מ-צ-ד-ה 2-0-1-0

מיצו

New member
../images/Emo124.gif מ-צ-ד-ה 2-0-1-0 ../images/Emo124.gif

היכונו היכונו!!! היום יום שלישי - יש לנו בדיוק שבועיים ויום לפני הרכיבה למצדה. בשתי ההודעות הבאות תקבלו את כל המידע הדרוש. לרכיבה מגיעים אופנועים רבים מכל קצוות הארץ. רובם מתרכזים בנקודת המפגש המרכזית בת. דלק "פז" של צומת הסיירים על כביש 4 (גהה) דרומה. אבל יש גם קבוצות נוספות - מחיפה, מירושלים, ומערים אחרות בארץ. שרשרו לפה בעניין הקבוצות שלכם, וכן, אם צריך, מידע ובקשות אודות טרמפים. בנוסף, אם יש כאלה שמתכוונים להגיע עם רכבים - אנא דברו איתנו, יש לנו ציוד שצריך לשנע (בעיקר חולצות - בתקווה שיהיו מוכנות בזמן). אם יש לכם קבוצות ו/או חברים בפייסבוק, נשמח אם תשתפו את המידע בפרופיל שלכם ותזמינו כמה שיותר רוכבים ורוכבות להשתתף ברכיבה. השנה זה הולך להיות ענק!
 

מיצו

New member
טיול מצדה של ראש השנה התחיל בקיץ 2002...

...כהתארגנות קטנה של כמה חבר'ה מפורום 8 של תפוז – אופנועים. הרעיון היה טיול לילי ובסופו לצפות בזריחה הראשונה של השנה. הטיול היה מוצלח למדי והחב'רה קבעו שייפגשו לאותו טיול גם בשנה הבאה. לינק לשירשור סיכום הטיול המקורי מסיבות כאלה ואחרות שנה לאחר מכן לא יצא לפועל הטיול אך בשנה לאחריה כבר היה ברור שב- 2004 ישוחזר הטיול המקורי. ב- 3 ביולי 2004 קרה אסון ונתנאל, אחד מהחבר'ה שהובילו את הטיול המקורי, נהרג בתאונת אופנוע יחד עם חברתו שקד ברמת הגולן. למרות האסון ואולי דווקא בגללו הטיול ב- 2004 התקיים בסופו של דבר והפך לטיול לזכרם של נתנאל ושקד. הפעם הצטרפו לטיול כבר רוכבים רבים למרות הארגון הספונטני והמהיר. לינק לשירשור לזכרם של נתנאל ושקד לינק לשירשור סיכום טיול ההנצחה הראשון המשך...
 

מיצו

New member
בשנים לאחר מכן המשיך הטיול להתקיים...

...מידי שנה בעידודם ואירגונם של גולשים בפורום ומנהלי הפורום. התחלפותם של מנהלים בפורום ופרישתם של גולשים ותיקים לא מנעו מהטיול להתקיים שנה אחרי שנה. ההיענות גדלה משנה לשנה, ומספר המשתתפים הלך וגדל. החלו אף התארגנויות עצמאיות להגיע למצדה בבוקר ראש השנה, אם זה מהצפון ועם זה של קבוצות רוכבים איטיות יותר. חלק גדול מהרוכבים לשעבר המשיך להגיע למצדה גם עם אוטו ולפעמים עם כל המשפחה. לצערנו, עם השנים הפורום איבד חברים נוספים בתאונות והטיול הוקדש גם לזכרם. בשנה שעברה כבר הגיעו מאות אופנועים וקטנועים מכל הסוגים, המון גדול של רוכבים, רוכבות, מורכבים ומורכבות. לינק לשירשור סיכום הטיול משנה שעברה כיום, הרעיון מאחורי הטיול לא השתנה הרבה מהייעוד המקורי. טיול בקצב איטי, בלי השתוללויות, מתאים לרוכבים חדשים ומנוסים כאחד, צעירים ומבוגרים, אופנועים או קטנועים בנפחים כאלה ואחרים. טיול לגיבוש החבר'ה בפורום, כזה שמשפחות שלמות מצטרפות אליו. טיול מצדה הפך כבר מזמן למסורת של ממש בפורום וגם השנה יתקיים כמו תמיד. לינק הכנות לטיול מצדה 2009
 

מיצו

New member
פרטים ומנהלות - מצדה 2010

לא יאומן איך הזמן עובר כשנהנים! עברה עוד שנה, והנה אנחנו נמצאים בפתחה של שנה עברית חדשה. גם השנה, כמו כל שנה, מנהלי פורום אופנועים בתפוז מתכוונים לרכב למצדה. כאמור, בשנים האחרונות זו הפכה להיות מעין מסורת לזכרם של אלה שהלכו מאיתנו. לזכרם ולקראת סופה של שנה ותחילתה של שנה חדשה, נעשה זאת שוב גם השנה. כן, כולכם מוזמנים, בין אם רוכבים ורוכבות, מורכבים ומורכבות, אופנועי כביש ספורטיביים, קאסטומים מהודרים, דו"שים גדולים או דרוזים קטנים, גדלנועי מנהלים וגם קטנועים גדולים. כולנו נהיה שם.
קבוצות רכיבה וקצב רכיבה - ברכיבה ישתתפו מגוון רב של דו-גלגליים. קטנועים, גדלנועים, דו"שים, אופנועי ספורט, קאסטומים וקרוזרים. כל אחד וקצב הרכיבה שלו. הנסיעה למצדה איננה טיול מאורגן, היא איננה טיול מועדון, אין מרשלים, אין מוביל, אין מאסף. במידה ואתם מתכננים לרכב בקבוצה, עשו זאת עם אנשים שרוכבים בקצב שלכם. בשום פנים ואופן אל לכם לנסות להיצמד לקבוצה של רוכבים שרוכבים מהר ממך אם אינך מיומן ברכיבה מסוג זה. הנסיעה תתבצע במהירות החוקית (בקירוב). יש כאלה שירכבו יותר מהר מאחרים. בנוסף, שימו לב למצלמות על כביש 4 ו- 40 דרומה. חלק מהמצלמות דחלילים וחלק אמיתיות. זיכרו – מדובר בלילה אפל ללא ירח, שעות שינה מעטות, כביש עם חיות משוטטות ובדואים שעלולים להשאיר חפצים על הכביש, כל זאת על כבישים שאינם מוארים היטב, כל זאת דרך הסיבובים של ירידות ערד בהם אלומת הפנס הראשי איננה מאירה אל המשך הסיבוב אלא קדימה. בטיחות מעל לכל! חשוב להדגיש - רוכבים על אופנועי 125 ו/או קטנועים בנפחים של פחות מ- 250 צריכים לבדוק היטב האם הכלי שעליו הם רוכבים יהיה מסוגל לעשות את הדרך מבלי לגרום לעצמו או לאופנוע/קטנוע שלו נזק מכאני, וזאת מפאת המרחק ותוואי הכביש הכולל בתוכו עליות, ירידות, ורכיבה בשעות הלילה.
תיאור האירוע: אחרי סעודת ערב ראש השנה, בלילה שבין יום רביעי ליום חמישי, ה- 8 ל- 9 בספטמבר 2010, יציאה מתחנת הדלק סיירים לקראת 2:15 בלילה דרומה על כביש 4. הגעה צפויה למצדה לקראת 5:15 בבוקר, כאשר הזריחה צפויה לקראת השעה 6:20 (לפי שעון קיץ שעדיין יהיה בתוקף בתאריך זה).
ציר נסיעה, עצירות ולו"ז מקום מפגש לבאים מאזור המרכז: יוצאים מאזור המרכז ועוצרים לתדלוק בתחנת הדלק "הסיירים" (על כביש 4 דרומה) בליל ערב ראש השנה, שהוא כאמור הלילה שבין יום רביעי ה- 8 בספטמבר ליום חמישי ה- 9 בספטמבר, בשעה 1:45 לפנות בוקר. יוצאים ברכיבה מדורגת דרומה לא יאוחר מן השעה 2:15 לפנות בוקר. אנחנו רוכבים דרומה על כביש 4 עד מחלף אשדוד. פונים לכביש מס' 41 עד לצומת גדרה, ואז ימינה דרך כביש 40 עד צומת פלוגות. מבצעים עצירה בצומת פלוגות לקראת 3:00 לפנות בוקר למשך מספר דקות. זוהי נק' ההצטרפות הראשונה לדרומיים. ממשיכים ברכיבה על כביש 40 דרומה עד צומת להבים, שם פונים שמאלה על כביש מס' 31 לכיוון ערד. בתחנת דלק שוקת עצירה נוספת למטרת תדלוק. זו נק' הצטרפות שניה לדרומיים. ממשיכים נסיעה למצדה דרך ערד, על כביש מס' 31. יש להיזהר במיוחד בעת הרכיבה בכביש זה, בין היתר מפני מפגעים שמוטלים מדי פעם בידי בני-דודנו, ובין אם מפני חמורים, גמלים, עיזים, כלבים ושאר מיני חיות בר המשוטטות על כביש זה. קבוצות מירושלים וחיפה: כמו בכל שנה, גם השנה יתארגנו קבוצות רוכבים מאזור ירושלים ומודיעין, וכן מאזור חיפה והצפון. כל קבוצה תמצא את הדרך שלה לאתר, תוכלו להתעניין בקבוצה המתאימה לכם בפורומים ובדף האירוע בפייסבוק. חשוב! כשנכנסים לערד יש לשים לב שבכיכר הראשונה בעיר ערד ממשיכים ישר, החוצה מן העיר, ולא פונים שמאלה לכיוון השילוט למצדה! המשך רכיבה בירידות "סדום ערד" על כביש 31 עד צומת זוהר. זהירות בירידות, אנחנו בחושך בכביש ללא תאורה, ואלומת הפנסים שלנו מכוונת ישר ולא לכיוון הפניה. סעו בזהירות! המשך עם הכביש שמאלה (צפונה) על כביש 90, רכיבה עד צומת מצדה, ושם פנייה שמאלה עד למגרש החנייה. הגעה צפויה למצדה לקראת 05:00 – 05:15 בבוקר, כאשר הזריחה צפויה לקראת השעה 6:20.
רכב חילוץ וכיבוד - גם השנה פעלנו למען חסות לטיול ואני שמח לבשר לכולנו שבאתר עצמו ימתינו לנו אוהלים של חברת מאיר, יבואנית אופנועי וקטנועי הונדה, ובהם יחולקו לנו שתיה חמה, שתיה קרה וכיבוד קל. את הרכיבה ילווה רכב חילוץ של אופנוגרר מטעם חברת מאיר, יבואנית אופנועי וקטנועי הונדה. כל חילוץ, אם יצטרך, יתבצע אך ורק בתוואי הרכיבה המקורי, ועד לנקודת האחסון של אופנוגרר בגבעת שמואל. כל חילוץ מעבר לתנאים אלה או ליעד אחר יחוייב בתשלום בהתאם לדרישות המחלץ (ניתן יהיה להיות בקשר עם הגרר להמשך טיפול בתשלום). הרכב המחלץ מוגבל בכמות הכלים שהוא יכול לסחוב עליו, ועל כן כל שירות שיינתן במסגרת התנאים שהוצגו לעיל, יבוצע על בסיס מקום פנוי בלבד. במידה ולא יהיה מקום פנוי ואדם יהא זקוק לחילוץ, לא יוכל רכב החילוץ להתחייב להיות מסוגל לספק לו שירות, ועל האדם שנתקע לארגן לעצמו חילוץ בדרכים המקובלות, כאילו היה רוכב לבדו ובעצמו וללא כל ליווי. אל לאדם לבוא בטענות על אי-חילוצו בזמן, ליעד נבחר כלשהו, או בכלל, שכן כאמור לא מדובר בטיול מאורגן, אין חילוץ, אין מוביל ואין מאסף. מי שלא מסוגל להבין את הנקודות האלה מוזמן להישאר בבית (ולא סתם אני מתעקש על הנקודות האלה, והמבין יבין). בכל מקרה, לא אני ולא אף אחד מצוות הניהול של פורום 8 ו/או חברת מאיר, יבואנית אופנועי וקטנועי הונדה אינם אחראים לחילוץ, והוא נעשה, כאמור, כמחווה של רצון טוב ולא מעבר לזה. אנו מבקשים להודות כבר בשלב זה לחברת מאיר, יבואנים אופנועי וקטנועי הונדה בישראל על התמיכה בקהילת הרוכבים בישראל! חשוב לציין שלא מדובר בטיול מאורגן, ולכן כל מי שיבחר להצטרף עושה זאת על אחריותו האישית בלבד. אנו מבקשים מכל מי שיבחר להצטרף לעשות זאת רק לאחר מנוחה מספקת ולשמור על כללי רכיבה נכונה ובטוחה. בנוסף, נא לוודא את תקינותו המכאנית של האופנוע/קטנוע שעליו אתם רוכבים, להצטייד בביטוחים כחוק, רישיון רכב בתוקף וכן במיגונים מתאימים. אנחנו חושבים שזה לא יהיה מוגזם להגיד שבשנה שעברה החוויה היתה מדהימה ועם למעלה מ- 500 אופנועים ורוכבים/מורכבים. השנה אנחנו צופים השתתפות גדולה אפילו יותר. בואו בהמוניכם, מצפים לראות אתכם שם!
 
לגבי צומת פלוגות

אם הכוונה לעצור בת.הדלק אז לדעתי לא רעיון כ"כ טוב היות ות.הדלק נמצאת בכיוון הנסיעה הנגדי שמצריך פרסה בצומת פלוגות וכניסה לתחנה מה גם שלא ניתן לחזור לצומת פלוגות מת.הדלק צריך לנסוע צפונה כ 5 ק"מ ולבצע פרסה שוב (בעבר היה שביל עפר שמאפשר חזרה לצ.פלוגות היום כבר לא) הייתי שוקל עצירה בת.דלק עוזה עוד כ 3 ד' נסיעה אחרי צ.פלוגות . - זו דעתי בלבד !
 

h a j b i

New member
בפלוגות זו לא עצירה לתידלוק

רק הקודה לחבירה של הדרומיים. עצירת התידלוק נעשית בצומת שוקת.
 
אני מניח שיהיו לא מעט רוכבים

אם מצטרפים חדשים מהדרום ואם כאלה שכבר מגיעים מנקודה קודמת - לא בטוח שעצירה במפרצון של חצי תחנת אוטובוס מספיק בטיחותי אני חושב אולי כדאי לשקול שוב את הנקודה הזו ולבצע חבירה בת.דלק עוזה שם יש הרבה יותר מקום והרבה יותר בטיחותי - זו רק דעתי.
 

kangal

New member
כל שנה העצירה ב"מפרצון" ובשוליים

כל שנה מגיעים עוד ועוד כלים.... השנה, אני לא אוכל להגיע
 

®Hada

New member
אני מסכים עם פילונסקי

בשנה שעברה האופנועים מילאו את המפרצון ואת הנתיב, מה שהשאיר בקושי נתיב אחד למעבר. אפילו שזה היה מבוקר ותחת השגחה של מתנ"א, נראה לי כדאי לשקול לבצע את החבירה בתחנת הדלק של עוזה.
 

מיצו

New member
אפשר לשקול את העניין, אבל ממה שהיה בשנתיים

האחרונות, הנתיב הימני כולו מתמלא ע"י רוכבים, והתנועה גם ככה מאוד ספורדית בשעות האלה. נכון, לא אופטימאלי, אבל לא סוף העולם. בנוסף, העצירה הזו היא לא ממש עצירה לצורכי מנוחה, רובנו בכלל לא מורידים קסדה. הסיבה העיקרית לעצירה שם היא איסוף אלה שחיכו שם בנקודה. תכל'ס, אין מניעה פשוט לחלוף על פני הנקודה ולהמשיך לנסוע.
 

menyroth1

New member
הצעת ייעול

אני הבנתי מכבודו , שזו לא עצירה למנוחה . ממיטב זכרוני (הסנילי בגילי ) יעברו בצומת הזו כמה מאות אופנועים (לא המצטרפים ) . זה לא משהו שהממתינים להצטרף יכולים לפספס . כמי שאולי יצטרף שם , אין שום בעיה פשוט להניע כאשר רואים את השיירה (אפשר שם לראות מקילומטר , שלא לדבר על הרמזור ) . ופשוט להצטרף . עמידה במקום כזה היכן שהתנועה הספורדית דוהרת במהיריות דימיוניות (לאוטו ) עלולה לעלות ביוקר . אפשר לנפנף לשלום בין המוביל למממתינים ולהתחיל לנסוע ללא עצירה מרובת עוצרים בתחנת אוטובוס שנמצאת על אחד הכבישים הראשיים ביותר בארץ . אפשר אם רוצים לוודא שהמצטרפים הצטרפו עד האחרון שבהם , גם לבקש מהמאסף שיוודא . ולא ימשיך בנסיעה בטרם ראה שהתחנה הזו ריקה מאדם (ומאופנועים ) . או לחלופין למנות מרשל שכל תפקידו מסתכם בתחנת ההצטרפות הזו (והשיירה תמשיך בדרכה במקביל ) . לגבי צומת שוקת . למיטב זכרוני המקום סגור ומסוגר בשעות האלה ביום יום (לפחות המסעדות והעגל הנמוך ) . אם כי אני לא בטוח לגבי תחנת הדלק עצמה . ורצוי לוודא שיש איפה לתדלק . או לבקש מהבעלים שיפתח לכבודנו בהנחה שתיהיה לו מספיק פרנסה מכך .
 

avi elbaz

New member
תחנת הדלק היתה פתוחה שנה שעברה.

זוכר את פניהם הנדהמות של בני הדודים המתדלקים כשמלאנו את רחבת החניה של התחנה
 

menyroth1

New member
לדעתי עדיין שווה טלפון כדי לוודא

אחרת עלולים לעמוד שם כמה וכמה מאות אופנועים
 
..."חשוב לציין שלא מדובר בטיול מאורגן..." ?!?

ידידי היקר, הגם שאני מקווה להצטרף לטיול השנה (ולהרכיב את הבן שלי) הגם שאני מאוד (מאוד מאוד) מעריך את פעילותך בפורום ובכלל הגם שאני מקווה להצלחת האירוע (מבלי שיוגדרו בבירור מהם יעדי הצלחה וכו') לטעון שלא מדובר ב"טיול מאורגן".... אני מניח שאתה מתכוון ש"כל מי שמצטרף לטיול, עושה זו על דעתו האישית, מרצונו הטוב והחופשי, בידעו כי המארגנים אינם נושאים ולא ישאו באחריות כלשהיא כלפי מי מהמשתתפים, בהסכמתו שבין המשתתפים והמארגנים אינם מתקיימים יחסים כלשהם ולא נכרת הסכם כלשהו, בהבינו כי מטרת האירוע היא בידורית בלבד ונועדה לאפשר למשתתפים בו לרכב בצוותא ותו לא, בהסכמתו שכל רוכב, מורכב ומשתתף בכל צורה שהיא אחראי לבטחונו האישי ולבטחונם של יתר המשתתפים וכפוף לחוקי מדינת ישראל, לפקודת התעבודה ולתקנותיה וכו'".... בכל מקרה, קבל ח"ח על הכוונה.
 
גישה לתחנת הדלק סיירים

נכון להיום כל מי שמגיע מאיזור התעשיה בחולון לתחנת הדלק הסיירים לא יוכל להכנס. הגישה חסומה בגלל שעושים מחלף לגהה צפון. לכן עדיף להגיע מצומת טמפו, להשתלב לכיוון אשדוד ומשם להכנס לתחנת דלק... רכיבה מהנה לכולם!
 
למעלה