך,והכנעת המכונה .

כל הדברים שאתה עושה כדי לתקן את המצב של אובדן אחיזה באחורי או בקדמי צריכים להיות אוטומטיים בראש,אם לא ניסית אתה יכול רק לדמיין אך לבנות בראש "תבנית" רצף אירוע כך שעדיין במצב בו קרה אובדן אחיזה לא תשב בחיבוק ידיים ותמתין שזה יגמר בהתעופפות ווירטואוזית אלא תנסה להציל את המצב ככל יכולתך.

בכל מקרה כשאחורי בורח עדיף להחליק לפני שמתחדשת האחיזה(במצבים ברוטליים) ומעיפה אותך לקיבינימט.
אופנועים >>
לצפיה ב-'נשמע כמו משהו שכואב להתמחות בו'
נשמע כמו משהו שכואב להתמחות בו
18/10/2010 | 15:18
11
לצפיה ב-'ההחלקה היא עם חיכוך... '
ההחלקה היא עם חיכוך...
19/10/2010 | 11:03
2
39
חיכוך - מעביר תנע בין שני הגופים המתחככים ובמקרה זה - הביטוי יהיה בשאיפה להשוואת מהירויות בים הכביש לאופנוע - כאשר המהירות היחסית ביניהם קטנה מספיק (עניין של איבוד אנרגיה אבל גם זווית התקדמות הגלגל לכביש יחסית לציר הגלגל) יכנס לפעולה חיכוך סטטי שהוא חזק מחיכוך דינמי בזמן החלקה.
המעבר בין שני סוגי החיכוך מהיר מאד וכאן הבעיה הגדולה.
הגלגל נעגן בקרקע ומהווה נקודת ציר למנוף שבקצהו העליון יושב הרוכב ומועף בהייסייד.
בקורסים של NSF מלמדים ללחוץ קלאץ׳, לא לשחרר מצערת ולהיות מוכנים להחזיר קלאץ׳ כשהאחיזה חוזרת. מתרגלים בקטנה איבוד אחיזה ע״י לחיצת בלם אחורי.
אופנועים >>
לצפיה ב-' תיקון!!'
תיקון!!
19/10/2010 | 11:06
27
כמובן שהשוואת המהירויות בין משטח מגע הצמיג בכביש למשטח האספלט... ניסוח דפוק.
אופנועים >>
לצפיה ב-'העניין עם שני סוגי החיכוך והמעבר המאוד מהיר'
העניין עם שני סוגי החיכוך והמעבר המאוד מהיר
19/10/2010 | 12:11
94
ביניהם - אינו נכון כשמדובר בגומי.

בעצם, אפשר להגיד שהחיכוך של הצמיג הוא תמיד דינמי במידת מה, מכיוון שברגע שצמיג מעביר כח חיכוך - הוא מחליק. תמיד.
בהתחלה, ככל שהכח המועבר גדל - גם ההחלקה גדלה, עד שכח החיכוך מגיע לשיא, איפשהו בין 10-20% של החלקה (משתנה בין צמיגים שונים ובתנאים שונים). את התחום הזה אנחנו תופסים כאחיזה.
כאשר ההחלקה עוברת את השיא הזה, הכח המועבר על ידי הצמיג באמצעות החיכוך קטן עם גידול בהחלקה, אבל בצורה הדרגתית, לא בצורה דרמטית ולא ב"מדרגה" כמו שאנשים נוטים לדמיין. הוא יכול לקטון לאיזה 80% מהשיא אסימפטוטית, כשההחלקה שואפת לאינסוף. זה התחום של אובדן האחיזה.

זה אומר שאם אתה נמצא במצב של החלקה (כלומר אתה נמצא על העקום הזה בנקודה שהיא אחרי השיא), כשההחלקה קטנה כח החיכוך גדל.
הבעיה נובעת מכך שאם ההחלקה בכיוון האורכי קטנה (למשל בגלל שהפסקת לבלום או שינית את מצב המצערת), סך הכל ההחלקה (הרכיב השקול) קטן מהר יותר, ולכן כח החיכוך גדל חזרה מהר יותר. אפשר לומר שההחלקה בכיוון הרוחבי "מנצלת" כעת את יתרת כח החיכוך של הצמיג ש"התפנה" מהכיוון האורכי.
וזה יכול להתרחש מהר.
אופנועים >>
לצפיה ב-'כן, התכוונתי להיפוך שבסוף'
כן, התכוונתי להיפוך שבסוף
17/10/2010 | 08:34
3
20
שהוא יוצא מהשטח, מחליק את האחורי על האספלט, ואז פתאום האחורי נוחת ומוצא אחיזה, ומעיף אותו הלאה.
אופנועים >>
לצפיה ב-'נראה לי ששם הארגז אחראי לאיבוד האחיזה'
נראה לי ששם הארגז אחראי לאיבוד האחיזה
17/10/2010 | 22:20
2
17
עושה ארושם שהאופנוע נשען כולו על הארגז רגע לפני ה'פליפ'.
אופנועים >>
לצפיה ב-'לאיבוד לא, להחלקה כן'
לאיבוד לא, להחלקה כן
17/10/2010 | 22:33
1
15
הוא לא מאבד אחיזה בגלל הארגז אלא בגלל שהגלגל מלא חול.
ההחלקה עצמה היא על הארגז, עד שהוא נוגע שוב עם הצמיג, שכבר מתנקה, ותופס אחיזה ומעיף אותו.
אופנועים >>
לצפיה ב-'סמנטיקה'
סמנטיקה
18/10/2010 | 12:12
12
לא התכוונתי לסיבה להחלקה, אלא לסיבה שבגללה נותק המגע בין הצמיג לקרקע.
אופנועים >>
לצפיה ב-'היי סייד בדרך כלל קורה כאשר האחורי מנסה '
היי סייד בדרך כלל קורה כאשר האחורי מנסה
17/10/2010 | 16:27
115
"לעקוף" את הקדמי .מצב כזה אפשרי רק כאשר אתה על הגז / גז קבוע .
ברוב המקרים של החלקת אחורי ,לדעתי  סגירת גז תועיל יותר מפתיחת גז או גז קבוע .

אם הגעת למצב שהאחורי ברח יותר מדי הצידה (אם זה כתוצאה מעודף גז או נעילת אחורי תוך כדי בלימה) ,אז אולי באמת עדיף להשאר על הגז ולהתפלל .במצב כזה ,ברגע שהאחיזה תתחדש אתה באוויר . אבל זה לא מצב שקורה בדרך כלל לרוכבים "רגילים" בכביש .

בריחה קלה של האחורי לצדדים - סגירת גז קלה .
אופנועים >>
לצפיה ב-'לא בדיוק פישטייל במקרה של החבר.'
לא בדיוק פישטייל במקרה של החבר.
16/10/2010 | 16:36
14
34
נענוע האחורי הגיע כתגובה להתחרפנות של הקדמי.

כשהאופנוע בהטיה על כביש חלק, חלק מסויים של הצמיג נוגע באספלט.
כשיש באמפ החלק המסויים הזה מקבל התנגדות מצד חלק בצמיג שסתם מתערב בגלל תוואי האספלט החדש.

יש מריבה בין הצדדים ואז הכידון נכנס להתחרפנות.
אם ההתחרפנות קצת אלימה אז גם האחורי מחליט להגזים.

אם ההתחרפנות מאוד אלימה, האוסילציה של שני הגלגלים פשוט מגבירה את הנדנודים עד שאתה נופל ומתרסק.
אופנועים >>
לצפיה ב-'כזה.'
כזה.
16/10/2010 | 16:38
13
25
רק שהמקרה שלי לא היה עד כדי כך אלים

http://www.youtube.com/watch?v=LZ1srcQMa_0

שימו לב, האופנוע התחיל להתחרפן לו בדיוק כשהקדמי שלו ירד לבאמפ והאופנוע היה בהטיה קלילה.
אופנועים >>
לצפיה ב-'בשביל מקרים כאלו יש משכך היגוי.'
בשביל מקרים כאלו יש משכך היגוי.
16/10/2010 | 17:23
5
15
לצפיה ב-'חושב שהיה לו שם משכך.'
חושב שהיה לו שם משכך.
16/10/2010 | 17:29
4
21
האופנוע נראה מספיק קרבי.

במהירות בה הוא היה עם מרווחי הטעות שהוא השאיר לעצמו, לא היו לו הרבה אפשרויות לצאת מזה.


ברכיבות כאלה מאוד חשוב ללמוד את הכביש ולהכיר את הקו בו כדאי לרכב.
אופנועים >>
לצפיה ב-'אתה מדבר על זה שהיה איתך בטיול או זה '
אתה מדבר על זה שהיה איתך בטיול או זה
16/10/2010 | 17:30
3
17
מהסרטון ?
אני מעריך על הבחור מהטיול.. זה למה משכך היגוי זה אחד הדברים הכי חיוניים.
אופנועים >>
לצפיה ב-'על ההוא מהסרטון'
על ההוא מהסרטון
16/10/2010 | 18:29
17
אני ההוא מהטיול
אופנועים >>
לצפיה ב-'משקך היגוי איך משתמשים איתו נכון?'
משקך היגוי איך משתמשים איתו נכון?
17/10/2010 | 10:34
1
18
יש לי משקך היגוי בעל 24 נקודות איך רוכבים איתו במישור מהיר או ברכיבת ספורט טכני.
אופנועים >>
לצפיה ב-'בגדול איך שנוח לך.. אבל רוב האנשים רוכבים '
בגדול איך שנוח לך.. אבל רוב האנשים רוכבים
17/10/2010 | 15:53
27
~במהירויות נמוכות ובמצבי פליק פלאק במצב רך במשכך היגוי.
ככל שאתה מעלה את המהירות אתה אמור להקשיח את המשכך..
אופנועים >>
לצפיה ב-'נראה לי שנוצרה בשילדה רעידה'
נראה לי שנוצרה בשילדה רעידה
16/10/2010 | 23:15
3
29
בתדר שהכניס את השילדה לתהודה. אני משער (מנסיון אישי) שהדרך היחידה לצאת ממצב זה היא לעזוב גז ולהאט כמה שיותר מהר, אבל להזהר לא לנעול גלגלים (במקרה שקרה לי, זה עזר והרעידות פסקו כשהאופנוע עוד היה על 2 גלגלים אבל ההרגשה מאוד לא נעימה) ואז השילדה יוצאת ממצב התהודה. זאת לפחות היתה ההרגשה שלי שזה מה שקרה לאופנוע (פעמיים במהלך ההיסטוריה כאופנוען).
זהר
אופנועים >>
לצפיה ב-'נהפוכו, אסור לסגור גז'
נהפוכו, אסור לסגור גז
17/10/2010 | 12:02
2
36
סגירת גז תוביל להרחבת קו הפנייה החוצה (גדר הפרדה/קיר/משאית /רכב/ADH)
יש אמרה שגורה בפי מדריכי הרכיבה, וזה תהיה נינוח ורפוי על הפרונט והאופנוע יצא לבד מהבעייה.
אופנועים >>
לצפיה ב-'הוא מדבר על הסרטון, אחינו...'
הוא מדבר על הסרטון, אחינו...
17/10/2010 | 22:01
1
61
איזו פניה? זה פחות או יותר בקו ישר... אם כבר, יש פניה קלה שמאלה אחרי שהוא כבר חוטף את ההדשייק, ואין לו שום סיכוי לקחת אותה.

אופנועים >>
לצפיה ב-'אני הגבתי לנושא בכלליות'
אני הגבתי לנושא בכלליות
18/10/2010 | 11:12
27
לא לגבי היידשייק בקו ישר, אלא למצב שהאחורי בדריפט אלהסטונר, הדבר האחרון הוא לסגור גז.
אופנועים >>
לצפיה ב-'קקדוש, זה לא פישטיילינג.'
קקדוש, זה לא פישטיילינג.
17/10/2010 | 22:08
2
60
זה הדשייק (Headshake). מכונה גם Tankslapper.
פישטיילינג זה כשהזנב מחליק, ועובר מצד לצד.

טל
אופנועים >>
לצפיה ב-'תהיו בריאים'
תהיו בריאים
17/10/2010 | 22:31
1
37
סליפרסדוגי  דיבר עלי.

בטיול הוא רכב כמה מטרים מאחוריי וראה רק את הפישטייל.
אני ניסיתי להסביר כאן שהפישטייל בא אחרי נדנוד הראש.

עם פישטייל, יחסית, קל להתמודד.
אופנועים >>
לצפיה ב-'פישטייל, הד שייק... Dont talk about it'
פישטייל, הד שייק... Dont talk about it
18/10/2010 | 09:46
32
לצפיה ב-'גז אבל לא יותר מדי ובפרוגרסיביות'
גז אבל לא יותר מדי ובפרוגרסיביות
16/10/2010 | 18:25
21
הגז שומר את המנוע עובד מה שגורם לאפקט ג'ירוסקופי שלא נותן לאופנוע ליפול בקלות. לפחות זה עובד בשטח.
אופנועים >>
לצפיה ב-'בקיצור ברח מעט האחורי,תפס אותו והכל סבבה.'
בקיצור ברח מעט האחורי,תפס אותו והכל סבבה.
17/10/2010 | 10:05
11
לצפיה ב-'איבודי אחיזה בגלגל האחורי'
איבודי אחיזה בגלגל האחורי
17/10/2010 | 21:47
63
120
יכולים להיגרם ממגוון של סיבות, ולכן יש גם מספר דרכי פעולה אפשריות התלויות בסיבות.
קשה ואולי בלתי אפשרי לתת עצה בסיגנון "זה מה שצריך לעשות כשהאחורי מחליק" מהסיבה שהעליתי במשפט הקודם.

לגבי מה שרואים בסירטון:
הסיבה לאיבוד האחיזה איננה ברורה מספיק, אבל יותר חשובה היא העובדה שכן רואים שמדובר באיבוד אחיזה קצר וריגעי שאחריו האופנוע חוזר לאחוז. סוג של הבנת שהחלקת בדיוק שכבר סיימת להחליק.
למרות שהאופנוע חזר לאחוז, הרוכב בסירטון נבהל והפסיק לתפקד (שניה 17) כאשר כל מה שהיה צריך לעשות הוא להביט לכיוון המשך הפניה ולהטות קלות את האופנוע לשמאל. כנראה שזה היה מספיק. האופנוע אכן יודע להסתדר לבד במצבים האלה, כמובן שיעזור אם הרוכב לא יחזיק חזק מדי את הכידון תוך כדי אחיזת ברכיים במיכל הדלק, יפעיל לחץ על הרגליות כלפי מטה ויביט לכיוון הרצוי. מומלץ לשמור על מצב מצערת יציב כדי להמנע מנענועים מיותרים על המיתלים שאינם מוסיפים ליציבות.
גם ניסיון בסיסי ברכיבת שטח היה מציל אותו.
אופנועים >>
לצפיה ב-'שאלה לגבי הסרטון הנ"ל'
שאלה לגבי הסרטון הנ"ל
18/10/2010 | 00:02
47
יש מצב שהוא פשוט בלם עם האחורי עד לנעילה? (רגעית)
אופנועים >>
לצפיה ב-'מה נותן הלחץ על הרגליות כלפי מטה? מה מטרתו?'
מה נותן הלחץ על הרגליות כלפי מטה? מה מטרתו?
18/10/2010 | 14:02
61
25
לצפיה ב-'סיפור ארוך, שמקורו בכלל באי-הבנה.'
סיפור ארוך, שמקורו בכלל באי-הבנה.
<< ההודעה הנוכחית
18/10/2010 | 18:55
56
623
פעם, לפני עשרות שנים, אי שם בשנות ה-60, היה אופנוען מאד ידוע ב-Mid-West בארה"ב, השם האמיתי לא ממש חשוב, ששמו הלך לפניו. יכולת הרכיבה שלו הפכה לאגדה, גם בקרב רבים שמעולם לא ראו אותו רוכב, אבל שמעו עליו מפה לאוזן (כי עוד לא היה אינטרנט, נו). כמו כל אגדה, גם זו הלכה והתעצמה והפכה למיתוס, גדול בהרבה מהמציאות. הוא זכה לכינוי "ספידי ביל", והחלו לדבר עליו בלחישות, ביראת כבוד: ממש גוסט-ריידר של פעם. אמרו שזהותו האמיתית עלומה, שעברו השחור צופן סיפורים שאין לספר, שכוחות החוק מעולם לא יכלו לו. ספידי ביל לןדמות מהאגדות: מהיר כברק, חמקן כנמיה, רכוב על הארלי שחור כמו הלילה. לנוסת להשיגו היה חסר-תוחלת: באותה מידה יכלת לנסות להשיג את הרוח.

יום אחד יצאה קבוצת בייקרס לרכיבה באזור הררי מרוחק , ואחד מהם איבד אחיזה באחת הפניות, החליק ונפגע קשה. בעוד חבריו מתגודדים סביבו, הופיע כאילו משום מקום הרלי שחור ועצר לידם בחריקת בלמי תוף. אלו שנכחו באירוע נשבעו כי מי שירד ממנו , כולו לבוש שחורים, היה גבוה כמו לו אלסינדור* אך לא הטיל כל צל; כי פסיעותיו לא הותירו סימן בקרקע. קולו היה נמוך כמו הים, מחוספס כמו רצועת-עור ישנה. האופנוענים נחצו בפניו כאילו היו ים סוף, והוא בא וכרע ברך ליד חברם הפגוע.
מבלי להתעכב קרע בתנועות בטוחות את בגדיו של הפצוע וחשף את הפצעים הקשים ביותר, שותתי-דם ופעורים. בלי אומר ודברים נשלחה ידו לתיק-העור שהיה מוטל על כתפו, ושלפה כמה תחבושות צבאיות. בידיים מיומנות חבש את הפצעים בזה אחר זה, וקם על רגליו.
You should put pressure on the pads, אמר, so no more blood will be lost. הסתובב, עלה על האופנוע, ונעלם ברעם אגזוזים.

מאחור נותרה התרגשות, והמולה רבה.
"ספידי ביל! ראיתם מה זה?"
"חי נפשי**!"
"בחור כארז!***"
"שמעתם מה הוא אמר?"
"You should put pressure on the pads, כדי שלא ישפך עוד דם. למה הוא התכוון?"
"לא לא, שמעת לא טוב", אמר אופנוען צעיר ונלהב, כמעט נער, עם מבט של הערצה בעיניו. "הוא אמר You should put pressure on the PEGS, ושככה נמנע מליפול ולהפגע. המממ, מענין..."

שמו של אותו אופנוען צעיר - כמעט נער - היה קית' קוד. היתר שייך להיסטוריה.

וזו הסיבה מדוע היום כל מדריכי הרכיבה באשר הם מלמדים "להפעיל לחץ על הרגליות" בכל מיני ואריאציות, בלי שבעצם יהיה להם הסבר הגיוני למה. הכל בגלל ספידי ביל שאמר להפעיל לחץ על התחבושות.

טל

* שמו של שחקן כדורסל נודע דאז, שלימים עברת את שמו לקארים עבדול ג'אבר
** כך אמרו פעם OMG
*** צורת ביטוי קדומה ל"גבר גבר"
אופנועים >>
לצפיה ב-' אוי, מעולה...'
אוי, מעולה...
18/10/2010 | 19:02
12
לצפיה ב-''
18/10/2010 | 19:07
65
כל פעם אתה מצחיק אותי מחדש...
אופנועים >>
לצפיה ב-' מעולה'
מעולה
18/10/2010 | 19:13
8
לצפיה ב-' אחד הטובים שלך'
אחד הטובים שלך
18/10/2010 | 19:14
9
לצפיה ב-' לטגלן לאלתר!'
לטגלן לאלתר!
18/10/2010 | 19:30
1
63
או אולי לטל"שן?
אופנועים >>
לצפיה ב-''
18/10/2010 | 19:57
2
לצפיה ב-'ענק'
ענק
18/10/2010 | 20:47
6
לצפיה ב-'תפתח כבר את אתר שלך'
תפתח כבר את אתר שלך
18/10/2010 | 21:23
72
משורר הדור
משורר הדו"ג

אופנועים >>
לצפיה ב-'פשוט לא נס ליך *'
פשוט לא נס ליך *
18/10/2010 | 22:21
2
74
*ככה כותבים את זה ?
אופנועים >>
לצפיה ב-'*ליחך.'
*ליחך.
19/10/2010 | 10:13
1
10
לצפיה ב-' העיקר שטוגלן '
העיקר שטוגלן
19/10/2010 | 11:41
8
לצפיה ב-''
18/10/2010 | 22:50
1
לצפיה ב-' מצויין!!!'
מצויין!!!
18/10/2010 | 22:55
12
לצפיה ב-'אין גבול לכמה פעמים אפשר לשמוע סיפור טוב!'
אין גבול לכמה פעמים אפשר לשמוע סיפור טוב!
18/10/2010 | 23:13
15
115
לחץ על הרגליות אכן משפיע במצבים בהם היציבות/ אחיזה גבוליים.
במצב המתואר עובר האופנוע זעזועים בתדירות גבוהה כאשר מי שאחראי על ריסון אותם זעזועים הם המיתלים.
לחץ על הרגליות במצב המתואר פשוט מסייע להוציא את המקסימום מהמיתלים, ע"י כך ששרירי הרגליים משתתפים בריסון אותם זעזועים.
כמעט כל פעולת תיפעול המייצרת תנועת מיתלים תתקבל טוב יותר (או שניתן לבצעה בעוצמה גבוהה יותר) כאשר מופעל לחת על הרגליות. גם ברכיבת כביש וגם ברכיבת שטח.
אופנועים >>
לצפיה ב-'אני לא מבין מה ההבדל בין ה100 ק'ג שלי על '
אני לא מבין מה ההבדל בין ה100 ק'ג שלי על
18/10/2010 | 23:53
12
83
המתלים כשהמשקל עובר דרך התחת לכסא -למתלים,או דרך הרגלים לרגליות -למתלים.אלו אותם מאה ק'ג, אולי מרכז הכובד משתנה, ולא בטוח שבמקרה הזה זה משנה.
אני כבר לא יודע לאיזו אגדה להאמין,שתיהן כתובות רהוט, משכנע, ובשתיהן אני לא מוצא הגיון.
קשה, קשה.
אופנועים >>
לצפיה ב-'עניין של מתלים על מתלים'
עניין של מתלים על מתלים
19/10/2010 | 10:04
11
75
כשאתה מחזיק את הגוף עם הרגליים, ולא יושב כמו שק תפוחי אדמה, אתה בעצם עוזר למתלים עם הרגליים.

זה כמו שתפיל בלוק על קפיץ. הוא יוכל להתמודד עם זה, אבל מדובר על זעזוע בשבילו. עכשיו אם תשים שני קפיצים אחד על השני, הם משתתפים ביחד בזעזוע, ולא הכול נופל על אחד.

זה עוזר למתלים לחזור ולייצב את האופנוע מהר יותר.
אופנועים >>
לצפיה ב-'ההסבר הכי ברור עד עכשו,כעת רק צריך שמישהו '
ההסבר הכי ברור עד עכשו,כעת רק צריך שמישהו
19/10/2010 | 13:48
49
מהתותחים יאשר את נכונותו כדי לצרוב בזיכרון.
אופנועים >>
לצפיה ב-'אבל כדי שזה יעבוד...'
אבל כדי שזה יעבוד...
19/10/2010 | 15:35
9
109
חייבת להיות תנועה בין הגוף לאופנוע. זו הדרך היחידה בה הרגליים יכולות לתפקד כקפיץ נוסף (וככה בדיוק זה עובד ברכיבת שטח). אחרת אלו סתם כוחות פנימיים בתוך המערכת.
ואני לא חושב שנתקלתי עד היום בהדרכה כלשהי של רכיבת כביש שמלמדת להרים את הישבן מהמושב. מה גם שקיום תנועה כזו של הגוף יחסית לאופנוע מחייבת לא רק הרמת הישבן מהמושב על ידי הגברת הלחץ על הרגליות - אלא גם הפחתת הלחץ ברגע הנכון כדי לאפשר לרגליים להתקפל ולספוג...

טל
אופנועים >>
לצפיה ב-'מעבר לרעיון שכך הרגליים משמשות כקפיץ.'
מעבר לרעיון שכך הרגליים משמשות כקפיץ.
19/10/2010 | 16:06
5
98
אני חושב שחלק לא פחות קריטי, הוא שכך המשקל שעובר דרך הרגלים לרגליות יוצר מרכז מסה נמוך יותר (של האופנוע + הרוכב). לא?
אופנועים >>
לצפיה ב-'איך רואים שלא קראת את כל השרשור...'
איך רואים שלא קראת את כל השרשור...
19/10/2010 | 16:14
91
הנושא הזה נטחן רבות. התשובה, במילה אחת, היא לא. בשתי מלים: ממש לא. וזו פיזיקה מאד בסיסית.

אופנועים >>
לצפיה ב-'הנה, במיוחד בשבילך'
הנה, במיוחד בשבילך
19/10/2010 | 17:27
80
לצפיה ב-'תראה מה עשית, עכשיו עצבנת את כל החנונים...'
תראה מה עשית, עכשיו עצבנת את כל החנונים...
19/10/2010 | 22:13
1
57
לצפיה ב-''
19/10/2010 | 22:43
39
לצפיה ב-'אני נתקלתי'
אני נתקלתי
19/10/2010 | 16:20
2
62
גם בספר שפרו ריידינג הפיקו למשטרה ושהם מחלקים בהדרכות וגם ב"על הגז" של אופנוען מאומן מצויין שכאשר האופנוע עומד לעבור זעזוע על גבי חריץ בכביש יש להרים את הטוסיק מהמושב כדי לעזור לספוג את הזעזוע..
אני בטוח שנתקלתי בזה כמעט במאה אחוז...
אופנועים >>
לצפיה ב-'משהו אחר לגמרי...'
משהו אחר לגמרי...
19/10/2010 | 16:28
75
ומאד לא מסתורי. אישית אני מאמין שרוב הרוכבים לומדים את זה על בשרם במוקדם או במאוחר, ומרימים את הישבן כדי לא לחטוף בומבה.
למעשה, הטכניקה הזו מטפלת במפגע שמאפיין רכיבת שטח, לא  כביש - עם טיפול בהתאם.

טל
אופנועים >>
לצפיה ב-'טעיתי בקשר לחוברת של פרו ריידינג'
טעיתי בקשר לחוברת של פרו ריידינג
19/10/2010 | 16:46
54
אבדוק את החוברת של אופנוען מאומן כשאגיע הבייתה
אופנועים >>
לצפיה ב-''
19/10/2010 | 01:23
2
לצפיה ב-', ואחלה סיפור טל"ש...'
, ואחלה סיפור טל"ש...
19/10/2010 | 14:25
10
לצפיה ב-'חן חן על הסיפור. קראתי ונהניתי מאוד.'
חן חן על הסיפור. קראתי ונהניתי מאוד.
18/10/2010 | 23:19
1
47
אבל, היות ואיני מתמצא כל כך בנושא, אשאל שאלה קטנה:
ככל שמופעל יותר לחץ על הרגליות מופעל, במקביל, פחות לחץ על ידי הישבן. במצב בו הלחץ המופעל על הרגליות מכסימלי (משקל הגוף של הרוכב) הלחץ שמפעיל הישבן על המושב הינו אפס. האם, במצב זה, כאשר הרוכב בעצם עומד על הרגליות בברכיים כפופות מאוד, לא יהיה לו במקרים מסויימים קל יותר להשתלט על האופנוע מאשר אילו ישב? ברכיבת שטח אני יודע שהתשובה היא כן. ברכיבת כביש ספורטיבית, שאותה איני מכיר, איני יודע ולכן נשאלה השאלה ואשמח לתשובה (למשל בסרטון שאליו הגבתי למעלה: האם יתכן שאילו הרוכב היה עומד על הרגליות בברכיים כפופות הוא לא היה מתהפך אלא מצליח לצאת מן המצב הלא נעים?).
זהר
אופנועים >>
לצפיה ב-'אני רואה שכפיר ענה מעלי לפני שהספקתי לשלוח.'
אני רואה שכפיר ענה מעלי לפני שהספקתי לשלוח.
18/10/2010 | 23:26
9
לצפיה ב-''
19/10/2010 | 00:03
3
לצפיה ב-'V|'
V|
19/10/2010 | 00:35
3
לצפיה ב-''
19/10/2010 | 00:38
3
לצפיה ב-''
19/10/2010 | 02:24
4
לצפיה ב-':- D חי נפשי'
:- D חי נפשי
19/10/2010 | 08:03
4
לצפיה ב-' אחלה סיפור'
אחלה סיפור
19/10/2010 | 08:16
1
לצפיה ב-''
19/10/2010 | 09:27
2
לצפיה ב-' Nice, אבל יש משהו במה שכפיר כתב.'
Nice, אבל יש משהו במה שכפיר כתב.
19/10/2010 | 10:12
9
83
אם נמדל בדמיוננו את הרוכב כעוד מסה התלויה על השלדה באמצעות קפיצים, משככים ומפרקים* (או אפילו כמה מסות המחוברות ביניהן באמצעות קפיצים, משככים ומפרקים ואל השלדה כנ"ל), הרי העברת חלק מהמשקל מהמושב לרגליות דרך הרגליים משנה את המאפיינים של הקפיצים והמשככים הללו, ותשפיע באיזשהו אופן על התכונות הדינמיות של המערכת המורכבת הזו, ולכן גם על אופני התנודה והתהודות שיכולות להתפתח.
אם השינוי הוא משמעותי ואם הוא תמיד, בכל סיטואציה, לטובה - אני לא יודע.


* כלומר זה חיבור עם איזשהן דרגות חופש, לא קשיח.
אופנועים >>
לצפיה ב-'אני חושב שכבר היה לנו את הדיון הזה בפורמט'
אני חושב שכבר היה לנו את הדיון הזה בפורמט
19/10/2010 | 12:55
8
61
דומה, והוסכם שם שלא מעבירים משקל לרגליות (כי זאת אפשרי), אלא עצם העובדה שמשקל הרוכב שהיה מונח על המושב כשק תפוחי אדמה, אם ניקח את המטאפורה הזו, הרי שבעת רכיבה "אקטיבית" הוא נע וזע ומשתף את המאסה של הגוף שלו בדינאמיקה של הרכיבה, וע"י כך משפר, רגעית בלבד, את המצב של האופנוע ביחס לכוחות הפועלים עליו. זה בערך כמו שמישהו יעמוד על משקל עם שתי הרגליים שלו, יראה 100 ק"ג, ואז יעשה דילוגים קלים על המשקל מבלי לעזוב פיזית את המשטח, תוך כדי כך הוא יראה את המשקל מראה פחות מ- 100 ק"ג כשהוא מתרומם, אבל יותר מ- 100 ק"ג כשהוא נוחת חזרה.
אופנועים >>
לצפיה ב-' ולגבי המשקל'
ולגבי המשקל
19/10/2010 | 13:03
30
עשה טובה ואל תדלג עליו. הוא לא יודע להראות יותר מ 299...
אופנועים >>
לצפיה ב-'אבל בקונטקסט של השרשור הזה, כפיר לא כתב על'
אבל בקונטקסט של השרשור הזה, כפיר לא כתב על
19/10/2010 | 13:49
6
44
להזיז את הגוף, אלא רק להפעיל לחץ על הרגליות עם הרגליים כלפי מטה. לחץ כזה יכול להיות מופעל רק כנגד כח נגדי שיופעל כל הרגל(למשל כתוצאה מחיכוך של הרגל עם משהו), או על חשבון חלק ממשקל הגוף הנמצא על המושב.
אני באמת חושב שכל עוד הרוכב יושב על המושב ההשפעה של לחץ כזה תהיה קטנה מאוד, כי רוב מסת הגוף עדיין מעוגנת למושב.


נ.ב.: לא הבנתי את המשפט הראשון ("... שלא מעבירים משקל לרגליות (כי זאת אפשרי)").  חסרה איזו מילה? או שזה שאריות מניסוח קודם?
אופנועים >>
לצפיה ב-'צודק. נשמטה מילה: "כי זה לא אפשרי"'
צודק. נשמטה מילה: "כי זה לא אפשרי"
19/10/2010 | 14:47
5
36
(אני הופך לדיסלקט בערוב ימי...)

אפשר, בהחלט, וללא צל של ספק, להשפיע על התנהגות האופנוע רק ע"י מה שרוב האנשים קוראים לו "הפעלת לחץ על הרגליות" או "העברת משקל לרגליות".

אפשר.

רק שזה לא מעביר שום משקל, בפועל, כיוון שהמשקל הכולל של האופנוע ישאר זהה בין אם הרוכב יושב כמו שק תפוחי אדמה על המושב, אם הוא עומד על הרגליות, ובין אם הוא חצי יושב חצי עומד, ככה "מרחף" עם הישבן על המושב.

מי שרוצה לבדוק זאת יסע נא בכביש פנוי (שחו"ח לא יעשה תאונה ויגיד שזה בגלל שמיצו אמר לו), ובזמן הרכיבה במהירות סבירה, ללא שינוי בכלל בתנוחת הישיבה שלו, ידרוך נא בכל הכוח על הרגלית הימנית. ממש, לדרוך בכל הכוח, ולא לעזוב. ההשפעה על האופנוע תורגש. אבל אין פה קסמים, ולמרות שהרוכב לא היה אולי מודע למה שהוא עשה, בפועל, כמו שכתב "הבנת", זה תמיד יבוא על חשבון משהו אחר, אפילו ברמה שהרוכב לא מודע אליה. לדוגמה, זה יכול להיות שכדי לקבל את המנוף המתאים לדריכה חזקה על הרגלית, הוא לפת במידת מה את הכידון וכדי לתת את המנוף הוא גרם לכך שבתת-מודע הכידון נדחף קצת שמאלה. אני לא ממליץ לזלזל באותו אלמנט של תת-מודע (או אולי עדיף לקרוא לזה "תנועה לא מודעת"). גם פה אפשר בקלות לבצע ניסוי, ואם תרכבו על אופנוע סביר במהירות סבירה בכביש ישר לגמרי, ובדימיון שלכם תדמיינו איך אתם רוצים לעבור נתיב, גם אם תזיזו (שוב, בדימיון) רק את האוזן השמאלית שלכם, או אפילו אם תטו את הראש מעט שמאלה, תגלו להפתעתכם שאשכרה האופנוע עובר נתיב. ברור שלא הזזת הראש היא זו שגרמה להטייה ולמעבר הנתיב, אבל זו עובדה.

מבלי לפרק את התנועה עצמה לגורמיה לא יהיה ניתן בוודאות לדעת מה בדיוק גרם למה, אבל זה בהחלט מספיק כדי שמדריכי רכיבה בארץ ובעולם יגידו את המשפט הזה, "להעביר משקל לרגליות" והם יעבירו את המסר. זה דומה, בערך, לכל ההסברים שמדריכי טירונים מעבירים לטירונים שלהם לגבי כל מיני טכניקות ירי, ואפילו אם ההסבר עצמו ברמה הפיזיקלית לא נכון או שובש מהמקור מבלי שמי שמעביר אותו יבין שמה שהוא אומר לא יתכן פיזיקלית, עדיין הוא מעביר את המסר.
אופנועים >>
לצפיה ב-'אני חושב שמה שאתה מתכוון זה לדיון שבו הוסבר ש'
אני חושב שמה שאתה מתכוון זה לדיון שבו הוסבר ש
19/10/2010 | 15:00
4
30
לחץ על הרגליות בלי להזיז את הגוף אינו מזיז את מרכז הכובד (כי היו מי שחשבו שאם אתה תומך את מסת הגוף בנקודת עיגון נמוכה יותר, גם מרכז הכובד של האופנוע + הרוכב יורד נמוך יותר).
אבל אם אתה מזיז את הגוף זה כן יעביר משקל (לא ישנה את המשקל הכולל, אבל ישנה את החלוקה שלו).
אופנועים >>
לצפיה ב-'אני מכוון גם לדיון הזה, כן.'
אני מכוון גם לדיון הזה, כן.
19/10/2010 | 15:02
3
13
לצפיה ב-'אז מאיפה זה התחיל?'
אז מאיפה זה התחיל?
19/10/2010 | 16:49
1
31
כל הסיפור הזה של הלחץ על הרגלית החיצונית לפניה?

לגרום לגוף שלך להיכנס אל תוך הפניה?
אופנועים >>
לצפיה ב-'או. זה עוד ‫סיפור ארוך שמקורו בכלל באי-הבנה'
או. זה עוד ‫סיפור ארוך שמקורו בכלל באי-הבנה
19/10/2010 | 17:05
35
טל"ש יספר לך על זה
אופנועים >>
לצפיה ב-' '
19/10/2010 | 10:32
1
לצפיה ב-''
19/10/2010 | 12:34
1
לצפיה ב-''
19/10/2010 | 13:34
2
לצפיה ב-'גם כארים עבדול ג'אבר הוא סוג של אי הבנה'
גם כארים עבדול ג'אבר הוא סוג של אי הבנה
19/10/2010 | 13:46
40
בעיקר בגלל ארווין ג'ונסון...
אופנועים >>
לצפיה ב-''
19/10/2010 | 14:44
4
לצפיה ב-' יופי של סיפור'
יופי של סיפור
19/10/2010 | 15:25
3
לצפיה ב-''
19/10/2010 | 18:20
4
לצפיה ב-'תענוג צרוף של כתיבה'
תענוג צרוף של כתיבה
19/10/2010 | 22:12
25
הידד הידד הידד לטל

ענק
אופנועים >>
לצפיה ב-'טוב שבאת!'
טוב שבאת!
18/10/2010 | 19:28
2
50
יש סיכוי שתמשיך איפה שטל"ש התחיל?
אופנועים >>
לצפיה ב-'סיכוי יש, אבל לא ברור לי באיזה כיוון להמשיך'
סיכוי יש, אבל לא ברור לי באיזה כיוון להמשיך
19/10/2010 | 10:24
48
אם הסיבה הסופית להייסייד היא זה שהאחיזה של הצמיג בכיוון הרוחבי (כלומר הכח הצידה שהכביש מפעיל על הצמיג המחליק) מתגברת בקצב מהיר, או מה המנגנונים שעשויים לגרום לאחיזה להתגבר פתאום?
אני חושב שעל החלק הראשון (הסיבה הסופית) אין ויכוח.
אופנועים >>
לצפיה ב-'אני לא יודע פיסיקלית מה נותן הלחץ אבל אני כן '
אני לא יודע פיסיקלית מה נותן הלחץ אבל אני כן
19/10/2010 | 00:48
36
יודע איך זה מרגיש ברכיבת שטח -
בפניות שטוחות בפרט וכאשר האחורי מחליק בכלל לחץ על הרגלית החיצונית כמעט תמיד יצמצם את ההחלקה או לפחות ייתן לה תחושה יותר נשלטת.

בכלל, אני מציע פה לכל רוכב, לארגן לעצמו באיזשהי צורה, תקופה על אופנוע שטח. רצוי משהו אמיתי ולא רופס כמו של IEC.

כל מה שאתם מפחדים ממנו בכביש, תחושות לא מוכרות מהמתלים, נדנודים, החלקות של אחורי, החלקות של קדמי, נעילות של הגלגלים וכו' - הכל בטוח להתנסות יותר בשטח ומוקצן בצורה קיצונית ביחס לכביש.

הביטחון באופנוע אצל רב מי שרוכב בשטח יעלה אח"כ פלאים בכביש.
התחושות הלא ברורות יהיו ברורות יותר והאינסטינקטים חדים יותר.

מומלץ
אופנועים >>

הודעות אחרונות

21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת
10:37 | 05.09.19 אוהבותה
14:40 | 14.08.19 TS250X1
08:00 | 31.07.19 יהודה אל
07:58 | 31.07.19 יהודה אל
14:01 | 24.07.19 alikoneamn
00:11 | 28.06.19 יהודה אל
14:29 | 22.06.19 דוש שבילים
07:20 | 11.06.19 כRובי
07:12 | 06.06.19 Nim27
23:06 | 21.05.19 hagi1934

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ