שרשור שאלות ותשובות - מצלמות גאטסו

Pumi

New member
אתה יודע על מה שאתה מדבר?

שום דבר לא עולה פרוטות. יש לך ככה: טכנאים צי רכב משרדים פקידות משלוח דוחות משרד עו"ד מנהלים חשמל מים ארנונה מזגנים ריהוט אנשי תחזוקה אנשי ניקיון ציוד מתכלה אנשי קניין מפעילים סלולאריים מפעילי תקשורת ציוד תקשורת מחשבים ועוד עשרות רבות של דברים שכבר אין לי כוח לכתוב. אם אתה חושב שמדובר רק על לדחוף מצלמה וללכת הביתה, אתה טועה. רק הציוד שאתה צריך לקנות חד פעמי (כמו ציוד התקשורת, מדפסות ענק, מחשבים) עולה מליונים טובים. שלא לדבר על התשלומים השותפים (משכורות, ארנונה, השכרת משרדים ועוד) שעולה לך כמה מאות אלפי שקלים בחודש (אם לא מיליונים). השקעה שנתית היא כמה עשרות מליונים בשנים הראשונות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני אף פעם לא יודע על מה אני מדבר. אני בחורה.

ואני מבינה שלשיטתך למשטרה אין כיום: טכנאים צי רכב משרדים פקידות משלוח דוחות משרד עו"ד מנהלים חשמל מים ארנונה מזגנים ריהוט אנשי תחזוקה אנשי ניקיון ציוד מתכלה אנשי קניין ולכן היא צריכה לקנות הכול מאפס, ולשכור כוח אדם שאין לה וכו'?
או שעכשיו בגלל המצלמות היא אמורה לשלם יותר מים וארנונה ולקנות עוד ריהוט במסגרת הפרויקט, כי "אם כבר אז כבר"? אין לי ספק שיש עלויות נוספות, אבל רוב הרשימה שכתבת (ובכוונה הורדתי את הסוף על המחשבים, כי כאן כנראה צריך לקנות קצת ציוד חדש ולשלם יותר לאורנג', כפי שכבר כתבו פה), עם כל הכבוד, מורכבת מעלויות קבועות של המשטרה, שקיימות גם כיום, אז גם אם יש תוספת מסוימת בגלל הפרויקט, לא מדובר בכזה היקף. ושוב, נניח שהעלויות הנלוות הן פי עשרה מעלות כל מצלמה. נשמע לי בלתי סביר בעליל, אבל נגיד שכן. אז במקום בשלושה ימים, המצלמה תחזיר את ההשקעה בשלושים יום. המצלמה עובדת רק ב-50% תפוקה - שישים יום. אחרת, לפי החישוב המוצהר האופטימי (כלומר, הפרויקט יהיה רווחי תוך שנה), אם כל מצלמה (וזה לא משנה כרגע כמה מצלמות יש, אפשר אח"כ להכפיל בכמות, היחסים נשארים זהים) מחזירה את ההשקעה הכוללת בשנה (365 יום) כשאת העלות שלה עצמה היא מחזיקה בשלושה(!) ימים, או יודע מה - שבוע (נגיד ששלושה ימים זה בכל זאת אופטימי מדי), אז בשנה יש 52 שבועות, כן? נשמע לך סביר שהעלות הנלווית לכל מצלמה היא יותר מפי חמישים(!!!) מהעלות שלה?! כמה ריהוט לכל הרוחות קונים שם במשטרה? אז אני מחזירה לך באותו מטבע: אתה יודע על מה אתה מדבר?
 

Pumi

New member
בהחלט. כי את טועה.

כי לפי החוזה, מל"מ-תים מפעילים את המערכת, מה שדורש תשתית מצידם, שאין להם. ומאיפה הם יקבלו את הכסף? המשטרה לא תפעיל את המערכת בעצמה. כי אין להם תשתית לכך. אין להם טכנאים לטיפול במצלמות מסוג זה, וכל מה שיש להם זה 5-6 טכנאים שיודעים פעם בכמה זמן להוציא פילם ממצלמה (וגם זה לא תמיד). בנוסף מערך תקשורת לקבלת מידע מהמצלמות, הכל חדש, והכל עולה כסף. בנוסף, אני בספק אדיר שמצלמה תחזיר כזאת כמות של מחיר כל יום. אין מצב. בנוסף, בשליחת דו"ח, הכסף לא חוזר מיידית. אולי 30% ממנו לדעתי יגיע אחרי ה 60 יום של הדו"ח. חלק יערערו על הדו"ח, חלק לא יהיו מוכנים לשלם אותו, חלק ידרשו להמיר אותו לאזהרה. זה שאת מוציאה 350,000 שקל על מצלמה, לא אומר שמחר כבר מתחיל להיכנס כסף לכיס על הדוחות. יקח לכל מצלמה להחזיר את העלויות שלה תוך כמה חודשים טובים. אם לא שנה. תלוי איפה שמים אותה. יכול להיות גם יותר במקומות מסויימים. אז שוב, את יודע על מה שאת מדברת, או רק מדברת?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני לא רק מדברת, אני גם מחשבת. בבקשה:

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=8&MessageId=141890428 אני מצטערת, אבל איך שלא מסובבים את המספרים, זה פשוט לא מסתדר. לא שוכנעתי שהערכה של שנה היא ריאלית (ועל שנתיים בכלל אין על מה לדבר). אם עלויות התפעול הן עד כדי כך כבדות שהן יחזרו רק בשנה, אתה מדבר בסדר גודל של מיליארדים! עלויות אסטרונומיות למצלמות מהירות?! המדינה משקיעה מיליארדים בשנה באכיפת מהירות?! אני לא יודעת אם לצחוק או לבכות. הרבה יותר הגיוני שמישהו גוזר שם קופון מאד שמן על חשבוננו. אבל סביר יותר שעלויות התפעול הן לא באמת מליארדים, אלא שזה יהיה רווחי להחריד ולכן זה משתלם עד כדי כך. לגבי העובדה שמקבלים את הכסף באיחור - גם הספק מקבל את הכסף באיחור (על "שוטף + 60" שמעת?), זה לא משנה שום דבר בחישובים. זה משנה בערך בחצי אחוז בסה"כ, כי אתה מאבד ריבית והצמדה על כסף שנכנס באיחור. זה זניח.
 

Pumi

New member
זה משנה וחצי

כי אם המפעיל, מוציא כבר עכשיו מהכיס שלו 200 מיליון שקל מהכיס שלו רק בתור השקעה ראשונית, ומבטיחים לו שאת הכסף הזה (לפני הוצאות שוטפות) הוא יסגור אחרי שנה, הוא צריך להוסיף על זה ריביות, עלויות ועוד, ולהוסיף על זה את הרווח שהוא רוצה לקבל, בשביל להגיד, OK, אני רוצה 480 מיליון שקל בשביל הפרויקט, ופחות מזה לא שווה לי להשקיע בפרויקט. זה שמישהו עושה רווח יפה של מאות מיליונים של שקלים זה ברור מראש (ראי כביש 6 כדוגמא). אבל להגיד שמכאן ועד לטענה שלך של עשיית 300% רווח אחרי שנה, גם לא הגיוני. אין מצב.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
איזו ריבית או אינפלציה אתה חושב שיש במדינה?!

הריבית וההצמדה שאתה מפסיד בשנה בישראל נכון להיום (לפי חוק פסיקת ריבית והצמדה) הם פחות מ-5%. מתוך השקעה ראשונית מהכיס של 200 מיליון, ונגיד שאת כל הסכום הוא יחזיר רק בתום השנה ולא במהלכה (לא סביר, אבל שוב, אני מחמירה) מדובר על עשרה מיליון לכל היותר. ולפי התחזית פסימית (רק 3/4 מהמצלמות, רק 5% מהדוחות של הפיילוט) אנחנו מדברים על רווח של כ-150 מיליון בשנה הראשונה בלבד (אחרי כיסוי ההשקעה הראשונית). וזו הערכה מאוד מאוד מ-א-ו-ד מחמירה. אם נניח שזה לא 8 דוחות ליום (למצלמה), אלא 18 דוחות משולמים (10% מהפיילוט, שמרנות סבירה לחלוטין שכבר לוקחת בחשבון גם שחלקם יאבדו או לא ייגבו מסיבה כזו או אחרת). ניקח 18 דוחות ביום שבאמת משולמים, ניקח את הריבית והכול, נישאר עדיין ב-300 מצלמות בלבד (על אף שאנחנו יודעים שיש 400, כלומר 100 מצלמות שיניבו הכנסות נוספות, ואין סיבה שיהיו הרבה קלקולים כבר בשנה הראשונה, וסביר להניח שיש עליהן אחריות יצרן של שנה לפחות, שכבר כלולה במחיר). זו עדיין תחזית מחמירה, והיא מניבה ההכנסות של כ-1,500 מיליון(!) כלומר 1.5 מיליארד לשנה (שווה ערך לתקציב של משרד החוץ לשנת 2009!) בהנחה שעלויות בשנה הראשונה (כולל הצבה, פריסה, תפעול וכו') הן כ-500 מיליון (עוד 20 מיליון - עליי), יש פה רווח של כמיליארד(!) ש"ח לשנה, בשנה הראשונה בלבד! מבחינתך זה סביר והגיוני? עצוב לי לשמוע, אבל זכותך לחשוב כך, כמובן. מבחינתי זה ממש ממש לא.
 

Pumi

New member
אז את אומר שיהיו 2500 דוחות ביום?

אני חושב, שאולי חצי. אולי גם פחות. לאורך השנה. זאת אחרי ה"מכה" הראשונה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שכחת דבר חשוב: כבר הוכח שהמכה הראשונה מכסה

את העלויות הראשוניות (עובדה). כל השאר זה כבר "בונוס".
 

Bearing

New member
המכה הראשונה לא תהיה חזקה כ"כ

רק מהניירת של בקשה להמרה באזהרה עבור כמות כזאת של דוח"ות כל מע' הפקידות המשטרתית תקרוס. לפחות עד שתומצא מכונה שיודעת לענות למכתבים רשומים ולעבור על התיק באופן אוטומטי. הם בקושי מצליחים להחזיר תשובה לפי הכמויות המסכנות של היום, את מדברת על אלפים שלדו"חות ביום, מה שיגרור כנראה מאות מכתבי בקשה לביטול ביום, על כל מכתב צריך לעבור מי שהוסמך לכך, לבדוק מי הנהג וכו' ולקבל החלטה, לענות ... וזה במשטרה העצלנית שלנו... חבל להם על הזמן. ד"א דוחו"ת מהירות של ברירת משפט נכנסים לרשימת הדוחו"ות לגביהם הנחה היועמ"ש שהם ניתנים לביטול במידה ואין עבירות קודמות וכו'.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה הוכח בפיילוט.

ולפי החישובים שהצגתי, גם אם 10% בלבד מהדוחות האלה ישולמו, עדיין ההשקעה תחזיר את עצמה תוך פחות משנה. אתה בעיקר עסוק בלזרוק מילים כמו "יש הרבה עלויות" ולנסות להוכיח ב"נפנופי ידיים", אבל אני מדברת איתך ת'כלס, במספרים, כי זה הדיון. כסף מחשבים במספרים, לא ב"אבל זה בטח עולה הרבה".
 

Bearing

New member
אם ישימו 400 מצלמות שישלחו דו"חות

בקצב של פס ייצור, המצלמות אף פעם לא יחזירו את עצמם כי הישראלים יתחילו לנסוע במהירות המותרת, חלק גדול מהדוח"ות הראשונים יומר לאזהרות וכו' ואחרי זה כולם יהיו זהירים יותר. כן, כן, כמה שזה נשמע מוזר, אם התוכנית תצא לפועל, אנשים פשוט יסעו לאט יותר. אין מצב שמישהו יסע עוד 20 קמ"ש אם הוא יודע שהוא בוודאות יקבל 750 ש"ח קנס תוך 3 ימים בתיבת הדואר. מדובר ב400 מצלמות, אז יהיה קשה מאד להכיר אותן ולכן יסעו לאט כמעט בכל מקום ולכן גם לממהרים לא תהיה ברירה להאט כי קצב הנועה הכללי יאט אותם, לפחות בשעות בהן יש מכוניות על הכבישים. כמובן שלאופנועים עם מס' מקופל זה לא יפריע.
 

ariel00i

New member
שמע הקטע עם המספר המקופל

בעייתי מאד מאד , כי איך שלא תסתכל , זה אולי חוסך לנו בכיס, אבל לטווח הארוך יצא מזה רק רע , נעזוב את דעת הקהל הגם ככה לא אוהדת במיוחד , אתה באמת רוצה שהמשטרה תתחיל להתלבש על כל רוכבי הדו"ג ועל כל סדק בלוחית , או זווית שלא נראת להם (ראה ערך שרשור שהיה פה לא מזמן על התנכלות...) תתחיל להוריד אותנו מהכביש ? ולא דיברתי על העברה הפלילית , מי שרוצה להסתכן , אהלן וסהלן , אבל רק תחשוב מה זה יעשה לשאר רוכבי ארצנו אם תופעה זו תהפוך להיות נפוצה (לא שאני חושב שזה מה שיקרה , רובנו עדיין ננהג כמו ילדים טובים של דודי כהן , אבל מספיק שאחוז הרוכבים שיעשו את זה , בדיוק כמו עם כמות התאונות לאחרונה , בשניה שאנחנו מושכים צומת לב שלילית ציבורית , כולם ששים להסתער עלינו , גם ככה מוסדות המדינה לא ממש אוהדים גדולים שלנו...)
 
אבנר אתה לא הוגן

יש לבחורה מספרים שמתחברים נכון ולכן אין. לכם יש סתם הנחות על עלויות תפעול דמיוניות שאולי יש ואולי אין וחלק פה, אנשי ה SQL למשל בכלל מדברים ישר מתוך החור של הגרוש שלהם כי הם חיים בתוך מערכות ''הי-טק'' תאומות מל"ם כאלו שמעוניינות בעיקר להנציח את עצמן. למה לסתום לה את הפה? בסך הכל אני חושב שהדברים שלה והחשבונות שלה עושים שכל, קח או תן כמה אלפי שקלים לכל כיוון. לא מכעיס אותך מספיק כל החרא הזה כדי לתת לה קרדיט? שהמדינה תענה לך! שהם יענו לך מהם החשבונות של התקנת המערכת. האם יש להם צפי הכנסה? האם יש להם כיסוי להשקעה? האם יש להם צפי למניעה וצפי לחסכון בהוצאות התאונות, ישיר ועקיף? (אני מזכיר לך את החוק חופש המידע). למה אתה צריך להיות פה הסנגור של המטומטם שהגה את הרעיון האווילי הזה? למה לא לצעוק כבר עכשיו לפני שיהיה מאוחר מדי בגלל בלימות פתאום של נהגים מפוחדים, נהגים ישנוניים, בגלל תנועה אטית מהתשתית? למה אבוהב וקמפיין המהירות שלו מצליח? כי קל לאכוף והמדינה מראה לאזרחיה לא רק שהיא מדברת אלא שהיא "נלחמת בנגע תאונות הדרכים". כשייקחו חלק קטן מהכסף הזה לבתי הספר, כשכל יחידה צבאית תעבור (אני יודע שיש ימים כאלו) השתלמות נהיגה לכל בעלי הרישיון ביחידה, כשכל מי שמקבל רכב ליסינג יעבור שיעור נהיגה מתקדמת (אני יודע שחלק מהחברות כן...) כשמורי הנהיגה ילַמדו לנהוג, כש וכש וכש.. יש די מה לעשות והכל יודעים בדיוק מה, אבל אף אחד לא מעוניין כי לא הכל נראה ולא הכל קל כמו מהירות ולא לכל יש דיווידנד מיידי. אם בכלל, את הכספים הענקיים הללו צריך לצבוע ולהעביר למשטרת התנועה לטובת לימוד אכיפה נכונה, של אי שמירת רווח, התנחלות בשמאל, אי ציות לרמזורים ולנתיבים, נהיגה פרועה, נהיגה תחת השפעה, (מה שמכונה במתנ"א: עבירות איכות) סתם דאווין כבישי רגיל של ילדים. כשיעשו על יום מבצע אכיפה ברחוב פאולוס ה 6 בנצרת ובכפרי המגזר, כל יום ועוד יום ועוד יום, ויכלו גם שם לבתי הספר עוד ועוד, יש עוד מיליון ענייני חינוך אכיפתי אחר שצריך. אז למה לא עושים? כי מהירות היא מדידה ומיידית. אבל אנחנו נשב כאן וכל אחד ירד על השני ויסתום לו את הפה ומאחר שבאופנועים די קשה לרכב 90 או 100 נאכל אותה כמו מטומטמים למרות שכולם יודעים שנכון לנו לנסוע ממש יותר מהר מהתנועה. את זה יודעים גם במשטרה כי הם אופנוענים בעצמם. כי גם הם באכיפה מהירה משיגים תוצאות יפות. אבל נוח להם לעמוד בצל וללזור. כי למה להתאמץ אחר כך ללכת להתווכח בבית המשפט מול עורכי דין כרישים? אז במקום לרתום אותם אנחנו מרשים לאור ירוק הזה לחרב פה את הכל. ואני רוצה לומר שאני לא חושב שאור ירוק רעים. ממש לא. הם פשוט לא עובדים נכון למרות שרוב כוונותיהם טובות. אבל מרוב כוונות טובות יש כבר ריצוף מלא בדרך לגיהינום.
 

AVNER XR

New member
סה"כ צחקתי ,מפה לקחת תאורית קונספירצייה

שלמה סביב המדינה ומלחמתה בת.ד.. כל הדיון הוא בכלל שיח חרשים,מפני ששניהם זורקים- יורים באפלה וכל אחד מנסה להצדיק את עמדתו ע"י ניחוש שקר כשלהו. קודם כל תקליל ,דבר שני הרבה מאומה על לא מהומה,תמתין ייצא לאור בזמן הקרוב עם יח"צ מפה ועד לונדון ואז אולי נדע בדיוק באיזה מהירות ייאכפו? איך אפשר לשבש? למדתי שכל דבר שהאדם מייצר ניתן למצוא תרופת נגד ,הרי בהתחלה לא היו משבשים לדבורה וכולם נלחצו. דווקא מהניק שלך אני מצפה שאם קיבלת דו"ח כלשהו תשלם כמו גדול,ולא תבוא לבכות פה בפורום על מר גורלך ואכזריות המשטרה,וגם אם תבכה פה עד מחר זה לא יעזור ,או שהינך חושב כמו מיודענו שעקב מלחמתו במטרו ,הפשירו את הייבוא המקביל,ועקב הבכי פה המדינה מחר תוריד את כל המצלמות החדשות. ולסיום כנראה שאינך מכיר את עבודת המשטרה והסחבת שלה. המצלמות מתחילות לעבוד -לדעתי אין מצב שהם יכויילו ל90 קמ"ש ,המשטרה מתחילה להתמודד עם אלפי דוחות של חברות ליסינג -פרטיים,כשהנוהל הוא הסבת הדו"ח על הליסינג ,והסבתו על החברה המחכירה ,והסבתו שוב על בעל הרכב(כי להזכירך דוח תאגיד מגיע על סכום של פי4 מהסכום המקורי וחוזר להיות סכום מקורי עת המשטרה מסבה את הדו"ח על הנהג). מה שיגרום לפקק רבתי בכל משלוח הדוחות הסבתם והטיפול בהם,ואולי הדוח יגיע תוך 5 ימים אבל הסחבת תיקח מעל חצי שנה,ורגע קיבלנו דו"ח מה לא נזמין תמונה הרי אנו לא פרייארים של אף אחד נכון? שנמשיך או שמורם ימשיך עם מלחמתו במצלמות המהירות. דרך אגב אם אתה לא יודע מזה זורמת אולי כדאי שתשאל את החברה הצעירים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למה אתה מאשים אותי, ולא את מנהל הפורום?

או אחרים שתקפו את הדברים שלי? אני לא חושבת שאני מתווכחת פה לבד עם עצמי... נחמד שאתה חושב שאני זו שחופרת, ולא חלילה מי שעסוק בלנסות למצוא תירוצים וסיבות בכל מחיר למה אני טועה. אבל נעזוב אותי; אני לא כאן כדי להגן על האגו שלי, זה לא מעניין. מה שבאמת עצוב בעיניי, הוא שאנשים פה עסוקים בלהתווכח ולהוכיח לי כמה אני טועה, כשאני בכלל לא האויב. יש כאן מחדל עצום של המדינה, ובמקום לפקוח עיניים ולזעוק על השחיתות, אולי לנסות לפעול ולבטל את רוע הגזרה, אנשים עסוקים בלחשוב איך הם מתחמקים מדוחות, איך מתחמנים את המערכת ומצילים את התחת הפרטי שלהם. כי איך שלא מסובבים את זה, זה חמור: 1. אם אכן עלויות התפעול יחזירו את עצמן תוך שנה-שנתיים, אזי מדובר כאן בעלויות אסטרונומיות, עלויות של תקציב עבור משרד ממשלתי! וכל העלויות האלה עבור מערך אכיפה של מצלמות?! באמת חסר במה להשקיע במדינה? 2. אבל 1 לא הגיוני בעליל, גם ע"ס החישובים הרבים שהצגתי (ולא משנה מאיזה כיוון מחשבים, המספרים פשוט לא הגיוניים). וכפי שנכתב פה - המטרה היא רווח. הרי ידוע שמצלמות מהירות לא מוצבות במקומות שבהם יש הרבה תאונות דרכים ובפרט כאלה עם נפגעים. זו פשוט כסף קל. וזה חמור מאוד, שאת כל ההשקעה הזו, במקום לשפר את התשתיות, את החינוך, אפילו להשקיע באכיפה שתעזור למנוע תאונות דרכים, הכול עושים כדי לחלוב כסף מאזרחים נורמטיבים, לא עברייני תנועה אמיתיים, לא אנשים שעושים תאונות. 3. ו-2 חמור שבעתיים בהתחשב בכך שהרווחים, במקום ללכת לכל המטרות הנעלות האלה, במקום לעזור במלחמה בתאונות הדרכים, הולכים (מן הסתם לא כולם, אבל אחוז ניכר מהם) לכיס פרטי. יש גם חברה פרטית שצריכה "להרוויח" וכנראה שיש כאן אנשים שמבחינתם זה בסדר שהחברה תרוויח מאות מיליוני שקלים בשנה מהכסף שלנו. ואני אומרת, רגע רגע - צריכה להרוויח? למה בדיוק? למה שחברה פרטית תתעשר על חשבון אכיפת החוק במדינה?! זה נראה לכם סביר והגיוני שיאכפו את החוק כדי שהחברה המתפעלת תרוויח ממנו? סליחה, אבל ממתי נהיינו כזו מדינה עשירה שאנחנו מוותרים כ"כ בקלות על כספי ציבור, על הכסף שלנו? אם יש כאן פרויקט רווחי, למה שהמדינה תיתן אותו לגוף פרטי? זו גם ככה התעשרות מסריחה ולא הוגנת על חשבון האנשים הלא נכונים, אבל זה עוד היה נסבל, איכשהו, לו היה מדובר ברווחים שהמדינה הייתה מקבלת ומשקיעה אותם לטובת המלחמה בתאונות הדרכים. אפילו לטובת שיפור מערך המשטרה, באמת שיש מה לשפר ולא חסרה להם עבודה. עובדים עלינו בעיניים, מציגים מספרים לא הגיוניים כדי לנסות להסתיר מהציבור את האמת, שלא תקום קול צעקה (וצריכה לקום, גם בלי קשר לסכומים) ואנשים בולעים את המספרים כי למי יש כוח להתעמק בזה. אם פרסמו, זה בטח נכון, לא?
 

idoga

New member
האם מסת הדוחות תשפר את שיעורי ההצלחה

של שיטת מוצלחי? אפשר בכלל לבקש להישפט על העבירה?
 
דו"ח הוא כתב אישום

תשלום דו"ח, או אי הופעה לדיון, הם הודאה שמייתרת את השלב הפומבי של ההליך המשפטי, אבל זה לא אומר שאין כאן הליך משפטי. אדרבא. במקרה של 'הוכחות חותכות' יכול השופט לדלג על כמה שלבים אבל עדיין חייבים להקריא בפניך את כתב האישום לבדוק האם הבנת במה מדובר, ולתת לך הזדמנות הוגנת לסתור את טענות התביעה, כלומר להתגונן נגד ההאשמה.. זה שלא תצליח, כנראה, לא מייתר מחד גיסא את זכותך ומאידך גיסא גם לא יפריע לבית המשפט לגזור לך דין שיכלול 'מקדם בזבוז מכוון' מזמנו של בית המשפט. בכל מקרה, אני רוצה לקוות שבשיטה המשפטית הנוהגת כאן, די בסיכוי מיניאטורי להרשעה שלא בצדק, שלא לומר שלא בדין, כדי לתת לכל אחד את יומו בבית המשפט.
 
האם אכיפה כזאת היא עניין אתי?

http://www.mishkenot.org.il/event.asp?secid=4&eventid=291 בדיוק בעניין הזה התקיים אתמול 26/5 דיון במרכז לאתיקה. לא ראיתי שום דיווח בעיתונים כי אכיפה מן הסוג המוצע - כלומר זאת שתהיה בקרוב, היא כנראה עניין בעייתי מאד מכל בחינה אבל גם מן הבחינה האתית. חבל שאף אחד לא שם לב לזה ולא היה שם כדי להזהיר. לא שזה היה משנה משהו כמובן...
 
למעלה