לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2919829,198 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

לצפיה ב-'בלעדי! חשיפה! כל האמת על מטען המצברים MORM100'
בלעדי! חשיפה! כל האמת על מטען המצברים MORM100
<< ההודעה הנוכחית
04/04/2010 | 18:12
34
398
להזכירכם, זה התחיל כאן בערך
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?For...
ואת המטען אפשר לראות כאן, למשל
http://www.szprice.com/products/SENPOWER-Smart-Car...
(יש עוד קישורים בשרשור בו זה התחיל).

אז אחרי שבילינו - המטען, כמה מצברים, מכשירי מדידה ואני - כמה ימים ביחד, להלן התרשמותי.

נתחיל מהסוף:
הופתעתי לטובה (אולי בגלל שהיו לי ציפיות נמוכות מלכתחילה). המטען הזה שווה לדעתי את המחיר שלו למי שצריך מטען בסיסי או מטען שקל לנייד אותו, אבל הוא לא מתאים לחיבור קבוע למצבר (חיבור רצוף למשך יותר מיום-יומיים לאחר שהמצבר כבר טעון לגמרי). כמו-כן הוא לא מטען מהיר כפי שהצגתו בפרסום (עם זרם נקוב או מקסימלי של 5A או 6A) עשויה לרמז (הזרם שלו לא מגיע ל-5A אלא לחצי מזה, וגם זה למשך דקות ספורות בלבד לכל היותר. בפועל הוא די מהר יורד לכ-1/4 מזה ומטה. ראו גרפים בהמשך). אבל גם מהבחינה הזו הוא בהחלט סביר למטען ביתי (בטח במחיר ובגודל כזה), ויטען מצבר תקין ופרוק של אופנוע למצב שמיש (80-90%) בתוך שעות אחדות.

לגבי ה"חוכמה" או האינטליגנציה שלו - יש לו פוטנציאל להיות "חכם", אבל הפוטנציאל הזה לא ממומש.


נחזור להתחלה. התרשמויות, תצפיות ואבחנות לגבי אופן פעולת המטען ותיפקודו:
1. המטען קטן וקל הרבה יותר משזה נראה (לפחות לי) בתמונות (גודלו 14x8.5x7.5 cm, ראו תמונה מצורפת).

2. ה"תנינים" קטנים מכדי להתאים לחיבור לקטבי מצברים של מכוניות (ראו בתמונה מצורפת).

3. ה-LED בחזית דולק בצבע ירוק (בלבד) כאשר המטען פועל (כלומר מחובר לחשמל ומתג במצב ON) – בין אם מחובר מצבר במוצאו ובין אם לאו, וכן כאשר מחובר מצבר במוצא – גם כאשר המטען כבוי או אינו מחובר לחשמל. במילים אחרות, ה-LED דולק כל אימת שיש מתח מספיק בכניסת המטען או במוצאו.

4. כאשר המטען פועל ללא מצבר מחובר במוצאו – עצמת תאורת ה-LED תלויה במצב המתג הבורר בין מצבי "6V" ו-"12V": במצב "6V" העצמה חלשה יותר, ובמצב "12V" – חזקה יותר. כאשר מחובר מצבר במוצא - עצמת תאורת ה-LED תלויה באופן רציף במתח המוצא (מתח המצבר). ה-LED מתחיל להידלק כאשר מתח המוצא כ-2V, ועצמתו מתגברת באופן רציף ככל שהמתח עולה. אבל זה לא משהו שעל פיו אפשר לקבל אינדיקציה למצב המצבר או מצב הטעינה. כלומר הלכה למעשה, ה-LED אינו מספק חיווי של מצב המצבר או מצב הטעינה (אלא אם מתח המצבר נמוך מ-2-3V, שאז עצמת ה-LED כל כך נמוכה שאפשר להבחין שמשהו לא בסדר), וזאת בניגוד למוצהר בפרסומי המטען באתרי המכירה.

5. כאשר מפעילים את המטען (ע"י העברת מתג ההפעלה ל-ON) כשלא מחובר כלום להדקי המוצא שלו (ה"תנינים") – מתח וזרם המוצא הם 0 (אפס).

6. חיבור התנינים זה לזה (כלומר ביצוע "קצר" במוצא) לא משפיע. המתח והזרם נשארים 0.

7. חיבור התנינים להדקי מצבר בקוטביות נכונה (כאשר המטען מופעל) גורמת למתח המוצא לעלות ולזרם טעינה להתחיל לזרום. אפילו נגיעה רגעית (מספיקה הקשה) של התנינים בהדקי מצבר בקוטביות נכונה וניתוק - כבר גורמת למתח המוצא לעלות ולהתייצב על כ-14.8V DC במצב של "12V" ועל כ-7.5V במצב של "6V". לאחר הנגיעה הרגעית המתח כבר נשאר עד כיבוי המטען או קיצור התנינים או חיבורם למצבר בקוטביות הפוכה. כך שלמעשה, עד שהמטען לא מרגיש בתנינים שלו מתח מעל סף מסוים בקוטביות הנכונה הוא לא מתחיל לפעול. מתח הסף הזה, הנדרש כדי להכניס את המטען לפעולה, הוא 2V, (גם במצב "12V" וגם במצב "6V").

8. קיצור התנינים (נגיעה שלהם זה בזה) במצב זה שכבר יש מתח ביניהם (לאחר נגיעה במצבר כמתואר לעיל) מאפס את המתח בחזרה, ולא זורם זרם, לא נצפה ניצוץ ואין כל התחממות.

9. כנ"ל חיבור התנינים להדקי מצבר בקוטביות הפוכה (פלוס למינוס ומינוס לפלוס).

10. סעיפים 6, 8 ו-9 מעידים שההגנות המתוארות בפרסום המטען אכן פועלות, ולכן בעת שימוש במטען אין צורך להיזהר ולהקפיד שהתנינים לא יגעו זה בזה או בהדקי המצבר או בחלקים מתכתיים של האופנוע שעשויים לשאת מתח.

11. בפרסום של המטען באתרי המכירה, מוזכרת גם הגנה תרמית כנגד העמסת-יתר של המטען. לא היתה לי אפשרות לבדוק זאת כי לא הצלחתי להעמיס את המטען בעומס-יתר. במצב הקיצוני ביותר של עומס-יתר (קצר בין התנינים) מתח המוצא מתאפס, כאמור, ולכן גם העומס מתאפס, ובשום מצב במדידות שלי הזרם לא עבר את ה-2.2-2.3A, וגם זה למשך שניות בלבד.
על המעגל אני לא זיהיתי רכיב הגנה כזה, אבל יכול להיות שהוא בכל זאת מסתתר שם, או שהוא נמצא בתוך הליפופים של השנאי/ם.



(המשך יבוא מיד. ההודעה ארוכה מדי ...)
אופנועים >>
לצפיה ב-'... המשך'
... המשך
04/04/2010 | 18:27
1
32
12. חיבור התנינים למצבר כאשר המטען כבוי מלווה בניצוץ לא סימפטי (לטעמי) ובצריכת זרם של 55-60mA ממצבר 12V, וכ-25-30mA ממצבר 6V. הניתוק אינו מלווה בניצוץ (לפחות לא כזה הנראה בעין), וכן חיבור המטען למצבר כאשר המטען פועל לא מלווה בניצוץ נראה לעין.

ראוי לציין שפריצה של ניצוץ בעת חיבור/ניתוק המטען ל/ממצבר כאשר המטען כבוי מנוגדת לכללי בטיחות אלמנטריים של עבודה עם מצברים, שכן בקרבת מצבר (ובמיוחד במצברים הרטובים המשמשים באופנועים, שכן הם מיוצרים בטכנולוגיה מיושנת יחסית) עלול להימצא מימן שנפלט מהמצבר, שבריכוז הנכון עלול להתפוצץ (אם כי אם עושים את זה במקום מאוורר הסיכוי לכך שואף לאפס). במצברים יבשים או אטומים הסיכוי לכך עוד יותר קטן, כמובן.

כמו-כן, זה אומר שלא כדאי לכבות את המטען ולהשאירו מחובר למצבר, שכן צריכת זרם כזו תרוקן מצבר טיפוסי של אופנוע בתוך כשבוע.

13. כאשר המטען פועל ומחובר למצבר בקוטביות הנכונה, מחוג מד-הזרם שבחזית המטען זז ומצביע על זרם הטעינה כביכול, אולם בפועל הוראת מד-הזרם של המטען גדולה פי 2.2 עד 2.5 מזרם ה-DC האמיתי הזורם למצבר. היחס הזה אינו קבוע בכל תחום הסקלה.
זה אומר גם שאם כתוצאה מההכרזה של פרסום המטען שהזרם הנקוב או המקסימלי שלו הוא 5A או 6A נוצר הרושם שזה מטען מהיר יחסית, הרי שבפועל הזרם לא עובר את ה-2.5A, וגם זה רק לזמן קצר (שניות בתחילת הטעינה), ואח"כ הזרם יורד די מהר כפי שאפשר יהיה לראות במדידות בהמשך, ולכן הלכה למעשה המטען הזה לא כל כך מהיר, אבל בהחלט סביר למטען ביתי. אפשר לומר שהוא מתנהג כמו מטען בעל זרם נקוב של 1-1.5A.

14. המטען הזה ממומש בטכנולוגיה מודרנית יחסית של ספקים אלקטרוניים ממותגים. לשם כך הוא עושה שימוש בבָּקַר (PWM  (Pulse Width Modulation ובטרנזיסטורי הספק ל"דחיפת" זרם הטעינה. בקר ה-PWM הוא שבב (מעגל משולב) מסוג LT494 במארז פלסטי שנראה מאיכות זולה, ללא סימון יצרן.
המבנה הזה מסביר גם את הגודל והמשקל הקטנים יחסית.

15. ככל שאני הצלחתי לראות, היכולת לבקר את המתח והזרם באמצעות בָּקַר ה-PWM באופנים שונים לא מנוצלת – כלומר ככל שזה נראה לי מתוך בחינת המעגל החשמלי ומתוך מדידות של מתח וזרם המוצא, זהו ספק ממותג שיש לו רק אופן (מוד) פעולה יחיד, להבדיל ממטענים "חכמים" שיש להם 2, 3 ואף 4 (במקרים נדירים) אופני פעולה, שמתחלפים לפי מתח/זרם הטעינה וזמן, ולכך התכוונתי כשכתבתי שיש לו פוטנציאל להיות "חכם" (הבָּקַר כבר שם), אבל הפוטנציאל הזה לא מומש.

16. אופן פעולה זה של המטען הוא של אילוץ מתח יחיד בלבד. כאשר הוא פועל במצב "12V", הוא שואף להביא את המצבר למתח הדקים של 14.8V, וכאשר הוא במצב "6V" – למתח הדקים של כ-7.5V. בפועל הוא מתקרב למתחים אלה רק כשזרם הטעינה יורד אל מתחת ל-0.2A בערך (יכול לקחת בין כשעה לכמה שעות, כתלות בגודל המצבר ומצב הטעינה שלו).

17. במהלך הטעינה המטען מתחמם מעט מאוד (לא יותר מכ-30 מע' צ' כאשר טמפ' הסביבה כ-20 מע' צ'). זה נובע בין השאר מכך שזרם הטעינה יורד די מהר (תוך דקות אחדות לכל היותר) אל מתחת ל-1A, ומכך שהמעגל אלקטרוני בעיקרו, אבל מעיד גם על כך שהמעגל יעיל (אין הרבה הפסדים שהופכים לחום).

18. דבר אחד קצת מטריד מבחינה בטיחותית הוא שאין הארקה, בעוד גוף המטען עשוי מתכת, ויש הלחמות של המתח הגבוה (220V) שנמצאות מילימטרים בודדים מהגוף, כשרק אוויר מפריד ביניהם. לכן מומלץ מאוד לא לגעת במטען כשהוא מחובר לחשמל אם אין ממסר-פחת תקין במעגל אליו מחובר המטען (או ליתר בטחון בכלל לא לגעת בו כל עוד הוא מחובר לחשמל), וכמובן לא לגעת במטען לפני ניתוקו מהחשמל אם הוא נרטב.
או להוסיף לו חיבור הארקה לגוף באופן עצמאי.

19. עוד בקטע הבטיחותי – אין במטען נתיכי הגנה – לא במעגל היציאה אל המצבר, ולא במעגל הכניסה מרשת החשמל. יתכן שאין צורך בכך עם ההגנות מפני קצר וחיבור הפוך כפי שתואר לעיל, אבל השאלה מה יקרה במקרה של תקלה שתגרום לקצר, למשל, בין הדקי המצבר ...
אופנועים >>
לצפיה ב-'הערה/תיקון לגבי חיווי מצב הטעינה'
הערה/תיקון לגבי חיווי מצב הטעינה
06/04/2010 | 16:28
20
בסקירה התייחסתי לכך שה-LED לא נותן חיווי לגבי מצב הטעינה.

אבל האמת שאפשר לקבל חיווי כזה בערך, ממד-הזרם.
אם כי הדבר דורש התנסות קצרה עם המטען, ויכול להיות שונה ממצבר למצבר, ואינו מדויק.

ככל שהטעינה מתקדמת, הזרם יורד. אמנם הסקלה של מד הזרם לא מאפשרת לקרוא את הזרם בדיוק גבוה (משהו כמו 0.1-0.2A), אבל לאחר התנסות קצרה של כמה טעינות ארוכות, אפשר לראות עד לאן המחט יורדת, ולהשתמש בזה כמדד למידת הטעינה של המצבר.

אז אולי לכך התכוון היצרן בפרסומים לגבי חיווי מצב הטעינה.
אופנועים >>
לצפיה ב-'ניסוי טעינת מצבר אופנוע'
ניסוי טעינת מצבר אופנוע
04/04/2010 | 18:36
735
הגרף המצורף מראה את המתח והזרם במשך טעינת מצבר של אופנוע.
מדובר במצבר "רטוב" רגיל, 14Ah, מתוצרת סינית, המשווק על ידי "שנפ", במצב טעינה כמעט מלאה.

רואים שהמתח מטפס די מהר קרוב למתח שאליו מכוון מוצא המטען (14.8V), ובו זמנית הזרם צונח. את המתח קובע (מאלץ) המטען, הזרם נקבע על ידי המצבר. ככל שהמצבר נטען יותר – הזרם יורד. ככל שבמצב ההתחלתי המצבר יהיה פחות טעון – קצב ירידת הזרם (ועליית המתח) יהיה איטי יותר. ככל שצריכת הזרם מהמטען יורדת עם הזמן, המטען מצליח להעלות את המתח יותר גבוה, כשהוא שואף להגיע ל-14.8V (זה, כאמור, המתח בין ה"תנינים" של המטען ללא מצבר מחובר).
כשהזרם יורד לאיזור ה"ברך" בגרף (לאחר כשעה, אולי אפילו פחות במקרה זה) הוא כבר טעון כ-90% מקיבולתו, ואפשר להשתמש בו. למעשה, לפי פרסומים מסויימים, כשמדובר במצבר בגודל כזה, כבר כשהזרם יורד אל מתחת ל-0.5A הוא טעון למעלה מ-80% ומוכן לשימוש. במקרה זה, זה קרה כבר אחרי 5 דקות, אבל זה משום שהמצבר היה, כאמור, טעון כמעט לגמרי עוד מקודם.

כפי שאפשר לראות, המטען משאיר את המתח על הדקי המצבר על 14.8V באופן בלתי מוגבל בזמן, ולכן הוא אינו מתאים לחיבור קבוע למצבר. "על פי פרסומים זרים", לאחר שהמצבר נטען ל-95% או יותר מקיבולתו, יש להוריד את המתח אל בין 13.2V ל-13.8V בטמפ' סביבה של 25 מע' צ', כאשר בדרך כלל הנטיה היא לכיוון המתחים היותר נמוכים (13.2-13.6V). המתח הזה צריך להיות נמוך יותר בכ-0.1V לכל 5 מע' צ', וכן מצברי GEL דורשים מתח לכיוון הקצה הנמוך יותר של תחום זה. ולכן, בפרט בארצנו, זה צריך להיות בתחום הנמוך יותר, נגיד בין 13.2 ל-13.5V. במקרה של המצבר הספציפי הזה לדוגמא, המטען הזה ממשיך להזרים זרם של כ-100mA בסוף הטעינה, בעוד חיבור המצבר באופן קבוע למתח 13.5VDC מסָפַּק מתח מיוצב מזרים רק כ-10mA – פי 10 פחות.

בכל מקרה, 14.8V זה מתח גבוה מדי לתקופה ממושכת של יותר מיום-יומיים לאחר שהמצבר נטען כבר ל-95% או יותר מקיבולתו. מתח של 14.8V הוא גבוה מה-Gassing Voltage (בין 13.8V ל-14.4V) למצברי עופרת חומצה "12V", וחיבורו באופן קבוע במצב כזה יגרום לטעינת-יתר, שמשמעותה החמורה (הבלתי-הפיכה) העיקרית היא קורוזיה של הלוחות החיוביים וקיצור חיי המצבר. זה גם יביא לאובדן של אלקטרוליט כתוצאה מאלקטרוליזה, שבמצברים "יבשים"/אטומים לא ניתן להשלמה.
מטעני מצברים "חכמים", שיש להם מוד פעולה לטעינה ממושכת/קבועה (מצב Float או Maintenance) מורידים את המתח לרמה הנ"ל של 13.2-13.6V לאחר שהזרם ירד אל מתחת לסף מסוים (בין 0.1A ל-0.5A תחת מתח קבוע של 14.5V) או לאחר שחלפו 6-10 שעות מהכניסה למוד של המתח הקבוע, או 72 שעות מתחילת הטעינה אם המתח לא הגיע לרמת המתח הקבוע. טכניקה אחרת היא מעבר בשלב זה למוד של פולסים קצרים, בהתבסס על מתח ההדקים של המצבר.

כפי שאפשר לראות כאן, ובגרף של טעינת מצבר המכונית שתיכף יבוא, זה לא קורה במטען הזה.
אופנועים >>
לצפיה ב-'ניסוי טעינת מצבר מכונית'
ניסוי טעינת מצבר מכונית
04/04/2010 | 18:39
28
מדובר במצבר "רטוב" ואטום, 62Ah מתוצרת VARTA.
ניתן לראות גם כאן את התופעות שתוארו לעיל.
ה"ברך" כאן מגיעה אחרי יותר זמן משום שהמצבר גדול יותר ומשום שהיה טעון פחות בהתחלה, וכן רואים שהמטען מתקשה יותר להגיע למתח השיא שלו (ה-14.8V).
גם במקרה זה, לאחר 80 שעות של טעינה רצופה, המטען הזרים למצבר זרם בן 170mA. חיבור קבוע של המצבר למתח 13.5VDC מסָפַּק מתח מיוצב מזרים רק כ-15mA – שוב, פי 10 פחות.
אופנועים >>
לצפיה ב-'ניסוי טעינת מצבר 6V'
ניסוי טעינת מצבר 6V
04/04/2010 | 18:47
2
90
המצבר הוא מצבר "יבש" ואטום, VRLA) 10Ah, קרוב לוודאי AGM), מתוצרת Yuasa.
בתחילה הטענתי אותו כשהוא היה כמעט מלא (הקווים הצהובים), ואפשר לראות התנהגות דומה למצברים הקודמים.
אח"כ פרקתי אותו למצב של מתח הדקים 4V (שזה מצב של פריקת-יתר גדולה), והטענתי מחדש (הקווים בצבע כחול ומג'נטה). כאן כבר לוקח למטען כ-6 שעות עד שהמתח והזרם מתייצבים לראשונה, ומכאן אפשר גם להתרשם כי לטעון עם המטען הזה מצבר טיפוסי של רכב דו"ג ממצב פרוק למצב שניתן להשתמש בו יקח שעות אחדות עד כ-10 שעות, כי המצבר הזה הוא בעל קיבולת אופיינית של מצברי רכב דו"ג, וזמן הטעינה תלוי בזרם הטעינה (וזרם הטעינה היה דומה גם במצבר ה-12V 14Ah).
להערכתי, במקרה הזה לאחר כ-6 שעות (איזור ה"ברך") המצבר כבר טעון לפחות 80% ואפשר כבר להניע ולרכוב איתו.
גם כאן רואים שגם לאחר 40 שעות טעינה רצופות, מהן כ-30 שעות לאחר שהזרם התייצב כבר על ערך קבוע פחות או יותר של כ-0.17A, המתח נותר על כ-7.2-7.3V – גבוה מדי בהשוואה למתח לטעינה קבועה שצריך להיות במקרה זה כ-6.6-6.7V, ולכן המטען לא מתאים לחיבור קבוע למצבר.
וגם במקרה זה, חיבור המצבר למתח 6.7VDC מסָפַּק מתח מיוצב מזרים זרם קטן פי 10 ויותר מאשר ה-170mA לערך שממשיך להזרים המטען.



עד כאן.
אופנועים >>
לצפיה ב-' אדום ולא בעל כורחך'
אדום ולא בעל כורחך
04/04/2010 | 19:13
14
לצפיה ב-' רכשתי מטען כזה עצמאית לפני כמה'
רכשתי מטען כזה עצמאית לפני כמה
06/04/2010 | 11:25
29
חודשים, עד עתה לא אכזב.

אופנועים >>
לצפיה ב-' מארגן לך נצנצים כחולים בתוך האדום'
מארגן לך נצנצים כחולים בתוך האדום
04/04/2010 | 19:03
1
17
לצפיה ב-' מה פיתאום נצנצים כחולים באדום'
מה פיתאום נצנצים כחולים באדום
05/04/2010 | 16:52
25
  צריך להמציא צבע חדש עבור הבנת הנקרא.

אני בעד ירוק

אופנועים >>
לצפיה ב-'קבל פירגון-על'
קבל פירגון-על
04/04/2010 | 19:23
13
לצפיה ב-' עכשיו הבנו לאיפה נעלמת...'
עכשיו הבנו לאיפה נעלמת...
04/04/2010 | 20:31
15
לצפיה ב-' כל הכבוד על ההשקעה'
כל הכבוד על ההשקעה
04/04/2010 | 21:13
10
לצפיה ב-' לא נראה לי שבמפעל עבר כאלה בדיקות...'
לא נראה לי שבמפעל עבר כאלה בדיקות...
05/04/2010 | 01:20
9
לצפיה ב-'והמסקנה בשורה התחתונה'
והמסקנה בשורה התחתונה
05/04/2010 | 02:03
19
לא מתאים לחיבור רציף קבוע וממושך למצבר האופנוע (למי שחשב להשאיר המטען מחובר למצבר במשך שבועות וחודשים, כי מייצר זרם טעינה גדול מדי עבור המצבר הטעון) אבל מעבר לכך אמין ומומלץ.

ממילא אנחנו לא משאירים המצבר מחובר למטען ברציפות במשך שבועות או חודשים, כי בארץ משתמשים באופנוע גם בחורף

האם אתה מסכים עם המסקנות בסיכום הקצרצר?
אופנועים >>
לצפיה ב-'כבוד'
כבוד
05/04/2010 | 06:47
18
  הבנת הנקרא המון תודה , על ההשקעה על תשומת הלב , המון כבוד.

נמסרו עד כה כ- 36 מטענים כאילו לחברי הפורום.
ישנם עוד כמה בודדים שלא הגיעו לקחת ואו לא הזמניו כראוי באמצעות מסר.

הגיעו אלי חברי פורום מהגולן מהדרום מירושליים ומהמרכז ואספו את המטען.
אף אחד לא הודיע שברצונו לבטל את העיסקה ואו שהמטען לא עובד כראוי.

להזכירכם מחיר המטען 100 ש"ח , רוב  אילו שרכשו אותו ציינו שבמחיר שכזה רצוי שיהיה אחד כזה בבית.
מבקש להתיחס למסקנות הבדיקה , לפעול לפי הוראות הבטיחות שהמליץ הבנת הנקרא.

אני מזמין את אילו שהתלבטו , כולל את השניים שביטלו עד לאחר הבדיקה לשלוח מסר ולהזמינו.

תודה

חג שמח

מוטי מור
אופנועים >>
לצפיה ב-'תודה רבה על הבדיקה. אני דווקא מרוצה ממה '
תודה רבה על הבדיקה. אני דווקא מרוצה ממה
05/04/2010 | 11:00
18
שרכשתי ולא הייתה בכוונתי להשאיר את המטען מחובר קבוע למצבר.
התנינים מתחברים יפה להדקים של המצבר.
האופנוע שלי מושבת כבר שלושה חודשים והיה לי חשוב שתהיה לי דרך לטעון את המצבר מדי פעם כך שהצעת הרכישה של MORM היתה ממש בזמן גם המחיר התאים מאוד לשימוש המאוד מוגבל שאני מייעד למטען.
מוטי תודה על המאמץ ברכישת המטענים.
אופנועים >>
לצפיה ב-'כל שנשאר זה לחבר את המכשיר לטיל ולשלוח לאירן'
כל שנשאר זה לחבר את המכשיר לטיל ולשלוח לאירן
05/04/2010 | 11:02
1
14
זה כבר יטפל בהם.
אופנועים >>
לצפיה ב-'אתה מה יש לך מהאירנים כפרה עליהם'
אתה מה יש לך מהאירנים כפרה עליהם
06/04/2010 | 00:05
13
אולי הם יביאו את הפתרון לכל הבלאגנים שיש ב-
אופנועים >>
לצפיה ב-' כל הכבוד. אחלה סקירה!'
כל הכבוד. אחלה סקירה!
05/04/2010 | 11:40
9
(טוגלנת. שוב)
אופנועים >>
לצפיה ב-' אתה מלך !!! כל הכבוד '
אתה מלך !!! כל הכבוד
06/04/2010 | 11:30
7
16
אגב - יש למטען הזה איזו שהיא עדיפות על XS800 של CTEK ?

קישור

פשוט, הזמנתי מטען כמו שבחנת ממורמ, למרות שיש לי את ה XS800 שהוא מטען טיפטוף, בגלל הנתון הזה של 5-6 אמפר וטעינה מהירה.

אתה אומר שלא יהיה לו שום יתרון על ה XS ?
אופנועים >>
לצפיה ב-'אני חושב שהיתרון היחידי של ה-Senpower,'
אני חושב שהיתרון היחידי של ה-Senpower,
06/04/2010 | 16:58
6
23
הוא מחירו.

אני לא מכיר את ה-CTEK, וכל מה שאכתוב כאן מבוסס על מה ש-CTEK טוענים באתר שלהם.
אבל אם הוא עושה את מה ש-CTEK טוענים שהוא עושה, אז הוא עולה על ה-Senpower בכל היבט.

אם ב"מטען טיפטוף" אתה מתכוון ל-trickle charger, אז זהו לא מטען טיפטוף! זהו מטען "חכם" בעל 4 שלבים של טעינה: טעינה בזרם קבוע עד הגעה למתח סף, טעינה במתח קבוע עד שהזרם יורד מתחת לסף מסוים או עד שחולף פרק זמן מסוים ומצב של "אחסנה" ארוכה (ועוד שלב לא חשוב כרגע).

מבחינת זמן טעינה אני חושב שהוא לא יהיה איטי יותר מה-Senpower (בכל אופן לא במידה מורגשת), וקרוב לוודאי שיהיה מהיר יותר, מכיוון שבשלב הראשון הוא מטעין את המצבר בזרם קבוע של 0.8A עד שמתח המצבר מטפס ל-14.4V (בסוף שלב זה המצבר טעון כבר בין 80% ל-90%), ואילו הזרם ב-Senpower בזמן הזה יורד די מהר אל מתחת לזרם הזה. ה-5A ב-Senpower זה אפילו לא תיאורטי. זה רק מספר שכתוב על מד-הזרם. בפועל, כפי שכתבתי, כשמד הזרם מראה 5A הזרם בפועל קטן מ-2.5A, והזרם הזה צונח מאוד מהר למטה.
גם מבחינת "בריאות" המצבר ואחוז המילוי שלו כפונקציה של זמן, טעינה בשלבים כמו ב-CTEK עדיפה.

ה-CTEK קטן יותר וקרוב לוודאי גם קל יותר, ארוז במארז סגור, מוגן יותר מפני חדירת נוזלים, אבק ולכלוך (עומד בתקן לעניין הזה), ובעל בידוד חשמלי כפול, יש לו לדים שמצביעים על מצבים או בעיות שונות, הגנות עודפות - בקיצור זה נראה שמכל בחינה ה-CTEK עדיף, חוץ מהמחיר, שאני מבין שעומד על 250-300 ש"ח.
אופנועים >>
לצפיה ב-'ב"יתרון יחידי של ה-Senpower", הכוונה כמובן'
ב"יתרון יחידי של ה-Senpower", הכוונה כמובן
06/04/2010 | 17:02
11
רק בהשוואה ל-CTEK שציינת.

יש מטענים שבהשוואה אליהם יש לו יתרונות נוספים או אחרים.
אופנועים >>
לצפיה ב-'תודה רבה'
תודה רבה
06/04/2010 | 19:00
1
9
(ותודה שהסתכלת ב spec של ה ctek)

אכן, השאלה הנשאלת היא אם הוא עושה מה ש ctek טוענים שהוא עושה.
אם זה ככה, אז אולי אני בכלל לא צריך את ה Senpower.

לגבי המחיר אתה צודק. 250-300 שקל.

אגב - למה אתה אומר שזה לא מטען טיפטוף ?
(אם ככה, מה זה מטען טיפטוף ולמה ה ctek הוא לא כזה ?)
אופנועים >>
לצפיה ב-'הוא לכל היותר ג-ם מטען טפטוף.'
הוא לכל היותר ג-ם מטען טפטוף.
06/04/2010 | 22:50
9
מטען טפטוף (שוב, אני מניח שאתה מדבר על trickle charger) יודע רק לשמור על מצבר טעון לאורך זמן ארוך, בחיבור קבוע, באחסנה.
באופן אידאלי הוא אמור להזרים כזה זרם שבדיוק יאזן את הפריקה הטבעית של המצבר. בפועל גם לא כולם כאלה, בפרט אם הם מאלצים זרם ולא מתח, ואם אין להם בקרה על המתח.
אבל מטען כזה לא יכול להטעין מצבר שאיננו טעון כבר מראש לגמרי. הוא אמור לקבל מצבר שהוטען קודם לכן על ידי מטען אחר.

ה-CTEK הזה (שוב, לפי פרסום היצרן) מגיע אמנם בסוף תהליך הטעינה (בפזה הרביעית של הטעינה) למוד של trickle (בעצם, ליתר דיוק זה מוד שנקרא float או maintenance). אבל לפני כן, בשתי הפזות הראשונות, הוא לא עובד כמו מטען טפטוף, אלא כמו מטען רגיל שמטעין מצבר לא טעון, ובקצב סביר.
לכן לדעתי ה-Senpower לא יתן לך שום דבר שה-CTEK לא נותן לך.
ה-CTEK יעשה את מה שה-Senpower עושה, רק יותר טוב, ובנוסף, הוא יעבור בסוף התהליך למוד של "טפטוף".
אופנועים >>
לצפיה ב-'אם אתה רוצה XS800 לבדיקה, תגיד לי'
אם אתה רוצה XS800 לבדיקה, תגיד לי
06/04/2010 | 21:08
2
8
לצפיה ב-'למה, יש לך ספק אם הוא עושה את מה שכתבו עליו?'
למה, יש לך ספק אם הוא עושה את מה שכתבו עליו?
06/04/2010 | 22:59
1
15
לי בכל אופן הספיק לזמן הקרוב , תודה.
אופנועים >>
לצפיה ב-'מה זאת אומרת הספיק???'
מה זאת אומרת הספיק???
08/04/2010 | 08:41
12
יש לך מחוייבות!!!
אתה אדום!!!

אופנועים >>
לצפיה ב-''
06/04/2010 | 16:55
5
15
הרמת את הכפפה ביג טיים. המון כבוד על ההקשעה והרצינות התהומית שלך.

ובהזדמנות זו, שוב ל-MORM על המיזם.

אופנועים >>
לצפיה ב-''
06/04/2010 | 19:01
10
כבוד ל MORM על היוזמה והמאמץ.
אופנועים >>
לצפיה ב-'תודה'
תודה
06/04/2010 | 21:40
3
11
  בכל מקרה כתוצאה מהחוות דעת פנו עוד כמה עשרות חברי פורום לרכוש את המטען.

עד כה סופקו למעלה מ- 40 מטענים ואני מזמין עוד.
כולי תקוה שלא יעצרו את העניין במכס כי הכמות באמת כבר בלתי סבירה לאדם פרטי.
(אני משתדל לא להגזים ולרכוש 2 בכל פעם בנפרד)

מאחר ושמתי לינק לאתר בחו"ל אשמח אם חלק מחברי הפורום ילמדו לרכוש לבד , קצת מעיק עלי כל יום ללכת לדואר , לקבל טלפונים ולהפגש עם כל כך הרבה חברי פורום.
אבל איני מתכוון לפרוש מהמיזם ואמשיך לקבל הזמנות מאילו שישלחו מסר עם שם מלא טלפון וכתובת מגורים.

להזכירכם - מטען סיני ב- 100 ש"ח שכולל אפשרות להתחרט בטווח של 24 שעות + אחריות שעובד ולא אובד בדואר.
עד כה אף משתמש לא דווח על תקלה.

מבקש לקרא את החוות דעת המדהימה של חבר הפורום "הבנת הנקרא" שעשה ממש דוקטורט על המטען.
מבקש במיוחד להבין שמדובר במוצר סיני מאוד זול ופשוט אשר אינו מתאים לחיבור קבוע של המצבר לאופנוע.

מבקש מאוד מאוד להקפיד לקרא להבין ולפעול  בנושא הבטיחות והוראות הבטיחות שהדגיש חבר הפורום הבנת הנקרא !!

אופנועים >>
לצפיה ב-'רק אל תשכח להעביר לי את המעטפה, כמו שסיכמנו'
רק אל תשכח להעביר לי את המעטפה, כמו שסיכמנו
06/04/2010 | 22:54
2
13
לצפיה ב-'לפי האייקונים נראה שהוא שולח לך גיישה'
לפי האייקונים נראה שהוא שולח לך גיישה
06/04/2010 | 23:02
1
9
לצפיה ב-''
07/04/2010 | 01:55
3
לצפיה ב-' סבב הזמנת מטענים רביעי '
סבב הזמנת מטענים רביעי
07/04/2010 | 10:13
18
  ביום שישי יוצא לדרך סבב הזמנת מטענים רביעי.

עד כה סופקו קרוב ל- 50!! מטענים ואין תלונות מאף חברי פורום .

אני מזמין את חברי הפורום להזמין מטען לאופנוע ב- 100 ש"ח או לרכוש לבד בקישורי השירשור.
(מעדיף שחברי הפורום ילמדו להזמין לבד מוצרים מחו"ל - וזו המטרה העיקרית של המשחק)

בכל מקרה לאילו שנוח להם , לאילו שרוצים אחריות שהמטען עובד לפחות ל- 24 שעות , לאילו שרוצים אחריות שהמטען לא יאבד בדואר , לאילו שקשה לבצע קניות באינטרנט אני מזמין אתכם להשתמש ביכולתי לרכוש , לממן מימון בניים , להביא מהדואר , לתת אחריות שעובד.

חובה לשלוח מסר אישי!!

להתראות

מוטי
אופנועים >>

הודעות אחרונות

21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת
10:37 | 05.09.19 אוהבותה
14:40 | 14.08.19 TS250X1
08:00 | 31.07.19 יהודה אל
07:58 | 31.07.19 יהודה אל
14:01 | 24.07.19 alikoneamn
00:11 | 28.06.19 יהודה אל
14:29 | 22.06.19 דוש שבילים
07:20 | 11.06.19 כRובי
07:12 | 06.06.19 Nim27
23:06 | 21.05.19 hagi1934

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ