שאלה לגבי fishtailing...

R1000מוני5

New member
משקך היגוי איך משתמשים איתו נכון?

יש לי משקך היגוי בעל 24 נקודות איך רוכבים איתו במישור מהיר או ברכיבת ספורט טכני.
 
בגדול איך שנוח לך.. אבל רוב האנשים רוכבים

~במהירויות נמוכות ובמצבי פליק פלאק במצב רך במשכך היגוי. ככל שאתה מעלה את המהירות אתה אמור להקשיח את המשכך..
 

זהר ו

New member
נראה לי שנוצרה בשילדה רעידה

בתדר שהכניס את השילדה לתהודה. אני משער (מנסיון אישי) שהדרך היחידה לצאת ממצב זה היא לעזוב גז ולהאט כמה שיותר מהר, אבל להזהר לא לנעול גלגלים (במקרה שקרה לי, זה עזר והרעידות פסקו כשהאופנוע עוד היה על 2 גלגלים אבל ההרגשה מאוד לא נעימה) ואז השילדה יוצאת ממצב התהודה. זאת לפחות היתה ההרגשה שלי שזה מה שקרה לאופנוע (פעמיים במהלך ההיסטוריה כאופנוען). זהר
 

גיקסר

New member
נהפוכו, אסור לסגור גז

סגירת גז תוביל להרחבת קו הפנייה החוצה (גדר הפרדה/קיר/משאית /רכב/ADH) יש אמרה שגורה בפי מדריכי הרכיבה, וזה תהיה נינוח ורפוי על הפרונט והאופנוע יצא לבד מהבעייה.
 

TShavit

New member
הוא מדבר על הסרטון, אחינו...

איזו פניה? זה פחות או יותר בקו ישר... אם כבר, יש פניה קלה שמאלה אחרי שהוא כבר חוטף את ההדשייק, ואין לו שום סיכוי לקחת אותה.
 

גיקסר

New member
אני הגבתי לנושא בכלליות

לא לגבי היידשייק בקו ישר, אלא למצב שהאחורי בדריפט אלהסטונר, הדבר האחרון הוא לסגור גז.
 

TShavit

New member
קקדוש, זה לא פישטיילינג.

זה הדשייק (Headshake). מכונה גם Tankslapper. פישטיילינג זה כשהזנב מחליק, ועובר מצד לצד. טל
 

holy crap man

New member
תהיו בריאים

סליפרסדוגי דיבר עלי. בטיול הוא רכב כמה מטרים מאחוריי וראה רק את הפישטייל. אני ניסיתי להסביר כאן שהפישטייל בא אחרי נדנוד הראש. עם פישטייל, יחסית, קל להתמודד.
 

Dungeon

New member
גז אבל לא יותר מדי ובפרוגרסיביות

הגז שומר את המנוע עובד מה שגורם לאפקט ג'ירוסקופי שלא נותן לאופנוע ליפול בקלות. לפחות זה עובד בשטח.
 

lucca227

New member
איבודי אחיזה בגלגל האחורי

יכולים להיגרם ממגוון של סיבות, ולכן יש גם מספר דרכי פעולה אפשריות התלויות בסיבות. קשה ואולי בלתי אפשרי לתת עצה בסיגנון "זה מה שצריך לעשות כשהאחורי מחליק" מהסיבה שהעליתי במשפט הקודם. לגבי מה שרואים בסירטון: הסיבה לאיבוד האחיזה איננה ברורה מספיק, אבל יותר חשובה היא העובדה שכן רואים שמדובר באיבוד אחיזה קצר וריגעי שאחריו האופנוע חוזר לאחוז. סוג של הבנת שהחלקת בדיוק שכבר סיימת להחליק. למרות שהאופנוע חזר לאחוז, הרוכב בסירטון נבהל והפסיק לתפקד (שניה 17) כאשר כל מה שהיה צריך לעשות הוא להביט לכיוון המשך הפניה ולהטות קלות את האופנוע לשמאל. כנראה שזה היה מספיק. האופנוע אכן יודע להסתדר לבד במצבים האלה, כמובן שיעזור אם הרוכב לא יחזיק חזק מדי את הכידון תוך כדי אחיזת ברכיים במיכל הדלק, יפעיל לחץ על הרגליות כלפי מטה ויביט לכיוון הרצוי. מומלץ לשמור על מצב מצערת יציב כדי להמנע מנענועים מיותרים על המיתלים שאינם מוסיפים ליציבות. גם ניסיון בסיסי ברכיבת שטח היה מציל אותו.
 

Ido supermoto

New member
שאלה לגבי הסרטון הנ"ל

יש מצב שהוא פשוט בלם עם האחורי עד לנעילה? (רגעית)
 

TShavit

New member
סיפור ארוך, שמקורו בכלל באי-הבנה.

פעם, לפני עשרות שנים, אי שם בשנות ה-60, היה אופנוען מאד ידוע ב-Mid-West בארה"ב, השם האמיתי לא ממש חשוב, ששמו הלך לפניו. יכולת הרכיבה שלו הפכה לאגדה, גם בקרב רבים שמעולם לא ראו אותו רוכב, אבל שמעו עליו מפה לאוזן (כי עוד לא היה אינטרנט, נו). כמו כל אגדה, גם זו הלכה והתעצמה והפכה למיתוס, גדול בהרבה מהמציאות. הוא זכה לכינוי "ספידי ביל", והחלו לדבר עליו בלחישות, ביראת כבוד: ממש גוסט-ריידר של פעם. אמרו שזהותו האמיתית עלומה, שעברו השחור צופן סיפורים שאין לספר, שכוחות החוק מעולם לא יכלו לו. ספידי ביל לןדמות מהאגדות: מהיר כברק, חמקן כנמיה, רכוב על הארלי שחור כמו הלילה. לנוסת להשיגו היה חסר-תוחלת: באותה מידה יכלת לנסות להשיג את הרוח. יום אחד יצאה קבוצת בייקרס לרכיבה באזור הררי מרוחק , ואחד מהם איבד אחיזה באחת הפניות, החליק ונפגע קשה. בעוד חבריו מתגודדים סביבו, הופיע כאילו משום מקום הרלי שחור ועצר לידם בחריקת בלמי תוף. אלו שנכחו באירוע נשבעו כי מי שירד ממנו , כולו לבוש שחורים, היה גבוה כמו לו אלסינדור* אך לא הטיל כל צל; כי פסיעותיו לא הותירו סימן בקרקע. קולו היה נמוך כמו הים, מחוספס כמו רצועת-עור ישנה. האופנוענים נחצו בפניו כאילו היו ים סוף, והוא בא וכרע ברך ליד חברם הפגוע. מבלי להתעכב קרע בתנועות בטוחות את בגדיו של הפצוע וחשף את הפצעים הקשים ביותר, שותתי-דם ופעורים. בלי אומר ודברים נשלחה ידו לתיק-העור שהיה מוטל על כתפו, ושלפה כמה תחבושות צבאיות. בידיים מיומנות חבש את הפצעים בזה אחר זה, וקם על רגליו. You should put pressure on the pads, אמר, so no more blood will be lost. הסתובב, עלה על האופנוע, ונעלם ברעם אגזוזים. מאחור נותרה התרגשות, והמולה רבה. "ספידי ביל! ראיתם מה זה?" "חי נפשי**!" "בחור כארז!***" "שמעתם מה הוא אמר?" "You should put pressure on the pads, כדי שלא ישפך עוד דם. למה הוא התכוון?" "לא לא, שמעת לא טוב", אמר אופנוען צעיר ונלהב, כמעט נער, עם מבט של הערצה בעיניו. "הוא אמר You should put pressure on the PEGS, ושככה נמנע מליפול ולהפגע. המממ, מענין..." שמו של אותו אופנוען צעיר - כמעט נער - היה קית' קוד. היתר שייך להיסטוריה. וזו הסיבה מדוע היום כל מדריכי הרכיבה באשר הם מלמדים "להפעיל לחץ על הרגליות" בכל מיני ואריאציות, בלי שבעצם יהיה להם הסבר הגיוני למה. הכל בגלל ספידי ביל שאמר להפעיל לחץ על התחבושות. טל * שמו של שחקן כדורסל נודע דאז, שלימים עברת את שמו לקארים עבדול ג'אבר ** כך אמרו פעם OMG *** צורת ביטוי קדומה ל"גבר גבר"
 

Elia4

New member
../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif

כל פעם אתה מצחיק אותי מחדש...
 
למעלה