שרשור שאלות ותשובות - מצלמות גאטסו

iec

New member
אצטט מדבריך שאלה רטורית מובהקת:

"האם הפקת הכנסה לקופת המדינה חשובה יותר מביטחון הנהגים?"
 

עומר TT

New member
הם חייבים להשאיר טולרנס כזה או אחר

בדיוק בשביל שהשאלות האלו לא יעלו בבית משפט, גם בממל"ז מוותרים לך על 10 קמ"ש, ואפילו עם הינשופים הם קיבלו בראש לאחרונה שהם לא השאירו מספיק מרווח לטעות מדידה.
 

babakama

New member
האם ניתן לשבש אותו?

הלולאה המגנטית מייצרת זרם בתוכה כשעובר גוף מתכתי מעליה. ניתן להרגיש בזרם זה בלולאה נגדית על האופנוע שגם בה ייוצר זרם כך שהתקן השיבוש ידע שהוא מפעיל לולאה. הזרם הזה יכול לשמש טריגר לפולס מגנטי שישבש את הלולאה וייצור בה תוצאה שגויה. כמובן שיותר פשוט לקפל מספר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
חישוב החזר העלויות הזה לא הגיוני.

אם הנתון שמצלמת המהירות שהוצבה לניסיון השיגה 180 דוחות ביום במהירות של מעל 120 קמ"ש, אז ההערכות שהמצלמות יחזירו את עלותן תוך שנה שנתיים לא נכונות בכלל! בחישוב פשוט שהוא: 180 דו"חות של 750 ש"ח לדו"ח (כי זה הקנס על מהירות של 30 קמ"ש מעל המותר) שווה 135,000 ש"ח ליום, ניתן להראות שהן יחזירו את עלותן (70,000 יורו שהן כ-350,000 ש"ח) תוך פחות מ- 3 ימים!!!
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אז...? החישוב בוצע פר מצלמה בודדת...

אני משוכנעת שיציבו אותן במקומות "מועדים לפורענות" ורווחיים לא פחות. וגם אם הם יהיו רווחיים רק בעשרה אחוזים מהצלחתה של מצלמת הפיילוט, אז לא שלושה ימים – חודש. ברור לכולנו שזה סדר גודל שונה לחלוטין משנה-שנתיים, כן?
 

shayvilk

New member
העלויות הן לא רק המצלמות...

זאת טעות נפוצה לחשוב אבל המצלמות הן לאו דווקא החלק היקר בסיפור הזה (עם תג המחיר העצמום שלהם). יש לך את התשתיות (המצלמה לא חופרת את עצמה ומציבה עמוד, ומחברת תשתיות חשמל, חופרת בכביש ומציבה את הלולאות , היא גם לא חוסמת את התנועה ומלווה את אנשי התשתיות), על זה יש לך את עלויות הפיתוח של מערכת הניהול (המצלמה אולי היא מוצר קיים אבל נדרשת מערכת לניהול המצלמות, ניהול הDB, עלויות הסרברים, עלויות הפיתוח, אחזקת מערך טכנאים והלפ דסק), אחרי כל זה יש לך גם עלויות אחזקה ( מידי פעם מצלמה מתקלקלת, צריך לכוון מידי פעם רגישויות, צריך להחזיק צוות טכנאים שיבצע את כל זה, צריך לשלם ליצרנית המצלמה על תמיכה טכנית) בטוח שיש עוד מיליון סעיפים שפספסתי או שאני אפילו לא מודע אליהם, אבל תהיה בטוח שעלויות הפרויקט הן הרבה יותר מאשר עלויות המצלמות...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
נכון, ועדיין, הפערים בלתי סבירים בעליל

ואל תשכח שההשוואה צריכה להיות גם למצב כיום. הרי גם היום יש מצלמות, טכנאים, חשמל, עמודים לתחזק, שוטרים לשלם להם... זה לא שעד עכשיו השקיעו אפס ופתאום משקיעים מיליונים. נכון, משקיעים עכשיו הרבה יותר, אבל ההשקעה תחזיר את עצמה הרבה הרבה הרבה יותר, בפרופורציות אחרות לגמרי. ואני יודעת שזה מפתיע, אבל אני בחורה (הגעתי מבחוץ ישירות לדיון הזה. יש לי עניין במצלמות מהירות, לא באופנועים).
 

shayvilk

New member
ההשקעה הראשונית אל מול המערכת הישנה היא עצומה

המערכת הישנה התבססה על פילים ותו לו. רוב הזמן המצלמות לא עבדו כלל. אחזקות התפעול על המערכת הישנה היו לדעתי יותר גבוהות מכיוון שהפילים הוא מוצר יקר, לא היתה אינדיקציה לנפילת מערכת והיית צריך להחזיק צוות שלם שרק יטייל בין מצלמות. המערכת החדשה לדעתי תהיה מוכוונת להוצעות תפעוליות נמוכות יותר כי הכל דיגיטלי, יש אינדקציות לתקינות המערכת, אין צורך בתחזוקה שוטפת ברמה של החלפת פילים כל כמה ימים. אבל, כמו כל פרויקט תוכנה+ חומרה, ההוצעה הראשונית גבוה כי בגדול צריך להמציא את הגלגל מחדש. זה הוצאה שלא היתה קיימת כלל במערכת הקיימת, וזאת לא הוצעה זולה כלל. אני מתעסק בתחום אחר של מצלמות ווידאו ואני יודע כמה לקוחות משלמים כדי שישנו עבורם פיצ'ר במערכת קיימת, (רמז - זה לא זול) אז הקמת מערך שלם + תשתיות חדשות+ הרחבות תשתיות קיימות + רכישת מצלמות מאוד מאוד יקרות... כל זה לא היה קיים במערכת הישנה. אל תשכחי שגם כמות היחידות גדולה פי כמה וכמה מהמצב קיום. לא יודע אם הסכום המפורסם הוא אמיתי, אבל הוא בטח ובטח יותר קרוב למציאות מחלק מהערכות שצצו כאן. שי
 

מיצו

New member
זה לא רווח נקי. יש הוצאות חשמל, יש הוצאות

תחזוקה לקבלן, יש בלאי, יש אללה ויש דוניה. הם טוענים שעלות ההתקנה הכוללת של כל המצלמות תחזיר את עצמה בתקופה של בין שנה לשנתיים. זה אומר שלאחר תום השנה השניה, ה"דבר" הזה יכניס לקופת המדינה בין 300 ל- 400 מיליון ש"ח בשנה. מה שיפה הוא שחיש מהר המדינה תקלוט את הפטנט, והופה, פתאום תגלה מצלמה כל 500 מטר, וחלקן כמובן יהיה חבוי בצורה מעולה כי אם תדע איפה היא זה יוריד מההכנסה שהיא מייצרת. הרי המטרה היא לא הפחתת כמות התאונות או הגברת הבטיחות, המטרה היא יצירת פרה חולבת מהציבור שממנה המדינה יכולה להגדיל הכנסותיה, כל זה באיצטלא של "בטיחות בכבישים". בדיוק כמו מה שהעיריות הגדולות עושות בנוגע לחניה. ראו כי טוב, ראו שזה מקור ההכנסה הגדול ביותר עבורן, ופתאום גם בעיריות כמו עפולה או אילת פתאום מחלקת החניה גדלה למימדים עצומים, וכל מטר מרובע צבוע בכחול לבן. למה? למה לא. כי אפשר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
נו באמת, אל תהיה מצחיק. לא ברור לך שזה זניח?

כמה חשמל כבר צורכת מצלמה? וכמה כבר עולה טכנאי? אם מצלמה מחזירה את עלותה (כ-350,000 ש"ח, כן?) מה אחוז התוספת של כל ההוצאות מסביב? בוא אזרום איתך: נגיד שהטכנאי, חשמל ובלאי מכפילים את העלות, כלומר עולים עוד 350,000 פר מצלמה. מאוד לא סביר, אבל נגיד, לצורך החישוב. אז במקום בשלושה ימים, המצלמה תחזיר את ההשקעה בשבוע. הבדל גדול? לא! ונגיד שהיא לא תהיה עד כדי כך רווחית, אז לא שבוע, חודש. חודשיים. גג. איך שלא מסובבים את זה, גם בתרחיש הכי פסימי שיש, אין מצב שזה לוקח שנה וודאי שלא שנתיים. מה שזה אומר הוא ששוב עובדים עלינו. זה אומר שהאוצר נתן בכוונה הערכה נמוכה בעשרות מונים להכנסות הצפויות כדי להקטין את ההתנגדות למצלמות שמתנגדיהן טענו שהם מאושרות רק כי הם יכניסו כספים לקופת האוצר. ואפילו אם נטען שבאוצר היו שמרנים, הפער לא סביר. הערכות האוצר (של שנה שנתיים) היא פחות מ-1% ממה שהניסוי הראה! המסקנה היחידה המתבקשת מהנתונים (בהנחה שהם אמינים) שכל הליך אישור המצלמות בוצע בהונאה משותפת של משטרת ישראל ומשרד האוצר.
 

מיצו

New member
אני רק יכול להניח שההבדל נעוץ בפער המחירים

שבין עלות מצלמה (כ- 350,000 ש"ח) לבין עלות הפרוייקט כולו שמוערך ב- 480,000,000 ש"ח. לפי 400 מצלמות, אילו היו מחשבים רק את עלות הצלמניות, הפרוייקט היה צריך להיעצר איפושהו סביב ה- 140,000,000 ש"ח. אז לאן "נעלמו" עוד 340,000,000 ש"ח? לאיזה כיס היה צריך להכניס כסף? איזה קבלן היה צריך לגרז את המערכת כדי שהמחיר יקפוץ פי 3? האם באמת העלות של הקמת התשתית למצלמות משלשת את המחיר שלהן? עלות צריכת חשמל - אני מעריך שזה החלק הזניח פה דווקא. מה שכן, תסתכלו על עלות חיבור סלולרי + נפח שידורים - לפי 180 תמונות של 12 מגה פיקסל כל אחת, אנחנו מדברים על 2-3 גיגה ביום רק על כל מצלמה, רק כדי להעביר את התמונות למוקד של המשטרה. עלות חבילה סלולרית לצרכן של 5 גיגה בחודש עולה באורנג' כ- 69 ש"ח. נניח שהמדינה לא משלמת את אותו סכום שמשלם אזרח (אגב, לרוב, זה דווקא אפילו יותר), אבל עדיין, מדובר על 400 "מנויים" (אחד לכל מצלמה) שמשדרים בחודש משהו כמו בין 60 ל- 90 גיגה דאטה - פי 12-15 יותר מחבילת דאטה של 5 גיגה בחודש. אז צריך להיות עיוור כדי להבין שהמרוויח הגדול פה, פרט לתקציב המדינה, הוא דווקא אורנג' שגוזר קופון יפה, כל חודש, על 400 מנויים שדופקים אצלו מנוי דאטה מטורף, וזה כל חודש, כל שנה, עד לקץ הקיצים. נניח שחבילת הדאטה הזו עולה לפי אותו יחס משהו כמו 600-700 ש"ח בחודש (וזה לא בלתי סביר בכלל), אז מדובר על הכנסות של קרוב ל- 300,000 ש"ח בחודש, כל חודש, רק לפרטנר. זה אומר קרוב ל- 4 מיליון ש"ח בשנה. אחלה דיל. בנוסף, יש את העלות של הקבלנים המבצעים. מל"מ-תים לא תצא פה מופסדת, תאמינו לי שאחוז גדול מעלות הפרוייקט נותר אצלה. וקבלני המשנה, קבלני התשתיות? חשבתם פעם איך יכול להיות שפאקין גשר קטן לאיזה מסילת ברזל עולה איזה 100 מיליון ש"ח? על מה? לאיפה הולך הכסף? אז זה לא יהיה בלתי סביר שקבלני המשנה יקבלו עשרות מיליוני ש"ח עבור התקנת התשתיות והיציקות שדרושות למצלמות, כולל פתיחת הכביש איפה שצריך, הכוונת התנועה, תשלום לשוטרים בשכר, שעות נוספות לעובדים, גירוז ושימון המערכת, כל מה שצריך. 480 מיליון הולכים בשניה. אנחנו? אנחנו נמשיך להרגיש שדפקנו את המערכת כשהבאנו רפידות לברקסים שלנו ב- 50 דולר מאיביי במקום ב- 300 ש"ח אצל היבואן. ישששש!!!
 

gray

New member
פעם עבדתי בחברת החשמל

יש סיפור שרץ שם על מכרז: שלושה קבלנים נגשו למכרז, קבלן ערבי הציע 200000 על הביצוע, חברה בינלאומית גדולה הציע 600000, ואח של ראש ועדת המכרזים הציע 2.2 מיליון. כמובן שהאח מתקשר ואומר לקבלן "גבר, אני מת לתת לך את המכרז, אבל מה זה המחיר הזה???" עונה לו הקבלן "מיליון לי, מיליון לך, ו200000 לקבלן הערבי שיעשה את העבודה..." מי לקח את המכרז?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אז אנחנו מסכימים שהמספרים לא הגיוניים?

כתבת ש עלות הפרוייקט כולו שמוערך ב- 480,000,000 ש"ח. הנה חישוב לדוגמה: 8 * 750 * 365 * 300 = 657,000,000 ש"ח דו"חות ליום * מחיר לדו"ח * ימים בשנה * מצלמות שמיועדות כנראה למהירות = הכנסות לשנה וזה מ-300 מצלמות בלבד (לא כל ה-400), בקצב של 8 דוחות בלבד בממוצע למצלמה ליום (פחות מ-5% מהכמות שהניבה מצלמת הפיילוט!).
 

Pumi

New member
אופטמיות

נגיד 5% מהדוחות לא משולמים בכלל. כבר 33 מליון שקל פחות. תוסיפי לזה נגיד 6 מצלמות שרופות, עוד 2 מליון שקל פחות. תוסיפים לזה רווח למפעיל ולמתקין? תוסיפי לזה דחיות של 10% מהדוחות בלפחות שנה בגלל ערעורים, דרישות. כבר 66 מליון שקל פחות. אז כבר ירדנו ל 556 מליון שקל. וזה לפני עלויות תפעול ורווח לחברה המפעילה (שמובן לא תעשה את זה על דעת עצמה. אין ארוחות חינם). המספר בסופו של דבר, נראה הגיוני.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא, התחזית שהצגתי דווקא פסימית למדי.

8 דוחות ליום בלבד, ו-300 מצלמות בלבד, כלומר כבר הנחתי מראש את כל הדוחות שלא ישולמו והמצלמות שלא יעבדו (לא 6, 100!). צר לי, המספר לא נראה הגיוני כלל וכלל. אני הקצנתי מאוד, אתה הקצנת עוד יותר את ההקצנה שלי, ולמרות כל זה, אנחנו עדיין מעל לסכום. לא השתכנעתי.
 
למעלה