שרשור שאלות ותשובות - מצלמות גאטסו

מיצו

New member
../images/Emo243.gif שרשור שאלות ותשובות - מצלמות גאטסו

לאחר שקיבלתי מספר פניות מגולשים בעניין, ומכיוון שהגיע לידי מידע חשוב שרציתי לשתף את הגולשים בו, אני פותח בזאת שרשור שאלות ותשובות, עד כמה שאפשר, בעניין מצלמות המהירות החדשות שעומדות להיכנס לשימוש מבצעי החל מחודש יולי הקרוב. אז ככה. המצלמות, מתוצרת חברת גאטסו ההולנדית, כנראה מדגם GS11. החברה שזכתה במכרז - מל"מ-תים. הפריסה הארצית המתוכננת - כ- 400 מצלמות (בעלות של כ- 70,000 יורו לכל מצלמה). הפריסה מתוכננת להתחיל בשלב הראשון (כ- 40 מצלמות) כבר בחודש יולי הקרוב, כשיתרת המצלמות יפרסו עד סוף 2011. חלק ניכר מהמצלמות יתפקדו כמצלמות מהירות, וחלק קטן - כמצלמות אור אדום. בעוד שמצלמות אור אדום הן חיוניות להצלת חיים, מצלמות מהירות בכיול המתוכנן ישמשו אך ורק כמקור הכנסה גדול מאוד למדינה, וימררו לכולנו את החיים. להזכירכם, לא צריך להיות רוצח סדרתי כדי להיתפס על 115 קמ"ש בכביש מספר 4, ולא צריך להתאבד על הכביש כדי לחטוף דו"ח על 98 קמ"ש בנתיבי בגין בירושלים. הטריגר להפעלת המצלמה מבוסס על 2 לולאות בקוטר של כ- 2.5 מטר המוטמעות בתוך הכביש במרחק של כמטר אחת מהשניה - לכל נתיב! ע"י מדידת ההשראות שהרכבים יוצרים על פני הלולאות הללו, המערכת יודעת לחשב את המהירות של הרכב שעבר מעליהן. ושוב, זה לכל נתיב בנפרד, כך ש(כנראה) הטריק של לעבור בנתיב השני במהירות בזמן שבנתיב הראשון יש רכב איטי - לא יעבוד פה. המצלמה מסוגלת לזהות וגם לתת חיווי על איזה רכב נמדד (כלומר באיזה נתיב היה הרכב הממהר). עקב כך, גלאי מכמונות כמו וולנטיין 1 או אחרים לא יכולים לגלות את המצלמות ואינם יעילים (אם כי, כמובן, יש גם אמצעי אכיפה אחרים ברשות המשטרה, ונגדם גלאים כמו V1 כן יעילים, לרוב). לנו, כרוכבי אופנוע, האופציה היחידה שיכולה להציל אותנו מהחיישן הזה היא אולי, מעבר על הפס שבין הנתיבים. במקרה זה, כנראה, לפי כיול החיישנים הנוכחי, האופנוע לא יהיה מסיבי מספיק כדי לגרום לטריגר של המצלמה. כמובן שהכל בערבון מוגבל, והתיזה הזו טרם נבדקה בפועל. במצלמות עצמן יש את מספר פילטרים כנגד כמעט כל סוג שיבוש אפשרי, החל ממדבקות מחזירות אור על המספר וכלה בפלש נגדי, כך שאין טעם לדבר על שיבוש. למצלמה יש בנק זיכרון המספיק לכ- 5000 תמונות ברזולוציה של 12 מגה-פיקסל. המצלמה מחוברת בחיבור סלולרי GSM של חברת אורנג' למערכת מידע מרכזית, כך שעקרונית, למעט מקרים של תקלות, התמונות מגיעות למאגר המידע של המשטרה תוך מספר דקות/שעות קטן. המטרה היא שהדו"ח יגיע למבצע העבירה בתוך 72 שעות. בפיילוט שהתבצע בכביש 4 בקטע שבין צומת גהה לצומת מורשה, מול קרית אריה לכיוון צפון, הותקנה מצלמה אחת שכויילה בשלב הסופר למהירות של 120 קמ"ש. לפי הגדרות אלה, התקבלו במצלמה כ- 180 דו"חות מהירות ביום! כשהכיול עמד על 110 קמ"ש, כמות הדו"חות שהופקה היתה (ציטוט) "בלתי נשלטת". בנוסף, הותקנה מצלמת אור אדום בצומת מורשה, ושם בין השעות 06:00 ל- 12:00 התקבלו כ- 6-7 דו"חות על מעבר אור אדום, ביום. לגבי ההכנסות מהדו"חות - בניגוד לסברה, מסתבר שהספק - מל"מ-תים - איננו מקבל אחוזים מהדו"חות. הספק מקבל תשלום פר-מצלמה, ולא לפי ההספק שלה. בכל מקרה, המשטרה, שהיא הגוף שאחראי על הגבייה בפועל, מעריך שכל הוצאות ההשקעה על הפרוייקט - כ- 480 מיליון ש"ח, יוחזרו למדינה בפרק זמן של בין שנה לשנתיים! לפי הערכה זו, מדברים על כמות הכנסות אסטרונומית מהדו"חות האלה, כלומר למעלה מ- 300 מיליון ש"ח בשנה! לפחות אני יכול לקוות שלא נחטוף על הראש כמו שהאנגלים חוטפים, שם יש מצלמות תקועות בתור גשרי השלטים מעל הכבישים, וממה שאני קורא, המהירות שנאכפת במצלמות משתנה בהתאם למהירות שמוצגת על השלטים האלקטרוניים. כרגע, זה המידע שאני יכול לחשוף. אני מניח שלכולנו יש שאלות נוספות בעניין, ולכן, מה שאני מבקש הוא לשרשר את השאלות שלכם לפה, ואני מבטיח להעביר אותן הלאה ולנסות לארגן לנו תשובות מסודרות. נסיעה טובה ובטוחה.
 

shayvilk

New member
אני מצטער אבל אני לא מבין מה הסיפור...

מבחינתנו כאופנוענים, יש 2הבדל אחד בלבד עם פריסת המערכת החדשה. רמת הדיוק - דהינו המצלמות מכוילות עם טולרנסים הרבה יותר נמוכים עכב העובדה שאין יותר צוואר בקבוק של פילים. מעבר לזה המערכת לא משנה לנו דבר. מרבית האופנוענים גם היום לא משתמשים בגלאים, אז בפועל שינוי המערכת אינו בעל משמעות עבורנו, רק הכמויות שבהן הולכים להציף את המדינה... אז מדוע ההיסטריה ופתיחת שרשור חדש כל שעתיים?
 

ariel00i

New member
הסיפור הוא שאם עד עכשיו הם היו מוכרות וידועות

וגם ידעת שדיי בטוח שמתחת ל120 הם לא מצלמות והם גם היו ממוקמות בכבישים עמוסים גם ככה, עכשיו It's a whole new ballgame 1.כביש 1 על הכוונת , כביש 2 על הכוונת , מחלף חולות , בסוף אתה תגלה גם כמה מצלמות בסדומערד
2.מהירות האכיפה, יכולה להיות גם 91 קמ"ש אם בא למשטרה לעשות איזה בוחטה פתאום (צריכה תקציב לעוד לאפה שווארמה במקום פיתה לצהריים , ומשרד האוצר לא אישר...) 3.מסחטת הכספים - היכולת הבלתי נגמרת של חבר נבחרנו ללמוד מחו"ל רק את הדברים הרעים לאזרח כמו מצלמות מהירות , ולא את הדברים שבאמת יכולים להטב עימו כמו מעקה בטיחות שיציל כמה רוכבים בשנה (70,000 יורו מצלמה !!! , כמה מתכת אפשר לקנות בזה מבדואים ? לפחות לאיזה 10 ק"מ כביש...) מספיק סיבות לעסוק בעניין ?
 

פ ו כ י

New member
שמת לב לאבסורד? למשטרה לא נכנס שקל מאף דו"ח

אם המשטרה היתה מקבלת אחוז אחד מכל הדו"חות, היה בטוח שסף האכיפה היה 10% מעל המהירות המותרת בקטע כביש נתון ולא כמצב דהיום. להזכירך, מי שקבע את הגבלת מהירות זה המחוקק, לא המשטרה. אז אפוא הבעיה? למה לא אכפו עד היום? הכל ענין של הקצאת משאבים, אז הנה באה הטכנולוגיה ונתנה מענה הולם לבעית אי אכיפת החוק ככתבו וכלשונו. הרי ידוע ששום ענישה לא תרתיע את ישראלי המצויץ אלא רק פגיעה קשה בכיסו. פעם, פעמיים נהגים יאלצו להכניס את היד לכיס או להפרד מהרשיון בגלל נהיגה במהירות מעל הקבוע בחוק או גניבת רמזור אדום ותראה איך כולם מתיישרים לפי החוק (או שלא..) רק שלא ישימו מצלמות בסינגלים בבן שמן
 

ariel00i

New member
או שתה בתחום הברזל

או שאתה חתול דיסקו בדואי
על החישוב... ז"א שבעלות המצלמות בלבד , אפשר לכסות 13,600 ק"מ של גדר... אני חושב שזה יהיה "קצת" יותר יעיל , ויציל "קצת" יותר חיי אדם מידידותו הטובה ביותר של משרד האוצר הGatso...
 

DiscoCat

New member
לא, ולא

ברזל להתכה עולה 70 אגורות לקילו. אבל מטר של מעקה בטיחות (כולל התקנה) היה עולה 100 שקל. מי שחלילה עשה תאונה בכביש 6 קיבל אח"כ חשבון והוא יודע.. (לשמחתי, לא לא הייתי מעורב בתאונות)
 

מיצו

New member
אם תנסה להיזכר חזק חזק, כמה מצלמות

אמיתיות ופעילות אתה מכיר היום באזורים בהם אתה נוהג לרכוב, אני מעריך שלא תצליח למצוא יותר מחופן, וחלקן לא תמיד פעילות. מצד שני, מחר, כשעל כביש כמו כביש 4, בין אשדוד לחדרה, יציבו לא 50 דחלילים כשמתוכם רק 3 פעילים ומוכרים, אלא 50 עמודים שפעם פעילים ופעם לא, אתה תגלה שזה יהפוך להיות סיוט לא קטן. ושוב, לא צריך להיות עבריין סידרתי, לא רוצח, לא שודד זקנות ולא בועל קטינות כדי להיתפס שם. מספיק שבטעות יתפלק לך 116 במקום מה שמותר, והופה, אתה מממן לרס"ר בז'רנו את הבורקס לחודש הקרוב.
 

shayvilk

New member
אז שוב, העניין הוא הכמות ולא המערכת החדשה...

אם זאת מצלמה ישנה או חדשה כמעט ואין לנו כאופנוענים משמעויות (פרט לטורלנסים היותר קטנים), אבל זה נראה כאילו אנשים בטוחים שהמערכת החדשה היא הסיוט ולא התפוצה שלה. לא יודע מה איתך, למרות שבאזורי אני יודע בוודאות שכל המצלמות הן דחלילים אני עדיין טורח להאט לפניהן, לך תדע מתי מישהו יקום שם ויחליט לאייש את המצלמות... ההתנהגות שלנו צריכה להיות פשוט כזאת, ראית מצלמה, האט (ותוודא שאתה באמת בתחום התקין והחוקי של המהירות). זה לא שיש שינוי דפוס מהותי מהקיים כרגע
 

h a j b i

New member
בעיקרון זה הכמות אבל גם המערכת האופן עקיף

כי זה משפיע על הכמות באופן משמעותי. אין יותר סרט שצריך למלא, לא צריך יותר לשלוח פיזית אנשים למצלמות, אין יותר פלאש שנדפק, אין יותר בלאי למצלמה. זה אומר הרבה פחות כסף לתחזק את המצלמות וקלות יחסית להפוך מצלמה לפעילה.
 

menyroth1

New member
לא בדיוק

יש משהו במה שאתה אומר , אבל יש לזה סייג מאוד משמעותי מבחינת הרוכבים . המצלמות העתיקות , היו תלויות בטכנאי , היה בא טכנאי , שם פילים , והולך . היו עוברות 36 מכוניות תוך רבע שעה , והפילים היה נגמר , והמצלמה הפכה ליהיות דחליל . עכשיו המצלמות הן פול טיים ג'וב , הטכנאי יושב בירושלים ומקבל למחשב את התמונות , כלומר כל אחת מהמצלמות הופכת ליהיות פעילה מסביב לשעון וגםמסביב ללוח השנה . כלומר כל המצלמות פעילות 3-4-5 כאלה בכל כביש והתדירות הופכת לבלתי נסבלת ללכל שונאי המהירות החוקית .
 

shayvilk

New member
לא יודע מה איתך אבל גם בדחליל אני מאט...

מה לעשות שאני לא מקושר ויודע מתי יהיה בזיין של סמי ה"טכנאי" להזיז את עצמו ולהחליף פילים או לתקן את המצלמה או לא יודע מה ותוך שניה הדחליל הופך לעורב בעצמו... גם היום אני מאט, ההבדל יהיה, שבמקום ל110 זה יהיה ל100. המדינה תדפוק קופה, המצלמות החדשות יגרמו להרוגים ופצועים בכמויות והעיקר שיהיה עוד מבצע מלביש כל שני וחמישי...
 

menyroth1

New member
100-110-120

המשטרה לא מצלמת מתחת ל126 בכביש בו מותר 100 , ולא מתחת ל 116 בכביש בו מותר 90 . לדעתי זה לא עומד להשתנות גם במצלמות האלה . ואם כן זה יהיה לאחר הודעות לציבור .
 

shayvilk

New member
באמת? אני לא יודע אם זה שמועה או פרסום רשמי

אך כולם מדברים על כך שהמערכת בעלת סף רגישות גבוה הרבה יותר ועל כן יכולה להיות מדויקת הרבה יותר. אתה אומר שהמשטרה לא תכוון אותה לפוטנציאל המלא שלה?
 

menyroth1

New member
רגישות זה משהו אחר

המשטרה מצהירה כי היא רושמת רק דוחו"ת "איכות " . הוגדר במפורש שבין 90-120 זה אמנם דו"ח אבל לא דו"ח איכות . המשטרה פועלת בשיטת ה 80-20 כלומר על 80% מהדוחות ליהיות איכותיים , 20% יכולים ליהיות רגילים . ייתכן מצב שבו מישהו יקבל דו"ח לא איכותי , אבל השאיפה המוצהרת היא לדוחו"ת איכותיים .
 

harabecw

New member
האם יש למנגנון

מקום ספציפי רגיש? ז"א, משהו פיזי שאפשר לחתוך. אנטנה שיכולה ללכת לאיבוד? לא מעודד ונדליזם כמובן. רק מעוניין להכיר את העולם שסביבי!
 

מיצו

New member
צריך להיזהר בשאלות כאלה

אנחנו לא מעודדים פגיעה, וונדליזם או שיבוש, שאינו חוקי. אבל כדי לענות לך - המצלמות מגיעות במעטפת משוריינת, כולל חיישני מצוקה ואופציות הגנה נוספות. בנוסף, פגיעה במצלמה תהפוך את העבירה של המהירות למשהו אחר לגמרי, בדומה לשוד שמתחיל כשוד ונגמר ברצח בעל חנות שמתנגד לשודד. ועל כל זה - גם אם נניח תצליח, שכחת שהתמונה האחרונה שהיא צילמה זה, כנראה, אותך עובר את העבירה, ובניגוד למצלמות הקיימות, התמונה לא נמצאת בפילם בפנים מחכה לאיסוף ופיתוח, אלא מזמן כבר נשלחה למרכז המידע של המשטרה.
 

danielia1

New member
המצלמות על גשרי השלטים בגובה XXמ'

לא תדעו שהן שם או שהן פועלות. פעולת הנגד הטובה ביותר היא נהיגה לפי הכללים באיזור המצלמות. כרגע גם רואים בבירור את הטבעות באספלט.כך שניתן להערך בהתאם. ננהג לאט, יעלה למדינה ימבה כסף. לא יקבלו כיסוי, יפסיקו לתחזק ויעלמו המצלמות.... תחשבו על זה .
 
למעלה