תוסיפו עוד אחד לסטטיסטיקה

TheReverend

New member
תוסיפו עוד אחד לסטטיסטיקה../images/Emo122.gif

כן, כן, גם אלי זה הגיע. אתמול(שבת) יצאתי לטיול עם המועדון(טעות מספר 1), בהגיענו לעליות של צפת, ומנסיון עם החברה שרוכבים עם המועדון אמרתי לעצמי - עדיף שאהיה בראש ככה אף אחד לא יפתיע אותי(את העליות אני מכיר מעולה - שנה+ בפיקוד). בעודי מתקדם לקראת ראש הטור ואיפהשהו בעליות(יש לציין כי הרחיבו את הכביש וכעת ישנם ברוב הדרך 2 מסלולים לעליה ואספלט מעולה) ישנו סיבוב של כ300 מעלות מיד אחרי הפניה לשפר. אני במסלול השמאלי לא מהר בכלל נכנס להטייה, מבט החוצה לסוף הפניה כשפתאום אני קולט בראיה המרחבית שלי שהאופנוע שלפניי פשוט נעמד לו לרוחב המסלול
בלימה חזקה, מבט רחוק ונסיון ליישר את האופנוע, אני מרגיש גלגל אחורי באוויר
אומר לעצמי "מבט רחוק קדימה, שחרר ברקס" - מבצע ויוצא מהסטופי הלא רצוי, כשאני קולט כבר שאין לי עוד מרחב תמרון
האופציות: להיכנס ברוכב שלפניי או "לרדת על הברקסים" הכי חזק שאני יכול. אז הלכתי על השניה. יורד על הברקסים, עולה לסטופי על הצד של הגלגל, הכידון והאופנוע לא מיושרים ולא עומדים בלחץ ואני מוצא את עצמי על הריצפה.
מחשבה ראשונה: מה קרה לאופנוע
מחשבה שניה: לא נורא, יש מקיף
אחרי זה: מה קרה לי
בדיקה ראשונית, הכל במקום, קצת כואב לא נראש לי שמשהו שבור. כולם באו לעזור(
) הבחור שנעמד במסלול לפני נעלם
ואז בודקים נזקים: אני חי ושלם, נזקי גוף: יד ימין משופשפת ליד המרפק (למרות שהמעיל עצמו לא קרוע בנקודה הזאת
), כתף ימין כואבת, צוואר תפוס, ברך כואבת(למזלי הייתי עם מגיני ברכיים מתחת למכנס שנקרע כולו באיזור הברך). נזקי רכוש: מגף XPD קרוע, מעיל ספידי נט - עם קרע קטן בכתף, קסדת HJC ללא נזק ממשי עם משקף שרוט(את רוב החבטה בלמה היד שלי) ואחד אופנוע עם נזקים כאילו: שקע קטן במיכל הדלק, ידית ברקס(נשברה מהבסיס!!!), רגלית ברקס, קליפאון ימני,ידית גז, צנרת בלמים, וכל הפלסטיקה ועוד...
החבטה בקרקע הייתה אומנם ממהירות נמוכה אבל האופנוע נחבט ממש חזק באספלט, כל כך חזק שנוצר חריטה(!!!) באספלט היכן שנגרר הקליפון שלי. מהטראומה של החבטה כל הפלסטיקה הזדעזעה ונסדקה\נשברה בכל מיני מקומות(רק ביום שישי קיבלתי את הזנב מתיקונים וצביעה
) אז מה למדנו: 1. לא לצאת לטיולים עם המועדון. 2. שמירת מרחק לא עוזרת אם משהו נכנס לך לנתיב באמצע סיבוב. 3. יופי של ברקסים יש לCBR900RR 4. מיגון, מיגון, מיגון
תודה לכל האנשים שבאו לעזור
. תודה ממש גדולה ל SHARON900RR שנשאר איתי עד שבא הגרר ודאג לאספקת מיים מהגזלן הקרוב
אתה תותח. זהו. תמונות של הנזקים - בקרוב.
 

ננו9

New member
WOW אני בהלם...

איך אתה מצליח להישאר כל כך רגוע? קבל ח"ח על ביצוע הפעולות הנדרשות תחת לחץ עצום, אך חבל שלא היה מי שיצלם ונוסיף את זה לאוסף סרטוני הסטופים בגלריות...
תרגיש טוב
 

xfwind

New member
../images/Emo12.gif../images/Emo5.gif

העיקר שאתה בריא ושלם!!! (ושמור מסמכים רפואיים)
 

caferacer

New member
זה הקטע שאני הכי אוהב

ת'גיד לא אמרו לך שלא עוברים מ-GPZ ל-CBR900. יש תחנות בניים. מצתער לשמוע... העיקר שאתה לא לוקח את זה קשה. מוכר?
 

C O L T

New member
תאונות קורות גם על GPZ

דווקא יכולת בלימה ותמרון טובה יותר של הפיירבלייד שיחקו כאן לטובת הרוכב, לדעתי. להאשים את טיול המועדון בהתרסקות אפשר, אבל רק בצחוק. בוחני תנועה שהאזרחים אומרים להם "אבל שמרתי מרחק...", תמיד שואלים "אז איך נכנסת בו?". דילמה מעניינת: לבלום יותר מדי חזק ואולי ליפול מול לבלום פחות חזק, להשאר על גלגלים ולהכנס בסבירות גבוהה במחסום. מעניין מה המומחים אומרים על זה. כמה שידוע לי - אופנוע ורוכב המחליקים על הצד עוצרים הרבה פחות מאופנוע על גלגליו, אבל מצד שני הבלימה החריפה בולעת חלק ניכר מהמהירות ומפחיתה אולי מעוצמת ההתרסקות. אני לא מדבר על נעילה, ונפילה מיידית, אבל בלימה חזקה מאוד.
 
בלימה טרום התנגשות

בנהיגה מונעת על פחית למדתי בעבר הרחוק בדיוק כך: ההתנגשות בלתי נמנעת. בולם, משחרר, בולם שוב, משחרר וגולש למגע. הסיטרואן חטפה טוטאל לוסט סופי ומוחלט. כל הפרונט נבלע בתא הנהג. אני??? צליפת שוט ותו לא. לעולם, אבל לעולם לא בלימה חזקה. בלימת גלישה - תמיד.
 

ntchristt

New member
ממבה יקר!

גם אם הוא חזר משם עצבני,זה לא המקום לציין זאת!
 

ofnik

New member
יש רק דרך אחת לגלות- חפש בדפי זהב

תזמין תור ולך לפרוקטולוג... ורצוי להגיע עם תחתונים נקיים
 

® Road Runner

New member
../images/Emo5.gif לא נעים........./images/Emo10.gif

הבעיה בטיולי המועדון הוא הריכוז של רוכבים חסרי נסיון על קטע כביש אחד, מה שגורם לא פעם לאי נעימויות... אני זוכר לא פעם איך באמצע סיבוב מהיר איזה GS מחליט פתאום לרדת למהירות של צב עם שלוש רגליים וגורם לי לרכב אחריו ואז להיעקף מימין ומשמאל ע"י הרוכבים ה"ממהרים"(כאילו שמחכה להם איזה פודיום בעצירה הבאה..) באמת טוב שיש מקיף
דרך אגב, כמה עלה ואצל מי אם אפשר לדעת? החלמה מהירה לך ולאופנוע
 

TheReverend

New member
מקיף

12% מערך הכלי אצל עוזי בר מ"פול צפון" מי שרוצה מספר שימסרר.
 

tygger

New member
תלוי...

כמה אתה חושב שתשלם אם תתרסק? זה לא משתלם לאופנועים בני יותר משנה אחת היות ואז יש להם אישור לשים לך חלפים משומשים... זה גם לא משתלם לך כל עוד התשלום על הביטוח גבוה מעלות תיקון הפיירינג לשנה. זה כן משתלם אם יש לך אופנוע מעט ישן ששווה לך לבטח מקיף כי הוא יעלה זול לבטח. אבל פה כבר חברות הביטוח עלו על זה ולא מוכנות לבטח מקיף אופנועים ישנים.
 

tygger

New member
מי גאון של אימא?

ממש מצטער לשמוע ידידי. את השיפשוף במרפק אני יכול להסביר בצורה פשוטה ביותר, המעיל זז בזמן התאונה וגרם לשיפשוף עם החומר הפנימי שלו (הריפוד או הבד). באופן כללי אם המעיל היה מתאים טיפה יותר הדוק זה אולי היה נמנע. זה משנה הרבה. את המעיל ניתן לתקן. פשוט שים שם פאצ' תפור היטב. וסטופי זה דבר נחמד כשלעצמו, אבל אתה חייב ללמוד לשלוט בבלמים של האופנוע. אני מאוד מקווה לראות אותך שוב איתנו במגרש בזמן הקרוב. צריכים לארגן טיפה יותר את המפגשים במגרש. וכמובן שמזל טוב. מקווה שזה יגרום לך להתחיל להביט טיפה יותר רחוק...
 

אזרח פ.

New member
""לא לצאת לטיולי מועדון"" אה ??

תיראה TheReverend, יש לי קצת בעיה להעלות פה את דעתי על הסיפור. עברת חוויה לא נעימה, ואני די משוכנע שאתה מרגיש חרא עם זה. מצד שני יש פה מספיק כאלה שמנחמים (ומגלים גילויי הערצה), אז אני יכול להעביר ביקורת נכון ?
עזוב רגע את כל הסיפור הארוך. קצת נישמע לי תמוהה ה "סטופי על צידי הגלגל", ו "הכידון והאופנוע לא מיושרים ולא עומדים בלחץ "... בעיברית ובקצרה (עם קצת פחות הירואיות) קוראים לזה "לאבד את הפרונט". כרגע זה לא רלוונטי, נעזוב את כן סטופי/לא סטופי. מפריעות לי המסקנות שלך: 1. "לא לצאת לטיולי מועדון".... אל תאשים את המועדון וגם לא רוכבים אחרים בתאונה. נכון שההתנהגות של הרבה רוכבים במועדון לא ממש משרה בטחון ושלווה, ומצד שני ישנם גם לא מעט רוכבים לא מיומנים. לכן לוקחים את זה בחשבון. יש הרבה רוכבים במועדון שכ-ן שורדים את הטיולים, ואפילו במשך שנים. תנועת יום שישי בצהריים באיילון ל-א יותר טובה. 2."שמירת מרחק לא עוזרת אם משהו נכנס לך לנתיב באמצע סיבוב". תיראה, לגמרי במקרה יצא לי איזה "פעם פעמיים" לעשות את הכביש הזה. אין שם הפתעות. והסיבוב המדובר, אם נלקח בקו נכון וממהירות מתאימה, אין שום בעיה לעלות על הפתעות ולבלום. כמו בעצם כל סיבוב. עכשיו, אתה מצד אחד טוען שהאופנוע שלפניך, "פתאום ראית אותו עומד לרוחב הכביש", ומצד שני אתה טוען ששמירת מרחק לא עוזרת. עזוב, אני לא רוצה להכנס לזה, לא הייתי שם. בכל מקרה, אם הרוכב שלפניך בלם כ"כ בפתאומיות ועוד הספיק להסתובב, איפה אתה הייתה ? אולי ניכנסת מהר מידי בלי שדה ראיה ? 3. "יופי של ברקסים". נכון, גם ל GS500 יש ברקסים לא רעים. זה לא רלוונטי ולא יקדם אותך או ימנע ח"ח תאונה נוספת. 4. מיגון ? נכון. אתה מבין TheReverend, אתה מנסה לעשות הכל כדי למצוא אשמה בגורמים אחרים. כולם אשמים מלבדך. המועדון, הרוכב לפניך. אתה מבין שזה לא עוזר אם אתה מעורב בתאונה. אני שמח שזה ניגמר בעיקר בפלסטיקה ולא יותר גרוע. אבל זה השלב שבו אתה צריך לעצור ולעשות חושבים "איפה טעיתי ?" ו "איך יכולתי למנוע את זה ?" אתה מרגיש חרא ולא בא לך לחשוב ע-כ-ש-י-ו יותר מידי ? מסקנה כמו "וואלה אני הייתי דביל !!" או "איזה חמור אני!!!" טובה יותר מלנסות לחפש אשמים אחרים... אחרי כמה ימים מעכלים את העובדה ומתחילים בניתוח עניני יותר, ובהסקת מסקנות. הכי חשוב שתיהיה ישר עם עצמך.
 

tygger

New member
תרחם טיפה על הילד.

אני בטוח שהוא יודע טוב מאוד שהוא עשה שטות כזו או אחרת. באופן אישי אני מסכים איתו בקשר לחלק מהמסקנות וגם איתך. יש הרבה מאוד רוכבים שרוכבים די זוועתי בכביש. בטיול מועדון אחד, פשוט נאלצתי לרכב בשמיניות כדי למנוע מאיזה בחור מפגר שכל פעם עקף ולאחר מכן כמעט עף בפניות בגלל שהוא בלם בצורה מטומטמת לגמרי. אני לא מסכים עם הבחור על המסקנה השרירותית של "לא לצאת לטיולי מועדון" היות ויש עדיין הרבה מאוד רוכבים שכן שווה לטייל איתם. מה שכן, אפשר לעשות את זה אולי טיפה יותר בעדינות.
 

® Road Runner

New member
../images/Emo45.gif מסכים עם כל מילה גם אם העיתוי

נראה מעט לא טוב... מסקנות צריך להסיק מכל תאונה ומכל "כמעט".. לפי דעתי בכל תאונת אופנוע האשמה היא על הרוכב כיוון שעל הרוכב להיות תמיד דרוך, לצפות לבלתי צפוי, ולהתאים את אופי הרכיבה לתנאי הדרך ולסביבה, לכן בכל נפילה שלי האשמתי תמיד אך ורק את עצמי.. מעטים המצבים שניתן להגיד עליהם שהיו בלתי ניתנים לצפייה מראש, בכל רגע ובבל מצב צריך הרוכב לחשוב שניים שלושה צעדים קדימה ולרכב בהתאם - רק ככה נשרוד. סביר להניח שגם את המקרה הנ"ל ניתן היה למנוע אילו TheReverend היה צופה מראש את העניין של העצירה של רוכב כלשהו בסיבוב כלשהו - הרי אני בטוח שהוא ידע שרמת הרוכבים בטיול לא בדיוק כמו הרוכבים שהשתתפו ב MOTO GP היום...
TheReverend, אח שלי, אל תיעלב, הסקת מסקנות, זה הכל...
 
למעלה