החלפת כבל גז

dblast

New member
החלפת כבל גז

שלום לכולם, זה לא נעים כשנתקעת לך המצערת ברכיבה. מזל שיש קלאץ'.
ובכן... קפצתי למוטו דיפו (תודה אנדריי), רכשתי כבל גז והיידה לעבודה. כלים נדרשים: סט בוקסות קטנות וגדולות סט מברגי פיליפס, שטוח , אלן קטר פלאייר אף ארוך זוג אטבים ספר אופנוע חומרים: כבל גז גריז סמרטוט תהליך: מורידים מיכל דלק ואת הצינורות תופסים מקופלים עם אטבים (במידת הצורך). מסירים את תיבת האויר כדי שתהיה גישה לחיבור הכבל בקרבורטטורים. מפרקים את בית המצערת ומנתקים את הכבל (יש כבל מושך וכבל מחזיר) התקול. בשלב זה האופנוע נראה כך
 

dblast

New member
שלב הבא

מנתקים את הכבל התקול מהקרבורטור ומבית המצערת. שולפים אותו החוצה שימו לב כמה הוא היה פרום
 

dblast

New member
שלב אחרי הבא

אחרי שהתנגבתי מהדלק שנשפך עליי, וסיימתי להתגאות בכך שהצלחתי להסיר את הכבל, עכשיו צריך להרכיב את הכבל החדש.. מורחים גריז על כל אורך הכבל החדש (אין צורך בשכבה נדיבה מידיי שכן כך הגריז יצטבר בכניסה לשרוול הכבל ולא יעבור פנימה). מורחים גריז על המנגנון הנע של המצערת על הדרך מגרזים את ידית הברקס צילמתי את המיקום של חיבור כבל הגז בקרבורטורים אחרי שהסרתי את הכבל התקול - תשוו את התמונה הזו עם הבאה.
 

dblast

New member
שלב הבא אחרי הקודם

מחברים את הכבל החדש בקרבורטורים ומחדירים לשרוול, כך שישאר חופשי בלי למשוך את המניפה. הכבל מגיע ארוך יותר ממה שצריך. סופית אחת קבועה, ואחת עם בורג. בחרתי לחבר במקום פחות נגיש (קרבורטור) את הסופית הקבועה, ואת השניה אני אסגור בסוף לפי אורך הרצוי. כאן אותו המיקום רק עם הכבל החדש.
 

dblast

New member
גירוז מצערת

המצערת מורכבת מידית שמסתובבת על הכידון, וממנגנון בצורת גלגלת שסביבה מחוברים זוג כבלים בכיוונים מנוגדים. כך שבסיבוב מצערת אחד מושך והשני דוחף. וההיפך בעת ההחזרה של המצערת ולכן נקראים הכבלים מושך ומחזיר. את המצערת כדאי לגרז במיוחד מתחת לידית, מספיק למרוח גריז על הכידון מתחת לידית ולסובב אותה קצת. ניתן לראות בתמונה את הגלגלת שמסתובבת עם הידית ואליה מחובר אחד הכבלים.
 

dblast

New member
האורך כן קובע

יש אפשרות להשוות את האורך של הכבל הישן עם החדש ולחתוך. אבל אני בחרתי להרכיב צד אחד, ואת השני להתאים לפי הצורך. הרכבתי את בית המצערת עם הכבל המחזיר, כך שאוכל לראות איפה לחתוך כשהמצערת במצב משוחרר. את המותחנים (אחד בכל קצה הכבל) כיוונתי למצב הכי ארוך כדי לקצר אחרי זה בעזרתם. נתתי ספייר של כמה מילימטרים, הרכבתי את הסופית עם הבורג וחתכתי בקצה הסופית. ממליץ להשתמש בקטר איכותי, אחרת סתם מבעס לנגוס בכבל חדש לראות אותו מתחיל להיפרם בקצה אבל לא נחתך.
 

dblast

New member
השלב האחרון

בשלב זה חשוב מאוד לבדוק את פעולת המצערת: מתבוננים במנגנון כבל גז שעל הקרב', ובודקים שבכל סיבוב מצערת והחזרה, המנגנון זז וחוזר כמו שצריך עד הסוף (הוא נוקש טיפה כשנוגע בבורג טורים שאמור לעצור אותו). בודקים את אותו הדבר כשהכידון מסובב לצדדים. הכבל לא אמור להיות מתוח מידיי בשום מצב כידון כדי שהטורים לא יעלו בסיבובים
הכל נראה חלק ותקין? מרכיבים חזרה: שימו לב, אני הזד**נתי עם הרכבת תיבת אויר לקרב' במשך כמה שעות. הטעות שלי הייתה שניסיתי לדחוף את תיבת האויר כדי שתתלבש על הכונסים העגולים של הקרב'. זה פשוט לא הלך וכל הזמן החליק החוצה. הפיתרון - להרים טיפה את הקרב' כדי לתת קצת זוית ואז להלביש את תיבת האויר קודם את החלק התחתון של הכונסים ואחרי זה את העליון. וזה מתלבש יופי. (זה מה שלא עשו בעבר באחד ממוסכים שטיפלו באופנוע אצל בעליו הקודמים ולכן גומיות איטום מקומטות והקשו עליי). אחרי זה מרכיבים את מיכל הדלק בחזרה ובודקים על רטוב (על מונע). הכל פיקס? מסיימים להרכיב את הכל ומזול טוב! חסכת כמה גרושים ונהנית (חוץ מהקטע ששיגע אותי עם תיבת אויר).
 

kangal

New member
שאפו על המאמר ../images/Emo45.gif

אגב, אם כבר פירקת ועמלת, למה לא החלפת כבר את הגומיות - מניפולד של תיבת האויר? (זה מה שעשיתי בזמנו בקטום שלי). בכל מקרה, יפה ונאה
 

dblast

New member
תודה קנגל

לא החלפתי בגלל שאחרי שהרכבתי כמו שצריך לא היה צורך בכך, וגם לא ציפיתי מראש את הצורך הזה.
 

dblast

New member
לסיכום

מה היה לנו: התחלתי את העבודה בלי נסיון עבר בתיקון הזה. לא פירקתי עד עכשיו תיבת אויר וכבל גז. הכל היה לי חדש ולכן לקח לי יותר זמן ממי שמנוסה בזה. לקח לי כשלוש שעות אם לא לקחת בחשבון התברברות עם תיבת האוויר. ההתעסקות באופנוע, היכרות איתו והסיפוק שבהצלחה שווים את זה.
תודה על ההקשבה סעו בזהירות.
 

dblast

New member
סורי על האיכות של התמונות

נוקיה למדו לעשות מכשיר עם מסך מגע אבל מה זה מצלמה נורמלית עוד לא.
 
למעלה